این روزها سقف کاذب در همه جا ترند شده است که با نام های دیگری مانند سقف افتاده یا سقف دوم شهرت دارد. سقف کاذب پلاستر پاریس نیز یکی از محبوب ترین مدل های سقف دوم است که به عنوان راهکاری جذاب برای خلق نقطه کانونی داخل خانه شناخته می شود. این مدل سقف از مصالح ساختمانی مختلفی ساخته می شود که اصلی ترین آن گچ است. معمولا برای سقف های کاذب و پوشش دیوارها این عنصر معماری نقش کلیدی دارد و با کمک آن نقش و نگارهای تزیینی اعمال می شود. اما گچ پاریس به صورت پودر خشک شده تولید می شود و هنگام مخلوط شدن با آب به شکل خمیری در می آید. این مدل گچ مزایای فوق العاده ای دارد و اجرای آن به عنوان سقف دوم زیبایی منحصر به فردی به طراحی داخلی می بخشد.

سقف کاذب پلاستر پاریس چیست؟

سقف کاذب پلاستر پاریس چیست؟

این مدل سقف به عنوان سقف فرعی روی سقف اصلی آویزان می شود و راهکاری عالی برای زیباتر کردن خانه بدون به هم ریختگی و نمایان بودن تاسیسات به شمار می آید. پودر گچی مورد استفاده برای اجرای این سقف همراه با سنگ در برابر حرارت مشخصی قرار می گیرد تا خاصیت سقف کاذب pop خود را بدست آورد. این مدل گچ حرارت دیده شده از نظر زیبایی بی نظیر است و طول عمر بالایی دارد. به همین دلیل، برای بسیاری از ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی استفاده می شود.

این مدل سقف همان تخته های گچی است که با کمک پیچ و اسکلت فلزی روی سقف متصل می شود. تنها مرحله پردردساز اجرای آن برخلاف کناف سقف، ترکیب پودر گچی با آب است که باید حالت خمیر شکلی از این ترکیب بدست آید. سپس خمیر بدست آمده روی شبکه های متصل به سیستم قاب فلزی قرار می گیرد. بنابراین زیبایی سقف کاذب پلاستر پاریس تا حدود زیادی به طراحی و دقت به جرئیات اجرا بستگی دارد و باید از متخصصین با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. مختصصین باید روی رفع پوسیدگی ها و گرد و غبارهای روی کار توجه ویژه داشته باشند و در آخر، سختی بدون ایراد و کاملا یکدست ارائه دهند.

✔️ مطالعه بیشتر: تفاوت سقف کاذب با کناف و مهم ترین نکات درباره آن!

چرا از سقف کاذب پلاستر پاریس استفاده کنیم؟

چرا از سقف کاذب پلاستر پاریس استفاده کنیم؟

اگر احساس می کنیم که نیاز به بازسازی منزل ، دیوارها و سقف وجو دارد، سقف های کاذب بهترین انتخاب هستند. این مدل سقف به راحتی نصب می شود و عمر بالایی دارد. همچنین امکان اجرای دیگر اقدامات طراحی مانند نورپردازی را فراهم می کند و در تمام قسمت های ساختمان قابل اجرا است. با انتخاب این مدل سقف به آسانی می توانید در کمترین زمان فضای خانه را به زیبایی هر چه تمام تر طراحی کنید و هیچ نگرانی نسبت به مقاومت سقف نداشته باشید. از سقف کناف آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب ها و پذیرایی که به راحتی قابل استفاده است و هیچ گاه زیبایی و خاص بودن خود را از دست نمی دهد.

جالب است بدانید سقف های کاذب در طرح و نقش های مختلف تولید می شود که طرح های سقف پلاستر پاریس بسیار شیک و امروزی است و هر فردی با مشاهده آن بی تردید به ظرافت و خاص بودن آن پی می برد. با انتخاب این مدل سقف، ظاهر گچ کاری خانه را حفظ کنید و در عین حال ظاهری متفاوت به سقف هدیه دهید، مخصوصا اگر در کنار آن از لوسترهای مدرن و نور پردازی استفاده کنید.

✔️ مطالعه بیشتر: با سقف کاذب آسمان مجازی زیبایی را به اتاق خود ببخشید!

مزایا و معایب سقف کاذب پلاستر پاریس

مزایا و معایب سقف کاذب پلاستر پاریس 

این روزها مدل های مختلفی برای نصب سقف اضافه وجود دارد که طراحان داخلی با توجه به نظر مخاطبین و نیازشان بهترین را انتخاب می کنند. کناف نیز یکی دیگر از سقف های کاذب است که ظاهری بسیار شبیه گچ دارد و با سرعت بالایی قابل نصب است. قیمت کناف با توجه به نوع آن متفاوت است. از این مدل سقف می توان به عنوان سقف کاذب سرویس بهداشتی نیز استفاده نمود و ظاهر مدرن آن لذت برد.

پلاستر پاریس نیز به خاطر ساختار گچی آن همیشه در دکوراسیوان داخی منازل استفاده می شود که مهم ترین دلیل محبوبیت آن، زیبایی بصری و نمای چشمگیر است. در ادامه با مزایای بیشتر سقف اضافه از نوع پلاستر پاریس آشنا شوید:

  • امکان اجرای سقف مدل پلاستر در طرح و نقش های مختلف وجود دارد و هر فردی به راحتی می تواند براساس سلیقه اش، طرح دلخواه خود را انتخاب کند؛ زیرا گچ نرم به کار رفته در اجرای این سقف به آسانی شکل می پذیرد و به هر طرحی قابل اجرا است.
  • امکان اجرای سقف های کاذب به هر رنگی وجود دارد. با توجه به هامونی محیط و طراحی دکوراسیوان داخلی می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید و از ایجاد هماهنگی میان المان های مختلف خانه لذت ببرید.
  • با کمک سقف های کاذب می توانید به نورپردازی نیز بپردازید. در حالی که هیچ ردی از سیم کشی و اتصالات نباشد. زیرا تمام تاسیسات به راحتی پشت سقف پنهان می شود.
  • یکی دیگر از مزایای سقف کاذب پلاستر می توان به کیفیت و دوام بالای آن اشاره کرد. معمولا گچ به کار رفته در اجرای سقف، با گذشت زمان آسیب نمی بیند و حتی در برابر زلزله مقاومت بالایی دارد.
  • از دیگر مزایای اجرای سقف اضافه می توان به عایق بودن در برابر صدا و گرما اشاره کرد که سقف پلاستر پاریس در این زمینه بهترین گزینه است.

سقف پلاستر پاریس در کنار مزایای فوق العاده معایبی نیز دارد که در موارد زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • به دلیل جنس متفاوت این مدل سقف امکان شستن آن وجود ندارد ممکن است نسبت به دیگر متریال ها راحت تر تمیز نشود. بنابراین در صورت امکان ایجاد و آلودگی روی آن جلوگیری کنید و میزان تولید آلودگی در محیط را به حداقل برسانید.
  • ممکن است بعد از مدتی این مدل سقف به دلیل ساختار گچی دچار ترک خوردگی شود و ظاهر زیبای اولیه خود را از دست دهد، اما در صورت کمک گرفتن از مجموعه معتبر و متخصصین حرفه ای بروز این مشکل به حداقل می رسد.
  • از یک معایب استفاده از سقف های کاذب می توان به حذف بسیاری از محیط خانه اشاره کرد که بر اساس شرایط اجرایی سقف های کاذب بسیاری از مساحت بالایی ساختمان را از بین می برد و این موضوع یعنی هدر رفتن هزینه های اجرایی .
  • یکی دیگر از معایب سقف های کاذب از نوع پلاست سختی اجرای آن و نیاز به تمیز کاری در پایان کار است که باعث هدر رفتن زمان زیادی می شود.

✔️ مطالعه بیشتر: آب گرفتگی پشت سقف کشسان و روش های تخلیه آن

سقف کاذب پلاستر پاریس در چه مکان هایی استفاده می شود؟

امکان استفاده از سقف مدل پلاستر پاریس برای مکان های مختلفی وجود دارد؛ از ساختمان‌های مسکونی گرفته تا مکان های تجاری و اداری برای استفاده از این مدل سقف گزینه مناسبی هستند.  همچنین در فضای رستوران هتل ها و کافی شاپ ها این مدل سقف بسیار مشاهده می شود، زیرا امکان اجرای آن در طرح های متفاوت و بی نظیر وجود دارد و بدلیل قابلیت اجرایی به هر شکل دلخواه، طراحی داخلی این دسته از محیط ها را متفاوت جلوه می دهد.

جمع بندی

در اکثر ساختمان ها گچ یکی از متریال های منحصر به فردی برای اجرای سقف های کاذب است، زیرا هزینه کمتری دارد و از نظر بصری شیک و مجلل است. از آنجاکه مزایای سقف کاذب پلاستر پاریس بیشتر از مضرات آن است، بسیاری از صاحبان خانه حاضرند روی آن سرمایه گذاری کنند و وقت مناسبی برای تمیزکاری و پایان کار در نظر بگیرند. همچنین اگر طرح پیچیده ای در نظر دارد که شامل اشکال ارگانیک یا چند لایه است، از متریال گچی برای اجرای آن به نحو احسن استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =