عرض باکس کناف چقدر است؟

امروزه سقف کناف، نسل جدیدی از مصالح ساختمانی به شمار می‌آیند که می‌توانند تاثیر زیادی در زیبایی منازل و سایر محیط‌ها داشته باشند. دیوار کناف به دلیل سرعت و راحتی در نصب به یکی از محبوب ترین ابزار طراحان در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. کناف نسل جدید گچ حساب می‌شود که در سازه‌های ساختمانی جدید بسیار رواج پیدا کرده است تا جایی که سقف کاذب عموما از کناف ساخته می‌شود. اگر بخواهیم به زبان ساده کناف را شرح دهیم، باید بگوییم که سازه‌های کناف متشکل از پنل‌های پیش ساخته گچی هستند. سقف کناف در دو نوع ساده و طرحدار ساخته و رانه‌ی بازار می‌شود که می‌تواند سلایق مختلف را پوشش دهد.

باکس کناف بهتر است از چه متریالی تهیه شود؟

عرض باکس کناف - باکس کناف بهتر است از چه متریالی تهیه شود؟

امروزه به دلیل وجود مواد اولیه مختلف برای ساخت باکس کناف، طراحان اقدام به انواع مختلفی از باکس‌های کناف کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها متریال خاص خود را دارد. یکی از پرکاربردترین و در عین حال محبوب ترین مصارف سقف کناف، استفاده از آن به عنوان باکس نور مخفی است، چرا که می‌دانیم نورهای مخفی جلوه‌ی بسیار زیبایی را به همراه دارند و محیط را از یکدستی و یکنواختی خارج می‌کنند. اگر در پی بازسازی منزل و یا تغییر دکوراسیون محیط زندگی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فکر استفاده از باکس برای نورپردازی سقف کاذب خود باشید تا نمایی خاص را تجربه کنید.

سقف کاذب پذیرایی  می‌تواند محیطی بالقوه برای به کارگیری باکس‌های نور پردازی به شمار آیند، چرا که هر شخص دوست دارد در محیط پذیرایی از مهمان‌ها بهترین خود را به نمایش بگذارد. باکس نور مخفی را می‌توان هم در سقف‌هایی که از جنس کناف هستند به کار برد هم سقف‌هایی که با متریال دیگر ساخته شده‌اند. در صورتی که باکس نور مخفی از متریال گچی باشد می‌تواند سازگاری بیشتری با سقف کناف داشته باشد. برای بهره گیری از باکس نور مخفی نیازی به بازسازی سقف نارید و شما قادر خواهید بود باکس‌های نورمخفی را به سادگی و در کمترین زمان ممکن با کناف اجرا کنید. لازم به ذکر است که برای این کار هم نیاز به هزینه زیادی نخواهید داشت.  به کارگیری باکس نور پردازی در سقف کاذب مغازه می‌تواند باعث جلب مخاطبان بیشتری به مغازه شود، زیرا زیبایی سقف مغازه چشم نواز است و می‌تواند نوعی تبلیغات برای شما به حساب بیاید.

سقف کاذب سرویس بهداشتی نیز می‌تواند محیطی مناسب برای باکس‌های نورپردازی باشد اما به کارگیری آن منوط به فضایی بزرگ و مجلل می‌باشد. متریال باکس کناف در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و روانه بازار می‌شوند و از این جهت مخاطبان در انتخاب خود انعطاف بالایی خواهند داشت.

 

اجرای باکس نور مخفی کناف یک پله و باکس نورمخفی کناف دو پله

عرض باکس کناف - اجرای باکس نور مخفی کناف یک پله و باکس نورمخفی کناف دو پله

آیا تا به حال اصلاح دور باکس به گوشتان خورده است؟ چنین سوالاتی اغلب در زمانی که می‌خواهید برای خانه و یا محیط کارتان از سقف کاذب کناف استفاده نمایید، بیشتر شنیده می‌شود. رنگ آمیزی کناف در کنار نور پردازی سقف می‌تواند زیبایی بی نظیری را برای محیط اطرافتان به ارمغان آورد. اگر بخواهیم اشاره‌ای به اصلاح دور باکس داشته باشیم، باید بگوییم که این موضوع اشاره به زمانی دارد که در دور تا دور نشیمن یا پذیرایی خانه را سقف کاذب پوشانده است و سپس قصد دارید آن را نور پرداز کنید. به این دور باکس، باکس نور مخفی هم گفته می‌شود.

در ادامه به ساختار این باکس می‌پردازیم. باکس نور مخفی بدین شکل است که نور مخفی یا لامپ هالوژن در سازه کنافی دیده می‌شود که در فاصله ۱۰ سانتی‌متری از سقف اصلی اجرا می‌شود. ورق‌های کناف به کار رفته در سقف عموما به صورت کاملا ساده، با عرض حدود ۴۰ سانتی متر روی این سازه اجرا می‌شود. پس از اینکه سقف کناف مثلا در سقف کاذب استخر به کار رفت، نور مخفی یا لامپ هالوژن در این قسمت به کار می‌رود. تا اینجا با نحوه نصب باکس کناف نورپردازی آشنا شدیم، اکنون باید این را هم بدانید که دور باکس در دو نوع عرضه می‌شود. باکس ساده نور مخفی و یا باکس دو پله و یا در برخی از مواقع که سقف خیلی بلند باشد سه پله.

هنگام به کارگیری باکس نور مخفی در محیط‌هایی مانند سقف کاذب استخر باید دقت کرد، چرا که اجرا و طراحی باکس نورمخفی کناف در تمامی محیط‌ها به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از سقف کاذب و باکس کناف، سقف کوتاه تر خواهد شد؛ بنابراین، باید به ارتفاع سقف خود نگاه کنید و ببینید که می‌توان در آن از سقف کاذب بهره برد یا نه. اگر قصد دارید دکوراسیون خود را با باکس نور تزیین کنید، می‌توانید با کمترین هزینه، ایده و طرح‌های متنوع و در کوتاهترین زمان فضای داخلی ساختمان را دگرگون نمایید. در محیط‌هایی که ارتفاع سقف کوتاه‌تر باشد باید اندازه پیشانی باکس نورمخفی بین ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر باشد و چنانچه ارتفاع سقف ۲. ۸ متر به بالاتر باشد امکان اجرای سقف های دو پله نیز وجود خواهد داشت.

باکس نور مخفی ساده یا تک پله برای هر فضایی ایده آل خواهد بود و می‌توان از آن در محیط‌های مختلفی همچون نشیمن و یا محیط کار از آن استفاده کرد. با به کارگیری نور پردازی مخفی در سقف منزل و یا محیط کار شاهد فضایی بسیار زیبا و مدرن خواهید بود.

نکته بسیار مهمی که باید در مورد باکس نور مخفی ساده، در نظر داشت ارتفاع سقف است. در صورتی که ارتفاع سقف کوتاه باشد برای استفاده از سقف دو پله محدودیت ایجاد می‌شود و بهتر است که از دور باکس یا باکس نور مخفی بصورت ساده و یک پله استفاده شود. اما در صورتی که ارتفاع سقف بلند باشد بدون هیچ مشکلی می‌توانید نسبت به اجرای سقف دو پله اقدام کنید.

معمولا باکس دو پله برای محیط‌های بزرگ مانند سقف کاذب مغازه کاربرد بیشتری دارد، چرا که این محیط‌ها سقف بلند تری دارند. البته هیچ محدودیتی در استفاده در سایر محیط‌ها وجود ندارد و می‌توان برای سایر محیط‌ها همچون سقف کاذب حمام از آن بهره جست. البته باید باید به ارتفاع سقف دقت شود که کوتاه شدن آن به دلیل استفاده از سقف کاذب مشکلی ایجاد نکند. پس این نکته را مد نظر داشته باشید که بهتر است ارتفاع سقف از ۲. ۸ متر کمتر نباشد. زیرا اگر قرار باشد دو بار از باکس در سقف استفاده شود کاهش ارتفاع خواهید داشت؛ بنابراین، باید ارتفاع سقف اصلی بلند باشد حس خفگی در فضا ایجاد نشود.

 

 مزیت‌های مهم اجرای باکس کناف:

عرض باکس کناف -  مزیت‌های مهم اجرای باکس کناف:

اجرای باکس‌های کناف علاوه بر اینکه زیبایی بسیار چشمگیری را به ارمغان می‌آورند از مزایای دیگری نیز بهره می‌برند که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  •       اجرای سریع و آسان: باکس‌های کناف به دلیل اینکه قالب‌های از پیش آماده هستند به سرعت نصب می‌شوند.
  •       طراحی و اجرا در کوتاهترین زمان: پس از سفارش دادن نوع باکس کار طراحی و اجرای آن به دلیل متریالی که دارد به سرعت انجام می‌گیرد.
  •       مقرون به صرفه: به کارگیری و استفاده از باکس‌های نور مخفی اقتصادی و مقرون می‌باشد.
  •       نورپردازی زیبا: شما می‌توانید از لامپ‌های مختلف برای نورپردازی استفاده کنید که زیبایی چشمگیری را به همراه دارند.
  •       سبک: به دلیل متریال به کار رفته در ساخت این باکس‌ها، وزن کلی آن زیاد نخواهد بود و فشار کمی را به ساختمان وارد می‌کند.
  •       قابلیت انعطاف پذیری فراوان: از آنجایی که طرح‌ها و انواع مختلفی برای ساخت این سازه وجود دارد، کاربران در هنگام انتخاب نوع مورد علاقه خود مشکلی نخواهند داشت.

از دیگر مزایای باکی‌های نور مخفی می‌توان به تنوع در طرح و اندازه، قابلیت رنگ آمیزی، پوشش دهی با کاغذدیواری و سایر متریال‌ها و جلوه‌ای ویژه با اجرای باکس نور مخفی اشاره نمود.

 

قیمت باکس نور مخفی چقدر است؟

عرض باکس کناف - قیمت باکس نور مخفی چقدر است؟

یکی از مواردی که تاثیر مهمی بر روی خرید باکس نور مخفی دارد، قیمت آن است. اولین نکته‌ای که باید در مورد هزینه این باکس‌ها در نظر داشت این است که هزینه به طور متداول بر اساس متر طول محاسبه می‌گردد نه مترمربع! مثلا اگر قصد داشته باشید که متراژ اتاق نشیمن خانه‌ی ۸ متر در ۶ متر را حساب کنید تا برای دور تا دور آن از باکس نور مخفی استفاده کنید، نباید طول و عرض را در هم ضرب کنید. بلکه باید محیط فضا را محاسبه کنید که ۲۸ متر می‌شود. بدین ترتیب شما متراژی که می‌خواهید برای آن از باکس استفاده کنید را به دست می‌آورید پس از آن باید ببینید که کدام نوع با سلیقه شما تناسب دارد و هر متر از آن با چه قیمتی به فروش می‌رسد. در ادامه به شرح دیگر نکاتی که بر روی قیمت باکس نور مخفی تاثیر می‌گذارد، خواهیم پرداخت.

  •       قیمت اعلام شده معمولا برای عرض استاندارد ۴۰ سانتی متر می‌باشد.
  •       در اجرای باکس نور مخفی کناف، کناف کار فقط اجرای کناف را بر عهده خواهد گرفت و معمولا نقاشی و نورپردازی شامل قیمت اعلام شده نمی‌شود و باید مازاد حساب شود.جهت اطلاعات بیشتر درباره ی قیمت به صفحه قیمت کناف و برای اطلاع از قیمت سقف کاذب به صفحه قیمت سقف کاذب مراجعه کنید.
  •       اگر طرح ساده و معمولی باشد، می‌توانید از طریق فرمول بالا قیمت را محاسبه کنید. اما در صورتی که طرح خاص‌تری در نظر دارید و تصمیم دارید از آن استفاده کنید، باید برای طرح انتخاب شده قیمت را از مراکز فروش استعلام نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پانزده =

تماس بگیرید

09126214611