دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین نکاتی است که می تواند فضای خانه را زیبا و دلنشین کند. زمانی که برای دکور کردن منزل خود اقدام می کنید، یکی از بخش های مهم طراحی اتاق کودک است. کودکان به دلیل داشتن روحیه های حساس و کودکانه خود نیازمند فضایی برای بازی، درس خواندن یا استراحت هستند. از همین رو باید از طراحی های مناسب سن آن ها استفاده شود. در این مقاله به نکات مهم درباره طراحی اتاق کودک اشاره خواهیم کرد.

بررسی اصول و استانداردهای طراحی اتاق کودک

استانداردهای طراحی اتاق کودک | کیان دکور

زمانی که می خواهید برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک اقدام کنید، الزاما باید از نظرات کارشناسی و تخصصی یک طراح استفاده کنید. چرا که انتخاب لوازم داخل اتاق کودک الزاما به معنای طراحی و دکور کردن آن نیست. علاوه بر اینکه در نظر گرفتن استاندارد ها و اصول آن می تواند موجب آسیب جسمی یا روحی کودک شود. کودک ممکن است ساعت ها از طول روز را در این فضا مشغول بازی، مطالعه یا استراحت باشد از همین رو آرامش و احساس مطلوب امنیت باید در این فضا برای او حکم فرما باشد و والدین با اطمینان خاطر بتوانند او را تنها بگذارند. استفاده از لوازم ایمن و مورد نیاز، انتخاب رنگ های مناسب و نیز پرهیز از شلوغی از مهمترین نکاتی است که در چیدمان اتاق کودک باید مورد توجه قرار گیرد.

بررسی اصول چیدمان اتاق کودک

برای اینکه بتوانید در بازسازی خانه از دکور مناسبی برای دکور کردن اتاق کودک خود استفاده کنید، لازم است کمی در این باره مطالعه کنید، پس از آن از نظرات کارشناسی طراحان خبره و باتجربه استفاده کنید. طراحان کیان دکور با سالها تجربه اجرای طرح های موفق دکوراسیون اتاق کودک آماده ارائه مشاوره رایگان در این زمینه به مشتریان خود هستند.

پس از ان می توانید این اصول را به شکل حرفه ای در اتاق کودک خود اجرایی کنید. از مهمترین مواردی که لازم است در طراحی اتاق کودک خود مدنظر قرار دهید، عبارت است از:

  • انتخاب اتاقی با نور طبیعی و مناسب برای کودک
  • در نظر گرفتن فضای بازی در اتاق
  • استفاده از طرح ها و المان های کودکانه
  • استفاده از طراحی نورپردازی سقف برای خواب شبانه مناسب کودک
  • استفاده از رنگ های شاد
  • در نظر گرفتن ایمنی کودک در چیدمان لوازم
  • در نظر گرفتن خلاقیت برای طراحی اتاق کودک

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق کودک

ایده های دکوراسیون اتاق کودک | کیان دکور

زمانی که می خواهید برای طراحی اتاق کودک اقدام کنید، مهمترین نکته در نظر گرفتن جنسیت، سن کودک، خلقیات، رفتارها و علایق او است. علاوه بر اینکه شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اتاق کودک متفاوت از اتاق افراد بزرگسال است. از همین رو تمامی اقلام مورد نظر برای دکور این اتاق ها باید در مقیاس کودکانه باشد تا احساس راحتی و پویایی را برای او به همراه داشته باشد. از چیدمان شلوغ در این اتاق خودداری کنید،تا در زمان بازی کودک آسیب نبیند. در ادامه به چند نکته مهم که می تواند در ایده پردازی طراحی و چیدمان اتاق کودک شما موثر باشد، اشاره می کنیم:

۱- استفاده از تم خلاقانه:

یکی از مهمترین مواردی که در اتاق کودک باید مدنظر باشد استفاده از یک تم خلاقانه و کودکانه است. به طور مثال استفاده از ابر، خانه جنگلی، طراحی اتاق پرنسس برای دختران یا اتاق ماشینی برای پسران می تواند گزینه های مناسبی برای کودک باشد. این کار به فعال شدن خلاقیت کودک نیز کمک می کند.

۲- انتخاب رنگ و مدل‌های کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کودک:

یکی از مواردی که می تواند فضایی خلاقانه و کودکانه در ایجاد کند، استفاده از کاغذدیواری هایی با تم کودکانه است. این کاغذ دیواری می تواند به تناسب تم اتاق کودک باشد.

۳- استفاده از استیکر برای اتاق کودک:

اگر نمیتوانید هزینه زیادی برای دیزاین کردن دیوارها یا سقف اتاق کودک کنید، استفاده از استیکرهای کودکانه روی دیوارهای ساده یا کناف سقف می تواند گزینه مناسبی باشد. به طور مثال سقف را با استیکرهای ماه و ستاره تزیین کنید. یا دیوارها را با استیکرهایی شاد و کودکانه دیزاین کنید تا سادگی و یکرنگی دیوارها محیط کسل کننده ای برای کودک ایجاد می کند.

۴- استفاده از پرده‌های رنگ روشن:

اگر در اتاق کودک شما پنجره ای وجود دارد حتما از پرده هایی با طراحی های زیبا، کودکانه، رنگ روشن و از جنس لطیف استفاده کنید تا نور به قدر کافی وارد اتاق شود. پرده های نازک به تناسب دکوراسیون اتاق کودک بهترین انتخاب است.

۵- استفاده از اسباب‌بازی‌ها در طراحی دکوراسیون اتاق کودک:

شما باید در هر سن از اسباب بازی های مناسب سن کودک برای دکور اتاق استفاده کنید. کاربرد اتاق برای کودک با سه هدف بازی، مطالعه و خواب است. از همین رو باید در طراحی این اتاق هر سه نکته را مدنظر قرار دهید. استفاده از قفسه یا شلف های زیبا و کوچک برای قرار دادن و نظم بخشی به لوازم او بسیار مهم است.

۶- تزیین سقف در طراحی اتاق کودک:

برای اینکه بتوانید سقف مناسبی برای اتاق کودک خود طراحی کنید، سقف کاذب از نوع کشسان یا آسمان مجازی یا هر طرح دیگری می تواند گزینه ای مناسب و متفاوت از بخش های دیگر ساختمان باشد و فضایی کودکانه را رقم بزنید. در کنار آن نیز از طراحی نورپردازی غافل نشوید.

۷- استفاده از وسایل آموزشی در دکوراسیون اتاق کودک:

یکی از مواردی که می تواند خلاقیت کودک را فعال کند، استفاده از لوازم آموزشی است. برای این منظور حتما در دکور اتاق کودک از لوازمی مانند پازل، اسباب بازی های فکری و… نیز استفاده کنید.

۸- استفاده از عکسهای کودک در تزیین اتاق:

یکی از جذابیت های اتاق کودک استفاده از عکسهای او روی دیوار است. شما می توانید تعدادی از عکسهای کودک را از دوران نوزادی او گلچین کرده و به صورت قاب شده روی دیوار استفاده کنید. این عکس ها حس تعلق را در او ایجاد می کند. استفاده از نخ کنف برای آویزان کردن عکس ها به صورت ریسه ای نیز می تواند ایده جذابی باشد.

۹- ایجاد فضاهای خلاقانه در اتاق:

برای اتاق کودک فضایی برای بروز خلاقیت های کودک در نظر بگیرید. به طور مثال خانه های کوچک یا میز بازی خاص یا استفاده از اسباب بازی های فنی می تواند باعث بروز خلاقیت و علایق کودک شود.

۱۰- استفاده از پوشش کف مناسب برای اتاق:

زمانی که اتاق کودک را طراحی و دیزاین میکنید، انتخاب کفپوش مناسب برای کف اتاق بسیار مهم است. این موضوع به افزایش ایمنی کودک شما کمک می کند. از پوشش های نرم استفاده کنید که تمامی اتاق را در برگرفته باشد تا در زمان بازی کودک دچار آسیب نشود.

استفاده از از چراغ‌خواب‌های زیبا: یکی از المان های زیبا کننده و البته مهم در اتاق کودک استفاده از چراغ خواب های زیبا با نور مناسب است که خواب راحتی را برای کودک رقم می زند. از این چراغ ها باید به فاصله مناسب از تخت کودک استفاده شود.

بررسی هزینه چیدمان و طراحی اتاق کودک

هزینه های طراحی اتاق کودک

باید بدانید زمانی که برای طراحی اتاق کودک خود اقدام می کنید، باید هزینه مناسبی را در نظر بگیرید چرا که طراحی و چیدمان اتاق کودک هزینه بر و گران است. اما اگر از طراحان زبده و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید، علاوه بر مدیریت هزینه ها از نتیجه کار نیز رضایت خواهید داشت. در این هزینه ها باید خرید لوازم با کیفیت، هزینه اجرای طرح و… را لحاظ کنید.

انتخاب طراح مناسب برای اتاق کودک

انتخاب طراح مناسب برای طراحی اتاق کودک اهمیت زیادی دارد. طراحی اتاقی مناسب و خلاقانه می تواند در بروز خلاقیت ها و استعدادهای او موثر باشد از همین رو بهترین کار این است که با طراحان با تجربه در این زمینه مشورت کنید. شرکت کیان دکور مجری پروژه های مختلف طراحی داخلی ساختمان است که شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان این شرکت، تجربه خوبی را برای خود رقم بزنید. این شرکت متعهد است که پروژه های مشتریان خود را با استفاده از بهترین متریال و بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه اجرایی کند.

چند پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق کودک

چند پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق کودک

برای اینکه بتونید دکوراسیون اتاق کودک خود را زیباتر اجرایی کنید می توانید از پیشنهادات زیر استفاده کنید:

  • استفاده از رنگ های مناسب با جنسیت کودک
  • استفاده از رنگ و لوازمی نزدیک به سلیقه کودک
  • پرهیز از شلوغ کردن زیاد اتاق کودک با عروسک و اسباب بازی
  • استفاده از لوازم ایمن

جمع بندی

اگر کودکی در خانه دارید، حتما به خوبی می دانید که نیازمند فضایی برای بازی، سرگرمی، مطالعه و استراحت است. از همین رو طراحی اتاق کودک می تواند تا حد زیادی استعدادها و خلاقیت های او را شکوفا کند. طراحی اتاق کودک برخلاف سایر بخش های منزل نیازمند دقت و رعایت ظرافت های ویژه ای است. از همین رو بهترین کار استفاده از مشاوره های تخصصی طراحان اتاق کودک است. پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی مشاوره های لازم را از کارشناسان و طراحان با تجربه شرکت کیان دکور دریافت کنید، تا پس از اجرا از نتیجه کار بیشترین رضایت را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کناف سقف و قیمت سقف کاذب با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- چند پیشنهاد برای طراحی اتاق کودک؟

  • استفاده از رنگ های مناسب با جنسیت کودک
  • استفاده از رنگ و لوازمی نزدیک به سلیقه کودک
  • پرهیز از شلوغ کردن زیاد اتاق کودک با عروسک و اسباب بازی
  • استفاده از لوازم ایمن

۲- هزینه طراحی و دکوراسیون اتاق کودک؟

هزینه های طراحی دکور اتاق کودک بستگی به عوامل مختلفی مانند متریال مورد نیاز، طراحی و اجرای دکوراسیون، مدت زمان اجرای پروژه و ابعاد اتاق و…. دارد.

۳- اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک؟

  • انتخاب اتاقی با نور طبیعی و مناسب برای کودک
  • در نظر گرفتن فضای بازی در اتاق
  • استفاده از طرح ها و المان های کودکانه
  • استفاده از طراحی نورپردازی سقف برای خواب شبانه مناسب کودک
  • استفاده از رنگ های شاد
  • در نظر گرفتن ایمنی کودک در چیدمان لوازم
  • در نظر گرفتن خلاقیت برای طراحی اتاق کودک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شانزده =