استفاده از سقف های کاذب یکی از انواع پرکاربرد سقف برای زیباسازی یا بهبود کیفیت محیط داخلی ساختمان است. سقف کاذب آلومینیومی نیز یکی از انواع پرطرفدار و البته مناسب سقف کاذب به شمار می آید که قطعات آن ساخته شده بر پایه فلز آلومینیوم است، که امروزه انواع مختلف آن برای زیباسازی و بهبود نمای داخلی ساختمان های مختلف تجاری و اداری و گاهی مسکونی نیز به کار می رود. در این مقاله به طور کامل درباره سقف کاذب آلومینیومی و انواع آن آشنا خواهیم کرد.

سقف کاذب آلومینیومی:

از آنجایی که گاهی سقف ساختمان های تجاری، اداری یا مسکونی نیازمند زیباسازی هستند، از همین رو کاربرد انواع سقف های کاذب به ابزاری مفید برای این موضوع تبدیل شده است. سقف کاذب آلومینیومی نیز یکی از گزینه های محبوب سقف های کاذب است که می تواند در زمان بازسازی خانه یا ساختمان های اداری و تجاری از آن استفاده کرد. این سقف ها در قالب قطعات کوچک یا یکپارچه با طرح و رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شود. به طور کلی می توان این سقف های آلومینیومی را به اشکال مشبک یا نواری تهیه و استفاده کرد. اما نکته مهم در نحوه اتصال آن است که باید روی اتصالاتی خاص از جنس روی یا گالوانیزه نصب شود.

کاربردهای سقف کاذب آلومینیومی:

کاربردهای سقف کاذب آلومینیومی

از انواع سقف آلومینیومی کاذب در محیط های مختلفی استفاده می شود. مهمترین کاربرد آن را می توان در موارد زیر برشمرد:

  • سقف کاذب سرویس بهداشتی
  • آکوستیک کردن سالن های بزرگ و ساده مثل سالن های مطالعه
  • به عنوان سقف های کاذبی که برای محیط های باز یا بسته مانند پمپ بنزین، سالن اداری، کانکسها، استخر و سوله های کارخانه استفاده می شود
  • محیط های تجاری
  • بیمارستان ها

انواع سقف کاذب آلومینیومی

سقف های کاذب آلومینیومی در بازار انواع مختلفی دارند که بسته به میزان بودجه و متراژی که قصد استفاده دارید می تواند هر کدام را انتخاب کنید. مهمترین انواع پرکاربرد سقف های آلومینیومی عبارت است از:

۱- تایل آلومینیومی:

یکی از انواع پرکاربرد سقف آلومینیومی کاذب به شکل تایل های آلومینیومی است که به دلیل نصب و اجرای آسان و نیز قیمت مناسب برای محیط های بسیار پرکاربرد است. برای این تایل ها هیچ تجهیزات و ابزاری لازم است و تایل ها روی چهارچوب های خاص خود قرار می گیرد. این تایل ها در ابعاد استاندارد در بازار عرضه می شود و در صورتی که نصاب حرفه ای برای شما کار نصب تایل ها را انجام دهد بدون اتلاف متریال و با محاسبات و اندازه گیری دقیق ابعاد مورد نظر را اعلام می کند. سه سایز تایل های موجود در بازار عبارت است از:

  • ۳۰*۳۰
  • ۶۰*۶۰
  • ۱۲۰*۶۰

در نظر داشته باشید که تایل آلومینیومی که به عنوان سقفی کاذب به کار می رود دارای انواع ساده بدون سوراخ، وسط پانچ و تمام پانچ است. در صورتی که بخواهید محیط را آکوستیک کنید باید تایل های تمام پانچ و وسط پانچ به کار بگیرید.

۲- دامپا آلومینیومی:

نوع دیگری از سقف های کاذب آلومینیومی به شکل نواری است که به آن دامپا نیز می گویند. در این سقف نوارها به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار می گیرد و در زیر سازی آن از ورقه های گالوانیزه استفاده شده است. از این سقف های آلومینیومی کاذب غالبا به عنوان سقف کاذب استخر، پمپ بنزین ها، سالن های اداری، سقف کانکس، ساختمان های صنعتی و… استفاده می شود. نوارهای آلومینیومی دارای عرض ۱۰ تا ۲۰۰ سانتی متر است. این سقف های کاذب در سه نوع ساده، سوراخ دار ریز و سوراخ دار درشت در بازار عرضه می شود.

۳- سقف کاذب لوور:

این نوع سقف های آلومینیومی – سقف کاذب لوور نیز نواری شکل هستند و به دلیل انعطاف بالا، تنوع رنگ و طرح غالبا برای محیط های تجاری بسیار پرکاربرد است. برای نصب این نوارها از تیغه هایی که با میله های دندانه دار در کنار آن وجود دارد به هم متصل می شوند.

۴- لوکسان آلومینیومی:

نوع دیگری از انواع سقف های آلومینیومی لوکسان است که با ضخامت ۰.۵ تا ۰.۷ میلیمتر و عرض ۱۵ تا ۸۴ در بازار عرضه می شود. طول این ورقه ها تا ۶ متر نیز می باشد از همین رو می توانید به راحتی در محیط های بزرگ از آن استفاده کنید. سقف لوکسان را می توان شبیه به نوع لوور دانست با این تفاوت که بین نوارهای اتصال شده کمی فاصله لحاظ می شود و به شکل نواری در کنار هم قرار می گیرند. سقف های لوکسان نیز در سه نوع ساده، طرح دار و سوراخ دار در بازار عرضه می شود.

۵- گریلیوم آلومینیومی:

یکی دیگر از انواع پرکاربرد سقف های آلومینیوم کاذب، سقف های گریلیوم است که می توان از آن به صورت ترکیبی با دیگر متریال سقف های کاذب استفاده کرد و همین موضوع را می توان مزیت این نوع برشمرد. برای تولید این نوع سقف کاذب گریلیوم آلومینیومی از ورق های آلومینیوم شبکه ای استفاده می شود و عمده کاربرد آن برای محیط های بیمارستانی و درمانگاه ها است.

نحوه نصب و اجرای سقف کاذب آلومینیومی

نحوه اجرا و نصب سقف کاذب آلومینیومی

زمانی که بخواهید این نوع سقف را استفاده کنید لازم است برای نصب آن موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • تنظیم رطوبت و دمای محیط بین ۱۶ تا ۲۱ درجه سانتیگراد
  • آماده سازی سقف برای اجرا و نصب
  • اندازه گیری ارتفاع و فاصله مناسب تایل ها
  • تنظیم نحوه قرارگیری تایل ها در کنار هم
  • نصب نبشی با پیچ، رول پلاک، میخ یا پرچ
  • قرار دادن تایل ها روی نبشی
  • اتصال تایل ها به آویز

قیمت و هزینه اجرای سقف کاذب آلومینیومی

قیمت و هزینه اجرای سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی نیز مانند همه لوازم و تجهیزات موجود در بازار دستخوش نوسانات اقتصادی است از همین رو نمی توان برای آن قیمت ثابتی را اعلام کرد. اما عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. تعداد و ابعاد تایل، کیفیت آن، طرح و رنگ مورد نظر، متراژ فضای مورد نظر، نوع سقف آلومینیومی و… از مهمترین عواملی است که می تواند در قیمت این نوع سقف تاثیر مستقیم داشته باشد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و اجرای آن می توانید با کارشناسان شرکت کیان دکور تماس بگیرید.

مزایای نصب سقف کاذب آلومینیومی

مزایای نصب سقف کاذب آلومینیومی

پس از آشنایی با انواع سقف آلومینیومی کاذب نوبت می رسد به بررسی مزایای این سقف برای مشتریان. مزیت های این سقف ها به شرح زیر است:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و مناسب مناطق شرجی
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • دسترسی آسان به تاسیسات و زیرسازی های سقف
  • امکان تعمیر
  • وزن کم
  • مقاوم در برابر حریق و گرما
  • امکان جابجایی و اجرای آن در محیط دیگر
  • امکان شستشو و تمیز کردن آسان

معایب اجرای سقف کاذب آلومینیومی

معایب اجرای سقف کاذب آلومینیومی

در کنار مزیت هایی که برای این نوع سقف برشمردیم، اما نمی توان بی تفاوت از کنار معایب آن عبور کرد. اطلاع از این معایب میتواند شما را در انتخاب نهایی کمک کند. از مهمترین معایب این سقف های آلومینیومی کاذب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت بالا
  • مقاومت کم در برابر ضربات سخت
  • سخت پیدا کردن نصاب حرفه ای برای این نوع سقف ها
  • نیازمند تعویض زود به زود

جمع بندی

استفاده از انواع سقف های کاذب امروزه کمک کرده تا طراحی و معماری داخلی ساختمان ها از حالت یکنواختی خارج شود و تنوع زیبایی برای محیط به همراه داشته باشد. علاوه بر آن بسیاری انواع سقف های کاذب قابلیت عایق صوتی و انرژی نیز برای محیط به همراه دارد. سقف کاذب آلومینیومی نیز یکی از انواع پرکاربرد سقف های کاذب است که می توان از آن در محیط های مختلف استفاده کرد. به دلیل ضد حریق بودن و نیز مقاومت آن در برابر رطوبت حتی می توان از آن در محیط های مرطوب و شرجی نیز به راحتی استفاده کرد بدون اینکه نگرانی بابت پوسیدگی یا ترک خوردن آن وجود داشته باشد.

همچنین در صورت آسیب یا خرابی می توان به راحتی آن را تعمیر یا تعویض کرد. از آنجا که قطعات این نوع سقف قابلیت جابجایی و استفاده در محیط های دیگر را دارد می توان گفت هزینه بالایی که برای آن می پردازید کاملا توجیه اقتصادی دارد و نیازی به نگرانی از این بابت نیست. نکته مهمی که باید درباره این نوع سقف های کاذب در نظر گرفت قابلیت تمیز کردن و شستشوی آن است از همین رو می توان به راحتی از آن در محیط های بهداشتی مانند بیمارستان یا محیط های تجاری نیز استفاده کرد.

در صورتی که قصد دارید از این نوع سقف های کاذب برای محیط های مدنظر خود استفاده کنید فقط باید به یک نکته توجه اساسی داشته باشید، اینکه نصاب حرفه ای و با تجربه برای این نوع سقف های کاذب به سختی پیدا می شود بنابراین در زمان اجرای پروژه از شرکت های با تجربه در این زمینه کمک بگیرید و از آن ها نمونه کار مصور و واقعی بخواهید. شرکت کیان دکور مجری تخصصی و حرفه ای انواع سقف های کاذب است که شما می توانید در صورت نیاز از مشاوره تخصصی کارشناسان این شرکت استفاده کنید.

سوالات متداول

  • انواع سقف آلومینیومی کاذب چیست؟

لوور، لوکسان، دامپا، و تایل های آلومینیومی از انواع پرکاربرد سقف های آلومینیومی به شمار می آید.

  • مزایای استفاده از سقف آلومینیومی کاذب چیست؟
  1. مقاومت بالا در برابر رطوبت و مناسب مناطق شرجی
  2. تنوع بالای طرح و رنگ
  3. دسترسی آسان به تاسیسات و زیرسازی های سقف
  4. امکان تعمیر
  5. وزن کم
  6. مقاوم در برابر حریق و گرما
  7. امکان جابجایی و اجرای آن در محیط دیگر
  8. امکان شستشو و تمیز کردن آسان
  • قیمت سقف های کاذب آلومینیومی چقدر است؟

قیمت سقف آلومینیومی کاذب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زمان خرید لحاظ می شود. برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =