در حال ساخت یک ساختمان هستید و می خواهید به مقایسه گچبری و کناف سقف بپردازید. قصد دارید این دو نمونه سقف بیش تر آشنا شده و مزیت ها ومعایب هر یک از آن ها را بشناسید؟ همان طور که می دانید یکی از اجزای بسیار مهم و موثر در زیباسازی فضای داخلی همین سقف ها هستند. از این رو افراد در تلاشند تا از نمونه مناسبی از این سقف ها برای جذاب تر کردن دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنند. در این میان برخی افراد در انتخاب کناف و یا گچبری برای سقف خانه خود با چالش مواجه شده و نمی توانند گزینه مناسبی انتخاب کنند.

بررسی تفاوت گچبری و کناف سقف

برای مقایسه گچبری و کناف سقف خوب است که ابتدا به بررسی هر یک از این دو مورد بپردازیم. با این کار این روش های اجرای سقف را بیش تر شناخته و در انتخاب یک روش مناسب با چالش کم تری مواجه خواهیم شد.

گچبری

در این روش با استفاده از گچ اشکال هندسی، طرح و نقش هایی از گل، حیوانات و غیره بر روی سقف ها ایجاد کرده و از این طریق به زیباسازی فضا کمک می کنند. در حالت کلی این کار به دو روش مختلف سنتی و مدرن انجام می گیرد. در روش سنتی همه کار ها با دست انجام شده و طرح و نقش های مختلفی بر روی دیوار اجرا می شود.

در روش مدرن که به روش پیش ساخته نیز معروف است، کار برای استادکار بسیار راحت تر می شود. این طرح ها توسط قالب هایی ساخته شده و سپس بر روی سقف چسبانده می شود. این روش نسبت به گچبری سنتی، سرعت بسیار بالاتری داشته و نقش های بسیار منظمی ساخته شده و بر روی سقف نصب می شود.

کناف نسبت گچ بری 

حال خوب است که در مقایسه گچبری و کناف سقف، به معرفی کناف ها بپردازیم. در این روش از تایل های گچی استفاده می شود که با روش های مختلفی کنار یکدیگر قرار گرفته و طرح و نقش های بسیار زیبایی ایجاد می کنند. برای اجرای این کار از دو روش مختلف کناف یکپارچه و سقف کاذب کناف مشبک می توان استفاده کرد.

در روش یکپارچه، نیازبه یک زیر سازی فولادی داشته که تایل یکپارچه بر روی آن پیچ و مهره می شوند. در روش کناف مشبک اما از ترفند دیگری برای اجرای سقف استفاده می کنند. در این روش تایل های گچی از طریق آویز هایی به سقف متصل می شوند.

تفاوت گچبری با کناف سقف

برای آن که بتوانیم به طور دقیق تری به مقایسه گچبری و کناف سقف بپردازیم، خوب است که این دو روش را کامل بشناسیم. روش گچبری قدمت بسیار بیش تری داشته و از این رو در اکثر خانه های قدیمی تر که بازسازی نشده اند حتما می توانید نمونه هایی از آن را مشاهده کنید.

این در حالی است که کناف ها چند سالی هست که وارد بازار شده و برای اجرای دکوراسیون فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این میان این دو روش اجرا تفاوت هایی وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مدت زمان کار گچبری بسیار بیش تر است. حتی اگر گچبری به روش پیش ساخته انجام گیرد، باز هم به زمان بیش تری برای اجرا نیاز دارد.
  • وزن تایل های مورد استفاده در کناف نسبت به متریال های به کار رفته در روش دوم بسیار کم تر می باشد. این امر سبب می شود تا در زمان ریزش و یا بروز زلزله کناف ها آسیب های جانی کم تری به همراه داشته باشند.
  • گچبری نسبت به روش دیگر، دوام و مقاومت بیش تری داشته و برای مدت زمان طولانی تری می توان از آن استفاده کرد.
  • با توجه به این که همه کار ها در روش گچبری با دست انجام می گیرد، احتمال خطا در این روش نسبت به روش دوم بیش تر است.
  • بازسازی و تعمیرات کناف ها بسیار راحت تر انجام گرفته و در بازه زمانی کوتاه تری صورت می پذیرد.
  • با اجرای کناف شرایط برای نورپردازی نیز فراهم می شود در حالی که در روش دیگر امکان اجرای این کار با المپ های هالوژنی وجود ندارد.
  • در مقایسه این دو روش می توان به این نتیجه رسید که با اجرای این کار به روش کناف می توان همه عیوب سقف را پوشش داده و لوله و سیم کشی ها را نیز پوشاند. این در حالی است که در روش دیگر چنین امکانی وجود ندارد.

اجرای مناسب گچبری یا کناف سقف

اگر قصد دارید برای زیبا سازی فضای داخلی خود از یک روش مناسب و کاملا به روز استفاده کنید، می توانید با مشاوران ما در سایت کیان دکور ارتباط بگیرید. این پشتیبان ها همواره در تلاش هستند تا با ارائه بهترین روش ها و مقایسه گچبری و کناف سقف، یک روش اجرای مناسب به شما پیشنهاد کنند. این مجموعه همچنین به استادکار و تیم های تخصصی مجهز است که این کار را با بهترین متریال و در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهد.

با مراجعه به این سایت می توانید از خدمات متنوع و بی نظیر آن بهره مند شده و در مقابل هزینه های بسیار کمی پرداخت کنید. شاید سایت های زیادی باشند که در این زمینه خدمات ارائه می دهند اما این مجموعه یک مرکز کاملا معتبر و شناخته شده است که همه روزه به افراد زیادی خدمات می دهد.

کلام آخر مقایسه گچبری و کناف سقف

مقایسه گچبری و کناف سقف به شما کمک می کند تا بتوانید با مزایا و معایب هر یک از این دو روش بیش تر آشنا شوید. با این کار در زمان انتخاب یک روش مناسب برای زیباسازی سقف ها با چالش کم تری مواجه شده و راحت تر می توانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. هر یک از این دو روش دارای مزیت هایی بوده و با عیوبی نیز همراه هستند اما امروزه اکثر افراد اجرای سقف کاذب با کناف را ترجیح می دهند. این روش بسیار سریع اجرا شده و می توان طرح های بسیار زیبایی در آن ها اجرا کرد.

سوالات متداول برای مقایسه گچبری و کناف سقف

  1. دو نمونه از معایب کناف نسبت به گچبری را بگویید؟

در این روش امکان اجرای طرح های سنتی و اسلیمی وجود ندارد و متریال مورد نیاز برای اجرای این روش نسبت به گچ محدود تر بوده و کمی دور از دسترس است.

  1. برای اجرای نورپردازی در سقف هایی که گچبری می شوند چه باید کرد؟

در این روش امکان استفاده از لامپ های هالوژنی وجود ندارد و برای این کار باید از لوستر و لامپ های مهتابی کمک بگیرید.

  1. کدامیک از دو روش گچبری و یا کناف با سبک مدرن و امروزی دکوراسیون داخلی هماهنگ تر می باشد؟

طرح هایی که در اجرای کناف سقف ایجاد می شود بسیار مدرن تر بوده و با سبک دکوراسیون داخلی امروزی هماهنگ تر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هجده =