قبل از معرفی آینه دکوراتیو به مفهوم آینه کاری و نقشی که در زیبایی خانه دارد می‌پردازیم. آینه دکوراتیو با نقش هایی که به فضا می‌دهد باعث زیبایی چندین برابر محیط می‌شود که ایرانیان از سالیان پیش به تاثیر آینه کاری در زیبایی بصری محیط پی برده بودند و هنر آینه کاری از دیرباز در بین مردم این سرزمین تجلی بخش زیبایی بوده است. بله از آینه کاری بیشتر در سقف کاذب، همچنین برای زیبایی و تزیین دیوار به خصوص دیوار کناف استفاده می‌شود تا جلوه زیبایی به خانه‌ها ببخشد.

کاربرد آینه دکوراتیو چیست؟

مسلما همه‌ی افراد دوست دارند منزل زیبایی داشته باشند و همواره در این راستا اقداماتی انجام می‌دهند مثلا برخی طراحی دکوراسیون داخلی را تغییر می‌دهند، برخی از دیوار کناف ساده  یا نورپردازی با کناف بهره می‌برند، عده‌ای از سقف کاذب برای پنهان کردن عیوب سقف استفاده می‌کنند.

ما به‌‌کارگیریاینه دکوراتیو دیواری یا بعبارتی تزیین دیوار با آینه دکوراتیو را پیشنهاد می‌کنیم که از نوین‌‌ترین شیوه‌های دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. این آینه‌ها می‌توانند به دیوارهای شما پوششی چشمگیر بدهند و تا دیوارهای آسیب دیده شما را پنهان کنند. استفاده از آن‌ها با توجه به هزینه‌های بالای بازسازی منزل مسکونی عاقلانه به نظر می‌رسد.

 

آینه دکوراتیو - کاربرد آینه دکوراتیو چیست؟

توصیه می‌کنیم از این آینه استفاده کنید، چرا که هم سادگی محیط را از بین می‌برد وهم نمای بسیار جذابی را در منزل ایجاد می‌کند. از جمله کاربردهای آینه دکوراتیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       برای ایجاد تصور ادامه‌‌دار بودن فضا در پشت کمدهای کوتاه از آینه استفاده کنید.
  •       اگر می‌خواهید اتاقی روشن تر داشته باشید ار قابلیت انعکاس نور آینه‌ها استفاده کنید.
  •       با نصب آینه فضای گسترده تری در قفسه‌های کتاب مشاهده می‌شود.
  •       با نصب آینه در بالای شومینه فضا جادار تر و بزرگتر به نظر می‌رسد.
  •       اگر در دیوار خود عیب و نقصی دارید می‌توانید آن را با آینه بپوشانید.
  •       اگر در سقف از آینه استفاده کنید باعث بلندتر دیدن ارتفاع خانه می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم نصب آینه در مکان‌های مختلف روشنایی و فضای بزرگتر را به ارمغان می‌آورد.

 انواع آینه دکوراتیو کدامند؟

این آینه‌ها بر حسب کاربردی که دارند و مکانی که نصب می‌شوند انواع مختلفی دارند با سایزها و انواع مختلف. همچنین، قیمت آن‌ها نیز متغیر خواهد بود. این آینه‌ها عبارتند از:

  • دیوار پوش آینه‌ای:

این آینه بیشتر روی دیوار اتاق پذیرایی و راهرو کاربرد دارد.

  • آینه دکوراتیو گرد:

این نوع یکی از جذاب ترین آینه‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن به به صورت تکی یا مجموعه‌ای استفاده کنید.

  • آینه‌های پازل مانند:

همانطور که از نامش پیداست از تکه‌های پازل شیشه‌ای ساخته شده است که نمای فوق العاده را رقم می‌زند.

  • آینه دکوراتیو کاشی:

نوع کاشی یکی از متداول ترین و پرمخاطب ترین آینه‌ها به شمار می‌آید که طرح خاص و منظمی را به نمایش می‌گذارد.

  • آینه دکوراتیو پلکسی:

جیوه و ورق پلکسی اجزای تشکیل دهنده‌ی این آینه هستند. آینه پلکسی به گونه‌ای ساخته است که از استحکام بالایی برخوردار است.

مزیت استفاده از آینه‌های دکوراتیو چیست؟

آینه دکوراتیو - مزیت استفاده از آینه‌های دکوراتیو چیست؟

علاوه بر زیبایی یکی از مزایا بزرگ آینه های دکوراتیو کمک به بزرگتر نشان دادن فضا و همچنین پرنور تر کردن فضا با طراحی درست نورپردازی می توان اشاره کرد.

بهترین مکان در خانه برای استفاده از آینه دکوراتیو کجاست؟

آینه دکوراتیو - بهترین مکان در خانه برای استفاده از آینه دکوراتیو کجاست؟

اکنون که تصمیم گرفته‌اید از آینه برای برطرف و پنهان کردن عیب موجود در دیوار و نمایش گسترده تر و روشن تر آینه کاری استفاده کنید، به نظر شما بهترین مکان برای نصب آینه کجاست؟ مسلما اولین گزینه دیوارهایی هستند که نقص دارند.

قبلا نیز اشاره کردیم که نصب آینه در پذیرایی یا همان آینه دکوراتیو پذیرایی جلوه‌ای خاص به خانه شما می‌بخشد. حمام و سرویس‌های بهداشتی هم گزینه‌های خوبی برای آینه‌‌کاری به حساب می‌آیند. اگر از آینه در بالای تلویزیون و شومینه استفاده کنید از یکنواختی و یکدستی دیوار را از بین میبرید. چنانچه سقف خانه کوتاه به نظر می‌رسد آن را به آینه مجهز کنید تا بلندتر دیده شود.

برای نصب آینه دکوراتیو کدام دیوار مناسب است؟

دیواری که با وسایل دیگر تزئین شده است مکان مناسبی برای آینه‌‌کاری نیست چرا که باعث شلوغ شدم محیط می‌شود.

دیواری که رنگ مناسبی ندارد یا دارای زدگی است بهترین مکان برای آینه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه دیوار متفاوتی را برای خود رقم بزنید. 

چه سایزی برای آینه دکوراتیو باید انتخاب کنید؟

آینه دکوراتیو - چه سایزی برای آینه دکوراتیو باید انتخاب کنید؟

اندازه و سایز آینه ارتباط تنگاتنگی با فضا و محیطی که می‌خواهید آن را نصب کنید دارد. سایز آینه نکته مهمی است که باید در هنگام خرید آینه در نظر بگیرید. قرار دادن افقی یا عمودی آینه نیز را باید در نظر گرفت؛ چرا که در زیبایی بصری دیوار تاثیر می‌گذارد.

اگر در فضای کوچکی زندگی می‌کنید و می‌خواهید بزرگتر جلوه کند می‌توانید برای بهره گیری از ویژگی گستردگی محیط از آینه‌های چند تکه یا قدی استفاده کنید.

نحوه نصب آینه‌های دکوراتیو

ممکن است تعداد آینه‌های به کار رفته در دکوراسیون بر حسب سلیقه زیاد باشد؛ همچنین، مکان نصب و اندازه آن بر نصب آینه‌های دکوری تاثیرگذار است. عموما آینه‌ها برای زیبانمایی با فاصله از هم قرار می‌گیرند و هنگام خرید باید این فاصله‌ها را در نظر بگیرید.

جالب است بدانید آینه‌های با کارکرد تزئینی به دو روش نصب می‌شوند؛ به وسیله‌ی چسب آکواریوم و با استفاده از پیچ و میخ. پیچ و میخ زمانی به کار می‌رود که آینه را با چسب چسباند‌اید اما به دلیل زیاد بودن قطعات و سنگینی نگران افتادن آن هستید.

نکات مهم در هنگام نصب آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو - نکات مهم در هنگام نصب آینه دکوراتیو

به دلیل اینکه این آینه ها برای زیبایی محیط و احیانا پوشاندن دیوارهای آسیب دیده استفاده می­شوند باید ظرافت نیز در هنگام نصب مدنظر قرار گیرد. برای نصب آینه‌های دکوری باید به موارد زیر توجه کنید:

روشنایی محیط:

از آنجایی که آینه‌ها با انعکاس نور، روشنایی را چند برابر می‌کنند باید به مورد توجه ویژه‌ای شود. برخی از طراحان حرفه­ای مهم­ترین ملاک را برای نصب آینه روشنایی مکان نصب می­دانند.

فضای کافی:

با توجه به تعداد تکه‌های آینه باید فضای کافی برای نصب داشته باشد. اگر فضای کمی برای نصب دارید بهتر است از تعداد محدود تکه های کوچک استفاده کنید.

ایمنی در آویزان کردن:

ممکن است برخی از آینه‌ها سبک و تعداد قطعات زیادی نداشته باشند که چسب برای نصب آن‌ها کفایت می‌کند اما اگر تعداد زیاد است بهتر است از میخ برای نصب استفاده شود.

در هنگام خرید آینه تزیینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

آینه دکوراتیو - در هنگام خرید آینه تزیینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید هر چیزی باید نکاتی را رعایت کنیم و خرید آینه‌های دکوری نیز از این امر مستثنی نیست. در هنگام خرید آینه برای تزیین دیوار پشت تلویزیون با آینه باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱- شکل و متناسب بودن با مکان نصب:

زمان خرید باید در هماهنگی آینه با فضای داخلی دقت کنید تا با سایر المان‌های مکان نصب همخوانی داشته باشد. از آنجایی که مدل‌ها و انواع آینه‌ها متفاوت است بهترین گزینه را متناسب با مکان نصب در نظر بگیرید.

۲- اندازه مناسب:

اندازه و سایز معیار دیگری است که باید هنگام خرید مدنظر داشته باشید. با توجه به نصب عمودی یا افقی باید آینه‌ای را انتخاب کنید که با دیگر وسایل متناسب باشد.

۳- قیمت آینه:

آینه‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که براساس کاربرد، تعداد تکه‌ها، نحوه نصب، کیفیت، اندازه و سایر پارامترها از لحاظ قیمت تفاوت دارند. انتخاب آینه ی اقتصادی و با کیفیت انتخابی منطقی خواهد بود. 

سبک و متریال قاب آینه‌های دکوراتیو

در صورتی که تمایل دارید از آینه‌های قاب‌‌دار استفاده کنید باید محل نصب و سبک چیدمان وسایل اطراف آن دقت کنید. این روزها با استقبال خوبی که از آینه برای دکوراسیون داخلی شده است تنوع قاب‌ها نیز بیشتر شده است. انتخاب نوع قاب باید با توجه به جنس قاب، فرم قاب و رنگ آن صورت گیرد.

قاب آینه می‌تواند منبت کاری شده باشد که مستلزم تهویه مناسب خانه است. چوب آب خورده نیز نوعی دیگر از قاب مورد استفاده برای آینه است که ارگانیک، طبیعی به نظر می‌رسد. آینه پنجره‌ای با توجه به ظریف بودن برای محیط‌های کوچک مثل حمام و سرویس بهداشتی مناسب است. قاب برنجی نیز نوعی دیگر می‌باشد که با رنگ روشنی که به محیط می‌بخشد باعث مدرن دیده شدن آن می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =