دور باکس کناف پلکانی سه پله یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین مدل های سقف های کاذب است که اغلب برای پذیرایی و اتاق های نشیمن استفاده می شود و چهره ای جذاب و شکیل به فضا می بخشد.   امروز طراحی های سقف کاذب سال ۲۰۲۳موجب شده است به بهترین شکل فضا را چشم نواز کرد و به راحت ترین راه ممکن به دیزاین سقف پرداخت.

اگر دوست دارید فضای پذیرایی و دیگر اتاق های خود را تغییر دکوراسیون دهید و از المان های نورپردازی استفاده کنید برای جذابیت بیشتر دور باکس کناف پلکانی سه پله بهترین انتخاب است. معمولاً از این روش برای ایجاد در سقف های بلند استفاده میشود که با اجرای هر پله شاهد کاهش ارتفاع سقف خواهید بود. سقف های کاذب نوعی سقف رایج است که زیرسطح اصلی قرار می گیرد و با کمک قاب های چوبی یا فلزی به سقف آویزان می شود. امروزه مدل های مختلفی و چشمگیری از سقف های کاذب را شاهد خواهیم بود که از متریال های متنوعی طراحی می شوند و هر فردی می تواند با توجه به سلیقه اش بهترین مدل را انتخاب کند.

کناف چیست؟

کناف چیست؟

قبل از آشنایی با دور باکس کلاف پلکانی خوب است بدانید کناف چیست و چه کاربردی دارد؟ این روزها از کناف در زمینه های مختلف طراحی داخلی استفاده فراوانی می شود و به اشکال متنوع قابل خریداری است. این مدل سقف کاذب همانند گچ ساخته می شود و نوعی روکش روی آن قرار می گیرد که برای کارهای ساختمانی مختلف پیشنهاد مناسبی است. از دیگر ویژگی های کناف می توان به اجرای آن در سرعت بالا اشاره کرد که بدون نیاز به فعالیت های مختلف ساختمانی نصب می شود.

پانل سقف کاذب در ضخامت های مختلف تولید می شود که در برابر رطوبت، حرارت و دیگر عوامل خارجی مقاومت است و امکان اجرای آن در اشکال مختلف و طرح های کلاسیک وجود دارد. خیلی ها سوال می پرسند، چرا کناف به جای گچ کاری استفاده می شود و طرفداران بیشتری دارد؟ طرح های کناف جدید و شیک تر دیزاین می شود و طراحان داخلی با کمک این ایده به راحتی می توانند دکوراسیون متنوعی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. همچنین به دلیل سبک بودن هیچ مشکلی برای سقف ایجاد نمی کند و نسبت به هزینه های مختلف گچ کاری بسیار مقرون به صرفه تر است.

منظور از دور باکس کناف پلکانی چیست؟

همانطور که از نام این مدل سقف مشخص است، به صورت پلکانی اجرا می شود و برای سقف های پذیرایی و بلند مناسب است. همچنین گزینه بهتری برای خانه های دارای متراژ بالاست. البته امکان اجرای دور باکس کناف پلکانی برای خانه های کوچک تر وجود دارد، اما فضا را کوچک تر نشان می دهد.

اجرای این مدل سقف کاذب دکوراسیون داخلی را به طور کلی تغییر می دهد و نصب آن در محیط های بزرگ پذیرایی جلوه ای شیک و مجلل ایجاد می کند. اگر دوست دارید این سقف را امتحان کنید، بهتر است نسبت به نکات و شرایط لازم برای اجرای آن آگاهی کامل داشته باشید و به متراژ کلی خانه دقت کنید. قیمت کناف نیز براساس کیفیت و متریال آن مشخص می شود که هر چه مدل متفاوت تر و خاص تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.

استفاده از دور باکس کناف پلکانی سه پله برای سقف پذیرایی

استفاده از دور باکس کناف پلکانی سه پله برای سقف پذیرایی 

دیزاین فضای پذیرایی با استفاده از نورپردازی های سقف بسیار محبوب است که در کنار دیگر المان های طراحی داخلی هارمونی خاصی ایجاد می کند. اجرای دور باکس کناف پلکانی سه پله  برای ارتفاع های بلند قابل استفاده است که به صورت پلکانی از ارتفاع سقف کم می کند. این طرح پلکانی را می توانید در اندازه و طرح های مختلف مشاهده کنید که متریال انتخابی آن روی قیمت و کیفیت نهایی تاثیر مستقیم می گذارد.

از دیگر مکان های پیشنهادی برای نصب دور باکس می توان به لابی، اتاق خواب و … اشاره کرد که در صورت عدم بزرگ بودن فضا، بهتر است دور باکس ساده را امتحان کنید.

مزایای اجرای دور باکس کناف پلکانی

اجرای باکس کناف پلکانی برای سقف پذیرایی مزایای فوق العاده ای دارد. از جمله مزایای مهم آن می توان به موارد زیر  اشاره کرد:

اجرای سریع و آسان

کناف پلکانی مانند دیگر سقف های کاذب بسیار راحت نصب می شود و بدون نیاز به مصالح ساختمانی قابل اجراست.

طراحی و اجرا در کوتاه ترین زمان

کناف ها به صورت پیش ساخته طراحی می شود و پانل های آن در کنار یکدیگر قرار می گیرد. در آخر نیز نما کلی به نمایش گذاشته می شود. نصب کناف بسیار راحت است و در کمترین زمان توسط متخصصین حرفه ای در این زمینه اجرا می شود.

دارای انعطاف پذیری فوق العاده

از دیگر مزایای این سقف کاذب، انعطاف پذیری بالاست. این مدل کناف را می توانید در طرح و نقش های مختلف اجرا کنید و امکان طراحی آن در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارد. شما می توانید این ایده را برای بخش های مختلف خانه نصب کنید و از طراحی نورپردازی زیبای آن لذت ببرید.

ارزان و به صرفه

نصب کناف پله ای نسبت به گچ کاری و ایده های دیگر قیمت منصفانه ای دارد و نیاز به پیش زمینه خاصی نخواهد داشت.

قیمت دور باکس کناف پلکانی سه پله برای سقف پذیرایی

قیمت دور باکس کناف پلکانی سه پله برای سقف پذیرایی 

قیمت این مدل کناف با توجه به متراژ پذیرایی مشخص می شود که هرچه محیط بزرگتر باشد هزینه اجرایی افزایش پیدا می کند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند کیفیت، متریال ساخت، طراحی، مدل انتخابی و دستمزد متخصصین نصب روی هزینه نهایت تاثیر گذار است. همچنین برای اجرای مدل های زیبا و جذاب امروزی باید هزینه های بیشتری بپردازید و نصب سقف پلکانی با شرایط ایده آل و طبق استانداردهای روز دنیا نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. بنابراین فراموش نکنید از متخصصین با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

اما به طور کلی، اجرای دور باکس راهکاری بسیار جذاب و مقرون به صرفه است و نیاز به شرایط خاصی ندارد. تنها با کمک ابزار و تجهیزات حرفه ای در این زمینه قابل اجراست.

 دور باکس کناف پلکانی برای چه مکان هایی استفاده می شود؟

از دور باکس پلکانی برای مکان های مختلف با متراژ های بالا استفاده می شود که یکی از رایج ترین مکان ها برای اجرای آن سقف پذیرایی است. علاوه بر این دیگر محیط هایی همچون سالن های پذیرایی، استخرها، رستوران ها، محیط باشگاه و … از این مدل سقف استقبال فراوانی کرده اند؛ طوری که اجرای آن همراه با نورپردازی درخشش فوق العاده شکل می دهد. طراحان داخلی نیز از مدل های مختلف دور باکس کناف پلکانی استفاده می کنند و بهترین شکل نورپردازی ها را داخل آنها قرار می دهند.

باکس کناف با چه متریالی باید تهیه شود؟

باکس کناف از متریال های مختلفی ساخته می شود که بهترین مدل آن باکس با نورپردازی مخفی است که چراغ های روشنایی داخل آن به صورت مخفی قرار می گیرد و دور قاب های باکس را نور افشانی می کند.

طراحی و اجرای باکس کناف

طراحی و اجرای باکس کناف 

باکس کناف در اندازه های مختلفی قابل طراحی است که برای سقف های کوتاه از پله های دارای ارتفاع کمتر استفاده می شود. به طور کلی، اندازه این مدل سقف کاذب دارای سه پله حدود ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر است که برای اجرا در محیط پذیرایی بهتر است از باکس دارای حداقل ارتفاع ۲۸ سانتی متر استفاده شود. این مدل کناف ها دارای استقامت بسیار بالایی هستند و در برابر ضربه و عوامل خارجی مانند حرارت هرگز دچار تغییر ساختار نمی شوند. نصب و خرید آن ها توسط کارشناسان با تجربه توصیه می شود که هنگام ثبت سفارش با اعلام متراژ محیط مورد نظر، بهترین مدل برای شما طراحی خواهد شد.

اجرای باکس نور مخفی کناف یک پله و باکس نور مخفی کناف دو پله

به کنافی که دور تا دور سقف محیط را دربرمی‌گیرد باکس می‌گویند که داخل این باکس ها نورهای مخفی قرار می گیرد. سقف کاذب به گونه ای طراحی می شود که در فاصله ۱۰ سانتی متری از سقف اصلی قابل نصب است. عرض باکس کناف نیز حدود ۴۰ سانتیمتر در نظر گرفته می شود که نورهای قرار گرفته داخل قاب نورهای مخفی مخفی با یا لامپ هالوژن است. معمولا نورها به صورت زیر کار اجرا می‌شوند و دورتادور باکس را به صورت مخفی نورافشانی میکنند. اجرای نور مخفی، فضای مورد نظر کاملا شیک و ساده دیزاین می کند و محیط کاملا آرامش بخش و دلنشینی به شما هدیه می شود.

باکس نور مخفی کناف نیز برای محیط های مسکونی مانند منزل و دیگر محیط های مانند تجاری، شرکت ها و مغازه ها بهترین انتخاب است که در طرح های مختلف می توانید آن را سفارش دهید و ابعاد و اندازه قاب قابل تغییر است.

باکس نور مخفی کناف

باکس نور مخفی کناف 

اجرای سقف کاذب در کنار نور مخفی جذابیت دو چندانی دارد و روشنایی مناسب در فضا شکل می گیرد. معمولا افرادی که تصمیم دارند محیط پذیرایی را به بهترین شکل طراحی کنند سقف های طراحی شده با کناف بهترین ایده برای آن ها شناخته می شود. باکس های نور مخفی با ظاهری شبیه گچ کاری، اما سازگاری بالاتر این امکان را می دهد که سقف را بازسازی کنید و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه برسید.

اجرای باکس نور مخفی جلب توجه فراوانی می کند و بی تردید هر فردی هنگام ورود به محیط پذیرایی از درخشش و چشم نواز بودن محیط شگفت زده می شود. جالب است بدانید رنگ آمیزی کناف در کنار نورپردازی از دیگر ایده های فوق العاده است که با کمک آن می توانید هماهنگی خاصی میان دیگر المان های تزیینی و دکوراسیون ایجاد کنید.

 باکس نور مخفی در سقف کاذب استخر

اجرای سقف کاذب به صورت باکس نور مخفی در محیط استخر شرایط ویژه ای فراهم می‌کند که باعث عبور و تمام تجهیزات مانند هواکش، سیم کشی ها و لوله های احتمالی در زیر سقف خواهد شد. از رایج ترین سقف های کاذب می توان به مدل های pvc اشاره کرد که با خاصیت ضد آب، ضد رطوبت و قابل شستشو بودن ارائه می‌شود. همچنین استحکام سقف های pvc بسیار بالاست و در زمان طولانی بدون هیچ آسیب دیدگی استفاده می شود.

خیلی ها نسبت به آسیب دیدگی سقف کاذب استخر در برابر رطوبت نگران هستند، در حالی که احتمال آسیب پذیری باکس های نور مخفی استخر در برابر رطوبت بسیار پایین است و نیاز نیست برای اجرای آن هزینه زیادی پرداخت شود. همچنین نصب باکس نور مخفی فضای استخر را بسیار جدید و امروزی جلوه می دهد و مشتریان بی شک از طراحی داخلی استقبال خواهند کرد.

باکس نور مخفی ساده یا تک پله

باکس نور مخفی ساده یا تک پله

باکس نور مخفی ساده همان تک پله است که به جای دو پله، تنها یک پله روی سقف نصب می شود و ارتفاع کمتری از سقف را کاهش می دهد. معمولا این مدل باکس نور مخفی برای خانه های دارای متراژ کمتر استفاده می شود و برای اجرا در اتاق خواب و دیگر محیط های خانه مناسب است. همچنین قیمت این مدل نسبت به باکس های دو پله مناسب تر است و برای پذیرایی های به سبک مدرن و ساده پیشنهاد می شود.

باکس دو پله

سقف های باکس دوپله مناسب محیط های بزرگ مانند مغازه های تجاری، پاساژ ها، سالن های پذیرایی، رستوران ها و سالن های آرایشگاهی است که هرچه سقف بلند تر باشد جذابیت آن نیز بیشتر خواهد بود و هیچ محدودیتی برای اجرا وجود ندارد. همچنین از این ایده به راحتی می توان برای کوتاه کردن سقف های مختلف استفاده نمود که با ایجاد نور مخفی داخل شیارهای طراحی شده آن جلوه بیشتری پیدا می کند.

کلام آخر

سقف پذیرایی با اجرای دور باکس کناف پلکانی سه پله بسیار مجلل و شیک نمایان می شود و به بهترین شکل برای پذیرایی مهمان های عزیز آماده می شود. همچنین پس زمینه مناسبی برای چیدمان اثاثیه های زیبا و مدرن است که با نورپردازی جلوه المان های دکوراسیون دوچندان خواهد شد.

 سوالات رایج

دور باکس پلکانی را از کجا تهیه کنیم؟

برای سفارش این مدل سقف کاذب باید از مجموعه های معتبر و شناخته شده در این زمینه کمک بگیرید و با کسب اطلاعات بیشتر تصمیم دقیق تری را تجربه کنید.

عرض باکس کناف چقدر است؟

عرض باکس کناف براساس مدل انتخابی مشخص می‌شود. همچنین طراحان داخلی با بررسی شرایط محیطی عرض مناسبی را پیشنهاد می‌دهند.

قیمت باکس نور مخفی چقدر است؟

عوامل مختلف روی قیمت این محصول تاثیر گذار است که متریال موجود در ساخت آن مهمترین عامل مشخص کننده قیمت نهایی خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دو =