سقف کاذب کشسان مدتی است که در اروپا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در ایران نیز، استفاده از آنها نیز در حال افزایش است. طراحان و معماران در ایران سقف کشسان را به مشتریانی که قصد بازسازی خانه ها یا فضاهای تجاری خود را دارند توصیه می کنند. حال علت این همه استقبال و محبوبیت چیست؟ زیرا سقف کشسان ظرف چند روز قابل نصب است. ایمنی بالا، تعمیر و نگهداری کم، کم هزینه است و در طیف وسیعی از  طرح ها، مانند نمونه‌های چاپی عرضه می شود. آیا از طراحی و رنگ سقف کاذب خسته شده اید؟ هیچ مشکلی ندارد زیرا به راحتی قابل تغییر است. برای آشنایی بیشتر با این دیزاین جدید و مدرن در ادامه همراه ما باشید.

سقف کشسان چیست؟

سقف کاذب کشسان - سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان یک سیستم سقف کاذب است که از دو جزء اصلی تشکیل می‌شود. یک مسیر محیطی و یک غشای پارچه‌ای سبک وزن که کشیده شده و به مسیر متصل می‌شود. این طراحی خاص علاوه بر سقف‌ها می‌تواند برای پوشش های دیوار، پخش کننده های نور، پانل های شناور، نمایشگاه ها و اشکال خلاقانه استفاده شود. سقف‌ کاذب با استفاده از پشتیبان اختصاصی پس‌زمینه، امکان ترکیب انواع چراغ‌ها، توری‌ها و هر مورد دیگری را فراهم می‌کند.

سقف کاذب بیشتر از چه نوعی است؟

برخی از انواع محبوب پانل های سقف کاذب رابیتس عبارتند از:

گچ سقف های کاذب پاریس

سقف های کاذب گچی

سقف های کاذب چوبی

سقف کاذب الیافی

سقف های کاذب فلزی

سقف های کاذب شیشه ای

سقف کاذب پی وی سی

سقف های کاذب پارچه ای و چرم مصنوعی

 

سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است

سقف کاذب کشسان - سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است

 

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم، سقف کشسان برای تمامی مراکز، اداره، اتاق خواب، منزل و غیره مناسب است. بهترین بخش این است که آن را همان گونه که می خواهید می‌توانید طراحی کنید زیرا سقف شما قابل چاپ است. سقف های کشسان چاپ شده به شما این امکان را می دهد که از هر منظره، عکس یا برندی که می خواهید در خانه یا محل کار خود به نمایش بگذارید لذت ببرید. از نام تجاری سفارشی که به فضای شما یک بیلبورد اضافی می دهد تا سقف کشسان مسکونی که ستاره ها را به داخل می آورد، امکانات بی پایان هستند. بنابراین، اگر ایده ای برای pvc سقف کاذب خود دارید، تیم ما می تواند آن را انجام دهد.

۱- استفاده از سقف کشسان در بیمارستان

از آنجایی که سقف های کشسان به راحتی تمیز می شوند و دچار خوردگی یا تراکم یا رطوبت نمی شوند، برای سقف های مؤسسات پزشکی یا آموزشی که نیاز به محیط استریل دارند توصیه می شود. همچنین می‌توانید از سقف کناف و یا دیوار کناف نیز بهره ببرید.

۲- استفاده از سقف کشسان در دکوراسیون داخلی منازل

یکی از بهترین و در عین حال شیک‌ترین انتخاب‌ها برای منازل به شمار می‌رود. این گزینه منحصر به فرد شامل یک سقف کشسان سه بعدی در اتاق ناهار خوری مشتریان است و به نظر می رسد که خانواده در زیر یک اتاق خانه باشکوه کاخ غذا می خورند. علاوه بر این، ما یک سقف کشسان با نور پس‌زمینه و روشن دیده‌ایم که رویکردی هیجان‌انگیز را به بخشی از اتاق ارائه می‌دهد که اغلب نادیده می‌گیریم. پس برای نورپردازی ساختمان نیز بسیار کاربردی است.

۳- استفاده از سقف کشسان در مجتمع های مسکونی

سقف های کشسان ضد آب هستند و از اتاق ها در برابر خطر نشتی و سیل محافظت می کنند. اگر نشتی رخ دهد سقف منبسط می شود تا آب را در خود جای دهد و هنگامی که به طور ایمن برداشته شد به شکل اولیه خود باز می گردد. بدون نیاز به تعمیر کف! برای طراحی دکوراسیون داخلی نیز بسیار پر کاربرد می‌باشد.

۴- استفاده از سقف کشسان در مراکز تجاری

سقف های کشسان یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه  در بودجه برای داشتن دیزاین خاص و درجه یک به یک فضای تجاری یا اداری به شمار می‌رود. سقف کشسان در هر جایی یک گزینه کاملاً قابل انعطاف و تغییر، بدون نیاز به سرمایه زیاد است. لازم به ذکر است که تعمیرات و بازسازی خانه قدیمی آن پس از چند سال، در مراکز تجاری و یا سقف کاذب مغازه هم، کم هزینه می‌باشد.

۵- استفاده از سقف کشسان در استخر

سقف کاذب استخر به شما این امکان را می‌دهد که تأثیر بصری خیره کننده ای برای تکمیل انواع استخرهای شنا و محیط های آبگرم، از جمله استخرهای خانگی، باشگاه های سلامت خصوصی و مراکز تفریحی ایجاد کنید. سیستم سقف کشسان به طور ایده آل برای استخرها، اسپاها و اتاق های بخار مناسب است زیرا مواد تشکیل دهنده آن‌ها، تحت تأثیر رطوبت، کلر، گوگرد و سایر جوهای خورنده قرار نمی گیرند.

سقف های کشسان عموما همه کاره و کاربردی هستند. این ماده نیازی به نگهداری ندارد و نسبت به شرکت تولید کننده چندین سال ضمانت دارد. آنها ۱۰۰٪ قابل بازیافت، بهداشتی و غیر سمی هستند. سقف‌های کشسان همچنین ویژگی‌های آکوستیک عالی را ارائه می‌دهند که به مقابله با مشکلات طنین صدا که اغلب در محیط‌های استخر ممکن است رخ دهد، کمک می‌کند.

۶- استفاده از سقف کشسان در کارخانه

عموما برای کارخانه‌ها از این سقف‌های کاذب استفاده نمی‌شود، مگر برای اتاق مدیر، سالن غذاخوری و یا سالن اجتماعات و کنفرانس در کارخانه. با توجه به کارایی و ویژگی‌های عالی و درجه یک سقف کشسانی می‌توانید در بخش‌های گوناگونی از کارخانه آن را نصب کنید. برای محل پارک ماشین‌ها در کارخانه نیز می‌توان از سقف کاذب پارکینگ استفاده کرد.

۷- استفاده از سقف کشسان در اداره

سقف کاذب کشسان - استفاده از سقف کشسان در اداره

دفاتر و فضاهای کاری واقعاً دست یک سازمان بزرگ هستند. اینجا جایی است که برنامه های شرکت اجرا می شود و کارکنان بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. این فضاها باید به تمرکز کارکنان، بهره وری و ایجاد یک محیط کاری دلپذیر کمک کنند. با داشتن سقف کشسان در اداره‌ها می‌توانید انرژی خوب و مثبتی را در روحیه افراد ایجاد کنید.

۸- استفاده از سقف کشسان در فروشگاه ها

همان‌طور که در بخش‌های بالایی اشاره شد، سقف‌های کاذب برای فضاهای فروشگاهی بسیار کاربردی هستند زیرا در برابر باد و باران مقاوم بوده و رطوبت باعث خراب شدن آن‌ها نخواهد شد. به طور کلی مقاوم و مقرون به صرفه هستند.

۹- استفاده از سقف کشسان در نمایشگاه ها

راحتی نصب، تغییر رنگ و طرح از مزایای ویژه‌ی این سقف‌ها است که برای نمایشگاه‌ها و مکان‌هایی که موقتی می‌باشند، بسیار مناسب به شمار می‌رود.

۱۰- استفاده از سقف کشسان سالن اجلاس

سقف کاذب کشسان - استفاده از سقف کشسان سالن اجلاس

با توجه به این که سقف کاذب کشسان در برابر صدا دارای قدرت آکوستیک است، بسیار برای سالن‌های اجلاس مناسب و کاربردی می‌باشند.

 

نگهداری از سقف های کشسان به چه صورت است؟

سقف کاذب کشسان - نگهداری از سقف های کشسان به چه صورت است؟

خبر خوب این است که تمیز کردن سقف های کشسان بسیار آسان است. خبر بد این است که همه چیز به راحتی قابل تمیز کردن نیست. ما می توانیم در از بین بردن برخی از اثر انگشت ها و گرد و غبار و کثیفی های عمومی موفق باشیم، اما برخی از لکه ها می‌توانند سرسخت تر باشند، یعنی کثیفی های چرب و روغنی می توانند به اعماق بافت پارچه نفوذ کنند و پاک کردن آن ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. هرچند چرب شدن سقف و یا لکه‌های خیلی عمیق روی آن تقریبا غیر ممکن است و احتمال آن بسیار کم می‌باشد.

مزایای سقف کشسان چیست؟

سقف کاذب کشسان - مزایای سقف کشسان چیست؟

در این بخش ۸ مزایای مهم و اساسی سقف کاذب کشسان را در توضیح خواهیم داد.

  1. انعطاف پذیر

اساسا یک سقف کشسان یک بوم الاستیک است. این بدان معنی است که در نحوه استفاده از آن بسیار انعطاف پذیر است. هر نوع روشنایی، تهویه یا سیستم هشدار را در خود جای می دهد. همچنین می توان آن را به شکل های بی شماری مانند منحنی ها، موج ها و قوس ها درآورد. انتخاب رنگ‌ها، بافت‌ها، الگوها یا چاپ تقریباً نامحدود است.

  1. عدم نیاز به تعمیر و نگهداری

از آن‌جایی که سقف های کشسان بسیار قوی و قابل اعتماد هستند، ما با ضمانت به شما ارائه خواهیم کرد. سقف کشسان به راحتی تمیز می‌شود و از رطوبت یا خوردگی آسیب نمی‌بیند. تراکم آن کم نمی‌شود و سقف های کشسان به مواد شوینده یا سایر عوامل شیمیایی واکنش نشان نمی‌دهند. هیچ ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن یا پوسته شدن رنگی که ممکن است با سقف گچ کاری شده سنتی انتظار داشته باشید وجود ندارد.

  1. کم هزینه

کارایی تولید و نصب به این معنی است که سقف کشسان ارزش بسیار بهتری نسبت به جایگزین‌های سنتی مانند سقف‌های گچ‌کاری شده ،کاشی‌های سقفی یا سایر سیستم‌های سقف قاب‌دار دارد.

  1. سقف چاپ شده

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های سقف کشسان این است که می‌توانید هر طرحی را که می‌خواهید چاپ کنید و به شما این امکان را می‌دهد که یک فاکتور واقعی برای کسب و کار یا خانه خود ایجاد کنید. شرکت ها ممکن است بخواهند یک سقف منحصر به فرد برای نشان دادن نام تجاری یا پرفروش ترین محصول خود داشته باشند. آسمان آبی با ابرها یک انتخاب محبوب برای خانه ها است.

  1. نصب سریع

سقف کشسان را می توان به سرعت در کمتر از یک روز، گاهی اوقات حتی در چند ساعت، نصب کرد و هر گونه اختلال در خانه یا محل کار شما را به حداقل می رساند.

  1. انرژی کارآمد

شکاف هوا بین سقف کشسان شما و سقف اصلی می تواند به عایق کاری کمک کند. این را می توان با استفاده از عایق های اضافی و مواد صوتی در فضای هوا تقویت کرد.

  1. شیک و قابل تغییر

با هر سقف کاذب کشسان می توانید انتظار یک روکش صاف و حرفه ای را داشته باشید که عالی به نظر می رسد. گزینه های رنگ، بافت و طرح نیز تقریباً نامحدود هستند. تمام برجستگی ها، ترک ها و تغییر رنگ های سقف اصلی شما در یک مرحله آسان پنهان می شوند.

  1. به راحتی قابل تعویض است

سقف کشسان شما از طریق قاب های آلومینیومی به دیوارهای شما متصل می شود. اگر می خواهید طرح خود را به روز کنید یا رنگ خود را تغییر دهید، حذف و جایگزینی آن فوق العاده آسان می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 18 =