زمانی که تصمیم به بازسازی یک ساختمان می گیرید حتما یکی از اولویت‌ها پیش از اقدام محاسبه هزینه بازسازی ساختمان است. محاسبه هزینه بازسازی ساختمان کاملا با میزان و نوع تغییراتی که در بنا قصد انجام آن را دارید، ارتباط دارد. این که قرار است بازسازی ساختمان به رنگ و تغییر کاغذ دیواری ختم شود یا مثلا ساخت سقف کناف قیمت‌های مختلفی دارد. یا اگر بنا است یک دیوار کناف شود به فراخور نوع تغییرات می تواند هزینه‌های مختلفی در بر داشته باشد.

منظور از بازسازی ساختمان چیست؟

منظور از بازسازی ساختمان چیست؟

نکته مهمی که در برآورد هزینه بازسازی ساختمان باید بدانیم تعریف درست آن است. اینکه بازسازی به چه میزان تغییرات در ساختمان اطلاق می شود. اگر بخواهیم ساده بگوییم، به طور کلی در تعریف بازسازی ساختمان به اقداماتی که در راستای مرمت و تعمیرات ساختمان است گفته می شود. این تغییرات با هدف بهبود کیفیت  و عمر بیشتر ساختمان صورت می‌گیرد. حالا این تغییرات می‌تواند از ایجاد سقف کاذب تا ایجاد تغییرات در کابینت‌های آشپزخانه و … باشد. اگر فقط بخواهید سقف کاذب ایجاد کنید طبیعتا فقط هزینه سقف کاذب به شما تحمیل می‌شود و هر اقدام دیگری شامل هزینه‌های بیشتر می‌شود که در برآورد هزینه بازسازی ساختمان باید محاسبه شود.

✔️ مطالعه بیشتر: سقف کاذب پلاستر پاریس و هرآنچه باید از آن بدانید

بازسازی ساختمان و نکات مهم آن

بازسازی ساختمان و نکات مهم آن

در زمان محاسبه هزینه بازسازی ساختمان برای اینکه هزینه‌ها مقرون به صرفه باشد و از هزینه‌های غیر ضروری اجتناب شود، لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1.   نظر و انتظارات کارفرما: کسی که برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان به مشورت با کارشناسان و متخصصان مراجعه می‌کند نیازها و انتظاراتی از نتیجه بازسازی دارد، علاوه براینکه سقف و کفی نیز برای هزینه‌های بازسازی را مطرح می‌کند که توان پرداخت آن را دارد. از همین رو باید در وهله اول مشخص شود که کارفرما یا مالک دقیقا چه می‌خواهد؟ اقتضائات این ساختمان چیست؟ مسکونی، تجاری، اداری، ورزشی یا…. . اصلا چه امکاناتی در آن وجود دارد. پس از آن باید هدف از بازسازی و مدت اقامت در ملک مشخص شود. مثلا ممکن است یک ساختمان نیاز به سقف کناف داشته باشد و یک ساختمان نیازمند نصب دیوار کاذب باشد که دو نیاز کاملا متفاوت بوده و با توجه به شرایط و اقتضائات ساختمان تعیین می‌شود.

در مجموع باید یک سری سوال‌هایی که بتواند مجری طرح بازسازی را کاملا برای اجرای کار توجیه کند و در نهایت هم به رضایت کارفرما منجر شود، مطرح شود.

  1.   هزینه کرد اولویت بندی شود: با توجه به انتظارات کارفرما و نیز طرح پیشنهادی مجری باید هزینه‌ها مشخص و اولویت بندی شوند.
  2.   حفظ نظم رنگ و طرح کلی بنا (هارمونی): تغییرات در بازسازی ساختمان باید به شکلی باشد که آرامش در محیط احساس شود.
  3.   اولویت بندی نقاط مختلف ملک در بازسازی: ممکن است کارفرما فقط نیازمند تغییرات در محیط بیرونی یا پذیرایی باشد. گاهی تغییرات محدود به آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی می‌شود. از همین رو باید این اولویت بندی‌ها و نوع تغییرات مشخص و اولویت بندی شود. مثلا ممکن است لازم باشد سقف کاذب سرویس بهداشتی تازه نصب شود یا تغییراتی در مدل آن داده شود.

✔️ مطالعه بیشتر: تفاوت سقف کاذب با کناف و مهم ترین نکات درباره آن!

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان به مسائل و نکات مختلفی بستگی دارد، که مهمترین موارد عبارت است از:

  •   قیمت مصالح که با توجه به شرایط اقتصادی دستخوش نوسانات زیادی است و بیشترین تاثیر را در هزینه نهایی بازسازی دارد.
  •   تعیین بازسازی فضای مورد نظر در ساختمان اعم از پذیرایی، سرویس‌های بهداشتی و حمام، اتاق خواب، آشپزخانه یا محیط بیرونی هر کدام از بخش‌های مختلف ساختمان بسته به متریال و کیفیت تجهیزات کاربردی می‌تواند مشمول هزینه‌های مختلفی شود. مثلا اگر دیوار کناف با بهترین متریال و متراژ بالا مورد نیاز است، باید حتما انواع مختلف آن برآورد هزینه شوند.
  •   میزان تغییرات مورد نظر یا مرمت خرابی‌های ساختمان را نیز باید در نظر بگیرید. بدیهی است که هر چه تغییرات مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود.
  •   هدف از بازسازی برای شما سکونت و اقامت طولانی مدت در ساختمان است یا صرفا برای سرمایه گذاری یا فروش اقدام به بازساز می‌کنید؟
  •   کیفیت ملک کلنگی یا تازه ساز است؟ تغییرات در املاک قدیمی بسیار پرهزینه تر از ساختمان‌های جدید است.
  •   بازسازی‌ها روسازی است یا زیرسازی و آیا تاسیسات را هم شامل می‌شود؟

محاسبه مجموع این موارد می‌تواند هزینه نهایی را مشخص کند. البته همه این موارد به علاوه هزینه‌های تیم اجرایی طرح از استادکار گرفته تا کارگر ساده را نیز می‌شود.

شرکت کیان دکور یکی از شرکت‌های مجرب، حرفه‌ای و باسابقه در زمینه خدمات بازسازی ساختمان و اجرای پروژه‌های جانبی اعم از انواع سقف کناف است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع از هزینه‌های بازسازی ساختمان براساس طرح مورد نظرتان و نیز دریافت مشاوره با همکاران با شماره تماس ۰۹۱۲۶۲۱۴۶۱۱ در ارتباط باشید. ارائه برآورد هزینه و مشاوره به مشتریان از سوی شرکت کیان دکور کاملا رایگان است.

✔️ مطالعه بیشتر: با سقف کاذب آسمان مجازی زیبایی را به اتاق خود ببخشید!

چه مواردی بر هزینه بازسازی ساختمان تاثیر گذارند؟

چه مواردی بر هزینه بازسازی ساختمان تاثیر گذارند؟

در محاسبه هزینه بازسازی ساختمان نخست باید میزان بازسازی مشخص شود. بازسازی می‌تواند در سه سطح انجام شود که هر کدام هزینه‌های مختلفی دارند:

بازسازی سطحی:

محدود به تغییر رنگ یا کاغذ دیواری یا تعویض کاشی سرامیک می‌شود.

بازسازی عمومی:

تغییر کابینت‌ها یا دیزاین کلی سرویس بهداشتی و آشپزخانه اعم از کاشی و سرامیک تا کابینت و… یا ایجاد کمد دیواری و… . تغییر در و پنجره‌ها و مواردی از این دست شامل بازسازی عمومی می‌شوند.

بازسازی کامل:

در این نوع بازسازی همه بخش‌های ساختمان دستخوش تغییرات و ترمیم می‌شود از کف سازی و تغییر درها و پنجره‌ها گرفته تا تغییر دکور آشپزخانه و تاسیسات ساختمان.

پس از تعیین نوع بازسازی حالا نوبت به بررسی عوامل مختلفی که بر هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد می‌رسد. عمده این موارد عبارتند از:

  •   مصالح و متریال کاربردی در بازسازی ساختمان: هر چه کیفیت مصالح و متریال مورد استفاده با بهتر باشد طبیعتا هزینه‌ها نیز به فراخور آن افزایش پیدا می‌کند
  •   نیروی اجرایی انجام بازسازی ساختمان: استفاده از نیروهای مجرب، متخصص و باسابقه نیز پرداخت دستمزد بالایی می‌طلبد
  •   مدت زمان اجرای پروژه و نیز فصل اجرای بازسازی ساختمان: شاید برای شما جالب باشد که بدانید فصل اجرای بازسازی ساختمان تاثیر زیادی بر هزینه‌ها دارد. علاوه بر آن مدت زمانی که بازسازی ساختمان به طول می‌انجامد نیز بر هزینه‌ها اثرگذار است.
  •   میزان و ابعاد بازسازی ساختمان: هر چه گستره وسیع تری از ساختمان دستخوش بازسازی شود طبیعتا هزینه‌های بیشتری نیز باید برای آن صرف شود، ایجاد تغییرات در محیط درونی و بیرونی بصورت همزمان هزینه‌های بیشتری را مصرف می‌کند در عین حال با توجه به نوسانات اقتصادی کشور این اقدام نوعی سرمایه گذاری برای حفظ ارزش ملک است.
  •   میزان تخریب و فرسودگی بنا: بناهای قدیمی در بازسازی هزینه بر هستند. چرا که تخریب یک بخش نیازمند زیرسازی و روسازی اساسی است علاوه بر این که تاسیسات ساختمان نیز در روند بازسازی نیازمند تغییرات زیاد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + نه =