این روز ها برای بازسازی ساختمان ها، همه به دنبال سقف کاذب کم هزینه هستند. به طور کلی سقف های کاذب محبوبیت زیادی در صنایع ساخت و ساز دارند. چرا که زیبایی بصری فوق العاده ای داشته و در عین حال مزایا زیادی را برای ساختمان ها به همراه دارند. افراد برای استفاده از این نوع سازه در ساختمان معمولا با سوال های مختلفی مواجه می شود. به علاوه به دنبال راهی هستند تا بتوانند با حداقل هزینه، سقف کاذب زیبا و مستحکم را در ساختمان خود داشته باشند.

لازم است بدانید که خود این سازه از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. انتخاب این نوع سقف زیبایی زیادی را به محیط می بخشد. سقف های کاذب با پوشش دهی تاسیسات که در سقف وجود دارند، جلوه جدیدی را به محیط داخل ساختمان ببخشند. شاید برای تغییر در دکوراسیون داخلی ساختمان، به تغییر ظاهر سقف توجه نداشته باشید. اما باید بگوییم با تغییرات جزئی در سقف می توانید تغییرات چشمگیری را در فضای داخلی ساختمان ایجاد کنید. این سازه ها دارای انواع مختلفی بوده که هر یک ویژگی های مختص به خود را دارند و از نظر قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

معرفی انواع سقف کاذب کم هزینه

اگر به دنبال سقف کاذب کم هزینه هستید، بایستی بدانید که در میان مدل های مختلف، سقف های تایل، قیمت ارزان تری دارند. اما خود این سقف نیز شامل نمونه های مختلفی می شود که بهتر هر یک از آن ها به شما معرفی کنیم. این گونه می توانید برای انتخاب بهترین نوع سقف، با قیمت ارزان، تصمیم درستی بگیرید.

سقف تایل گچی با روکش کاغذی

تایل های گچی روکش کاغذی ساده ترین مدل سقف های تایل بوده که قیمت بسیار پایین دارند. البته که این سقف برندهای گوناگونی دارد که از بهترین و پرکاربردترین آنها، برند کناف می باشد. به همین خاطر اکثر افراد این نوع سقف را با عنوان کناف می شناسند. لازم به ذکر است تایل گچی از برند کناف سقف قیمت بیشتری نسبت به برندهای دیگر داشته اما کیفیت بهتری دارد. در هر صورت اگر به دنبال کمترین هزینه برای سقف کاذب هستید، برندهای دیگر این سازه را قیمت کمتر ارائه می دهند.

سقف تایل گچی
سقف تایل گچی ارزان

تایل گچی کاغذی قابل شستشو

همان طور که از نام این نوع سقف کاذب مشخص است، می توان به راحتی آن را شست. اما این مدل از تایل های گچی، زیبایی ظاهری ندارند. به همین خاطر نیز نمی توان برای منزل از آنها استفاده کرد. بیشترین کاربرد این سقف ها در محیط هایی همانند حمام و دستشویی است. با وجود این که این سقف کاذب کم هزینه قابل تمیز شدن است، اما در برابر رطوبت مقاومت چندانی ندارد.

 سقف کاذب تایل گچی طرح دار

این نوع کاملا شبیه به دو مدل قبلی است. اما دارای طرح های متنوعی است.

در ادامه سقف های کاذبی را به شما معرفی می کنیم که هزینه نسبتا بیشتری در مقایسه با مدل های قبلی دارد. اما همچنان جذب سقف کاذب کم هزینه هستند.

تایل با روکش PVC

این مدل از سقف کاذب برخلاف نمونه های قبلی، در برابر روطوبت، مقاوم هستند. قیمت تایل گچی با روکش پی وی سی نیز مناسب بوده اما روکش باکیفیت تر باشد، به طبع قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

تایل با روکش PVC
تایل با روکش PVC

پنل های آکوستیک، حفره دار و برجسته

این نوع سقف کاذب دارای قیمت بیشتری است. اما مدل های متنوعی داشته و در برابر حرارت نیز به عنوان عایق عمل می کند. همچنین در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد.

ارزانترین سقف کاذب برای منزل

هر سقف کاذب کم هزینه ای نمی تواند برای منازل قابل استفاده باشد. لازم است تا برای سقف کاذب منزل حتما از مدل های دکوراتیو استفاده کنید. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که بهترین سقف کاذب ارزان برای ساختمان های مسکونی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که بهترین سقف های کم هزینه برای منازل مدل های رابیتس، کناف و گچی هستند که علاوه بر قیمت مناسب، دکوراتیو بوده و در ظاهر ساختمان نیز تاثیر بسزایی دارد.

لازم به ذکر است که  قیمت هر یک از سقف های کاذب رابیتس، کناف یا گچی به شرایط پروژه وابسته خواهد بود. به طور مثال ممکن است در برخی شرایط قیمت سقف کاذب کناف نسبت به رابیتس بیشتر باشد.

نکات مهم برای نصب سقف کاذب کم هزینه

برای انتخاب و نصب سقف کاذب کناف کم هزینه، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • کیفیت متریال: بهتر است حتما به نوع مواد مصرفی در ساخت سقف کاذب دقت کنید. برای ساخت سقف های کاذب از متریالی همانند تیرچه، پنل PVC و آکوستیک استفاده می شود. در حقیقت برای ماندگاری این سازه ها بهتر است بهترین متریال را انتخاب کنید.
  • نصب سقف کاذب توسط افراد متخصص: همان قدر که مدل و مواد انواع سقف کاذب مهم است، نصب اصولی این سازه نیست اهمیت بسیار بالایی دارد. برای نصب سقف کاذب ارزان لازم است تا حتما از افراد مجرب و متخصص کمک بگیرید.
  • توجه به استانداردهای ساختمانی: برای نصب سقف کاذب می بایست حتما به قوانین ساختمانی و رعایت نکات ایمنی توجه کرد.
  • نورپردازی سقف کاذب: نور پردازی در این سقف ها در زیبایی بیشتر آن ها تاثیر بسزایی دارد. اما باید از نورپردازی متناسبی استفاده کرد.
  • نظافت سقف: برای افزایش زیبایی سقف کاذب کم هزینه، بهتر است به صورت مداوم با مواد مناسبی آن را تمیز کنید. آلودگی سبب کاهش زیبایی بصری این سازه خواهد شد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت سقف کاذب

تعیین قیمت نهایی سقف کاذب برای هر پروژه ای، تحت تاثیر عوامل مختلفی است. این عوامل عبارتند از:

  • متراژ محیط
  • نیاز به ترمیم زیرساز سقف
  • دستمزد نصاب سقف کاذب
  • قیمت متریال مصرفی
  • اجرای طرح های دکوراتیو و نورپردازی در سقف

جمع بندی

اگر به دنبال سقف کاذب کم هزینه هستید، بهترین انتخاب برای شما تایل های گچی بوده که مدل های متنوعی دارد. برای نصب سقف کاذب ارزان لازم است به نکاتی توجه کنید که ما در این مطلب به بیان آن ها پرداختیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سقف کاذب می توانید با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. ارزانترین سقف کاذب کدام است؟
    کم هزینه ترین مدل سقف کاذب، تایل ها هستند.
  2. مزیت نصب سقف کاذب کناف چیست؟
    این نوع سقف نصب راحتی داشته و قیمت مناسبی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =