اهمیت سقف کاذب پارکینگ و انواع آن

اجرای سقف کاذب پارکینگ این روز ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. امروزه استفاده از تایل سقف کاذب برای پارکینگ برای پروژه‌های ساختمانی بسیار رایج است و موجب می‌شود با کمترین هزینه پوشش مناسب و زیبا برای پارکینگ اجرا نمود. البته این سقف نه تنها در پروژه‌های ساختمانی، بلکه برای اماکن مختلفی مانند فروشگاه‌ها، ادارات و مراکز تجاری استفاده می‌شود. از آنجاکه نگهداری خودروهای سواری یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌هاست، وجود فضای مناسبی برای پوشش اتومبیل بسیار اهمیت دارد، فضایی از اتومبیل در برابر عوامل خارجی و تابش نور مستقیم خورشید به خوبی نگهداری کند. چنین فضایی بایدچه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اجرای سقف کاذب پارکینگ یکی از اقدامات مهم هر پروژه ساختمانی است که باید ویژگی‌های خاصی در آن رعایت شود. همچنین در برخی پروژه‌ها طراحی و زیبایی فضای پارکینگ بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل از انواع سقف کاذب در مدل های متفاوت استفاده می‌شود. حال برای آشنایی بیشتر با این ایده و انواع آن، در این مطلب همراه ما باشید.

چرا باید سقف کاذب پارکینگ نصب کنیم؟

سقف کاذب پارکینگ -چرا باید سقف کاذب پارکینگ نصب کنیم؟

اکثر خانواده‌ها حداقل دارای یک خودرو می باشند و باید فضای پارکینگ پتانسیل نگهداری خودرو را داشته باشد. به همین خاطر، استفاده از سقف های کاذب بسیار اهمیت دارد تا خودرو در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی مانند تابش خورشید و بارش باران قرار نگیرد. گاهی اوقات پارکینگ برخی خانه‌ها در فضای باز قرار دارد و لازم است یک سقف-کاذب برای خودرو ایجاد شود تا از تغییر رنگ آن و کاهش عمر مفید خودرو به‌خوبی پیشگیری شود. اما برخی پارکینگ ها در فضایی متناسب ساختمان قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی پارکینگ باید دارای محیط متناسب باشد و با اجرای سقف های کاذب از انتقال سراسری  به داخل پارکینگ و یا خانه‌های مسکونی به خوبی جلوگیری شود. سقف‌های کاذب قابل اجرا در طرح‌ها و مدل‌های مختلف است که می‌تواند با کمک آنها نمای زیباتر داخل پارکینگ ایجاد نمود.

مزایای کناف در سقف

سقف کاذب پارکینگ - مزایای کناف در سقف

کناف سقف به عنوان یکی از بهترین ایده‌ها برای بازسازی ساختمان است. چراکه قیمت کناف بسیار به صرفه است و بازسازی خانه را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین می‌توان با کمک نورپردازی با کناف جذابیت سقف و دیوارهای مختلف را دوچندان کرد و به بهترین صورت به بازسازی پرداخت.

یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها برای استفاده از کناف، سقف کاذب پارکینگ است. با کمک پلی استایرن یک سقف مقاوم در برابر رطوبت و عدم ترک خوردگی و تغییر رنگ با گذشت زمان تجربه می‌کند و در عین حال، از زیبایی آن لذت می‌برید. در موارد زیر با دیگر مزایای کناف آشنا می‌شود:

  • کناف ضد آب را می‌توان بدون نگرانی در مورد رطوبت و ایجاد نم اجرا کنید.
  • هزینه سقفهای کاذب با کمک کناف بسیار مناسب است.
  • دسترسی راحت و آسان را برای تعمیرات و بازسازی به همراه دارد.
  • باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
  • قابل اجرا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌باشد.
  • بعد از نصب بلافاصله فضای پارکینگ قابل استفاده است.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب پارکینگ - اهمیت سقف کاذب پارکینگ و انواع آنگاهی اوقات، پارکینگ ساختمان در فضای باز قرار می‌گیرد و در برخی مواقع به خصوص خانه‌های آپارتمانی با ایجاد یک سقفی کاذب مانع قرار گیری ماشین و وسایل نقلیه در معرض نور خورشید و تغییرات آب و هوایی دیگر مانند بارش برف و باران می‌شود و ایده روی افزایش طول عمر خودرو ساکنین ساختمان بسیار تاثیرگذار است. همچنین در برخی ساختمان‌ها با ایجاد سقفی کاذب که کنترل بسیار خوبی در دما و انتقال سر و صدا دارد مزیت‌های منحصر به فردی به ساختمان ارائه می‌دهد.

با توجه به این ویژگی‌ها میزان اهمیت سقفهای کاذب بسیار روشن است و از آنجایی که سقف‌های پارکینگ در انواع مختلف ارائه می‌شود، هر کدام با ویژگی‌های خاصی همراه هستند که با توجه به میزان هزینه پرداختی و ویژگی‌های پر اهمیت نوع سقف های کاذب انتخاب می‌شود.

ارزان ترین سقف کاذب پارکینگ

شاید تصور کنید که اجرای ارزان ترین سقف کاذب تنها زمانی ممکن است که از متریال بی کیفیت استفاده شود. اما این تصور همیشه درست نیست. به طور معمول در پارکینگ ها و مشاعات آن ها لوله های مربوط به تاسیسات در سقف تعبیه شده و بهتر است با بهترین نوع سقف کاذب آن ها را پوشش داد. از این رو بهتر است متریالی را مورد استفاده قرار داد که سرعت نصب بالایی داشته و مقاومت خوبی داشته باشند. در میان انواع سقف کاذب و متریالی که برای آن استفاده می شوند، ما تایل های pvc را پیشنهاد می کنیم. چرا که تایل های پی وی سی هزینه نسبتا مناسبی داشته و به صورت شبکه ای اجرا می شوند. همچنین تمامی خصوصیات لازم را برای سقف کاذب پارکینگ دارند.

 

انواع سقف کاذب پارکینگ

سقف کاذب پارکینگ - انواع سقف کاذب پارکینگ

سقف های کاذب در انواع مختلف ارائه می‌شود که در ادامه با انواع آن آشنا می‌شوید و ویژگی هر یک را بررسی می کنید:

– کناف سقف کاذب پارکینگ بسیار شبیه به گچ

کناف پارکینگ یکی از رایج‌ترین مدل‌های سقف های کاذب است که شباهت بسیاری به سقف‌های گچی دارد. سقف کاذب گچی به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین سقف‌های کاذب شناخته می‌شود که مهم‌ترین ویژگی آن، انعطاف پذیری بسیار بالاست. بنابراین می‌توان به صورت ثابت و متحرک خریداری و اجرا نمود و به عنوان یک سقف مناسب در برابر زلزله و پوشش تاسیسات سقف بسیار پرطرفدار است. استفاده آن در انواع پروژه‌های ساختمانی بسیار خاص و پرطرفدار است که با نمونه کناف پلی استایرن در ابتدا مقاله آشنا شدید.

– سقف کاذب پارکینگ پی وی سی

سقف کاذب پارکینگ -- سقف کاذب پارکینگ پی وی سی

همانطور که از نام این مدل مشخص است، از جنس pvc طراحی شده و با زیرسازی شبکه‌های اجرا می‌شود. سقف مدل پی وی سی به قابل شستشو بودن شهرت دارد و در تنوع های مختلف به راحتی قابل اجراست، طوری که هر فردی باهر سلیقه‌ای به راحتی می‌تواند سقف های کاذب پی وی سی را انتخاب کند. اما احتمال این که نسبت به سقف گچی گران‌تر باشد، بسیار زیاد است.  خوب است بدانید مدل پی وی سی از قابل اشتعال است و احتمال آتش سوزی را افزایش می‌دهد.

– سقف کناف پلی استایرن

کناف پلی استایرن یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای اجرای سقف کاذب پارکینگ است که هزینه بسیار کمی دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا می‌شود. این روش با کمک گچ‌بری‌های پیش ساخته شده به صورت فوم فشرده پلی استایرن ارائه می‌شود که بهترین جایگزین برای گچ‌بری‌های صنعتی است. مهم‌ترین مزیت کناف پلی استایرن این است نقش و نگارهای بسیار زیبا به راحتی قابل اجراست.

– سقف کاذب چوبی برای پارکینگ بسیار تاثیرگذار در زیباسازی فضا

سقف پارکینگ ساخته شده از چوب یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای اجرای سقفهای کاذب است. این مدل سقف تاثیر بسیار زیادی روی زیباسازی فضا دارد و به عنوان یکی از مناسب‌ترین ایده‌ها برای سقف پارکینگ شناخته می‌شود. چرا که در حین زیبایی قیمت سقف کاذب بسیار مناسب است و پیشگیری از مصرف انرژی بسیار کمک می‌کند. همچنین قابل اجرا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است و از نظر مخاطبان علاقه خاصی به این طرح نشان می‌دهد.

 

– سقف دامپای پارکینگ بسیار سبک و در عین حال مقاوم

سقف کاذب پارکینگ -سقف دامپای پارکینگ بسیار سبک و در عین حال مقاوم

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به عنوان سقف کاذب پارکینگ شناخته می‌شود، سقف دامپای است. این مدل سقف با مقاومت و استحکام بالا ارائه می‌شود که در عین سبک بودن طول عمر بسیار بالایی دارد و در برابر رطوبت و دیگر عوامل و تغییرات آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و انعطاف پذیری ایده‌آلی دارد. همچنین سقف دامپای را می‌توان در طرح‌ها و مدل‌های مختلف اجرا نمود و قابل شستشو بودن آن به عنوان یک مزیت خاص و منحصر به فرد به حساب می‌آید.

– سقف پارکینگ آلومینیومی

سقف کاذب پارکینگ - سقف پارکینگ آلومینیومی

سقف پارکینگ آلومینیومی ساخته شده از آلومینیوم است که به عنوان یک سقف مناسب و سبک برای پارکینگ شناخته می‌شود. استفاده از این مدل در بسیاری از ساختمان‌ها رایج است و از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشد و از نظر زیبایی گزینه ایده‌آلی شناخته می‌شود.

– سقف کاذب آکوستیک پارکینگ

همیشه نام آکوستیک به معنای رهایی از سر و صدا است. این مدل سقف مانند سقف پی وی سی مناسب جهت پیشگیری از انتقال سر و صدا شناخته می‌شود که نه تنها برای پارکینگ بلکه برای محیط‌های مختلف گزینه ایده آلی می‌باشد. نحوه اجرای آن به صورت شبکه به سقف آویزان می‌شود و یا امکان سقف نصب آن به صورت مستقیم وجود دارد.

امروزه برای اجرای مدل سقف از رنگ‌ها و مدل‌های مختلف استفاده می‌شود که زیبایی خاصی به فضا و دکوراسیون محیط می‌بخشد. یکی از مزایای جذاب سقف آکوستیک بازتاب نور در محیط است که به روشن شدن فضا بسیار کمک می‌کند همچنین از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی نصب می‌شود.

سقف کاذب پارکینگ حیاط

سقف کاذب پارکینگ - سقف کاذب پارکینگ حیاط

اگر از فضای بازی برای پارکینگ استفاده می‌کنید، اصلا نگران نباشید. با اجرای سقف کاذب پارکینگ حیاط به راحتی می توانید فضای مناسب برای خودرو سواری داشته باشید. این مدل سقف به عنوان نورگیر از ورق‌های پلی کربنات یا نورگیر حبابی ساخته می‌شود که ظاهری طلق مانند دارد و درون چارچوب‌های فلزی قرار می‌گیرد.

 امکان اجرای سقف کاذب حیاط در رنگ‌ها و سرورهای مختلف وجود دارد که در عین زیبایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

شما می‌توانید از این مدل سقفهای کاذب به جای پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد برای اجرای پارکینگ استفاده کنید و از گوشه حیاط برای قرار دادن خودرو بهره‌مند شوید.

سقف متحرک پارکینگ

سقف کاذب پارکینگ - سقف متحرک پارکینگ

سقف متحرک پارکینگ یا سقف متحرک برقی با هدف استفاده منحصر به فرد از فضا اجرا می‌شود که به راحتی با فشردن یک دکمه از حالت باز به سرپوشیده یا برعکس قابل تبدیل می‌باشد. این مدل بر اساس نوع و ساختار رویه مصرفی متفاوت است. اما معمولاً از انواع شیشه و پلی کربنات یا پارچه برای اجرای آن استفاده می‌کند. سقف متحرک بصورت تمام اتوماتیک است که برای فضاهای لوکس و مدرن بهترین انتخاب می باشد و شما می‌توانید از فضای در دسترس و یا حیاط منزل خود متناسب با شرایط آب و هوایی استفاده کنید.

معرفی محصول کاربردی برای سقف کاذب پارکینگ

اجرای سقف کاذب پارکینگ مزایای بسیاری به همراه دارد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار مناسب سقفی زیبا و خاص نصب کنید و در برابر عوامل بیرونی و تغییرات آب و هوایی به خوبی از اتومبیل‌های خود محافظت کنید. محصولات معرفی شده در این مطلب نه تنها برای سقف پارکینگ بلکه برای استفاده‌های دیگر هم به کار می‌رود و برای هر سلیقه ای انتخاب ایده آلی وجود دارد. این مدل بدون هیچ مشکلی و عدم زنگ زدگی و پوسیدگی نصب می‌شوند و نیاز به تعویض یا  تعمیر مداوم ندارند. همچنین در زیباسازی فضا و هماهنگی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذارند.

شما می‌توانید با بررسی نمونه‌های معرفی شده در این مطلب مهم‌ترین و بهترین سقف کاذب پارکینگ را انتخاب کنید و از مزایای منحصر به فرد آن لذت ببرید.

مزایای سقف کاذب پارکینگ با سمنت برد

سقف کاذب پارکینگ - مزایای سقف کاذب پارکینگ با سمنت برد

سمنت برد استفاده‌های بسیاری در پروژه‌های ساختمانی دارد و به عنوان یک محصول بی نظیر شناخته می‌شود. این محصول با کیفیت ایده‌آل راحتی نصب و در عین حال قیمت مقرون به صرفه جلوه خاص و بی‌نظیری در اجرای دکوراسیون‌های داخلی و فضاهای مختلف دارد که در موارد زیر با مزایای بیشتر آن آشنا می‌شوید:

  • از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
  • به راحتی در زمینه‌های متعدد قابل اجرا و جابجایی آن آسان است.
  • بسیار راحت نصب می‌شود.
  •     با کمک آن ایده‌های خلاقانه به واقعیت تبدیل می‌شود.
  • زیبایی بسیار فوق‌العاده‌ای دارد.
  •     مقاومت آن در برابر عوامل خارجی به خصوص تابش شدید، سرما بسیار زیاد، بارش برف و باران بسیار بالاست.
  • در برابر انتقال صدا، گرما و سرما مقاوم است.
  •     به راحتی قابل جابجا شدن است.
  •     اجرا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
  • دارای ابعاد مطلوب

چرا به عایق سقف کاذب پارکینگ نیاز داریم؟

سقف کاذب پارکینگ - چرا به عایق سقف کاذب پارکینگ نیاز داریم؟

در برخی ساختمان‌ها حضور اقدامات سیم کشی و تاسیسات روی سقف‌ها و نماها جالب به نظر نمی رسد که با استفاده از سقفهای کاذب می‌توان ظاهر نامناسب این اقدامات ساختمان سازی را پوشاند و فضا را خاص و متفاوت تر جلوه داد؛ طوری که هر فردی به محیط وارد می‌شود احساس خوشایندی کسب کند و از طراحی فضا و سقف محیط لذت ببرد. یکی از محیط‌هایی که طراحی آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، سقف پارکینگ هاست.

مطمئنا تا به حال برایتان پیش آمده، به یک فضای پارکینگ مراجعه کنید و از بیرون و تاریک بودن فضا دلهره‌ای در وجودتان ایجاد شود. با این حال پیمانکاران به راحتی می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه و استفاده از ایده‌های مختلف کاذب فضای پارکینگ را به یک فضای خاص و متفاوت تبدیل کنند.

نتیجه گیری

روش‌های مختلفی برای زیباسازی و اجرای پارکینگ مناسب وجود دارد. یکی از همین روش‌ها استفاده از سقف های کاذب است. ایده با اهداف مختلف قابل اجراست و از آن می‌توان هم برای پارکینگ‌های سرپوشیده و هم برای محیط‌های باز استفاده نمود، طوری که نصب آن بسیار راحت است و با نورپردازی می توان جذابیت آن را دوچندان نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی، پذیرایی و آشپزخانه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. 

 

 

تماس بگیرید : ۰۹۱۲۶۲۱۴۶۱۱

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

تماس بگیرید

09126214611