تایل آلومینیومی
معرفی تایل آلومینیومی

انواع مختلفی از تایل‌ها در بازار عرضه شده است که یکی از آن‌ها تایل‌ آلومینیومی است. این مدل تایل‌ها شکلی ساده داشته و در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که لوله‌ها و اتصالات ساختمانی نصب شده‌اند. وجود این لوله‌ها و اتصالات، جلوه‌ی نامناسبی به فضای ساختمان داده و دکوراسیون، ظاهر و زیبایی آن را مختل می‌کند. این تایل‌های آلومینیومی در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و دچار هیچ مشکلی نمی‌شوند. به همین دلیل است که از آن‌ها در زیر تاسیسات ساختمانی و به عنوان کناف استفاده می‌شود، چرا که گاهی اوقات ممکن است لوله‌ها دچار مشکلاتی مانند نشتی شوند که در این صورت کل ساختمان با مشکل مواجه می‌شود. دیگر کاربرد این تایل‌ها افزایش مقاومت و استحکام لوله‌ها می‌باشد. این نوع تایل که از جنس آلومینیوم می‌باشد، انواع مختلفی دارد که کارفرمایان می‌توانند با توجه به فضا و محیط و همچنین سلیقه‌ی شخصی خود، انتخاب و در ساختمان تعبیه کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم، تا به توضیح و کامل تایل‌ آلومینیومی بپردازیم.

معرفی انواع تایل آلومینیومی

 همان‌طور که گفته شد، تایل‌های آلومینیومی نیز خود انواع مختلفی را شامل می‌شوند که با توجه به فضا و محیط و همچنین سلیقه‌ی شخصی، انتخاب و تعبیه می‌شوند. ورق استفاده شده در این تایل‌ها تمام آلومینیوم است. تایل‌های آلومینیومی از خانواده سقف‌های کاذب فلزی هستند. از مهم‌ترین تایل‌های آلومینیومی می‌توان به تایل‌های وسط پانچ، تمام پانچ وساده اشاره کرد که در سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سقف‌ها به دلیل مقاومتی که در برابر رطوبت و اشتعال دارند، در اکثر مکان‌ها، با رنگ‌های مختلف قابل استفاده هستند. برای مثال می‌توان به سقف کاذب پذیرایی که اغلب از این نوع تایل در آن استفاده می‌شود، اشاره کرد.

امروزه در حوزه‌ی دکوراسیون و ساختمان‌سازی، تحولات زیادی رخ داده است و متریال‌های مختلف با کاربرد‌های گوناگونی نمایان شده‌اند. تایل‌ها نیز از این دسته از متریال‌ها هستند که به ‌نوبه‌ی خود، یک نو‌آوری در صنعت ساختمان‌سازی بوده و افراد زیادی از انواع این تایل‌ها در امورات مربوط به ساختمان، استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که از تایل‌های آلومینیومی در سقف‌های کناف و دیوار‌ کناف، نیز استفاده می‌شود.

 انواع تایل آلومینیومی
آشنایی با انواع تایل آلومینیومی

تایل های با رنگ الکترو‌استاتیک‌

پیش از این گفتیم که تایل‌هایی که با رنگ الکترواستاتیک پوشیده شده‌اند، هم کیفیت بالاترو هم قیمت بالاتری دارند. این به دلیل طول عمر مفیدی است که این رنگ‌ها به تایل‌ها می‌بخشند. هیچ محدودیتی در رنگ تایل‌ها وجود ندارد و هر رنگی که مد‌نظر  فرد باشد، می‌توان از روی رال رنگ انتخاب کرد. هر کدام از رنگ‌ها قیمت مختلفی دارند. برای مثال، رنگ سفید ارزان‌تر از سایر رنگ ها است. تایل آلومینیومی، در دو مدل‌ سازه نمایان و سازه پنهان تولید می‌شود. این دو نوع بر مبنای نوع کاربری که دارند، تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارند. در بخش بعد، به توضیح این دو نوع از تایل آلومینیومی می‌پردازیم.

 تایل آلومینیومی مدل نمایان

پیش از این نیز گفته شد که تایل‌های آلومینیومی در سه نوع تولید می‌شوند. این سه نوع شامل، ساده، تمام پانچ و وسط پانچ می‌باشند. 

در مدل ساده، هیچ سوراخی وجود ندارد. این مدل‌ها در محل‌هایی به کار برده می‌شوند که رطوبت و میعانات روغنی زیادی وجود دارد. برای مثال، در سقف کاذب استخر، آشپزخانه، کارخانه‌ها، ساختمان‌های درمانی و سقف کاذب مغازه، ازاین نوع تایل استفاده می‌شود.

 مدل دوم، مدل وسط پانچ است که محبوب‌ترین نوع تایل آلومینیومی می‌باشد. این تایل‌ها آکوستیک بوده و علاوه بر این، به دلیل حاشیه‌های کناری موجود در آن، از زیبایی زیادی برخوردار است. سقف اغلب ساختمان‌های اداری بزرگ مانند سقف کاذب پارکینگ، فرودگاه، ایستگاه‌های قطار و غیره، از این نوع تایل می‌باشد. مدل سوم تایل آلومینیومی نیز، مدل تمام پانچ است که لایه‌ی پشتی آن را یک لایه نمدین می‌پوشاند. دلیل استفاده از این لایه نمدین، آکوستیک کردن سقف می‌باشد. در سالن اجتماعات و فضاهایی که سر‌و‌صدای زیادی دارند، از این نوع سقف استفاده می‌شود.

معرفی  تایل آلومینیومی مدل نمایان
آشنایی با تایل آلومینیومی مدل نمایان

 مزایای تایل آلومینیومی نمایان

تایل آلومینیومی نمایان مزایای زیادی را شامل می‌شود که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- این سقف‌ها ضد حریق بوده و تا ۶۵۰ درجه حرارت را می‌تواند متحمل شود. ۲- مقاوم در برابر رطوب، آب و زنگ‌زدگی می‌باشد.

۳- مقرون به صرفه بوده و هزینه‌ی زیادی برای اجرای آن نیاز نیست. ۴- به دلیل آنتی‌باکتریال بودن و امکان شستشو‌ی آن، بسیار بهداشتی است. ۵- دارای قابلیت آکوستیک هستند و سرو‌صدا از آن عبور نمی‌کند. ۶- قابلیت رنگ‌پذیری بالایی داشته و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است.

زیر سازی تایل آلومینیومی نمایان چگونه است؟‌

زیر‌سازی این تایل‌ها با شبکه‌کشی آرمسترانگ انجام می‌شود. دراین نوع از زیر‌سازی، پشت سقف، قابل دسترسی است. ترکیب‌های سازه‌ای به‌کار برده شده در ابعاد ۰.۶، ۱.۲۰ و ۳.۶۰ سانتیمتری هستند و از طریق آویز‌هایی با درازای مختلف، نصب می‌شوند. متنوع بودن شبکه‌های زیرسازی این تایل‌ها، موجب زیبا‌تر شدن سقف کاذب می‌شود. برای مثال، زیرسازه‌ی طلایی( روکش کروم)، یک انتخاب عالی است که در مقابل رطوبت و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است و معمولا در فضاهایی با رطوبت بالا مانند استخر‌ها، استفاده می‌شود.

  در رنگ‌آمیزی تایل‌های نمایان، از رنگ‌های الکترو‌استاتیک استفاده می‌شود. سیستم رنگ‌آمیزی سقف‌های آلومینیومی نمایان، از نوع پادرکوتینگ که یک سیستم الکترواستاتیک کوره‌ای است، می‌باشد.

بعد از اسید شویی و پاکسازی تایل‌ها، رنگ مورد نظر اعمال شده و به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد در کورده قرار می‌گیرد. رنگ اعمال شده بر روی تایل، به سلیقه‌ی مشتری انجام می‌شود و هر رنگی نیز قابل انتخاب کردن است.

 تایل آلومینیومی سازه پنهان

 نوع دیگری از تایل آلومینیومی، نوع پنهان است که از جنس ورقه‌ی آلومینیومی تولید می‌شود. این سقف‌ها در مکان‌هایی که نباید به پشت سقف دسترسی وجود داشته باشد، تعبیه می‌شود و دارای ابعاد مختلف، با کاربرد‌های مختلف است.

 تایل‌های پنهان نیز مانند نوع نمایان، در سه سایز ۶۰ در۶۰، ۳۰ در ۳۰ و ۱۲۰ در۶۰ وجود دارند. این تایل‌ها فقط در یک ضخامت ۰.۷ میلی‌متری تولید می‌شوند. در این مدل، شبکه‌های زیرسازی قابل دیده شدن نیستند و تایل‌ها نیز به یکدیگر می‌چسبند.

معرفی  تایل آلومینیومی سازه پنهان
آشنایی با  تایل آلومینیومی سازه پنهان

  کاربرد تایل آلومینیومی پنهان

مدل تایل پنهان نیز مانند نوع نمایان، در فضا‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال می‌توان به فرودگاه‌ها، پاساژ‌ها،ایستگاه‌های قطار، ایستگاه‌های راه آهن و مترو، کارخانجات و غیره، اشاره کرد. به دلیل پنهان بودن شبکه‌ی زیر‌سازی،  این سقف‌ها طرفداران زیادی دارند و اغلب در مکان‌هایی که نیازی به دسترسی به پشت تایل وجود ندارد، استفاده می‌شوند.

  تایل پنهان و معایب آن

تایل‌های پنهان، علاوه بر مزیت‌هایی که دارند، معایب و ایراداتی نیز دارند. یکی از ایرادات آن، تک ضخامتی بودن آن است. مورد دوم می‌توان به سرعت پایین اجرای آن اشاره کرد. به دلیل مدل نصب و اصولی که دارد، سرعت اجرای این نوع تایل سقفی پایین بوده و همین امر موجب افزایش هزینه‌های مربوط به آن نیز شده است.

امکان دسترسی به شبکه‌ی زیرسازه‌ی این تایل‌ها وجود ندارد و دسترسی تنها توسط افراد حرفه‌ای و تکنیسن‌‌ها قابل انجام است. مورد آخر تنوع کم تایل‌های پنهان، برخلاف تایل‌‌های نمایان است.

 تایل از چه نوعی است؟

 در بخش قبلی نیز اشاره شد که تایل‌ها نوعی از سقف‌های کاذب هستند و تایل‌های آلومینیومی نیز از دسته سقف‌های کاذب فلزی می‌باشند. امروزه در حوزه‌ی دکوراسیون، مهندسین و کارفرمایان زیادی علاقه‌مند به استفاده از تایل در فضای خانه هستند و اغلب افراد در هنگام بازسازی خانه خود، انواع تایل را برای سقف ساختمان خود انتخاب می‌کنند. رنگ‌ها و جنس‌های گوناگون و متنوعی از تایل‌ها نیز عرضه شده است که انتخاب را برای افراد، بسیار سخت کرده است. به همین منظور، شرکت‌های ساختمانی زیادی نیز اقدام به تولید انواع مختلفی از تایل‌ها کرده‌ و شرکت‌های معماری زیادی نیز این تایل‌های سقفی را اجرا می‌کنند. شرکت مهندسی کیان دکور، یک شرکت معماری و طراحی دکوراسیون است که پروژه‌های مختلفی را توسط نیروهای بسیار حرفه‌ای و متخصص، به نحو احسنت انجام می‌دهد.

 نکات مهم خرید تایل آلومینیومی

 در هنگام خرید مصالح ساختمانی نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. این نکات در هنگام خرید تایل آلومینیومی نیز صدق می‌کنند. برای مثال، حتما باید پیش از خرید، در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارید، به طور کامل تحقیق کرده و خصوصیات و مولفه‌های آن محصول را بررسی کنید.

تنوع محصولات در بازار فراوان است و شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید انواع تایل‌ها کرده اند. به همین دلیل رعایت برخی مسائل و محتاطانه عمل کردن ضروری است. در هنگام خرید، جدای از این که باید به طرح و رنگ تایل انتخابی و سلیقه‌ای خود توجه کنید، باید به فضایی که تایل‌ها در آن تعبیه می‌شود نیز دقت کرده و متناسب با آن، دست به انتخاب بزنید. نکته‌ی دیگری که وجود دارد، محل خرید تایل می‌باشد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که از شرکت‌هایی خرید کنید که نمایندگی‌های رسمی فروش تایل و مصالح ساختمانی هستند و می‌توانند کیفیت و اصالت محصول را تضمین کنند.

اندازه‌ی تایل، مسئله‌ی بعدی است. برای مثال سقف‌ کاذب آلومینیومی، چهار ضخامت اصلی دارند. هر یک از این تایل‌ها با ضخامت مختلف، قیمت مختلفی را نیز شامل می‌شود. بنابراین اگر قیمت برای شما مهم است، در هنگام خرید به ضخامت تایل نیز توجه کنید.

تایل‌ها به وسیله‌ی رنگ‌های پوششی مختلف مانند رنگ پوششی  الکترو‌استاتیک، رنگ شده و به فروش می‌رسند. کیفیت رنگ استفاده شده بسیار مهم است و حتما باید از رنگ‌های مرغوب استفاده شده باشد نه رنگ‌های پیش‌رنگ بی‌کیفیت. در صورت استفاده از رنگ‌های نامطلوب، پساز مدتی تایل‌ها دچار آسیب شده و رنگ‌ آن‌ها از بین می‌رود. تایل‌ها می‌توانند جاذب اصوات نیز باشند، در صورتی که قسمت پشتی نوع تمام پانچ و وسط پانچ آن‌ها ۴۰ گرم باشد. پس اگر عایق صدا بودن برایتان مهم است، در هنگام خرید، به این نکته نیز توجه کنید.

 قیمت تایل آلومینیومی

قیمت مصالح ساختمانی نکته‌ی مهم و قابل توجهی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت تایل آلومینیومی نیز به همین منوال است و موضوعی است که خریداران پیش از خرید به آن توجه می‌کنند. یکی از نکاتی که قیمت به آن وابسته است، کیفیت محصول است. همه میدانیم که اغلب محصولات با‌ کیفیت بالا، قیمت بالایی نیز دارند. پس در صورت خرید یک تایل با کیفیت، باید انتظار قیمت زیادی را داشته باشیم. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که قیمت تایل آلومینیومی به آن وابسته است، ابعاد و ضخامت تایل است. گفتیم که تایل‌ها در ۴ ضخامت مختلف تولید می‌شوند که هر ضخامت، قیمت متفاوتی دارد. هرچه ورقه تایل نازک‌تر باشد، قیمت کم‌تر و هرچه ورقه ضخیم‌تر، قیمت بیش‌تر می‌شود. انواع تایل‌های آلومینیومی که شامل ساده، تمام پانچ و وسط پانچ می‌باشد نیز قیمت مختلفی دارند. کیفیت رنگی که در تایل به‌کار رفته است نیز، موجب افزایش قیمت آن می‌شود.

بررسی  قیمت تایل آلومینیومی
آشنایی با  قیمت تایل آلومینیومی
 نتیجه‌گیری

همان‌طور که اشاره شد، تایل‌های آلومینیومی در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. در این مقاله ما سعی کردیم تا هر آنچه که نیاز است راجع به تایل‌های آلومینیومی و انواع مختلف آن‌ها بدانید را جمع‌آوری کرده و به طور کامل شرح دهیم.

سوالات متداول تایل آلومینیومی

  1.  قیمت تایل آلومینیومی به چه صورت است؟
    اغلب محصولات با‌ کیفیت بالا، قیمت بالایی نیز دارند. پس در صورت خرید یک تایل با کیفیت، باید انتظار قیمت زیادی را داشته باشیم. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که قیمت تایل آلومینیومی به آن وابسته است، ابعاد و ضخامت تایل است. گفتیم که تایل‌ها در ۴ ضخامت مختلف تولید می‌شوند که هر ضخامت، قیمت متفاوتی دارد. هرچه ورقه تایل نازک‌تر باشد، قیمت کم‌تر و هرچه ورقه ضخیم‌تر، قیمت بیش‌تر می‌شود. انواع تایل‌های آلومینیومی که شامل ساده، تمام پانچ و وسط پانچ می‌باشد نیز قیمت مختلفی دارند. کیفیت رنگی که در تایل به‌کار رفته است نیز، موجب افزایش قیمت آن می‌شود.

  2.  تایل از چه نوعی است؟
    نگ‌ها و جنس‌های گوناگون و متنوعی از تایل‌ها نیز عرضه شده است که انتخاب را برای افراد، بسیار سخت کرده است. به همین منظور، شرکت‌های ساختمانی زیادی نیز اقدام به تولید انواع مختلفی از تایل‌ها کرده‌ و شرکت‌های معماری زیادی نیز این تایل‌های سقفی را اجرا می‌کنند. شرکت مهندسی کیان دکور، یک شرکت معماری و طراحی دکوراسیون است که پروژه‌های مختلفی را توسط نیروهای بسیار حرفه‌ای و متخصص، به نحو احسنت انجام می‌دهد.

  3.  نکات مهم خرید تایل آلومینیومی شامل چه مواردی است؟
     در هنگام خرید مصالح ساختمانی نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. این نکات در هنگام خرید تایل آلومینیومی نیز صدق می‌کنند. برای مثال، حتما باید پیش از خرید، در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارید، به طور کامل تحقیق کرده و خصوصیات و مولفه‌های آن محصول را بررسی کنید. تنوع محصولات در بازار فراوان است و شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید انواع تایل‌ها کرده اند. به همین دلیل رعایت برخی مسائل و محتاطانه عمل کردن ضروری است. در هنگام خرید، جدای از این که باید به طرح و رنگ تایل انتخابی و سلیقه‌ای خود توجه کنید، باید به فضایی که تایل‌ها در آن تعبیه می‌شود نیز دقت کرده و متناسب با آن، دست به انتخاب بزنید. نکته‌ی دیگری که وجود دارد، محل خرید تایل می‌باشد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که از شرکت‌هایی خرید کنید که نمایندگی‌های رسمی فروش تایل و مصالح ساختمانی هستند و می‌توانند کیفیت و اصالت محصول را تضمین کنند.

     

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =