عایق حرارتی ناکافی، پوشش سقف آسیب دیده و شکاف های ایجاد شده همگی نشان دهنده این است که سقف دیگر با آخرین استانداردها مطابقت ندارد و زمان بازسازی سقف خانه فرا رسیده است. معمولا سقف قدیمی ساختار یا عایق مناسب خود را از دست داده اند و برای جلوگیری از آسیب به سازه کلی ساختمان باید بازسازی شوند. بازسازی این قسمت، برنامه ریزی خاص خودش را دارد و با توجه به مشکلات ایجاد شده مراحل لازم طی می شود، اما مسئله مهم این است که رعایت نکات اصولی نباید فراموش شود! بازسازی سقف خانه باید در کنار ایجاد تغییرات منحصر به فرد و چشمگیری، موجب افزایش ایمنی شود و حس و حال تازه به خانه بخشد. خانه هایی که سقف آنها گچ کاری شده و گچ کاری سقف به شدت آسیب دیده است؛ بهترین ایده برای بازسازی هستند که با توجه به سلیقه و بودجه انتخابی می توان سقف کاذب دلخواه را انتخاب نمود.

چه سقف هایی امکان بازسازی دارند؟

چه سقف هایی امکان بازسازی دارند

هر نوع سقفی که احساس کنید نیاز به ترمیم یا بازسازی دارد برای انجام این کار آماده است. البته باید از استحکام و دوام سازه مطمئن شوید و به نتیجه برسید امکان استفاده از سقف های کاذب برای سازه وجود دارد یا خیر. از جمله رایج ترین مشکلاتی که برای سقف خانه به وجود می آید ترک برداشتن، ریختن سقف، آسیب‌دیدگی سیم کشی یا لوله کشی و از بین رفتن زیبایی سقف به مرور زمان است که ابتدا باید مشکل اصلی برطرف شود، سپس برای ترمیم اقدام کنید. برای مثال، اگر لوله های آبی ترکیده باشد و به دلیل چک کردن آب سقف ظاهر خود را از دست داده است باید ابتدا مشکل تاسیسات برطرف شود، سپس برای بازسازی سقف منزل از راهکارهای مختلف استفاده کنید.

 برخی سقف های خانه های قدیمی نیز وجود دارد که به دلیل ظاهر قدیمی بودن آنها دیگر باب پسند نیستند! گچبری های شبیه به گل و بسیار به شلوغ که در گوشه و کنار دیوارها به چشم می خورد، امروزه مورد استقبال قرار نمی گیرند. با حذف این موارد و استفاده از راهکارهای جدید تنوع فوق‌العاده‌ای در محیط خانه ایجاد می شود. معمولا سقف های گچ کاری شده بهترین پیشنهاد برای استفاده از خدمات بازسازی خانه هستند که در صورت نیاز گچکاری مجدد انجام می شود. زیرا با نصب سقف جدید ممکن است ظاهر قبلی مشخص شود و روی ظاهر سقف جدید تاثیر بگذارد. اما در چنین شرایط هزینه بازسازی خانه دو برابر می شود!

بازسازی سقف خانه های قدیمی 

بازسازی سقف خانه های قدیمی 

خانه های قدیمی دیگر جذابیت قبل را ندارد و سقف آن ها بسیار ساده طراحی شده است یا مدل های گچ کاری آن دیگر طرفدار ندارد. در حالی که این روزها راهکارهای جذاب و محبوبی روی کار آماده است که زیبایی و کیفیت سقف را دو چندان می کند و قابل اجرا روی سقف های قدیمی است، طوری که کمترین آسیب دیدگی و خراب کاری را به همراه دارد.

خدمات بازسازی خانه علاوه بر حفظ زیبایی خانه و به روز جلوه دادن محیط، موجب حفظ کیفیت ساختار می شود و از قیمت افتادن ملک جلوگیری می کند. به همین خاطر، خیلی ها علاقه خاصی به این کار نشان می دهند و با اطمینان از خلق بهترین تغییرات برای بازسازی خانه های قدیمی تصمیم می گیرند. هزینه کلی این اقدام نیز به قیمت سقف کاذب انتخابی و گستردگی پروژه بستگی دارد که با انتخاب طرح های به روز و پیچیده بی تردید هزینه ها افزایش پیدا می کند.

سقف کناف

سقف کناف نوعی پوشش پارچه ای کاملاً صاف و یکدست است که با تنوع بسیار بالایی برای اجرا در سقف های گچ کاری شده ارائه می‌شود. نصب این ایده بسیار ساده و راحت است و در کمترین زمان می توان با کمک آن طرح دلخواه را برای خانه اجرا نمود. امروزه از متریال های مختلف برای ساخت این سقف استفاده می‌کنند که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی هستند، اما بهترین سقف های کاذب مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر عوامل طبیعی مانند آتش و زلزله دارند و برای بازسازی سقف منزل بهترین هستند. از دیگر ویژگی‌های سقف کناف می‌توان به انعطاف پذیری بالای آن، اجرای دکورهای دلخواه و ترکیب آن با نور پردازی اشاره کرد.

سقف گچی

سقف کاذب گچی یکی دیگر از سقف های از پیش آماده شده است که نصب راحت و سریعی دارد و به دلیل وزن سبک و قابلیت رنگ شدن طرفداران آن فراوان است. تایل های این نوع سقف در انواع ساده، روکش دار و آکوستیک دسته بندی شده اند که طرح‌های مختلفی مانند سفید، ساده، سوراخ دار، پانچ، مربع، حصیری و غیره تولید می شود. معمولاً از این نوع سقف برای بازسازی سقف های اداری و تجاری استفاده می کنند که خاصیت ضد آب و ضد رطوبت نیز دارد و از پخش صدا به خوبی جلوگیری می کند.

سقف رابیتس

سقف کاذب رابیتس یکی از مدل سقف های کاذب قدیمی است که در طرح های بسیار متنوع قابل اجرا است. ریزه کاری های فراوان این سقف جلوه متفاوتی نسبت به دیگر مدل ها به همراه دارد. اصلی ترین سقف آن نیز توری های گالوانیزه و گچ کاری تشکیل شده که برای خانه های به سبک کلاسیک بهترین انتخاب است. برای اجرای رابیتس ابتدا توری های فلزی روی سقف نصب، سپس گچ کاری ها و گچبری ها به اشکال مختلف روی آن اجرا می شود. سرعت اجرای سقف رابیتس نسبت به دیگر سقف کمی بیشتر است، امکان اجرای طرح های خاص و منحصر به فرد را به وجود می‌آورد. موضوع دیگر در مورد این سقف، وزن بسیار بالای آن است که به دلیل اهمیت نازک کاری نیاز به گچ فراوانی دارد. همچنین دستمزد کارکنان برای اجرای سقف بسیار بالا است.

سقف آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک یکی از بهترین سقف ها برای مقابله با انتقال صدا و خدمات بازسازی خانه است. به همین خاطر، در فضاهای پرسروصدا مانند سینما و تئاتر از این ایده استفاده می کنند که بخ خوبی از آلودگی صوتی جلوگیری می شود. نحوه اجرای سقف آکوستیک به گونه ای است که بین دیوارها و سقف متصل می شود. بنابراین سازه اصلی باید توانایی تحمل بار را داشته باشد. بعد از اجرا نیز شاهد کاهش ارتفاع چشمگیر سقف هستید.

 با این حال، این سقف در طرح ها و مدل های مختلف طراحی شده است که با توجه به نوع دکوراسیون می توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. از جذابیت های آکوستیک نسبت به سقف معمولی بازتاب نور است که به راحتی نور را در فضا دوچندان می کند و در کنار نورپردازی جلوه فوق‌العاده‌ای به فضا می بخشد.

سقف آلومینیوم

همانطور که از نام این سقف مشخص است از آلومینیوم ساخته می شود که به دلیل طراحی خاص برای فضاهای اداری کاربرد دارد. زیرا امکان دسترسی به فضای بین سقف کاذب و سقف اصلی را به ارمغان می آورد و به راحتی می توان تاسیسات لازم را اجرا یا تعمیر نمود. سقف آلومینیوم از دو سقف مجزا تایل آلومینیومی و نوارهای آلومینیومی ساخته شده است که بسیار سریع اجرا می شود . ضخامت تایل های سقف با توجه به محیط مورد نظر قابل تغییر است و ورق های سقف با انعطاف پذیری بالا و رنگ پذیری عالی کنار یکدیگر چیدمان می شوند.

طرح تایل ها به سه مدل ساده، وسط پانچ و تمام پانچ تقسیم شده است که دو مدل وسط پانچ و تمام پانچ به خوبی می توانند خاصیت آکوستیک را اجرا کنند.

سقف شیشه ای

سقف های کاذب شیشه ای با ظاهری چشمگیر و خاص یکی از مدل سقف های به روز و مدرن است که ویژگی های فوق العاده ای دارد و به کم شدن مصرف انرژی کمک می کند. برای نصب این سقف از شیشه های مقاوم در طرح های متنوع استفاده می کنند که تنوع رنگ بندی شیشه قدرت انتخابی عالی در اختیار مخاطبین قرار می دهد. از جمله مکان های پرکاربرد برای نصب سقف شیشه ای می توان به گلخانه ها، هتل ها، پنجره های سقفی، استخرها و لابی هتل ها اشاره کرد که با روشن سازی فضا، جلوه بی نظیری ایجاد می کند.

معرفی ارزانترین سقف برای بازسازی

ارزانترین سقف

اگر برای رفع مشکلات سقف به دنبال ارزان ترین سقف کاذب هستید، باید بگوییم مدل های گچی کناف قیمت مناسبی دارند و در طرح های مختلف در بازار موجود است این مدل با انعطاف پذیری ایده آل نصب می شود و در برابر گرما و سرما کاملا مقاوم است. شما می توانید این محصول را به هر طرح و نقشی اجرا کنید  و از زیبایی های آن لذت ببرید. دومین سقف اقتصادی در خدمات بازسازی خانه، مدل پی وی سی است که برخلاف ویژگی های عالی و مقاومت بالا در برابر آب، قیمت منصفانه ای نیز دارد.

مهم ترین نکات در کاهش هزینه بازسازی سقف خانه

این روزها به دلیل افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی و عملیات های بازسازی خیلی ها دوست دارند در عین قیمت مناسب بودن، برای بازسازی قسمت های مختلف خانه اقدام کنند. بازسازی سقف منزل تاحدود زیادی نیاز خانواده به محیط نو و جدید را رفع می کند و موجب می شود فضای داخلی روح و حس تازه ای بدست آورد. جدا از این که قسمت های دیگر نیز بسیار مهم است، اما اولین و مهم ترین کار بازسازی سقف خانه ، طراحی سقف به سبک جدید و امروزی است. برای کاهش هزینه این قسمت راهکارهای مختلفی وجود دارد و استفاده از متریال ها و سقف های کاذب ارزان قیمت پیشنهاد می شود، اما مهم ترین موضوع کمک گرفتن از فردی متخصص است. کسی که در این زمینه سالیان طولانی فعالیت داشته است، به خوبی می تواند با تکیه بر اجراکنندگان حرفه ای و بهترین متریال در کمترین زمان سقف سازه را بازسازی کنید.

سوالات متداول

آیا کناف سقف کثیف کاری دارد؟

از مزایای سقف کاذب از نوع کناف اجرای سریع با حداقل ترین کثیف کاری است.

کدام نوع سقف کاذب بهتر است؟

سقف کاذب گچی با مزایای بی نظیر و قیمت مناسب یکی از محبوب ترین متریال ها برای بازسازی است. این ایده در برابر حرارت مقاوم است و به راحتی تمیز می شود.

پوشاندن سقف چوبی قدیمی چگونه است؟

برای بازسازی سقف های چوبی از متریال پارچه ای نازک استفاده می کنند و آن را در ابعاد مناسب در کنار یکدیگر قرار می دهند.

قیمت سقف کاذب برای بازسازی چقدر است؟

قیمت این راهکار با توجه به نوع، طرح، متریال و متراژ سقف بستگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =