زمانی که به بازسازی خانه دست می زنید، طراحی فضاهای جدید مانند طراحی دکوراسیون تی وی روم فضای زیبا و خوشایندی را برای ساکنان ایجاد می کند. علاوه بر اینکه اتاق نشیمن مهمانان به فضای اختصاصی برای دورهمی ها تبدیل می شود و فضای تماشای تلویزیون از این فضا تفکیک می شود. اما طراحی دکوراسیون تی وی روم نیازمند رعایت اصول و نکات مهمی است که باید در زمان اجرا به آن توجه شود. در این مقاله شما را با همه ریزه کاری هایی که باید در زمانی طراحی این فضا مدنظر قرار دهید، آشنا خواهیم کرد.

اصول طراحی دکوراسیون tv-room

اصول طراحی دکوراسیون tv-room

زمانی که اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی منزل می کنید در نظر گرفتن اصول تخصصی و استاندارد باعث می شود فضایی دلنشین را داشته باشید. البته این به معنای محدود شدن شما برای داشتن دکور مورد علاقه تان نیست. بلکه می توانید با این کار علاوه بر چیدمان مناسب، سبک مناسبی را برای چیدمان در نظر بگیرید.

زمانی که بخواهید طراحی دکوراسیون تی وی روم را انجام دهید لازم است اصول اساسی و نکات مهمی را مدنظر قرار دهید، این نکات عبارت است از:

  1. استفاده از رنگ های مناسب برای تی وی روم: زمانی که قصد دارید تی وی روم را طراحی کنید از روانشناسی رنگ ها غافل نشوید. البته رنگ های جیغ به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اکسسوری های شلوغ و براق را هم حذف کنید. زمانی که از انتخاب رنگ صحبت می کنیم یعنی یک کفپوش مناسب مانند پارکت یا پارکت لمینت را انتخاب کنید، هم رنگ زیبایی دارد و هم احساس راحتی می دهد. با توجه به اینکه اتاق تلویزیون فضایی است برای استراحت و آرامش رنگ های جیغ را حذف کنید تا شلوغی و آشفتگی در فضای اتاق ایجاد نشود و با آرامش فیلم ببینید.
  2. فاصله استاندارد تلویزیون با مبلمان: زمانی که در حال چیدمان هستید باید تلویزیون را به فاصله مناسبی از مبلمان قرار دهید. برای تلویزیون شما ۵۰ اینچی “فاصله مناسب تلویزیون تا مبلمان” حدود ۲ تا ۳ متر است. هر چه ابعاد تلویزیون بیشتر باشد این فاصله نیز بیشتر می شود.
  3. استفاده از مبلمان مناسب: یکی دیگر از نکات مهم در دکور اتاق تی وی استفاده از مبلمان، پرده و دیوارپوش هایی با رنگ های مناسب و منظم است. سعی کنید از مبلمان راحتی برای این قسمت استفاده کنید.
  4. انتخاب “بهترین محل برای قرارگیری تلویزیون”: در شرایطی که فضای نشیمن یا خانه شما کوچک است و نمی توانید فضای مجزایی برای تی وی روم ایجاد کنید می توانید تلویزیون را به فاصله مناسبی از مبلمان به دیوار نصب کنید، تا علاوه بر اشغال فضای کمتر امکان تماشای آن از زوایای مختلف فراهم باشد. این موضوع می تواند به تناسب طرح و رنگ طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی و دیوار پشت تلویزیون باشد.

انواع متریال طراحی تی وی روم

انواع متریال طراحی تی وی روم

طراحی دکوراسیون TV room می تواند با استفاده از انواع متریال باشد. در واقع در طراحی تی وی روم یکی از بخش های اصلی دیوار پشت تلویزیون است چرا که از حساسیت زیادی برخوردار می باشد. زمانی که برای طراحی آن اقدام می کنید، می توانید از متریال مختلفی بهره بگیرید از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کناف: یکی از پرکاربردترین و البته زیباترین متریالی که می توانید برای تی وی روم استفاده کنید، کناف است که می توانید از آن برای سقف و دیوار استفاده کنید.
  2. کاغذ دیواری: یکی دیگر از متریال مناسب برای طراحی پشت تلویزیون استفاده از کاغذ دیواری متفاوت از سایر ترکیب اتاق اما با توازن و تناسب رنگی منظم با طراحی کلی دکور. در نظر داشته باشید کاغذ دیواری پشت تلویزیون نباید دارای طراحی شلوغ با رنگ های جیغ باشد. طراحی های مدرن گزینه مناسبی برای این مورد است.
  3. آجر: استفاده از آجرنما گزینه دیگری است که می تواند جلوه زیبایی به تی وی روم بدهد. برای این منظور می توانید از انواع آجر نما، دکوراتیو یا نسوز استفاده کنید. از آنجا که آجرهای صنعتی امروزه طرح و رنگ های متنوعی دارد از همین رو گزینه آجر نیز می تواند بسیار جذاب باشد.
  4. سنگ آنتیک: انواع مختلفی از این سنگ در بازار وجود دارد که می توان از آن برای تی وی روم استفاده کرد. سنگ آنتیک بادبر، گیوتینی، پازلی و… از جمله انواع آنتیک است. در کنار این سنگ می توانید از کناف و طراحی نورپردازی استفاده کنید تا فضای جذابی برای تی وی روم ایجاد کنید.
  5. چوب: تی وی روم با استفاده از متریال چوب می تواند جلوه ای طبیعی و گرم داشته باشد.
  6. سنگ اسلب: یکی دیگر از گزینه های پرطرفدار که امروزه از آن برای تی وی روم استفاده می شود این نوع سنگ است، به ویژه به خاطر عبور نور گزینه مناسبی برای دیوار پشت تلویزیون می باشد. این سنگ از خانواده مرمر است.

نکات مهم در طراحی تی وی روم

نکات طراحی تی وی روم

زمانی که می خواهید برای طراحی دکوراسیون تی وی روم اقدام کنید، نکاتی وجود دارد که توجه به آن باعث می شود، فضای دلنشین تری برای ان ایجاد کنید. از جمله نکات مهمی که باید برای تی وی روم به شکل ویژه ای مورد توجه قرار دهید عبارت است از:

  1. تنظیم ارتفاع تلویزیون: نقطه نصب یا قرارگیری تلویزیون باید دقیقا روبروی چشم باشد. از همین رو آن را بالا یا پایین تر از زاویه دید نصب نکنید.
    استفاده از مبلمان راحت: با توجه به اینکه افراد در زمان استراحت خود تلویزیون می بینند از همین رو بهترین گزینه برای مبلمان استفاده از راحتی است.
  2. رنگ دیوار تلویزیون: یکی از خلاقیت ها برای تی وی روم، طراحی دیواری متفاوت از سایر بخش های اتاق است که آن را مجزا می کند. رنگی که برای تی وی روم قرار می دهید ترجیحا تیره باشد تا تنظیم نور تلویزیون مناسب باشد و چشم اذیت نشود.
  3. چیدمان صحیح دکوراسیون: یکی دیگر از نکات مهم در طراحی تی وی روم توجه به چیدمان صحیح وسایل است. در نظر داشته باشید که از شلوغ کردن این اتاق بپرهیزید و سعی کنید المان هایی ساده را به کار بگیرید، تا توجه متمرکز روی تلویزیون باشد.
  4. پرهیز از شلوغ کردن فضای اطراف تلویزیون: اطراف تلویزیون را با اکسسوری و تزیینات شلوغ نکنید. استفاده از رنگ متفاوت برای دیوار تلویزیون کفایت می کند. استفاده از هر وسیله اضافه ای تمرکز بیننده را از تلویزیون بهم می زند.
  5. انتخاب مکان مناسب برای تی وی روم: محل مناسب برای قرار دادن تلویزیون در منزل باید جایی دنج و آرام باشد. تا در زمان تماشای فیلم تردد یا حضور افراد مزاحم نباشد یا سروصدای تلویزیون دیگران را آزار ندهد.

جمع بندی

یکی از بخش های جدید و جذاب در خانه طراحی دکوراسیون تی وی روم است. فضایی دنج و آرام که به دور از محیط نشیمن و پذیرایی است. در گذشته تلویزیون در کانون منزل قرار می گرفت و اگر دورهمی و مهمانی بود سروصدای تلویزیون فضای مهمانی را تحت تاثیر قرار می داد. اما امروزه با طراحی دکوراسیون تی وی روم می توان فضای نشیمن را از فضای تی وی روم جدا می کند. در خانه های کوچک نیز این امکان فراهم است که این فضا را ایجاد کنید.

فقط زمانی که می خواهید تی وی روم را طراحی کنید، باید نکاتی مانند استفاده از المان های شلوغ و پرزرق و برق دوری کنید و فاصله تلویزیون به گونه ای استاندارد تنظیم شود تا همه تمرکز بیننده به تلویزیون باشد و مزاحمتی در زمان استراحت و تماشای فیلم وجود نداشته باشد.

سوالات متداول

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون تی وی روم چیست؟

انتخاب مکان مناسب برای تی وی، چیدمان صحیح دکوراسیون، استفاده از مبلمان راحتی، دقت در انتخاب رنگ دیوار، تنظیم ارتفاع تلویزیون و پرهیز از شلوغ کردن فضای اطراف تلویزیون از مهمترین نکاتی است که باید در زمان طراحی تی وی روم مورد توجه قرار گیرد. رعایت این نکات شکل تی وی روم را به صورت جذاب و دلنشین تبدیل می کند.

از چه متریالی می توان برای تی وی روم استفاده کرد؟

تی وی روم باید شکلی خاص و البته ویژه داشته باشد. این اشکال خاص می تواند با استفاده از متریال مختلف باشد. رنگ های متنوع، کاغذ دیواری های مدرن، سنگ آنتیک، سنگ اسلب، چوب، آجر و کناف از جمله متریالی است که می توان برای طراحی تی وی روم استفاده کرد.

فاصله استاندارد تلویزیون با مبلمان چقدر است؟

زمانی که در حال چیدمان تی وی روم هستید یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید فاصله مناسب تلویزیون از مبلمان است. برای تلویزیون شما ۵۰ اینچی “فاصله مناسب تلویزیون تا مبلمان” حدود ۲ تا ۳ متر است. هر چه ابعاد تلویزیون بیشتر باشد این فاصله نیز بیشتر می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 13 =