سقف پذیرایی کاذب

امروزه در پروژه‌های بازسازی خانه استفاده از سقف کناف پذیرایی برای ایجاد جلوه ی بصری زیبا و چشم نواز امری بسیار مهم است که در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی تاثیر فراوانی می‌گذارد.
در طراحی سقف بنا از سقف کاذب استفاده می شود که امکان طراحی نورپردازی سقف ساختمان نیز فراهم می شود و در نتیجه یک محیط شیک و زیبا را ایجاد می کند.پس باید به طراحی سقف پذیرایی کاذب توجه ویژه‌ایی شود. مانند فردی حرفه‌ای، وظیفه شما زیبایی شناسی و تعیین کاربرد یک مکان است. در این مقاله درباره نحوه انتخاب بهترین طرح‌‌های این نوع سقف اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. بدون تردید این اطلاعات هنگام انتخاب طرح به شما کمک خواهد کرد.

 طراحی سقف پذیرایی کاذب درست مانند پرده و مبلمان ضروری شده است. جمله رایجی وجود دارد که می‌گوید: خانه نشان دهنده شخصیت و دکوراسیون نمایانگر سبک زندگی شما است. بنابراین انتخاب سقف پذیرایی کاذب، بیانگر سلیقه و خلاقیت شما می‌باشد.

طرح کاذب پذیرایی باید هوشمندانه و با مهارت باشد. این کار تکمیل کننده اجزای دیگر پذیرایی مانند روشنایی، مبلمان، کف و غیره است.

همچنین باید هزینه سقف های کاذب مقرون به صرفه باشد. انتخاب سقف پذیرایی کاذب باید تعمیر و نگهداری آسانی داشته و هزینه طراحی آن نیز منطقی باشد.

سقف پذیرایی کاذب

سقف کاذب پذیرایی چیست

سقف پذیرایی کاذب چیست

 سقف های کاذب به عنوان پوششی بر روی سقف اصلی ساختمان اجرا می‌گردد. این نوع سقف در بخش‌های مختلف منزل قابل اجرا است. مهم‌ترین بخش منزل از منظر طراحی، پذیرایی منزل است. چرا که دکوراسیون، زیبایی و ابزار به کار برده شده در آن همواره مورد توجه قرار میگیرد. علاوه بر زیباسازی فضا، این نوع سقف به عنوان پوششی برای کابل‌های برق ، شیر‌آلات و تاسیسات آب و گاز و … عمل می‌کند. البته که اجرای سقفهای کاذب موجب کاهش ارتفاع سقف می گردد. سقف کناف نسبت به سایر سقف‌ها وزن کمتری داشته و به راحتی قابل نصب و اجرا می‌باشد. از همین روز قیمت کناف سقف از سایر سقف ها ارزان تر است. در این نوع سقف به راحتی می توان از انواع نورپردازی‌ها استفاده کرد. از نظر جنس، مصالح مورد استفاده در اجرای سقف پذیرایی کاذب می‌توان آن را به انواع سقف پذیرایی گچی کاذب ، سقف پذیرایی چوبی کاذب ، سقف پذیرایی طلقی کاذب و … دسته‌بندی کرد. علاوه بر آن بر‌اساس سبک طراحی نیز به انواع مدرن ، ساده و لوکس تقسیم‌بندی می‌شود.

 جدیدترین طرح‌های سقف پذیرایی با متریال کاذب

 جدیدترین طرح‌های سقف کاذب پذیرایی

جدیدترین طرح‌های سقف پذیرایی

طراحی سقف پذیرایی باید به نیازهای اقلیمی، کاربردی و زیبایی اتاق اضافه شود. از یک سقف ساده کاذب گرفته تا یک سقف رنگی جذاب، این لیست به همین ترتیب ادامه دارد.

زمانی که مشتری به فردی حرفه‌ایی مراجعه می‌کند، لیستی از خواسته‌های رویایی‌اش از طرح‌های سقف پذیرایی کاذب را ارائه می‌دهد. در اغلب مواقع، افراد فقط به زیباسازی اتاق خود اهمیت می‌دهند. بنابراین شما مسئول انتخاب، طراحی و اجرای سقف پذیرایی کاذب هستید.

برای مثال، طراحی سقف کاذب پذیرایی آپارتمان با طراحی سقف پذیرایی بزرگ متفاوت است. پس مهم است که معمار یا طراح داخلی به همه جوانب ایده‌های سقف پذیرایی با متریال کاذب توجه کند.

طراحی‌های مدرن سقف پذیرایی  علاوه بر افزایش زیبایی، مزایای بسیار دیگری دارد.

الف.طرح‌های سقف پذیرایی کاذب با لایه‌های مدرن خلاقانه 

اگر قصد دارید بدون پرداخت هزینه بازسازی ساختمان گزاف اتاق پذیرایی خود را جذاب کنید، از سقف ساده کاذب استفاده نمایید. طرح‌های سقف پذیرایی کاذب یک لایه جدیدترین  و مناسب‌ترین طرح‌های کاذب برای فضاهای کوچک است. سقف اتاق را با رنگ خنثی سایه بزنید و به همان شکل رها کنید یا می‌توانید چند چراغ سقفی زیبا را به اتاق اضافه کنید.

سقف های یک لایه برای اتاق‌های پذیرایی با فضای داخلی مینیمالیستی مناسب است.

اگر فضای بزرگتری دارید، از سقف چند لایه استفاده کنید. سپس برای روشنایی می‌توانید چراغ‌های LED نصب کنید. سقف اتاق پذیرایی کاذب هرگز نباید با کاربرد و زیبایی آن تطابق داشته باشد.

همچنین امکان تهیه سقف چند لایه با طرح جعبه وجود دارد. افزودن لوستر به جعبه‌های واژگون، سقف پذیرایی با متریال کاذب را لوکس نشان می‌دهد.

طرح‌های سقف پذیرایی کاذب با لایه‌های مدرن خلاقانه 

طرح‌های سقف پذیرایی کاذب با لایه‌های مدرن خلاقانه

ب. سقف چتری برای اتاق پذیرایی

اگر قصد دارید مهمانانتان را تحت تاثیر قرار دهید، به دنبال سقف پذیرایی چتری باشید. این سقف اتاق را جذاب و برجسته نشان می‌دهد. این سقف دارای هزینه کمی است. همچنین باعث گرم شدن اتاق پذیرایی می‌شود.

نکته: اگر به دنبال انرژی بیشتر و سرزندگی هستید، از رنگ‌های روشن برای سقف  چتری و از سایه روشن برای بقیه سقف رنگی استفاده کنید.

سقف چتری برای اتاق پذیرایی

سقف چتری برای اتاق پذیرایی

ج. سقف رنگی کاذب

وقتی درباره طراحی‌های رنگی صحبت می‌کنیم، همیشه امکان بازی با رنگ‌ها و طرح ایده‌های متنوع وجود دارد.

این روزها سایه‌های خنثی و نامحسوس ترند هستند. بنابراین، استفاده از چنین سایه‌هایی در سقف رنگی کاذب برای اتاق پذیرایی به زیبایی خانه شما می‌افزاید.

چهار دیوار اتاق پذیرایی را با سایه روشنی از رنگ کرم، رنگ آمیزی و سپس با سقف سفید رنگ کاذب ست کنید. همچنین رنگ آمیزی سقف اتاق پذیرایی با رنگ بژ به خوبی با دیوارهای پاستلی رنگ ست می‌شود. برای ایجاد تفاوت، در اتاق پذیرایی از رنگ‌های خنثی و پاستلی و در اتاق‌های دیگر از سایه روشن استفاده کنید.

علاوه بر این امکان ترکیب دو یا چند رنگ وجود دارد که منجر به ایجاد سقف زیبایی برای اتاق پذیرایی می‌شود. به عنوان مثال ، یک صفحه سقف رنگ سبز دریایی اضافی به یک طرح سقف اتاق نشیمن سفید اضافه کنید.

نکته: می‌توانید به اتاق پذیرایی خود با وسایلی مانند فرش، گیاهان آپارتمانی، آثار هنری و غیره سرزندگی و نشاط بخشید.

سقف رنگی کاذب

سقف رنگی کاذب

د. سقف پذیرایی کاذب دارای لامپ

سقف کاذب کناف پذیرایی

سقف پذیرایی کاذب

سقف‌های کاذب لامپ دار بسیار متنوع هستند. بنابراین با استفاده هوشمندانه و خلاقانه از چند لامپ در سقف اتاق پذیرایی، آن را به یک شاهکار تبدیل کنید.

سقف‌های با متریال کاذب با چراغ‌های توپی جز جدیدترین طرح‌ها و از زیبایی بی نظیری برخوردار هستند. با رنگ‌ها و گرمای مختلفی موجود هستند.

همچنین می‌توانید چراغ‌های توپی را متضاد با رنگ سقف اتاق پذیرایی انتخاب کنید یا می‌توانید برای نمای بهتر چراغ‌ها را به صورت متوالی نصب کنید.

ه. سقف پذیرایی دارای ۲ پنکه

سقف کاذب دارای ۲ پنکه برای اتاق پذیرایی

سقف دارای ۲ پنکه برای اتاق پذیرایی

اگر می‌خواهید در اتاق پذیرایی خود از سقف پذیرایی کاذب دارای ۲ پنکه استفاده کنید، به منظور نورپردازی بهتر در اتاق پذیرایی سراغ لامپ‌های توپی بروید.

همچنین می‌توانید پنکه‌های سقفی چراغ دار را انتخاب کنید تا چندین لایه به سقف ساده اتاق شما اضافه شود.

و. سقف پذیرایی کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی برای اتاق پذیرایی

سقف چوبی برای اتاق پذیرایی

برای اینکه به پذیرایی خود جلوه‌ای هنری بدهید، سقف چوبی را انتخاب نمایید.در معماری امروزه سقف‌های کاذب چوبی در حال محبوب شدن هستند. این طرح سقف نشان دهنده علاقه ساکنان به طبیعت است. گنجاندن طرح سقف چوبی در هر قسمت از خانه شما آن را بی‌نظیر می‌کند.

چوب، به عنوان ماده‌ای برای دکوراسیون داخلی، از نظر زیبایی شناختی بی بدیل است. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان طراحی سقف‌های کاذب چوبی را ترجیح می‌دهند. از چوب در انواع دکوراسیون داخلی از جمله ایجاد سقف‌های کاذب در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شود.  چوب از جمله مصالحی است که برای ایجاد سقفهای کاذب استفاده می‌شود.

  می‌توان از چوب در ترکیب با مواد دیگر مانند POP، گچ، فلز، شیشه و … استفاده کرد.همچنین امکان افزودن عناصر مختلف طراحی و چراغ‌های متنوع به ساختارهای چوبی وجود دارد. سقف‌های کاذب چوبی دارای الگوها و بافت‌های طبیعی متنوعی هستند. همچنین می‌توانید آنها را در رنگ‌های دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. نصب آنها نیز آسان است زیرا از پیش ساخته شده و با کمک پیچ و میخ در سقف نصب می‌شوند. یک سقف چوبی با کیفیت خوب نیز دوام زیادی خواهد داشت و در عین حال به مالک کمک می‌کند تا ظاهری لوکس برای اتاق داشته باشد. در مقایسه با سایر موادی که برای ایجاد سقف های پذیرایی استفاده می‌شود، چوب گران‌تر است. مهمتر از آن، سقف‌های چوبی برای آب و هوای سرد مناسب است. دسته بندی نمود.

ز. سقف تقسیم کننده فضا کاذب برای اتاق‌های پذیرایی و ناهار خوری

سقف کاذب تقسیم کننده فضا برای اتاق‌های پذیرایی و ناهار خوری

سقف تقسیم کننده فضا برای اتاق‌های پذیرایی و ناهار خوری

اغلب مردم تمایل دارند اتاق پذیرایی را به یک اتاق ناهار خوری توسعه دهند. بنابراین اگر قصد جداسازی اتاق پذیرایی و اتاق ناهار خوری را دارید و از طرفی به زیبایی آن اهمیت می‌دهید از سقف‌های کاذب جدا کننده فضا استفاده کنید.

دو سقف برای اتاق طراحی شده است، یکی برای هر منطقه. چراغ‌ها با یکدیگر جفت شده، نور را پخش و توزیع می‌کنند و کارایی اتاق را افزایش می‌دهند.

ح. سقف پذیرایی هوشمند کاذب

سقف هوشمند در وسط اتاق پذیرایی به محیط  شور و نشاط می‌بخشد.

اغلب چراغ‌ها نقش عمده‌تری نسبت به ساختار سقف دارند. اما اگر آن به درستی نصب نشود، حتی بهترین و هوشمندترین چراغ‌ها نیز جذابیت و تاثیر مطلوبی نخواهند داشت.

در نتیجه برای داشتن فضایی بسیار دلچسب، از سقف نیمه شفاف با چراغ‌های تغییر رنگ پنهان استفاده کنید. همچنین امکان تغییر شدت نور چراغ‌های سقفی کاذب با توجه به روحیه شما یا فصل وجود دارد.

سقف پذیرایی هوشمند کاذب

سقف پذیرایی هوشمند کاذب

ج:سقف پذیرایی رابیتس کاذب

سقف کاذب پذیرایی رابیتس

سقف پذیرایی رابیتس

سقف‌ رابیتس، از اولین سقف‌های کاذب می‌باشد که در ساختمان‌ها از آن استفاده شد و برای اجرای آن از متریال رابیتس استفاده می‌شود. این مدل از دارای تنوع زیادی در طرح است و برای پذیرایی گزینه مناسبی می‌باشد.

ه. سقف پذیرایی طلقی کاذب

سقف کاذب پذیرایی طلقی

سقف پذیرایی طلقی کاذب

 

همان‌طور که گفته شد، انواع مختلفی از سقف‌های کاذب وجود دارد. مانند سقف طلقی. برای پذیرایی نیز می‌توان از سقف‌های طلقی استفاده نمود. از مزیتهای این سقف می‌توان به قابلیت بالای آن برای نورپردازی اشاره کرد. معمولا سقف کاذب اشپزخانه و سقف سرویس بهداشتی و حمام از این نوع سقف می‌باشد.

چگونه بهترین سقف پذیرایی کاذب را انتخاب کنیم؟

بهترین سقف کاذب برای اتاق پذیرایی

بهترین سقف برای اتاق پذیرایی

آ. به فضای اتاق پذیرایی خود توجه کنید.

هنگام ایجاد سقف پذیرایی، برای جلوگیری از اشتباه در محاسبه اندازه و ابعاد، باید به فضای اتاق پذیرایی خود دقت کرد.

حداقل ارتفاع سقف اتاق پذیرایی کاذب از زمین باید تقریبا ۸.۵ تا ۹ فوت و فاصله بین سقف و سقف اتاق باید حداقل  ۸ اینچ باشد.

اتاق‌های پذیرایی برای دور هم جمع شدن و استراحت است. پس انتخاب یکی از طرح‌ها نیز باید یک محیط آرام را فراهم کند. اتاق نباید خیلی خلوت یا شلوغ باشد.

به فضای اتاق پذیرایی خود توجه کنید

به فضای اتاق پذیرایی خود توجه کنید

ب. موقعیت چراغ‌های سقف پذیرایی کاذب را مشخص کنید.

محاسبه ارتفاع چراغ‌های سقف های کاذب درست به اندازه انتخاب چراغ‌های تزئینی دارای اهمیت بسیاری است. ارتفاع آن نباید خیلی کم و درهم باشد. قبل از شروع کار، چراغ‌ها را انتخاب کنید. همچنین موقعیت چراغ‌های سقف را نیز در نظر بگیرید.

چراغ‌هایی که در انتها نصب می‌شوند، اتاق را به درستی روشن نمی‌کنند. همچنین چراغ‌های بسیار کوچک نیز باعث تاریکی اتاق می‌شوند. ابتدا از بین طرح‌های سقف پذیرایی کاذب، طرح مورد نظر خود و سپس چراغ‌ها را انتخاب کنید یا برعکس. اما مطمئن شوید که قبل از نصب انتخاب و موقعیت‌یابی را انجام می‌دهید.

برندهایی مانند TISVA ،Jaquar ،K-lite و … دارای چراغ‌های زیبا و متنوعی هستند.

موقعیت چراغ‌های سقف پذیرایی کاذب را مشخص کنید

موقعیت چراغ‌های سقف پذیرایی کاذب را مشخص کنید

ج. باید امکان استفاده آسان از خطوط سرویس در سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب وجود داشته باشد.

سقف‌های مدرن باید به سادگی امکان دسترسی به خطوط سرویس را فراهم کنند. سقف‌های کاذب به سیم‌ها، لوله‌ها، سنسورهای دود و غیره دسترسی دارند. این محصولات به تعمیر و تعویض دائمی نیاز دارند. در نتیجه سقفهای کاذب نباید از انجام هیچ یک از این کارها جلوگیری کند.

این اتفاق نه تنها کار را دشوار می‌کند بلکه به سقف نیز خسارت وارد می‌کند. در نتیجه ناگزیر به پرداخت هزینه بیشتری برای نصب سقف می‌شوید.

باید امکان استفاده آسان از خطوط سرویس در سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب وجود داشته باشد

باید امکان استفاده آسان از خطوط سرویس در سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب وجود داشته باشد

د. سقف اتاق پذیرایی کاذب را با وسایل ست کنید.

ست کردن سقف کاذب اتاق پذیرایی با وسایل

ست کردن سقف اتاق پذیرایی کاذب با وسایل

در ادامه چند نکته درباره سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب را بیان می‌کنیم:

۱. می‌توانید رنگ سقف را متضاد با رنگ دیوارها انتخاب کنید. برای دیوارها از رنگ سبز روشن برای دیوارها انتخاب و آن را با سقف سبز تیره ست کنید.

۲. ست کردن کفپوش و سقف اتاق پذیرای، زیبایی چشمگیری به اتاق می‌بخشد. همچنین می‌توانید برای دیوارها از رنگ‌های تیره و برای کف و سقف از رنگ روشن‌تر استفاده کنید.

۳. از گیاهان در سقف اتاق پذیرایی استفاده کنید. می‌توانید از گیاهان طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. با این وجود، اگر گیاهان طبیعی را انتخاب نمودید، مطمئن شوید که به اندازه کافی نور خورشید و آب به آنها می‌رسد.

۴. رنگ سقف را با رنگ مبلمان ست کنید. این کار به اتاق شما ظاهری جذاب می‌بخشد.

متداول‌ترین مواد استفاده شده در سقف پذیرایی کاذب:

متداول‌ترین مواد استفاده شده در سقف کاذب پذیرایی

۱. گچ:

گچ به دلیل جذابیت زیاد مورد استفاده قرار گرفت. این نوع سقف به شکل تخته‌های مربعی در کارخانه ساخته شده و در سقف‌های سبک از آن استفاده می‌شود.

۲. گچ پاریس (POP):

سقف POP به دلیل انعطاف پذیری بالای گچ پاریس بسیار رایج است. بنابراین به آسانی شکل و حالت می‌گیرند. دوام بالایی دارند و حتی در شرایط مختلف آب و هوایی نیز عایق خوبی هستند.

۳. چوب:

با استفاده از سقف‌های چوبی دکوراسیون اتاق را گرم، روستایی یا مدرن جلوه دهید. این سقف‌ها با قرار دادن بلوک‌ها یا ورقه‌های چوبی ( با روکش‌ها یا براق کننده چوب) روی سقف‌های سازه‌ای نصب می‌شوند.

۴. فلز:

سقف فلزی دارای ورقه‌های فلزی معلق روی یک توری قابل مشاهده است. ورقه‌های فلزی با نوعی آجر ازپیش ساخته شده آماده نصب هستند.

۵. پی وی سی:

اگر قصد استفاده از سقف مقاوم در برابر آب را دارید، ورقه‌های PVC (پلی وینیل کلراید) را انتخاب کنید.

۶. شیشه‌های رنگی:

سقف کاذب کناف پذیرایی - شیشه‌های رنگی

چطور می‌توان به یک سقف شیشه‌ایی ظاهری تزئینی بخشید؟ می‌توان صفحات شیشه‌ای را روی سقف‌های کاذب POP، گچی یا چوبی ثابت کرد.

مزایا و معایب استفاده از سقف پذیرایی کاذب:

مزایا

  • زیبا و دلچسب
  • پنهان سازی سیم‌های برق
  • خنک نگه داشتن اتاق
  •  عایق صدا
  • کاهش ارتفاع سقف 
  • کاهش هزینه‌ مصرف انرژی

معایب

  • محدود سازی فضای اتاق 
  • نیاز به مراقبت دارد. 
  • مانند سقف‌های سنتی ماندگاری ندارد.
  • خطر افتادن وسایل

استفاده از سقف با طراحی داخلی قدیمی یا جدید کاذب، به فضای خانه طراوت می‌بخشد. همچنین محیط دنجی ایجاد می‌شود و هزینه و مصرف انرژی کاهش می‌یابد که مزیت بزرگی است.

نتیجه گیری

سقف کاذب کناف پذیرایی

طرح‌های سقف پذیرایی کاذب برای اتاق‌های پذیرایی امکانات و تنوع نامحدودی دارند. باید آگاهانه و هوشمندانه بهترین طراحی را انتخاب کنید

در این مقاله درباره انواع سقف کاذب اتاق پذیرایی و نحوه انتخاب هوشمندانه آنها صحبت کردیم.

انتخاب سقف مناسب باعث صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی می‌شود. در نتیجه، ارزش سرمایه گذاری را دارد. 

همچنین سقف‌های کاذب دارای مزایای دیگری مانند عایق صدا و حرارت و افزایش صدا هستند. بنابراین  اتاق پذیرایی شما راحت‌تر و دلچسب‌تر خواهد بود.

با کمک حس زیبایی شناسی خود و این اطلاعات، بهترین و کاربردی‌ترین طرح سقف اتاق پذیرایی انتخاب نمایید.

 

تماس بگیرید : ۰۹۱۲۶۲۱۴۶۱۱

 طراحی سقف پذیرایی کاذب درست مانند پرده و مبلمان ضروری شده است. جمله رایجی وجود دارد که می‌گوید: خانه نشان دهنده شخصیت و دکوراسیون نمایانگر سبک زندگی شما است. بنابراین انتخاب سقف پذیرایی کاذب، بیانگر سلیقه و خلاقیت شما می‌باشد.

طرح کاذب پذیرایی باید هوشمندانه و با مهارت باشد. این کار تکمیل کننده اجزای دیگر پذیرایی مانند روشنایی، مبلمان، کف و غیره است.

همچنین باید هزینه سقف کاذب مقرون به صرفه باشد. انتخاب سقف پذیرایی کاذب باید تعمیر و نگهداری آسانی داشته و هزینه طراحی آن نیز منطقی باشد.

سقف پذیرایی کاذب

سقف کاذب پذیرایی چیست

سقف پذیرایی کاذب چیست

 سقف کاذب به عنوان پوششی بر روی سقف اصلی ساختمان اجرا می‌گردد. این نوع سقف در بخش‌های مختلف منزل قابل اجرا است. مهم‌ترین بخش منزل از منظر طراحی، پذیرایی منزل است. چرا که دکوراسیون، زیبایی و ابزار به کار برده شده در آن همواره مورد توجه قرار میگیرد. علاوه بر زیباسازی فضا، این نوع سقف به عنوان پوششی برای کابل‌های برق ، شیر‌آلات و تاسیسات آب و گاز و … عمل می‌کند. البته که اجرای سقف کاذب موجب کاهش ارتفاع سقف می گردد. سقف کناف پذیرایی نسبت به سایر سقف‌ها وزن کمتری داشته و به راحتی قابل نصب و اجرا می‌باشد. از همین روز قیمت کناف سقف از سایر سقف ها ارزان تر است. در این نوع سقف به راحتی می توان از انواع نورپردازی‌ها استفاده کرد. از نظر جنس، مصالح مورد استفاده در اجرای سقف پذیرایی کاذب می‌توان آن را به انواع سقف پذیرایی گچی کاذب ، سقف پذیرایی چوبی کاذب ، سقف پذیرایی طلقی کاذب و … دسته‌بندی کرد. علاوه بر آن بر‌اساس سبک طراحی نیز به انواع مدرن ، ساده و لوکس تقسیم‌بندی می‌شود.

 جدیدترین طرح‌های سقف پذیرایی با متریال کاذب

 جدیدترین طرح‌های سقف کاذب پذیرایی

جدیدترین طرح‌های سقف پذیرایی

طراحی سقف کناف پذیرایی باید به نیازهای اقلیمی، کاربردی و زیبایی اتاق اضافه شود. از یک سقف ساده کاذب گرفته تا یک سقف رنگی جذاب، این لیست به همین ترتیب ادامه دارد.

زمانی که مشتری به فردی حرفه‌ایی مراجعه می‌کند، لیستی از خواسته‌های رویایی‌اش از طرح‌های سقف پذیرایی کاذب را ارائه می‌دهد. در اغلب مواقع، افراد فقط به زیباسازی اتاق خود اهمیت می‌دهند. بنابراین شما مسئول انتخاب، طراحی و اجرای سقف پذیرایی کاذب هستید.

برای مثال، طراحی سقف کاذب پذیرایی آپارتمان با طراحی سقف پذیرایی بزرگ متفاوت است. پس مهم است که معمار یا طراح داخلی به همه جوانب ایده‌های سقف پذیرایی با متریال کاذب توجه کند.

طراحی‌های مدرن سقف پذیرایی  کاذب علاوه بر افزایش زیبایی، مزایای بسیار دیگری دارد.

الف.طرح‌های سقف پذیرایی کاذب با لایه‌های مدرن خلاقانه 

اگر قصد دارید بدون پرداخت هزینه بازسازی ساختمان گزاف اتاق پذیرایی خود را جذاب کنید، از سقف ساده کاذب استفاده نمایید. طرح‌های سقف پذیرایی کاذب یک لایه جدیدترین  و مناسب‌ترین طرح‌های کاذب برای فضاهای کوچک است. سقف اتاق را با رنگ خنثی سایه بزنید و به همان شکل رها کنید یا می‌توانید چند چراغ سقفی زیبا را به اتاق اضافه کنید.

سقف کاذب یک لایه برای اتاق‌های پذیرایی با فضای داخلی مینیمالیستی مناسب است.

اگر فضای بزرگتری دارید، از سقف چند لایه کاذب استفاده کنید. سپس برای روشنایی می‌توانید چراغ‌های LED نصب کنید. سقف اتاق پذیرایی کاذب هرگز نباید با کاربرد و زیبایی آن تطابق داشته باشد.

همچنین امکان تهیه سقف چند لایه با طرح جعبه وجود دارد. افزودن لوستر به جعبه‌های واژگون، سقف پذیرایی با متریال کاذب را لوکس نشان می‌دهد.

طرح‌های سقف پذیرایی کاذب با لایه‌های مدرن خلاقانه 

طرح‌های سقف پذیرایی کاذب با لایه‌های مدرن خلاقانه

ب. سقف چتری برای اتاق پذیرایی

اگر قصد دارید مهمانانتان را تحت تاثیر قرار دهید، به دنبال سقف کناف پذیرایی چتری کاذب باشید. این سقف اتاق را جذاب و برجسته نشان می‌دهد. این سقف دارای هزینه کمی است. همچنین باعث گرم شدن اتاق پذیرایی می‌شود.

نکته: اگر به دنبال انرژی بیشتر و سرزندگی هستید، از رنگ‌های روشن برای سقف  چتری و از سایه روشن برای بقیه سقف رنگی استفاده کنید.

سقف چتری برای اتاق پذیرایی

سقف چتری برای اتاق پذیرایی

ج. سقف رنگی کاذب

وقتی درباره طراحی‌های رنگی صحبت می‌کنیم، همیشه امکان بازی با رنگ‌ها و طرح ایده‌های متنوع وجود دارد.

این روزها سایه‌های خنثی و نامحسوس ترند هستند. بنابراین، استفاده از چنین سایه‌هایی در سقف رنگی کاذب برای اتاق پذیرایی به زیبایی خانه شما می‌افزاید.

چهار دیوار اتاق پذیرایی را با سایه روشنی از رنگ کرم، رنگ آمیزی و سپس با سقف سفید رنگ کاذب ست کنید. همچنین رنگ آمیزی سقف اتاق پذیرایی با رنگ بژ به خوبی با دیوارهای پاستلی رنگ ست می‌شود. برای ایجاد تفاوت، در اتاق پذیرایی از رنگ‌های خنثی و پاستلی و در اتاق‌های دیگر از سایه روشن استفاده کنید.

علاوه بر این امکان ترکیب دو یا چند رنگ وجود دارد که منجر به ایجاد سقف زیبایی برای اتاق پذیرایی می‌شود. به عنوان مثال ، یک صفحه سقف رنگ سبز دریایی اضافی به یک طرح سقف اتاق نشیمن سفید اضافه کنید.

نکته: می‌توانید به اتاق پذیرایی خود با وسایلی مانند فرش، گیاهان آپارتمانی، آثار هنری و غیره سرزندگی و نشاط بخشید.

سقف رنگی کاذب

سقف رنگی کاذب

د. سقف پذیرایی کاذب دارای لامپ

سقف کاذب کناف پذیرایی

سقف پذیرایی کاذب

سقف‌های کاذب لامپ دار بسیار متنوع هستند. بنابراین با استفاده هوشمندانه و خلاقانه از چند لامپ در سقف اتاق پذیرایی، آن را به یک شاهکار تبدیل کنید. سقف کناف پذیرایی با تعدادی لامپ بسیار زیبا و چشم نواز می شود.

سقف‌های با متریال کاذب با چراغ‌های توپی جز جدیدترین طرح‌ها و از زیبایی بی نظیری برخوردار هستند. با رنگ‌ها و گرمای مختلفی موجود هستند.

همچنین می‌توانید چراغ‌های توپی را متضاد با رنگ سقف اتاق پذیرایی انتخاب کنید یا می‌توانید برای نمای بهتر چراغ‌ها را به صورت متوالی نصب کنید.

ه. سقف پذیرایی کاذب دارای ۲ پنکه

سقف کاذب دارای ۲ پنکه برای اتاق پذیرایی

سقف دارای ۲ پنکه برای اتاق پذیرایی

اگر می‌خواهید در اتاق پذیرایی خود از سقف کناف پذیرایی کاذب دارای ۲ پنکه استفاده کنید، به منظور نورپردازی بهتر در اتاق پذیرایی سراغ لامپ‌های توپی بروید.

همچنین می‌توانید پنکه‌های سقفی چراغ دار را انتخاب کنید تا چندین لایه به سقف ساده اتاق شما اضافه شود.

و. سقف پذیرایی کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی برای اتاق پذیرایی

سقف چوبی برای اتاق پذیرایی

برای اینکه به پذیرایی خود جلوه‌ای هنری بدهید، سقف چوبی کاذب را انتخاب نمایید.در معماری امروزه سقف‌های کاذب چوبی در حال محبوب شدن هستند. این طرح سقف نشان دهنده علاقه ساکنان به طبیعت است. گنجاندن طرح سقف چوبی در هر قسمت از خانه شما آن را بی‌نظیر می‌کند.

چوب، به عنوان ماده‌ای برای دکوراسیون داخلی، از نظر زیبایی شناختی بی بدیل است. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان طراحی سقف‌های کاذب چوبی را ترجیح می‌دهند. از چوب در انواع دکوراسیون داخلی از جمله ایجاد سقف‌های کاذب در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شود.  چوب از جمله مصالحی است که برای ایجاد سقف کاذب استفاده می‌شود.

  می‌توان از چوب در ترکیب با مواد دیگر مانند POP، گچ، فلز، شیشه و … استفاده کرد.همچنین امکان افزودن عناصر مختلف طراحی و چراغ‌های متنوع به ساختارهای چوبی وجود دارد. سقف‌های کاذب چوبی دارای الگوها و بافت‌های طبیعی متنوعی هستند. همچنین می‌توانید آنها را در رنگ‌های دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. نصب آنها نیز آسان است زیرا از پیش ساخته شده و با کمک پیچ و میخ در سقف نصب می‌شوند. یک سقف چوبی با کیفیت خوب نیز دوام زیادی خواهد داشت و در عین حال به مالک کمک می‌کند تا ظاهری لوکس برای اتاق داشته باشد. در مقایسه با سایر موادی که برای ایجاد سقف های کاذب پذیرایی استفاده می‌شود، چوب گران‌تر است. مهمتر از آن، سقف‌های کاذب چوبی برای آب و هوای سرد مناسب است. دسته بندی نمود.

ز. سقف تقسیم کننده فضا کاذب برای اتاق‌های پذیرایی و ناهار خوری

سقف کاذب تقسیم کننده فضا برای اتاق‌های پذیرایی و ناهار خوری

سقف تقسیم کننده فضا برای اتاق‌های پذیرایی و ناهار خوری

اغلب مردم تمایل دارند اتاق پذیرایی را به یک اتاق ناهار خوری توسعه دهند. بنابراین اگر قصد جداسازی اتاق پذیرایی و اتاق ناهار خوری را دارید و از طرفی به زیبایی آن اهمیت می‌دهید از سقف‌های کاذب جدا کننده فضا استفاده کنید.

دو سقف- کاذب برای اتاق طراحی شده است، یکی برای هر منطقه. چراغ‌ها با یکدیگر جفت شده، نور را پخش و توزیع می‌کنند و کارایی اتاق را افزایش می‌دهند.

ح. سقف پذیرایی هوشمند کاذب

سقف هوشمند در وسط اتاق پذیرایی به محیط  شور و نشاط می‌بخشد.

اغلب چراغ‌ها نقش عمده‌تری نسبت به ساختار سقف دارند. اما اگر آن به درستی نصب نشود، حتی بهترین و هوشمندترین چراغ‌ها نیز جذابیت و تاثیر مطلوبی نخواهند داشت.

در نتیجه برای داشتن فضایی بسیار دلچسب، از سقف نیمه شفاف با چراغ‌های تغییر رنگ پنهان استفاده کنید. همچنین امکان تغییر شدت نور چراغ‌های سقفی کاذب با توجه به روحیه شما یا فصل وجود دارد.

سقف پذیرایی هوشمند کاذب

سقف پذیرایی هوشمند کاذب

ج:سقف پذیرایی رابیتس کاذب

سقف کاذب پذیرایی رابیتس

سقف پذیرایی رابیتس

سقف‌ رابیتس، از اولین سقف‌های کاذب می‌باشد که در ساختمان‌ها از آن استفاده شد و برای اجرای آن از متریال رابیتس استفاده می‌شود. این مدل از سقف دارای تنوع زیادی در طرح است و برای پذیرایی گزینه مناسبی می‌باشد.

ه. سقف پذیرایی طلقی کاذب

سقف کاذب پذیرایی طلقی

سقف پذیرایی طلقی کاذب

 

همان‌طور که گفته شد، انواع مختلفی از سقف‌های کاذب وجود دارد. مانند سقف طلقی. برای پذیرایی نیز می‌توان از سقف‌های طلقی استفاده نمود. از مزیتهای این سقف می‌توان به قابلیت بالای آن برای نورپردازی اشاره کرد. معمولا سقف کاذب اشپزخانه و سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام از این نوع سقف می‌باشد.

چگونه بهترین سقف پذیرایی کاذب را انتخاب کنیم؟

بهترین سقف کاذب برای اتاق پذیرایی

بهترین سقف برای اتاق پذیرایی

آ. به فضای اتاق پذیرایی خود توجه کنید.

هنگام ایجاد سقف پذیرایی، برای جلوگیری از اشتباه در محاسبه اندازه و ابعاد، باید به فضای اتاق پذیرایی خود دقت کرد.

حداقل ارتفاع سقف اتاق پذیرایی کاذب از زمین باید تقریبا ۸.۵ تا ۹ فوت و فاصله بین سقف و سقف اتاق باید حداقل  ۸ اینچ باشد.

اتاق‌های پذیرایی برای دور هم جمع شدن و استراحت است. پس انتخاب یکی از طرح‌ها نیز باید یک محیط آرام را فراهم کند. اتاق نباید خیلی خلوت یا شلوغ باشد.

به فضای اتاق پذیرایی خود توجه کنید

به فضای اتاق پذیرایی خود توجه کنید

ب. موقعیت چراغ‌های سقف پذیرایی کاذب را مشخص کنید.

محاسبه ارتفاع چراغ‌های سقف های کاذب درست به اندازه انتخاب چراغ‌های تزئینی دارای اهمیت بسیاری است. ارتفاع آن نباید خیلی کم و درهم باشد. قبل از شروع کار، چراغ‌ها را انتخاب کنید. همچنین موقعیت چراغ‌های سقف را نیز در نظر بگیرید.

چراغ‌هایی که در انتها نصب می‌شوند، اتاق را به درستی روشن نمی‌کنند. همچنین چراغ‌های بسیار کوچک نیز باعث تاریکی اتاق می‌شوند. ابتدا از بین طرح‌های سقف پذیرایی کاذب، طرح مورد نظر خود و سپس چراغ‌ها را انتخاب کنید یا برعکس. اما مطمئن شوید که قبل از نصب انتخاب و موقعیت‌یابی را انجام می‌دهید.

برندهایی مانند TISVA ،Jaquar ،K-lite و … دارای چراغ‌های زیبا و متنوعی هستند.

موقعیت چراغ‌های سقف پذیرایی کاذب را مشخص کنید

موقعیت چراغ‌های سقف پذیرایی کاذب را مشخص کنید

ج. باید امکان استفاده آسان از خطوط سرویس در سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب وجود داشته باشد.

سقف‌های کاذب مدرن باید به سادگی امکان دسترسی به خطوط سرویس را فراهم کنند. سقف‌های کاذب به سیم‌ها، لوله‌ها، سنسورهای دود و غیره دسترسی دارند. این محصولات به تعمیر و تعویض دائمی نیاز دارند. در نتیجه سقفهای کاذب نباید از انجام هیچ یک از این کارها جلوگیری کند.

این اتفاق نه تنها کار را دشوار می‌کند بلکه به سقف نیز خسارت وارد می‌کند. در نتیجه ناگزیر به پرداخت هزینه بیشتری برای نصب سقف می‌شوید.

باید امکان استفاده آسان از خطوط سرویس در سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب وجود داشته باشد

باید امکان استفاده آسان از خطوط سرویس در سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب وجود داشته باشد

د. سقف اتاق پذیرایی کاذب را با وسایل ست کنید.

ست کردن سقف کاذب اتاق پذیرایی با وسایل

ست کردن سقف اتاق پذیرایی کاذب با وسایل

در ادامه چند نکته درباره سقف اتاق پذیرایی به سبک کاذب را بیان می‌کنیم:

۱. می‌توانید رنگ سقف را متضاد با رنگ دیوارها انتخاب کنید. برای دیوارها از رنگ سبز روشن برای دیوارها انتخاب و آن را با سقف سبز تیره ست کنید.

۲. ست کردن کفپوش و سقف اتاق پذیرای، زیبایی چشمگیری به اتاق می‌بخشد. همچنین می‌توانید برای دیوارها از رنگ‌های تیره و برای کف و سقف از رنگ روشن‌تر استفاده کنید.

۳. از گیاهان در سقف اتاق پذیرایی استفاده کنید. می‌توانید از گیاهان طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. با این وجود، اگر گیاهان طبیعی را انتخاب نمودید، مطمئن شوید که به اندازه کافی نور خورشید و آب به آنها می‌رسد.

۴. رنگ سقف را با رنگ مبلمان ست کنید. این کار به اتاق شما ظاهری جذاب می‌بخشد.

متداول‌ترین مواد استفاده شده در سقف پذیرایی کاذب:

متداول‌ترین مواد استفاده شده در سقف کاذب پذیرایی

۱. گچ:

گچ به دلیل جذابیت زیاد مورد استفاده قرار گرفت. این نوع سقف به شکل تخته‌های مربعی در کارخانه ساخته شده و در سقف‌های سبک از آن استفاده می‌شود.

۲. گچ پاریس (POP):

سقف POP به دلیل انعطاف پذیری بالای گچ پاریس بسیار رایج است. بنابراین به آسانی شکل و حالت می‌گیرند. دوام بالایی دارند و حتی در شرایط مختلف آب و هوایی نیز عایق خوبی هستند.

۳. چوب:

با استفاده از سقف‌های چوبی دکوراسیون اتاق را گرم، روستایی یا مدرن جلوه دهید. این سقف‌ها با قرار دادن بلوک‌ها یا ورقه‌های چوبی ( با روکش‌ها یا براق کننده چوب) روی سقف‌های سازه‌ای نصب می‌شوند.

۴. فلز:

سقف فلزی دارای ورقه‌های فلزی معلق روی یک توری قابل مشاهده است. ورقه‌های فلزی با نوعی آجر ازپیش ساخته شده آماده نصب هستند.

۵. پی وی سی:

اگر قصد استفاده از سقف مقاوم در برابر آب را دارید، ورقه‌های PVC (پلی وینیل کلراید) را انتخاب کنید.

۶. شیشه‌های رنگی:

سقف کاذب کناف پذیرایی - شیشه‌های رنگی

چطور می‌توان به یک سقف شیشه‌ایی ظاهری تزئینی بخشید؟ می‌توان صفحات شیشه‌ای را روی سقف‌های کاذب POP، گچی یا چوبی ثابت کرد.

مزایا و معایب استفاده از سقف پذیرایی کاذب:

مزایا

  • زیبا و دلچسب
  • پنهان سازی سیم‌های برق
  • خنک نگه داشتن اتاق
  •  عایق صدا
  • کاهش ارتفاع سقف 
  • کاهش هزینه‌ مصرف انرژی

معایب

  • محدود سازی فضای اتاق 
  • نیاز به مراقبت دارد. 
  • مانند سقف‌های سنتی ماندگاری ندارد.
  • خطر افتادن وسایل

استفاده از سقف با طراحی داخلی قدیمی یا جدید کاذب، به فضای خانه طراوت می‌بخشد. همچنین محیط دنجی ایجاد می‌شود و هزینه و مصرف انرژی کاهش می‌یابد که مزیت بزرگی است.

نتیجه گیری

سقف کاذب کناف پذیرایی

طرح‌های سقف پذیرایی کاذب برای اتاق‌های پذیرایی امکانات و تنوع نامحدودی دارند. باید آگاهانه و هوشمندانه بهترین طراحی را انتخاب کنید

در این مقاله درباره انواع سقف کاذب اتاق پذیرایی و نحوه انتخاب هوشمندانه آنها صحبت کردیم.

انتخاب سقف مناسب باعث صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی می‌شود. در نتیجه، ارزش سرمایه گذاری را دارد. 

همچنین سقف‌های کاذب دارای مزایای دیگری مانند عایق صدا و حرارت و افزایش صدا هستند. بنابراین  اتاق پذیرایی شما راحت‌تر و دلچسب‌تر خواهد بود.

با کمک حس زیبایی شناسی خود و این اطلاعات، بهترین و کاربردی‌ترین طرح سقف اتاق پذیرایی انتخاب نمایید.

برای اجرای انواع کناف سقف می توانید به مجموعه کیان دکور مراجعه کنید. برای اطلاع از هزینه ها نیز می توانید به صفحه قیمت سقف کاذب مراجعه کنید.

 

تماس بگیرید : ۰۹۱۲۶۲۱۴۶۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

تماس بگیرید

09126214611