سقف کاذب ترکیبی یکی از گزینه هایی است که می توانید در زمان بازسازی خانه اجرایی کنید. در این نوع سقف شما می توانید از ترکیب چند متریال یا طراحی برای سقف بخش های مختلف ساختمان استفاده کنید. به طور مثال می توانید برای طراحی زیبای سقف کاذب اتاق خواب از ترکیب معرق با چوب استفاده کنید که زیبایی هنرمندانه ای به محیط می بخشد. در این مقاله سعی داریم تا شما را با سقف کاذب ترکیبی و انواع پرکاربرد آن آشنا کنیم.

سقف کاذب ترکیبی چیست؟

سقف کاذب ترکیبی به نوعی از سقف های کاذب گفته می شود که از دو یا چند متریال برای طراحی سقف استفاده می شود. در واقع می توان این ترکیبات را به شکل هنرمندانه ای به شکل مدرن و امروزی با استفاده از اشکال هندسی به کار ببرید و یا حتی از آن برای اجرای طرح های کلاسیک نیز استفاده کنید. نکته مهمی که باید در این نوع سقف ها مدنظر قرار دهید، اینکه اگر از متریال باکیفیت در کنار طراحی خلاقانه استفاده کنید، قطعا نتیجه بسیار رضایت بخش به دست خواهید آورد. همچنین اگر متریال مورد استفاده برای اجرای سقف ترکیبی هماهنگی لازم را داشته باشد، زیبایی محیط را دو چندان می کند. پس در این زمینه لازم است حتما از نظرات و طراحی های تیم حرفه ای استفاده کنید. طراحان و مجریان سقف ثانویه شرکت کیان دکور می توانند در این زمینه شما را همراهی کنند.

دلایل استفاده از سقف کاذب ترکیبی چیست؟

از مهمترین دلایلی که سقف های کاذب مورد استفاده است می توان به بزرگ بودن محیط و نیز محیط های دارای اختلاف سطح اشاره کرد.به طور مثال استفاده از سقف ترکیبی به عنوان سقف کاذب پذیرایی می توانند زیبای محیط را دوچندان کند. چرا که در چنین محیط های اجرای سقف های ترکیبی زیبایی محیط و بزرگی فضا را تا حد زیادی افزایش می دهد. در صورتی که بخواهید از این نوع سقف در محیط های کوچک به عنوان سقف کاذب سرویس بهداشتی استفاده کنید، اجرای آن باید بدون آهن کشی پشت سقف باشد. در این صورت ممکن است زیبایی آن به شکلی که در محیط های بزرگ دیده می شود، نباشد.

انواع سقف ترکیبی:

انواع سقف کاذب ترکیبی

سقف ترکیبی کاذب انواع مختلفی دارد که شما می توانید بر حسب سلیقه و نظر خود آن را انتخاب کنید. انواع سقف ترکیبی کاذب عبارت است از:

  1. ترکیب چوب و کناف: یکی از زیباترین و البته پرطرفدارترین نوع سقف ترکیبی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این طراحی باید رنگ کناف روشن و چوب مورد استفاده نیز باید طبیعی باشد. حتی می توانید از کناف سفید در کنار چوب تیره استفاده کنید تا محیط را به طراحی مدرن نزدیک کنید. رنگ های چوب بلوطی یا ونگه یا عسلی تیره هم می تواند در کنار کناف سفید زیبایی محیط را خیره کننده کند.
  2. معرق و کناف: نوع دیگری از سقف های ترکیبی کاذب از ترکیب معرق و کناف است که برای ساختمانهای لاکچری و لوکس استفاده می شود. این سقف ها از تایل های معرق ام دی اف یا پی وی سی استفاده می شود و کناف به صورت قاب اطراف آن را می پوشاند. این ترکیب با طراحی نورپردازی می تواند نمای داخلی ساختمان را به شکل حیرت انگیزی لوکس کند.
  3. معرق و چوب: از دیگر طرح های ترکیبی می توان به همنشینی معرق ام دی اف در کنار چوب اشاره کرد که نمایی طبیعی و گرم به محیط می بخشد. طراحی نورپردازی حرفه ای و تخصصی هم می تواند زیبایی آن را به شکل خاصی نشان دهد.
  4. سقف حبابی با طلق: یکی دیگر از سقف های ترکیبی استفاده از سقف های حبابی است که می تواند برای محیط هایی مانند پاسیو، حیاط خلوت و تراس استفاده شود. برای این منظور از طلق های طرح دار در سقف استفاده می شود که نمای آسمان مجازی را با سقف حبابی ترکیب می کند و محیط را زیبا می کند.
  5. سقف آسمان مجازی با حصیر: شما می توانید سقف طلقی که طرح آسمان مجازی دارد را با سقف های حصیری ترکیب کنید. کاری که در بسیاری از شرکت ها، درمانگاه ها و اداره ها استفاده می شود. در این سقف ها، طرح آسمان مجازی در وسط و حصیر به صورت قاب اطراف آن طراحی می شود. این سقف در کنار نورپردازی حرفه ای زیبایی محیط را دو چندان می کند.

مزایا و معایب سقف کاذب ترکیبی

مزایا و معایب سقف کاذب ترکیبی

استفاده از طرح های ترکیبی به عنوان سقف کاذب در بخش های مختلف ساختمان می تواند همراه با مزیت ها و معایبی باشد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود.

مهمترین مزیت استفاده از سقف های ترکیبی کاذب عبارت است از:

  • ایجاد فضای متنوع، زیبا و خاص
  • تسهیل در جابجایی
  • نصب آسان
  • امکان طراحی و اجرای نورپردازی
  • تنوع زیاد
  • پوشش تاسیسات برقی و لوله کشی های سقف
  • عایق انرژی و صدا
  • امکان تعمیر و مرمت

مهمترین معایب سقف های ترکیبی کاذب شامل موارد زیر می باشد:پ

  • نیازمند زیرسازی بیشتر در مقایسه با انواع دیگر سقف های کاذب
  • اجرای زمان بر
  • اجرای این سقف ها در مساحت زیاد
  • هزینه بالای اجرا
  • کاهش ارتفاع سقف به دلیل زیرسازی ها و آهنکشی ها
  • کم بودن استحکام و مقاومت آن در مقایسه با سقف و دیوار اصلی

هزینه و قیمت سقف کاذب ترکیبی چقدر است؟

قیمت سقف کاذب ترکیبی

اگر می خواهید از طرح های ترکیبی به عنوان سقف کاذب آشپزخانه یا بخش های دیگر ساختمان استفاده کنید، برآورد هزینه ها بسیار مهم است. در واقع شما برای اجرای این نوع سقف ها باید در وهله نخست بودجه خود را برآورد و به تناسب آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. به طور کلی در تخمین قیمت سقف کاذب عوامل مختلفی دخیل است که مهمترین ان ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. ابعاد و مساحت محیط
  2. ضخامت متریال مورد استفاده در سقف
  3. کیفیت متریال مورد نظر برای سقف ترکیبی
  4. عایق صوتی و حرارتی بودن متریال
  5. ملات مورد استفاده برای اجرای سقف کاذ
  6. طراحی و اجرای سقف های کاذب
  7. دستمزد مجری طرح

در نظر داشته باشید که به دلیل شکل و طرح کار، به طور کلی اجرای طرح های ترکیبی برای سقف های کاذب به مراتب بیشتر از سقف های دیگر می باشد چرا که اجرای این طرح به دلایل زیر سخت تر در نتیجه پرهزینه تر است:

  1. نیازمند زیرسازی بیشتر در مقایسه با انواع دیگر سقف های کاذب
  2. اجرای زمان بر
  3. اجرای این سقف ها در مساحت زیاد

جمع بندی

استفاده از طرح های مختلف سقف های کاذب یکی از کارهایی است که شما می توانید در مزان بازسازی یا ساخت مورد توجه قرار دهید. یکی از مهمترین و البته پر طرفدارترین انواع سقف های کاذب، سقف ترکیبی است که می تواند به اشکال و طرح های مختلف اجرایی شود. در کنار این سقف ها استفاده از طراحی نورپردازی می توانید زیبایی آن را دو چندان کند. از آنجا که اجرای این سقف در مقایسه با انواع دیگر سقف های کاذب هزینه بر و زمان بر تر است از همین رو حتما باید از تیم های حرفه ای برای اجرای طرح مورد نظر برای سقف استفاده کنید. شرکت کیان دکور با به کارگیری استادکاران و مجریان با تجربه و حرفه ای سقف های کاذب و نیز استفاده از با کیفیت ترین متریال سعی کرده همواره بیشترین میزان رضایت مندی مشتریان را جلب کند. شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن از کارشناسان این شرکت مشاوره لازم را دریافت و برای اجرای پروژه اقدام به عقد قرارداد کنید.

سوالات متداول

۱- انواع سقف کاذب ترکیبی را نام ببرید؟

این نوع سقف در انواع سقف آسمان مجازی با حصیر، سقف حبابی با طلق، معرق و چوب، معرق و کناف و ترکیب چوب و کناف اجرایی می شود.

۲- مهمترین معایب اجرای طرح سقف ترکیبی کاذب چیست؟

  • نیازمند زیرسازی بیشتر در مقایسه با انواع دیگر سقف های کاذب
  • اجرای زمان بر
  • اجرای این سقف ها در مساحت زیاد
  • هزینه بالای اجرا
  • کاهش ارتفاع سقف به دلیل زیرسازی ها و آهنکشی ها
  • کم بودن استحکام و مقاومت آن در مقایسه با سقف و دیوار اصلی

۳- از سقف ترکیبی برای چه محیط هایی استفاده می شود؟

اجرای این طرح سقف های کاذب برای محیط های داخلی بزرگ و نیز دارای اختلاف سطح بسیار مناسب و زیبا است. اگر بخواهید از آن در محیط های کوچک استفاده کنید، باید بدون آهن کشی استفاده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =