سقف کاذب اتاق خواب

سقف کاذب اتاق خواب

از آنجایی که اتاق خواب یکی از پر استفاده ترین بخش های هر خانه ای به شمار می رود وساعات زیادی در آن به سر می بریم باید جایی باشد که آرامش و راحتی کافی را فراهم نماید. استفاده از کناف و یا طرح های سقف کاذب اتاق خواب برای زیبایی بخشی به این محیط بسیار موثرخواهد بود که علاوه بر بالا بردن سرعت کار، در کاهش هزینه های بازسازی خانه نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد. علاوه بر این با استفاده از یک نورپردازی زیبا در داخل کناف ها می توانید فضای بسیار دلنوازی را ایجاد نمایید.

سقف کاذب اتاق خواب

 

اگر کودکی دارید و برای شما مقدور است، بهتر است برای کودک‌تان یک اتاق خواب جداگانه براساس سلیقه و نیازهای کودک آماده کنید و سعی نمایید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک نظر شخصی و سن و سال او را هم دخیل کنید تا حس آرامش و استقلال بیشتری داشته باشد و فضایی ایجاد نمایید تا تمایل بیشتری برای ماندن در اتاق خود را داشته باشد . یکی از تاثیر گذارترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، سقف اتاق است. اگر تمایل دارید سقف طرحی براساس سن و سال کودک داشته باشد بهترین گزینه استفاده از سقف کاذب اتاق خواب کودک است. علاوه برسقف می توان از دیوار پوش کناف برای زیبا سازی و تنوع اتاق خواب کودک استفاده کرد.

سقف کاذب اتاق خواب

  سقف کاذب اتاق خواب - مزایای سقف کاذب اتاق خواب

 کناف باعث زیباسازی بیشتر سقف‌های منازل و همچنین اتاق خواب می‌شود.

  •       نصب کناف‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شود.
  •       هزینه‌ی نصب سقف کناف نسبت به انواع دیگر سقف کمتر است و در نتیجه مقرون به صرفه می‌باشد.
  •       از لحاظ زیبایی، جذابیت بالایی دارد و یک نورپردازی زیبا در داخل کناف‌ها می‌تواند چشمگیرترین و جذاب‌ترین فضا را در داخل اتاق خواب ایجاد کند.
  •       کناف‌ها در طرح‌های گوناگونی موجود هستند.
  •       نصب کناف‌ها آسان است و نیازی به جوشکاری ندارند.
  •       کناف‌ها دارای فرم‌پذیری خوبی هستند.
  •       قابلیت رنگ‌پذیری و چسبندگی کناف‌ها بهتر از سایر مصالح است.
  •       نیاز کمتری به نیروی انسانی دارد و راندمان کار بالا است.
  •       مقاومت کناف در برابر زلزله بالا است و وزن سبکی دارد.
  •       کناف مثل یک عایق حرارتی عمل می‌کند.
  • قیمت کناف سقف بسیار مقرون به صرفه و ارزانتر از انواع دیگر سقف های کاذب می‌باشد.

سقف کاذب اتاق خواب - انواع کناف در سقف کاذب اتاق خواب

ویژگی های سقف کاذب اتاق خواب

برای نصب سقف کاذب اتاق خواب می توانید ویژگی های زیر را در نظر داشته باشید:

  •       یکی از طرح‌های خلاقانه‌ی کناف‌کاری در اتاق خواب به این صورت است که از کناف بر روی دیوار و سقف اتاق خواب استفاده شود.
  •       می‌توان طرح از سبک مدرن که هزینه‌ی کمتری نسبت به طرح‌های دیگر دارد نیز استفاده کرد.
  •       در یک نوع دیگر از سقف کناف، از فرم‌های سیالی استفاده می‌شود که با برش پنل‌های کناف به ایجاد می‌شوند.
  •       در طراحی سقف اتاق خواب می‌توان از ترکیب کناف و کاغذ دیواری استفاده کرد تا ظاهر لوکسی در فضا ایجاد شود.
  •       سقفهای کاذب مدرن به فضا سادگی می‌بخشد.
  •       اشکال منحنی ایده‌ی دیگری از طراحی سقف اتاق خواب از جنس کناف هستند.
  •     سقف اتاق خواب کلاسیک می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

انواع سقف کاذب اتاق خواب عبارتند از :

انواع کناف در سقف کاذب اتاق خواب

۱. سقف های کاذب جعبه‌ای لایه‌دار

سقف کاذب اتاق خواب - سقف کاذب لایه ای

اگر به سبک‌های ظریف علاقه دارید، سراغ این طراحی بروید که جذاب و پیچیده و در عین حال ساده است. ایده‌آل برای طراحی اتاق خواب ساده مانند این! سقف‌های جعبه‌ای در اصل سقف‌هایی با فرورفتگی هستند، یا مانند جعبه‌های وارونه با لبه‌های خارجی به سمت پایین به نظر می‌رسند. این نوع خاص از سقفهای کاذب دارای طرح جعبه‌ای «لایه‌دار» است که باعث ایجاد دید بصری در اتاق خواب می‌شود. همچنین مکان مناسبی برای قرار دادن یک لوستر چشم‌نواز است.

 

۲. سقف کاذب ساده و دارای گچ‌بری با تزیینات چوبی (مناسب برای اتاق خواب‌های کوچک)

سقف کاذب اتاق خواب - سقف ساده اتاق خواب

 

اگر می‌خواهید طرح ساده‌ای کار کنید، نگاهی به این طرح ساده سقف های کاذب بیندازید که طول و عرض اتاق خواب را پوشش می‌دهد. سقفهای کاذبی دارای گچ‌بری مانند این نور را از چراغ‌های فرو رفته در امتداد لبه‌ها و از طریق نوارهای LED داخل گچ‌بری منعکس می‌کند. اما می‌دانید چه چیزی جالب است؟ قرار دادن الگویی که چند حلقه تخته سه لایه در گوشه‌ای از گچ‌بری با ریزه‌کاری تزیینی دارد.

 

۳. سقفهای کاذب با الوارهای چوبی

آیا کفپوش چوبی دوست دارید؟ اگر جواب بله است، احتمالا ایده تیرهای چوبی بر روی سقفهای کاذب را نیز دوست خواهید داشت. این‌ طرح به اتاق خواب شما گرما می‌بخشد و جذابیت خانه‌های روستایی را دارد، درست مانند این اتاق. اگر بودجه تهیه چوب طبیعی را ندارید، می‌توانید از چوب مصنوعی استفاده کنید.

 

۴. سقفهای کاذب با پنکه سقفی

سقف کاذب اتاق خواب - سقف کاذب با پنکه سقفی

 

بله، با پنکه سقفی! فقط مطمئن شوید که سقف محکم است، دارای قلاب‌های اضافی برای محکم نگه داشتن پنکه و همچنین محکم شدن تمام اتصالات می‌باشد.

این اتاق خواب دارای یک تخته چوبی مستطیل شکل است که پنکه در مرکز سقف و قسمتی که فرو رفته قرار دارد. تخته‌های حاشیه بیشتر با صفحات چوبی و طرح‌های منحنی برجسته می‌شوند. چنین طراحی سقف های کاذبی به خوبی با اتاق خوابی با تم سنتی ترکیب می‌شود.

 

۵. سقف کاذب مشبک

 

سقف کاذب اتاق خواب - سقف کاذب مشبک

در اینجا روش دیگری برای افزودن طرح‌های معماری به اتاق خواب وجود دارد. مزیت آن این است که باعث می‌شود اتاق دنج به نظر برسد! سقف‌های مشبک در اصل تیرهای متقاطع هستند که خطوط شطرنجی را تشکیل می‌دهند. در واقع، این طرح‌ها بسیار متنوع هستند زیرا می‌توانند از گچ، POP (گچ پاریس) و حتی چوب ساخته شوند. در طراحی بالا می‌بینید که تیرها چگونه باعث توجه شما به سقف می‌شوند. این طراحی سقفهای کاذب خصوصاً برای اتاق خواب اصلی شما عالی است! 

تیرهای باریک موجود در عکس بالا آنقدر بر روی سقف جلب توجه نمی‌کنند و سایر عناصر پر زرق و برق اتاق خواب را خنثی می‌کنند. لوستری که از یکی از تیرها آویزان است را می‌توانید مانند تصویر قبلی بر روی قسمت داخلی سقف نصب کنید. یا می‌توانید چراغ‌های توپی قرار دهید.

 

۶. سقف های کاذب با پنل امتداد یافته تا دیوار

سقف کاذب اتاق خواب - سقف کاذب با پنل امتداد یافته تا دیوار

اگر فقط به طراحی سقف محدود نیستید، می‌توانید این سبک از سقف های کاذب را انتخاب کنید. به اندازه تختخواب و از دیوار پشت آن شروع می‌شود و تا سقف یا حداقل بخشی از آن امتداد می‌یابد. در تصویر بالا، کاغذ دیواری رنگی و طرح‌دار به سقف های کاذب متصل شده است، که با استفاده از تزیینات طلایی رنگ حاشیه آن را زیباتر کرده است.

در حالی که در این تصویر، صاحبان خانه یک دیوار را با کاغذ دیواری با طرح گیاه تا سقف پوشانده‌اند و جلوه‌ای رویایی به اتاق خواب بخشیده‌اند. به همین ترتیب، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های جذاب، شگفت‌انگیز و رنگارنگ مخصوصاً برای اتاق خواب کودک استفاده کنید.

۷. سقف کاذب دایره‌ای

سقف کاذب اتاق خواب - سقف کاذب دایره ای اتاق خواب

این طرح سبک هنری دیگری است. شکل دایره‌ای که از سقف های کاذب بریده شده است، نه تنها مکانی ایده‌آل برای پنکه سقفی یا لوستر است، بلکه تمرکز را روی سقف و تخت شما قرار می‌دهد. در حالی که این نگاهی حداقلی است، اما می‌توانید چندین دایره را در سقف برش داده و در هر کدام چراغ توپی نصب کنید، که اثری تماشایی می‌شود!

البته، می‌توانید ابتکار عمل به خرج دهید و به دنبال اشکال مختلف مانند مربع، بیضی، مستطیل و غیره باشید!

 

۸. سقف کاذب جزیره شناور

اگر می‌خواهید فضایی مانند تخت‌خواب مرکز توجه باشد باید طرح جزیره شناور را انتخاب کنید. به این طرح شناور گفته می‌شود زیرا از سقف معلق است و فاصله‌ای بین آن و سقف اصلی وجود دارد و به آن جزیره می‌گویند زیرا به طور مستقل قرار دارد تا وسایل زیرین آن جلب توجه کنند.

 

۹. سقف کاذب مدرن، با جزئیات و بزرگ به همراه دیوار کناف

سقف کاذب اتاق خواب - سقف کاذب مدرن، با جزئیات و بزرگ

بله، می‌توانید در یک اتاق خواب سبک‌های مختلف را ترکیب کنید.حتی می توانید از دیوار کناف نیز دراتاق خواب خود استفاده کنید و این‌ها آخرین طراحی‌های خانه‌های امروزی هستند! دو قسمت بزرگ‌تر این سقفهای کاذب، طرح‌های ساده با چراغ‌های کوچک توپی دارد. با این حال، بین آن‌ها یک قسمت چوبی وجود دارد که چند اینچ بالاتر است و تخت و فضای مقابل آن را در مرکز توجه قرار می‌دهد. علاوه بر این، تخته‌های گچی مشابه به صورت افقی در در دورترین نقطه برای جذابیت بیشتر قرار می‌گیرند.

تماس بگیرید

09126214611