یکی از مهمترین بخش ها در زمان بازسازی خانه برنامه ریزی برای دکوراسیون کردن محیط های داخلی ساختمان است. به ویژه اگر خانه دارای اتاق های کوچک باشد، دکور آن ها باید به گونه ای باشد که بتوان از هر فضایی برای استفاده بهینه استفاده کرد. در این میان دکوراسیون اتاق خواب کوچک و تبدیل آن به فضایی کاربردی در کنار محیط استراحت اهمیت زیادی دارد. در این مقاله سعی داریم با ارائه چند ایده درباره دکوراسیون اتاق خواب کوچک و نکات مهم درباره آن آشنا کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک | کیان دکور

دکوراسیون داخلی یکی از اقداماتی است که می تواند فضای داخلی ساختمان به شکل حیرت آوری جذاب، زیبا و کاربردی تر کند. به ویژه برای ساختمان های آپارتمانی و کوچک که افراد محیط کمی برای نگهداری لوازم خود دارند. دکوراسیون اتاق خواب کوچک می تواند فضای بهینه ای را برای شما به همراه داشته باشد. به این معنا که با قرار دادن وسایل در جای مناسب و ایجاد فضاهای کاربردی می توان از این اتاق های کوچک بیشترین بهره برداری را داشت.
توجه به کفپوش، دیوارها، استفاده از سقف کاذب مناسب، انتخاب وسایل کاربردی و کم از مهمترین مواردی است که باید در زمان بازسازی ساختمان برای اتاق خواب های کوچک در نظر گرفته شود.

اصول چیدمان اتاق خواب کوچک

اصول چیدمان اتاق خواب کوچک | کیان دکور

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دارای اصول و ظرافت هایی است که استفاده از این اصول می تواند در نهایت فضای مطلوبی را برای شما رقم بزند. این اصول شامل موارد زیر می باشد:

  • رعایت تقارن در چیدمان لوازم: یکی از مهمترین نکاتی که می تواند نمای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک را دلنشین تر کند، استفاده از اصل تقارن است. حفظ تقارن از آشفتگی و بی نظمی اتاق خواب می کاهد.
  • حذف لوازم اضافه در اتاق خواب: وقتی اتاق خواب کوچکی دارید، به ناچار باید لوازم دکوراتیو غیرضروری را از این محیط حذف کنید، تا نظم و خلوتی ایجاد شود. علاوه بر آن سعی کنید، محیط اتاق خواب را به شکل کاربردی تبدیل کنید. استفاده از کمد دیواری و شلف های داخل دیوار یک از این موارد است. علاوه بر آن از فضای زیر تخت نیز می توانید استفاده بهینه ای داشته باشید.
  • استفاده از لوازم ساده: هرچه لوازم اتاق خواب کمتر و ساده تر باشد، فضا بزرگتر و منظم تر دیده می شود. عدم استفاده از تختخواب های کلاسیک و بزرگ یا آباژورها و پاتختی های بزرگ از جمله این موارد است.
  • استفاده از سقف کاذب اتاق خواب: یکی از بخش های مهم اتاق خواب سقف آن است. شما می توانید از انواع سقف های کاذب برای این محیط استفاده کنید. علاوه بر آن از طراحی نورپردازی نیز برای زیباتر شدن نور اتاق استفاده نمایید.

نکات مهم در مورد کوراسیون اتاق خواب کوچک

نکات مهم در کوراسیون اتاق خواب کوچک | کیان دکور

زمانی که می خواهید اقدام به دکور کردن اتاق خواب های کوچک خانه کنید، لازم است علاوه بر توجه به دیوارپوش، کفپوش و انتخاب کناف مناسب برای سقف، به نکات دیگر در چیدمان آن نیز دقت کنید:
استفاده از سرویس خواب متناسب با ابعاد اتاق خواب
استفاده از تخت خواب های تاشو
استفاده از تخت های دو طبقه
استفاده از رنگ های مناسب و روشن برای اتاق خواب
انتخاب فرش مناسب اتاق خواب های کوچک
استفاده از کمد دیواری با درهای ریلی
استفاده از نور طبیعی
انتخاب المان های مناسب اتاق خواب های کوچک مانند آباژور و…

در مجموع برای اینکه بتوانید اتاق خواب کوچک زیبا و کاربردی داشته باشید، پیش از هر چیزی باید از نظرات کارشناسی طراحان دکور حرفه ای استفاده کنید، تا با مناسب ترین هزینه بتوانید به نتیجه دلخواه برسید. شرکت کیان دکور مجری پروژه های دکوراسیون، آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به مشتریان است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و نیز عقد قرارداد می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

۱۰ ایده جذاب برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب کوچک:

10 ایده جذاب دکوراسیون اتاق خواب کوچک | کیان دکور

در ادامه به چند ایده کاربردی که به زیباتر شدن دکور اتاق خواب کوچک شما کمک می کند اشاره خواهیم کرد:

۱- استفاده از رنگ های روشن و زیبا:

یکی از مهمترین انتخاب ها برای اتاق خواب، انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و سقف و نیز لوازمی است که در آن قرار می گیرد. رنگ های روشن می تواند با ایجاد خطای دید فضای کوچک اتاق خواب را بازتر و بزرگتر نشان دهد. رنگ سفید بهترین گزینه برای اتاق های کوچک فاقد دیوار و پنجره های بزرگ می باشد. در صورتی که دیوارها نیاز به تعمیر یا بازسازی دارد می توانید از کناف دیوار دکوراتیو با رنگ های روشن برای جذابتر شدن دیوارها استفاده کنید.

۲- قرار دادن تخت خواب با اندازه مناسب در گوشه اتاق:

اگر قصد قرار دادن تختخواب در این اتاق های کوچک را دارید، از قراردادن آن وسط اتاق بپرهیزید. این کار فضای زیادی از اتاق خواب را اشغال می کند. از همین رو آن را در گوشه ای از اتاق قرار داده و از چند تابلو عکس یا تابلوهای دکوراتیو بالای سر تخت استفاده کنید.

۳- عدم استفاده از سرویس خواب های کلاسیک:

اگر ابعاد اتاق خواب کوچکی دارید، به هیچ عنوان از تخت خواب های کلاسیک با کتیبه استفاده نکنید. بهترین گزینه استفاده از تختخواب های ساده و مدرن است.

۴- دکوراسیون اتاق های کوچک به سبک مینیمال:

بهترین گزینه دکور برای اتاق خواب های کوچک سبک مینیمال است. به این معنا که از حداقل لوازم کاربردی در این اتاق ها استفاده شود.

۵- استفاده از آینه ها بزرگ در اتاق:

یکی از کارهایی که می توانید برای بزرگتر دیده شدن اتاق انجام دهید، استفاده از آینه های قدی و بزرگ است. این آینه ها در مقابل پنجره می تواند فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد.

۶- استفاده بهینه از فضای زیر تخت:

اگر اتاق خواب کوچکی دارید، پیشنهاد می کنیم از تختخواب هایی استفاده کنید که دارای کشو یا فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم زیر آن باشد. این کار از شلوغ شدن فضای اتاق نیز پیشگیری می کند.

۷- انتخاب چیدمان های عمودی:

از ایده های بسیار جذاب دیگری که می تواند علاوه بر زیباتر کردن اتاق خواب آن را کاربردی تر کند، چیدمان عمودی لوازم است. استفاده از تختخواب های تاشو بالای میز کار با کتابخانه یکی از این موارد است.

۸- استفاده از کاغذ دیواری:

اگر از رنگ یا کناف دیوار برای زیباسازی دیوارها خوشتان نمی آید، کاغذ دیواری یکی از گزینه های بسیار مناسب هستند. نکته مهم در انتخاب کاغذ دیواری ها عدم استفاده از طرح های ریز و تیره است.

۹- استفاده از شلف و قفسه های دیوار:

گزینه دیگری که می تواند فضای اتاق خواب را برای شما کاربردی تر کند، انتخاب قفسه ها و شلف های دیواری برای ساماندهی لوازم و زیباتر کردن محیط است.

۱۰- استفاده از قفسه ها و کمد دیواری:

به هیچ عنوان از کتابخانه یا کمدهای بیرون از دیوار در فضاهای محدود اتاق خواب استفاده نکنید.

انتخاب طراح مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

طراح دکوراسیون اتاق خواب کوچک | کیان دکور

زمانی که می خواهید برای دکور کردن اتاق خواب کوچک و سایر بخش های خانه اقدام کنید، مهمترین اقدام انتخاب طراح مناسب است. اگرچه تصور دکور کردن محیط کار آسانی است اما در عمل اگر انتخاب مناسب متریال و چیدمان به درستی انجام نشود، نتیجه مطلوب نخواهد بود. شرکت کیان دکور مجری پروژه های کناف سقف و نیز دکوراسیون داخلی ساختمان، یکی از شرکت های با تجربه و خوشنام در این زمینه است که می توانید از مشاوره های طراحان و خدمات حرفه ای این شرکت استفاده کنید. برای این منظور کافی است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

جمع بندی

امروزه با توسعه زندگی آپارتمان نشینی دسترسی افراد به داشتن خانه هایی با اتاق های بزرگ و فضاهای زیاد محدود شده است. از همین رو استفاده بهینه از کمترین فضاها به یکی از ضروری ترین نیازها تبدیل شده است. برای این منظور دکوراسیون داخلی بخش های داخلی ساختمان به ویژه فضای اتاق ها بسیار مهم است. در صورتی که اتاق خواب های کوچکی دارید، می توانید از شگردهای تخصصی و حرفه ای طراحی دکور برای این فضاها استفاده کنید. چیدمان اصولی اتاق خواب های کوچک به شما کمک می کند، علاوه بر استفاده کاربردی از فضاهای محدود، محیطی زیبا و منظم نیز در اختیار داشته باشید.

سوالات متداول

۱- در اصول چیدمان اتاق خواب های کوچک چه مواردی باید مدنظر قرار گیرد؟

انتخاب لوازم ساده، حذف لوازم اضافه و غیرضروری، استفاده از فضاهای اضافه مانند زیر تخت، استفاده از شلف، قفسه و کمد دیواری، رعایت تقارن در چیدمان لوازم.

۲- مهمترین نکات در دکوراسیون اتاق خواب کوچک چیست؟

  • استفاده از سرویس خواب متناسب با ابعاد اتاق خواب
  • استفاده از تخت خواب های تاشو
  • استفاده از تخت های دو طبقه
  • استفاده از رنگ های مناسب و روشن برای اتاق خواب
  • انتخاب فرش مناسب اتاق خواب های کوچک
  • استفاده از کمد دیواری با درهای ریلی
  • استفاده از نور طبیعی
  • انتخاب المان های مناسب اتاق خواب های کوچک مانند آباژور و…

۳- در زمان بازسازی ساختمان کدام بخش های اتاق خواب باید مورد توجه باشد؟

توجه به کفپوش، دیوارها، استفاده از سقف کاذب مناسب، انتخاب وسایل کاربردی و کم از مهمترین مواردی است که باید در زمان بازسازی ساختمان برای اتاق خواب های کوچک در نظر گرفته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفده =