سقف کاذب به نوعی سقف گفته می شود که در قسمت زیرین سقف اصلی ساختمان نصب می شود. کاربردهای این نوع سقف، سقف کاذب مغازه، سقف کاذب حمام ، سقف کاذب آشپزخانه  ، سقف کاذب اتاق خواب و… است . از جمله مزیت های این نوع سقف‌های کاذب می توان به زیبا سازی فضای مورد استفاده و همچنین عایق بودن قوی در برابر سرما و گرما اشاره کرد . به طوری که این سقفها در طول زمستان گرما را در محیط حفظ می کنند و در تابستان فضا را خنک نگه می دارند. از سایر مزیت های این نوع سقف ها می توان به انتشار نور در فضا اشاره نمود به طوری که نور تابیده شده به این سقف ها پس از برخورد منعکس می شوند و فضا را پر نور تر می کنند و استفاده از نورهای مصنوعی غیر ضروری را کاهش می دهند.

سقف کاذب مغازه - سقف کاذب پاساژ

طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهای مسکونی و تجاری کاملا متفاوت است. دکوراسیون فضاهای مسکونی مانند خانه‌ایی ویلایی یا آپارتمان باید غیررسمی باشد و احساس راحتی ایجاد نماید. این در حالی است که دکوراسیون محیط‌های تجاری دفتر کار یا مغازه باید رسمی باشد. طرح‌های منحصر به فرد و شیک و در عین حال ساده سقف کاذب برای دفتر، اتاق کنفرانس و مغازه باید آرامش بخش و ترغیب کننده باشد. اما نباید بیش از حد احساس صمیمیت ایجاد کنند.
در مورد سقف کاذب مغازه نیز همچنین است با توجه به نوع مغازه، طراحی سقف کاذب متفاوت است. بنابراین آگاهی از نیازهای هر محیط، سقف کاذب و کناف مناسب ضروری است.

سقف کاذب مغازه کاربردهای فراوانی دارد و یکی از مهم ترین کاربردهای آن ایجاد محیطی آرام و دلنشین برای مشتریان است که حضورشان را در مغازه در هنگام خرید دلنشین و لذت بخش می‌نماید.

سقف کاذب مغازه

 

استفاده از سقف کاذب در مغازه مناسب می تواند علاوه بر زیبایی دکوراسیون مغازه جنبه کاربردی نیز داشته باشد و محیط را روشن و چشم نواز نماید. این نوع سقف ها همچنین عیب ها و نواقص ظاهری مغازه از جمله برق کشی و سیم های برق، لامپ ها و چراغ ها را، مجرای تهویه های هوا و سایر لوازم به کار رفته شده در سقف را پوشش دهند. این مدل سقف ها در یک چهار چوب آلومینیومی، آهن و گالوانیزه یا ضرب های چوبی قرار می گیرند و با فاصله چند سانتی متری از سقف اصلی نصب می شوند. این نوع سقف ها از جنس های متفاوتی از جمله تخته های ۳ لایه، تخته گچ،پی وی سی و … ساخته می شوند که می توان متناسب با کاربرد مختلف آنها را انتخاب نمود. برخی از پنل های محبوب سقف کاذب مغازه شامل سقف کاذب چوبی، سقف کاذب فیبر، سقف کاذب فلزی، سقف کاذب شیشه ای، سقف کاذب pvc، سقف کاذب پارچه ای و چرم مصنوعی و … اشاره نمود که در ادامه به معرفی چند نمونه از این سقف ها می پردازیم.

انواع سقف کاذب مغازه:

سقف کاذب مغازه عینک فروشی

گچ پاریس :

این نوع سقف ها نوعی سنگ گچی هستند که از سولفات کلسیم که ماده ای صاف می باشد و بسیار مناسب تنظیم روشنایی در مغازه هستند تشکیل شده اند. این نوع سقف ها را می توان در طرح ها و قالب ها دلخواه تهیه نمود و برای طرح های تزئینی و کارهای سبک بسیار مناسب است. شاید یکی ازنقطه ضعف های این نوع سقف ها را نتوان دوام نسبتا پایین آنها دانستکه با گذشت زمان رنگ آنها از از بین می رود.

سقف کاذب گچی :

سقف کاذب مغازه گچی

این نوع سقف ها بسیار وزن سبکی دارند و عایق بسیار مناسب و بادوامی در برابر گرما و حریق می باشد. این نوع تخته های گچی در ابعاد ۶۰۰ میلی متری و ضخامت ۹ تا ۱۵ میلی متر موجود می باشند. این مدل پنل های گچی در داخل چهارچوب های آهنی گوالنیزه نصب می شوند.

سقف کاذب PVC:

سقف کاذب مغازه - سقف کاذب PVC

این نوع سقف ها از مواد pvc  ساخته می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند و هزینه نگهداری آنها بسیار بسیار ناچیز است.پنل های این مدل سقف ها  در چارچوب آلومینیومی شکل ثابت می شوند. این مدل سقف ها دارای تنوع رنگی و طرحی زیادی می باشد.

طراحی سقف کاذب برای مغازه‌ها 

 

طراحی سقف کاذب برای مغازه‌ها 

مغازه‌ها به عنوان مکان‌هایی که افراد زیادی را سرگرم می کنند، باید ترغیب‌کننده و تاثیرگذار باشند.

فضای داخلی کسل‌کننده توجه افراد را به خود جلب نمی‌کند. برعکس، یک فروشگاه روشن با فضای داخلی خیره‌کننده و منحصر به فرد توجه همه را به خود جلب می‌کند.

علاوه بر این، برای صاحب مغازه بسیار مهم است که فضای داخلی مغازه کارآمد و مقرون به صرفه باشد. سقف کاذب نمونه‌ای از طراحی داخلی است که می‌تواند حداکثر بهره‌وری از محیط را ارائه دهد. بنابراین، باید طرح‌ سقف کاذب برای مغازه را بسیار هوشمندانه انتخاب کنید.

طراحی سقف کاذب مغازهدر طراحی سقف کاذب مغازه باید از نکات زیر اطمینان حاصل کنید: 

  • فضای کمی را اشغال کند
  • نباید فضای مغازه را خفقان‌آور نشان دهد
  • نورپردازی سقف کاذب باید کافی باشد
  • با کفپوش و سایر طراحی‌های داخلی مغازه ست باشد
  • باید کارآمد و مقرون به صرفه باشد

 

طرح‌های منحصر به فرد سقف کاذب برای مغازه‌ها

سقف کاذب مغازه

 

  • نورپردازی سقف کاذب برای مغازه: این نور باعث می‌شود مغازه روشن و پویا شوند.
  • طراحی سقف کاذب برای فروشگاه مجلل: نورپردازی با لامپ‌های فرو رفته در سقف کاذب مغازه را روشن می‌کند.
  • طراحی ساده سقف کاذب با نورپردازی در آن بسیار زیبا به نظر می‌رسد. علاوه بر این، چراغ‌های ردیفی مخصوص سقف کاذب روشنایی کافی در مغازه ایجاد می‌کنند و باعث جلب توجه به محصولات فروشگاه می‌شوند.
  • سقف کاذب ساده با انواع مختلف نورپردازی برای نانوایی‌ها مناسب است. علاوه بر این، نصب این نوع سقف کاذب برای مغازه‌ها ساده و با دوام است.

 

ایده‌های سقف کاذب برای مغازه‌های کوچک

ایده‌های سقف کاذب برای مغازه‌های کوچک

 

  • طرح‌های موج‌گیر سقف کاذب، مغازه‌ها را جادارتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
  • طرح ساده سقف کاذب برای مغازه جلوه‌ای مینیمالیستی دارد و فروشگاه را روشن می‌کند.
  • سقف کاذب سفید و قهوه‌ای روشن برای مغازه‌هایی که نیاز دارند جادار و چشم‌نواز به نظر برسند، مناسب است.
  • طرح ساده سقف کاذب به رنگ مشکی و سفید، جلوه‌ای منحصر به فرد به مغازه می‌بخشد. انواع مختلف چراغ‌ها روشنایی مغازه را افزایش می‌دهد.
  • نورپردازی سقف کاذب برای مغازه توجه بیشتری جلب می‌کند. طرح سقف کاذب مشکی با لوسترهای تزئینی نمای چشمگیری به فروشگاه می‌بخشد.