سقف کاذب باریسول یکی از مدل‌های سقف‌ کاذب پرکاربرد است که از متریال مختلفی همچون پارچه کشسان یا پلاستیک pvc ساخته می‌شود. نام دیگر این سقف، کشسان است که توسط شرکتی به نام باریسول تولید می‌شود. این شرکت بیشترین درصد تولید این سقف را دارد. به خاطر همین نام دیگر سقف کشسان، سقف باریسول است. یکی از مزایایی که باعث شده است از این نوع سقف طرفدار بیشتری نسبت به دیگر سقف‌های کاذب داشته باشد، سرعت اجرایی بسیار بالاست.اگر سقف کاذب باریسول را می‌توانید در هر ساختمان و محیط‌های مختلف اجرا کنید و از زیبایی و جذابیت آن لذت ببرید. تغییری که در ظاهر سقف ایجاد می‌شود دکوراسیون داخلی محیط را به طور کلی تفاوت جلوه می‌دهد.  حال اگر می‌خواهید در مورد این سقف بیشتر بدانید در ادامه همراه ما باشید.

چرا سقف کاذب باریسول را انتخاب کنیم؟

سقف باریسول - چرا سقف کاذب باریسول را انتخاب کنیم؟

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی هر محیطی بسیار اهمیت دارد؛ چه ساختمان مسکونی باشد و چه ساختمان اداری. بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی باید به گونه‌ای باشد که از نظر مخاطبین جذاب و به روز به نظر رسد. یکی از همین المان‌های پرکاربرد برای اجرای دکوراسیون داخلی متفاوت، استفاده از سقف کاذب باریسول است.  این سقف به عنوان سقف کناف از متریال PVC تشکیل شده است که ویژگی های پرکاربردی مانند ضد اشتعال، مقاوم در برابر رطوبت، گرما و سرما دارد. اجرای این سقف بسیار ساده و راحت است و در کمترین زمان بدون دردسر به سقف یا دیوار متصل می‌شود.

تاریخچه باریسول سقف (BBarrisol)

سقف باریسول - تاریخچه باریسول سقف (BBarrisol)

سقف باریسول برای اولین بار توسط شرکت فرانسوی به نام باریسول طراحی و تولید شده است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ آغاز نموده و دارای بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و به عنوان یکی از با تجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های تولیدکننده سقف کاذب در دنیا شناخته می‌شود. جالب است بدانید بسیاری از قابلیت‌ها و نوآوری‌ها و تکنولوژی‌هایی که برای سقف‌های کششی یا کشسان ابداع شده توسط این شرکت به ظهور رسیده است.

یکی از مزایای بسیار مهم این سقف این است که به راحتی برای محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. مانند سقف کاذب حمام، سقف کاذب آشپزخانه و سقف کاذب دستشویی که به عنوان بهترین ایده برای بازسازی ساختمان شناخته می شود. امروزه این سقف به عنوان یکی از جدیدترین سقف‌های کاذب در کشور ما شناخته می‌شود که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

انواع سقف کاذب باریسول

سقف باریسول - انواع سقف کاذب باریسول

سقف کشسان یا باریسول به دلیل نوع اجرای در دسته بندی‌های مختلف قرار دارد. قیمت سقف کاذب نسبت به دیگر سقف‌ها بسیار مناسب است که در ادامه با رایج ترین انواع سقف کشسان آشنا می‌شوید. هر کدام از سقف‌های معرفی شده مزایا و کاربرد خاص خود را دارند و در زمینه‌ خاصی استفاده می‌شود.

– سقف کشسان چاپی؛ تنظیم نور و رنگ

یکی از رایج‌ترین سقف‌های کشسان، سقف‌های قابل چاپ یا چاپی است که طرح دلخواه را با هر رنگ و در هر اندازه‌ای روی سقف به چاپ می‌رسانید. ویژگی بارز این سقف‌ها این است که حداکثر ۵۰ درصد نور را از خود عبور می‌دهند و با چاپ رنگ‌های تیره می‌توان میزان نور را کاهش یا افزایش داد. یکی دیگر از مزایای این نوع سقف عدم محدودیت در اجرای طرح و رنگ‌های متنوع است که رایج‌ترین طرح های استفاده شده طرح آسمان و طبیعت بوده است که با بالاترین کیفیت روی سقف به چاپ می‌رسد.

– سقف کشسان نیمه مات یا نیمه شفاف

این سقف معمولاً به صورت تک رنگ و دارای یک فیلتر یکسان نور برای سقف اجرا می‌شود و بهترین گزینه برای محیط‌های اداری، صنعتی و حتی مسکونی به حساب می‌آید که طیف مناسبی از نور را از خود عبور می‌دهد. از آنجا که این نوع سقف وزن سبک، طرح بسیار ساده و در عین حال زیبایی دارد  طرفداران زیادی را به خود مجذوب کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه مدل نیمه مات شبیه سازی نور طبیعی است. با کمک سقف کاملا سفید این مدل می‌ توانید بیش از ۵۰ درصد شفافیت را مشاهده کنید. اما در صورت نیاز اجرا رنگ‌های دیگر نور مورد نیاز با کمک نورپردازی کناف قابل تامین است.

– سقف کشسان مات و براق؛ قابل اجرا در متراژهای مختلف

سقف کشسان به دو دسته مات و براق تقسیم می‌شود که برای انواع سقف‌ها در متراژهای مختلف قابل استفاده است. پوشش‌های سقفی را می‌توانید برای آشپزخانه‌های کوچک تا رستوران های و محوطه های بسیار بزرگ مانند سالن های ورزشی اجرا کنید که نصب آن برای محیط‌های بسیار کوچک باعث می‌شود فضا از آنچه هست بزرگ‌تر دیده شود.

مدل مات با خاصیت متفاوت نسبت به مدل براق حداقل بازتاب نور را به ارمغان می‌آورد. در حالی که مدل براق با بالاترین انعکاس نور تولید و اجرا می‌شود. تنوع رنگ برای مدل‌های مات و براق بسیار گسترده است و برای نصب در هر مدل دکوراسیونی داخلی پیشنهاد می‌شود.

پوشش کاذب دیوار، سه بعدی و دو بعدی

پوشش‌های سقف کاذب نه تنها برای سقف، بلکه برای سطوح مختلف مانند دیوار به عنوان پوشش‌های حجمی کاربرد دارد و از اکثر متریال‌های استاندارد قابل استفاده است. مدل‌های سه بعدی و دو بعدی این نوع سقف‌ها جز رایج‌ترین پوشش‌های حجمی است که از نظر ظاهری به عنوان یکی از مهم‌ترین المان‌های چیدمان شناخته می‌شود.

خوب است بدانید دیوارپوش‌های باریسول از نظر نوع متریال، ساخت و اجرا هیچ تفاوتی با سقف‌های کاذب ندارد و عامل تعیین‌کننده‌ای برای ساخت نور طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این دو به حساب می‌آید.

مزایای باریسول سقف

سقف باریسول - مزایای باریسول سقف

ویژگی‌های بسیاری باعث شده است این سقف برای دکوراسیون‌های مختلف داخلی بهترین گزینه شناخته شود. همچنین قابلیت کشسانی این سقف باعث شده است تنوعی از طرح‌ها و  رنگ‌ها در اختیار مخاطبین قرار گیرد. در ادامه با مهم‌ترین مزایای این سقف آشنا می‌شوید:

  1. دوام و استحکام بسیار بالا

از مهم‌ترین مزایای این سازه، نظافت و استحکام بسیار بالاست که در عین زیبایی و جذابیت، در برابر ضربات و حوادث احتمالی مانند زلزله مقاومت بسیار خوبی دارد. همچنین ویژگی انعطاف پذیری و ایمنی بسیار بالای این سقف به خوبی از خرابی و آسیب‌دیدگی آن محافظت می‌کند. از ویژگی‌های پرکاربرد این سقف می‌توان به قابلیت تحمل حدود ۲۰۰ کیلوگرم در هر متر مربع اشاره کرد.

  1. زیبایی و طرح منحصربه‌فرد

نصب این نوع سقف در اشکال و طرح‌های دلخواه برای اجرای سقف خانه و محیط‌های مختلف امکان‌پذیر است. در واقع هر مدل سقفی که در ذهن در نظر دارید با استفاده از این ایده به راحتی قابل نصب است. به همین خاطر اکثر طرح‌هایی که از این مدل سقف نصب شده است تداعی‌گر یک مدل خاص و  منحصر به فردی می باشد.

  1. ضدآتش سوزی و کاملا نسوز

سقف‌های کشسان از متریال‌هایی ساخته می‌شود که در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است و هرگز شلعه ور نخواهد شد. در واقع می‌توان گفت کاملاً نسوز است و در صورت گسترش آتش سوزی هنگام وقوع حوادث از بروز خطرناک به خوبی پیشگیری می‌کند.

  1. نصب راحت و بدون دردسر

یکی دیگر از مزایای مهم از سقف‌های کشسان، امکان نصب در سریع‌ترین زمان ممکن است. این سقف بدون هیچ دردسر و عدم نیاز به مصالح و زیرسازی مناسب روی سقف‌های مختلف اجرا می‌شود و در عرض کمتر از چند روز قابل استفاده است.

  1. قابلیت جابه‌جایی؛ از مکانی به مکان دیگر

امکان اجرای سقف‌های کشسان برای متراژها و فضاهای کم بسیار پایین وجود دارد و حتی می‌توان برای فضاهای بسیار بزرگ با حداکثرترین متراژ نصب کرد. جالب است بدانید از پشت این نوع سقف می‌توانید برای اجرای سیستم‎های مختلف استفاده کنید، طوری که سقف‌های کشسان باعث می‌شود سیستم‌های اجرایی سقف قابل مشاهده نباشد. از دیگر مزایای بسیار مهم امکان جابجایی این سقف‌هاست که در صورت حمل و نقل مکان سقف برای اجرا در مکان جدید قابل جابه‌جایی خواهد بود.

  1. راحتی در تمیز کردن

یکی از نکاتی که همیشه برای انتخاب ایده‌های تزیینی ساختمان‌سازی در نظر گرفته می شود، نحوه پاکسازی و نظافت آنهاست. سقف‌های کشسان از متریالی ساخته شدند که به راحتی امکان تمیز کردن آنها و رفع گرد و غبار از رویشان وجود دارد. این سقف را نسبت به سقف‌های قدیمی راحت تر تمیز می‌شوند و دسترسی به آن برای رفع کثیفی بسیار راحت است.

جالب است بدانید برخی ترکیبات استفاده شده در ساخت سقف‌های کشسان باعث شده است از ایجاد و تکثیر قارچ و انواع باکتری پیشگیری شود. به همین دلیل، سقف‌های کشسان به عنوان بهترین ایده برای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها شناخته می‌شود.

  1. ضد رطوبت؛ بهترین سقف برای محیط‌ های مرطوب

جنس سقف‌های کشسان از خاصیت ضد رطوبتی برخوردار است تا هنگام ایجاد نم و رطوبت هیچ مشکلی برای سقف ایجاد نشود. این نوع سقف‌ها بدون هیچ مشکلی برای محیط‌های دارای رطوبت مانند استخرها، سرویس‌های بهداشتی، حمام و … بسیار مناسب است و از نظر زیبایی فوق‌العاده اند.

  1. عایق صدا؛ خلق یک محیط آرامش بخش

اگر دوست دارید یک محیط آرامش‌بخش و بدون سروصدا داشته باشید، از این نوع سقف غافل نشوید. سقف‌های کشسان عایق مناسبی برای صدا هستند و برای نصب محیط‌هایی مانند سالن‌های ضبط صدا، اتاق خواب و سالن‌های کنفرانس بسیار مناسب‌اند..

  1. قابل اجرا در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع

این سقف از پارچه‌هایی با حالت کشسانی ساخته می‌شوند که امکان نصب آن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع وجود دارد. تنوع اجرای رنگ‌های متنوع به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانید دکوراسیون مورد علاقه خود را خلق کنید؛ طوری که هماهنگی بین فضا و المان‌های مختلف دکوراسیون داخلی ایجاد شود.

قیمت سقف کاذب باریسول چقدر است؟

سقف باریسول - قیمت سقف کاذب باریسول چقدر است؟

هر متر مربع قیمت سقف کاذب باریسول چقدر است؟ هزینه سقف کاذب مناسب است یا خیر؟ برای نصب این سقف باید مراحل مختلفی را باید طی کنید که تمام این مراحل روی قیمت نوع سقف تاثیرگذار است. همچنین سقف‌های باریسول از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود که شرایط نگهداری و اجرای آن‌ها با یکدیگر ممکن است متفاوت باشد. بنابراین احتمال این که هنگام خرید با قیمت‌های مختلفی مواجه شوید، بسیار زیاد است.

پیشنهاد می‌شود برای آگاهی دقیق از قیمت، ابتدا نوع سقف و متراژ را مشخص کنید، سپس با مختصصین حرفه‌ای تماس برقرار نمایید.

کاربرد سقف کاذب باریسول

سقف باریسول - کاربرد سقف کاذب باریسول

از سقف کاذب برای مکان‌های مختلف مانند خانه، آشپزخانه، سقف کاذب تجاری و … استفاده می‌شود. در ادامه با کاربردهای مختلف این نوع سقف و مزایای ارائه شده برای هر کدام آشنا می‌شوید:

۱.سقف باریسول برای بیمارستان؛ خاصیت ضدمیکروبی

سقف کاذب باریسول از متریالی ساخته شده است که خاصیت نانو و ضد باکتری دارد و به راحتی امکان تمیز کردن آن را برای مخاطبین فراهم است. شما می‌توانید از انواع مواد شوینده برای تمیز کردن سقف استفاده کنید و نحوه تمیز کردن آن بسیار ساده و راحت است. به همین خاطر سقف کاذب باریسول برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهترین انتخاب است و اجرای آن در طرح های متنوع در ایجاد انگیزه و روحیه بهتر بیماران بسیار کمک می‌کند.

۲.سقف کاذب باریسول برای رستوران، جذب‌کننده مشتری

همیشه دکوراسیون داخلی رستوران‌ها و کافی شاب برای مشتریان بسیار اهمیت دارد و در حفظ آن‌ها کمک می‌کند. انتخاب سقف کاذب باریسول برای رستوران و کافی شاپ باعث می‌شود هر محیط زیبایی که در ذهن دارید و هر سبک دکوراسیون که انتخاب کرده‌اید به راحتی قابل اجرا باشد و مطمئن شوید از نظر بیننده جذابیت‌ و زیبایی دارد و کمک می کند فضای رستوران به فضایی کاملا شیک و لاکچری تبدیل شود.

۳.سقف باریسول برای استخر، ضدآب و عایق صدا

اجرای سقفی که در برابر رطوبت بسیار مقاوم باشد و به خوبی مانع انتقال صدا شود بهترین گزینه برای اجرا در محیط‌های استخر و جکوزی است. از این نوع سقف برای انواع استخرها استفاده می‌شود، طوری که در برابر گوگرد کربن و کلر استحکام بسیار بالایی دارد و مانع خوبی برای انتقال صدا شناخته می‌شود.

۴.سقف کاذب برای سینما، قابل اجرا برای سقف‌های بلند

از پر اهمیت ترین نکات مهم برای سقف سینما، نور پردازی مناسب و کنترل صدا پردازش نورهاست. سقف کاذب به عنوان یکی از بهترین سقف‌های مناسب برای اجرای سقف سینما شناخته می‌شود که به راحتی در سقف‌های بلند قابل اجراست که با انتخاب نور و طرح مناسب ونورپردازی ایده‌آل باعث می‌شود محیط سینما در بهترین به اجرا درآید.

اجرای سقف باریسول

سقف باریسول - اجرای سقف باریسول

برای اجرای این سقف بهتر است از شرکت‌های معتبر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. سقف کشسان ساخته شده از متریالی است که دقت و نگهداری آن بسیار اهمیت دارد. مختصصینی که در این حوزه فعالیت دارند، دقت و نکات ایمنی را هنگام نصب در نظر می‌گیرید و با تکیه بر دانش و مهارت کافی این سقف را نصب می‌کنند.

 نتیجه گیری

اجرای سقف در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است. مخصوصا این روزها که طراحان و صاحبان خانه ترجیح می‌دهند از ایده و تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند؛ طوری که از زیباترین ابزارها بهره‌مند شوند. سقف کاذب یکی از بهترین گزینه‌ها از نظر کیفیت و زیبایی است که به راحت‌ترین شکل ممکن قابل نصب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =