تفاوت سقف کاذب با کناف و مهم ترین نکات درباره آن!

تفاوت سقف کاذب با کناف در چیست؟ امروزه طراحی‌های دکوراسیون داخلی ساختمان‌های با انواع سقف‌های کاذب، کناف و سایر مصالح مشابه بسیار رایج شده است. انواع مختلفی از سقف‌های کاذب و کناف وجود دارند که هرکدام با قیمت‌های متفاوت در فضاهای مختلف اجرا می‌شود. سقف‌های کناف و کاذب همراه با نورپردازی‌های مدرنی که اجرا می‌شوند، فضای خانه را زیباتر کرده و‌ جلوه منحصربفردی به محیط می‌دهند. کناف نیز یک نوع سقف کاذب محسوب می‌شود که در میان سایر انواع سقف‌های کاذب محبوبیت بیشتری داشته و از آن برای زیباسازی فضاهای مختلف ساختمان‌ها استفاده می‌شود.  همانطور که گفتیم، کناف نوعی سقف کاذب است و تفاوت سقف کاذب با کناف، تنها به نحوه اجرا،  مقاومت و هزینه‌های نصب این سقف‌ها مربوط می‌شود. سقف کاذب کناف مدل های متنوعی دارد که ممکن است نحوه اجرای هر یک از آن ها با دیگری متفاوت باشد.

 

 

 

سقف کاذب با بهترین متریال

تفاوت سقف کاذب با کناف

تفاوت سقف کاذب با کناف|سقف کاذب کناف

امروزه برای تغییر دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه مسکونی و تجاری و زیباسازی آن‌ها، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که سقف کاذب یکی از آن‌ها است. سقف‌های کاذب یکی از کاربردی‌ترین انواع پوشش‌های سقف هستند که همراه با نورپردازی‌های مختلف، فضاهای محیط را زیباتر و مدرنتر می‌کنند.

بیشتر افرادی که قصد نصب و اجرای کناف یا سقف کاذب را دارند همواره با این سوال مواجه می‌شوند که تفاوت سقف کاذب با کناف در چیست؟

در واقع برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت که کناف  نوعی از سقف‌های کاذب است و تنها تفاوت بین این دو سازه به مقاومت و‌ نحوه اجرای آن مربوط می‌شود و این تصور که سقف‌های کناف از سقف‌های کاذب جدا هستند، کاملاً اشتباه است. همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، سقف کاذب مدل های مختلفی دارد. در ادامه به معرفی بیشتر سقف‌های کناف و کاذب و تفاوت بین آن‌ها می‌پردازیم.

✔️ مطالعه بیشتر: با سقف کاذب آسمان مجازی زیبایی را به اتاق خود ببخشید!

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب چیست؟

امروزه استفاده از سقف‌های کاذب بسیار رایج شده است و از آن‌ها برای طراحی داخلی ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. سقف‌های کاذب از متریال و مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به گچ، چوب، پی وی سی، شیشه، آهن، آلومینیوم، کامپوزیت و … اشاره کرد. سقف‌های کاذب در فضاهای مختلف خانه مانند سقف کاذب پذیرایی

و همچنین سقف کاذب آشپزخانه طراحی و اجرا شده و فضای خانه را زیباتر می‌کنند.

سقف‌های کاذب دارای دو بخش اصلی هستند که بخش اول شامل شبکه‌ای از اتصالات فلزی است که به سقف متصل می‌شود، و بخش دوم شامل پنل‌هایی می‌شود که روی اتصالات فلزی قرار می‌گیرند. شما نیز می‌توانید برای نصب و اجرای انواع سقف کاذب به شرکت‌های معماری و طراحی داخلی و یا وب سایت رسمی کیان دکور مراجعه نمایید.

✔️ مطالعه بیشتر: آب گرفتگی پشت سقف کشسان و روش های تخلیه آن

مزایا سقف کاذب

مزایا سقف کاذب

سقف‌های کاذب یکی از جدیدترین روش‌های زیباسازی منازل و ساختمان‌ها است که در فضاهای مختلفی از پذیرایی گرفته تا سقف کاذب سرویس بهداشتی

اجرا می‌شوند. استفاده از سقف‌های کاذب مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  •   سقف‌های کاذب نصب و اجرای سریع و آسانی دارند.
  •   هزینه‌های مربوط به نصب و اجرای سقف‌های کاذب  پایین است.
  •   سقف‌های کاذب برای پوشش اصلی سقف و پنهان کردن تاسیسات استفاده می‌شوند.
  •   سقف‌های کاذب در طرح‌های متنوع و دلخواه اجرا می‌شوند.
  •   سقف‌های کاذب از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به عنوان یک عایق عمل می‌کنند.
  •   سقف‌های کاذب قابلیت آکوستیک کردن سقف را  دارند.

✔️ مطالعه بیشتر: معرفی انواع سقف پیش ساخته و کاربرد آن ها

کناف چیست؟

سقف کناف یکی از انواع سقف‌های کاذب محسوب می‌شود که امروزه در بین معماران و طراحان داخلی از محبوبیت بالایی برخوردار است.  کناف‌ها جزو مدرن‌ترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شوند که از آن‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان‌های تجاری و اداری و ایجاد فضایی جذاب و منحصربفرد استفاده می‌شود.  کناف‌ها از جمله مصالحی هستند که به صورت ورقه‌هایی در ابعاد بزرگ در کارخانه‌ها تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

 طراحان داخلی با توجه به سلیقه کارفرما این ورق‌ها را برش زده و بر روی سازه‌های فلزی مخصوص نصب می‌کند. کناف‌های قابلیت نصب بر روی دیوارهای را نیز دارند.

مزایا استفاده از کناف

مزایا استفاده از سقف کاذب کناف

  •   کناف‌ ها در برابر زلزله و نیروهای وارده به ساختمان‌، مقاومت بالایی داشته و ایمنی‌ آن‌ها نسبت به مصالح دیگر بیشتر است.
  •   سرعت نصب و اجرای کناف‌ها بالا بوده و به آسانی انجام می‌شود.
  •   هزینه‌های مربوط به نصب و اجرا و حمل و نقل کناف‌ها کم است.
  •   کناف‌ها سطح مفید بنای سازه را افزایش می‌دهند.
  •   کناف‌ها عایق  صوت و حرارت هستند.
  •   کناف‌ها موجب کاهش تخریب سازه‌ها به هنگام اجرا می‌شوند.
  •   کناف‌ها قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند و‌ موجب کاهش زباله‌های ساختمانی می‌شوند.

✔️ مطالعه بیشتر: دیوارپوش چیست؟ بررسی انواع دیوار پوش و مهم ترین نکات آن!

آیا سقف کاذب همان کناف است؟

تفاوت سقف کاذب با کناف  در چیست؟ همانطور که می‌دانید، سقف‌ها جزو مهمترین بخش‌های هر ساختمانی محسوب می‌شوند که نقش مهمی در زیبایی فضای داخلی ساختمان‌ها ایفا می‌کنند. امروزه روش‌های جدیدی برای طراحی فضاهای مختلف ساختمان‌ها استفاده می‌شود، که یکی از آن‌ها استفاده از سقف‌های کاذب و کناف است. سازه‌های کاذب و کناف پوششی هستند که بر روی اتصالات فلزی در سقف و دیوارها نصب شده و همراه با نورپردازی‌های مدرن، فضای داخلی ساختمان‌ها را بسیار زیباتر می‌کنند. این سقف‌ها مقاومت بالایی داشته و از آن‌ها همچنین به عنوان یک پوشش برای تاسیسات ساختمانی نیز استفاده می‌شود.

سقف‌های کناف از سقف‌های کاذب متمایز نیستند، بلکه سقف کناف نیز نوعی از سقف‌های کاذب است. همانطور که می‌دانید، سقف‌های کاذب دارای انواع مختلفی هستند و در واقع به سازه‌هایی اطلاق می‌شوند که در ابعاد و طرح‌های مختلف بر روی یک سازه فلزی دیگر نصب می‌شوند. از این رو می‌توان گفت سقف کناف نیز همان سقف کاذب است که قابلیت نورپردازی و رنگ آمیزی را نیز داراست. انتخاب نوع سقف کاذب کناف به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به محیط، شرایط آب هوایی، سبک مورد نظر مشتری و…. اشاره کرد.

تفاوت های سقف کاذب با کناف

تفاوت های سقف کاذب با کناف

تفاوت‌ زیادی بین سقف کاذب با کناف وجود ندارد، چرا که کناف نیز نوعی از سقف‌های کاذب است که از آن برای طراحی سقف‌ ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود.

وزن سازه‌های کناف با کاذب

وزن سقف‌های کناف، با توجه به نوع طرح و ابعاد آن متفاوت می‌باشد، اما به طور کلی کنافی که برای یک متر مربع از سقف اجرا می‌شود، دارای ۱۳ کیلوگرم وزن است، در حالیکه وزن سقف کاذبی که برای یک متر مربع از سقف اجرا می‌شود، حدود ۴۰ کیلوگرم می‌باشد. از این رو می‌توان گفت سقف‌های کناف نسبت به سقف‌های کاذب وزن کمتری داشته و به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارند.

مقاومت سازه‌های کناف با کاذب

یکی دیگر از تفاوت‌های سقف‌های کناف با سقف‌های کاذب، میزان مقاومت آن‌ها می‌باشد. سقف‌های کناف مقاومتی ۱۴ برابر بیشتر از سقف‌های کاذب دارند که آن‌ها را برای استفاده در مناطق زلزله خیز کشور بسیار مناسب می‌کند.

نصب و اجرا

علاوه بر این، اگر سقف‌های کاذب نصب درست و اصولی نداشته باشند، امکان جدا شدن اتصالات ناقص به دلیل وزن بالای سقف کاذب وجود دارد. بنابراین، به طور کلی می‌توان بیان  کرد که تفاوت عمده سقف کناف با دیگر سقف‌های کاذب، استحکام و دوام بالای آن در عین سبک بودن می‌باشد. همچنین، فرآیند نورپردازی سقف‌های کاذب کناف بسیار راحت‌تر است. به موجب همین ویژگی‌ها، جهت مقاوم ‌سازی،سبک ‌سازی و همچنین زیبا ‌سازی ساختمان‌ها، سقف‌های کاذب کناف بیشتر به کار برده می‌شوند.

✔️ مطالعه بیشتر: جذابترین ایده های دکوراسیون پشت تلویزیون!

تفاوت قیمت اجرای سقف‌های کاذب و اجرای سقف‌های کاذب کناف

عوامل و مولفه‌های بسیاری در میزان قیمت نصب سقف‌های رابیتس و کاذب کناف تاثیرگذار هستند. هزینه‌ی نصب و اجرای سقف‌های کاذب اغلب به شکل متر مربع برآورد می‌شود. علاوه بر این، میزان سختی کار نیز از عوامل موثر در قیمت اجرای این سقف‌ها می‌باشد. به دلیل این موضوع که سقف‌های کاذب کناف به نسبت سقف‌های کاذب نصب راحت‌تری دارند، قیمت کناف سقف ارزان تر بوده و برعکس سایر سقف‌های کاذب که به اتصالات شبکه فلزی و جوشکاری برای نصب نیاز دارند، فقط با به کارگیری یک پیچ به سقف اولیه نصب می‌شوند. با توجه به مطالب گفته شده، به طور کلی می‌توان گفت سقف‌های کاذب کناف نصب اقتصادی‌تر و مقرون به صرفه‌تری دارند. برای اطلاع از هزینه ها می توانید به صفحه قیمت سقف کاذب مراجعه کنید.

وزن

سقف‌های کناف از لحاظ وزنی نیز متفاوت از سقف‌های کاذب هستند. به این صورت که برای پوشاندن یک متر مربع سقف، وزن کنافی که استفاده می‌شود حدودا ۱۳ کیلوگرم است. این در حالی است که برای همین ابعاد از سقف، از سقف‌های کاذب ۴۰ کیلوگرمی استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت، سقف‌های کناف وزن بسیار سبک‌تری به نسبت سقف‌های کاذب دارند. به همین دلیل است که بیشتر مورد توجه معماران قرار می‌گیرند.

مقاومت و استحکام

از دیگر تفاوت‌های سقف‌های کناف با سقف‌های کاذب، می‌توان به مقاوت بالای این‌ سقف‌ها اشاره کرد. به طور میانگین، سقف‌های کناف  ۱۴ برابر بیشتر از سقف‌های کاذب مقاومت و دوام دارند. به دلیل همین مقاومت بالا است که سقف‌های کاذب کناف، برای استفاده در مناطق زلزله‌خیز گزینه مناسب‌تری می‌باشند.

دسترسی آسان

از نکات دیگر متمایز کننده سقف‌های کاذب و کناف، دسترسی راحت است. به این معنا که تاسیساتی که از زیر سقف‌ها عبور می‌کنند و در آنجا تعبیه شده‌اند، پس از مدتی به تعمیرات نیاز پیدا می‌کنند. بنابراین دسترسی آسان به زیر سقف‌ها و باز کردن راحت آن‌ها موضوعی است که حائز اهمیت می‌باشد. این مورد در سقف‌های کناف امکان پذیر است و بر خلاف سقف‌های کاذب  امکان باز کردن سقف و تعمیر تاسیسات در سقف‌های کناف امر بسیار راحت‌تر و اسان‌تری می‌باشد.

سهولت و سرعت در اجرا

نحوه اجرا و نصب یک سقف و میزان سختی آن نیز از مولفه‌های تعیین کننده تفاوت در سقف‌های کاذب و کناف است. به طور کلی، سقف‌های کاذب برای نصب به نیروی بیشتری مانند گچکار، بنا، جوشکار و غیره نیاز دارند. علاوه بر این، فرآیند اجرای آن نیز طولانی‌تر و دشوار‌تر است. این در حالی است که نصب و اجرای سقف‌های کناف به نیروی کمتری نیاز داشته و همچنین فرآیند انجام آن نیز آسان‌تر و سریع‌تر است. البته ذکر این نکته ضروری است که نصب سقف کناف به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد و حتما باید توسط یک نیروی مجرب، حرفه‌ای و متخصص انجام شود. چرا که در غیر این صورت، امکان ترک خوردن سازه وجود دارد.

متریال به کار برده شده

نکته آخر، متریالی است برای اجرای سقف‌ها به کار برده می‌شود. به این صورت که سقف‌های کاذب با انواع مختلفی از متریال‌ها و مصالح قابل اجرا هستند. اما برای نصب و اجرای سقف‌های کناف فقط از مصالح و متریال کناف استفاده می‌شود. انتخاب هریک از مصالح برای اجرای سقف کاذب کناف در هر مدلی می تواند متفاوت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفت =

تماس بگیرید

09126214611