بسیاری از افراد قصد دارند دکوراسیون فضای داخلی خانه خود را تغییر دهند و از این رو می خواهند بدانند کناف بهتره یا کاغذ دیواری؟ هر یک از این متریال ها دارای ویژگی های منحصر بفردی بوده و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برای آن که بدانید کدامیک از این متریال ها برای هدف شما مناسب تر است باید با خصوصیات و ویژگی های هر یک از این محصولات بیش تر آشنا شوید و آن ها را به خوبی بشناسید.

کناف خوبه یا کاغذ دیواری؟

می خواهید بدانید کناف بهتره یا کاغذ دیواری؟ این دو نوع متریال از مهم ترین و کاربردی ترین محصولاتی هستند که در دکوراسیون فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. برای پاسخگویی به این سوال بهتر است با هر یک از این دو محصولات بیش تر آشنا شویم.

کناف برای دیوار و سقف

این محصولات در حقیقت تایل هایی هستند که با استفاده از قاب های فولادی تولید می شوند. بر روی این قاب ها لایه های با روکش گچی نصب می کنند تا تایل ها ساخته شوند. بین لایه های گچی فضای خالی وجود دارد که همین امر سبب می شود تا یک عایق حرارتی و صوتی تولید شود. این محصولات بسیار سبک و کم وزن هستند و به راحتی می توان آن ها را برش داده و شکل داد. از این رو می توان آن ها را به طرح ها و شکل های مختلفی در آورده و برای دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده کرد.

کناف ها قابلیت رنگ آمیزی شدن داشته و می توان آن ها در رنگ های مختلفی رنگ آمیزی کرد. یکی دیگر از ویژگی های برجسته این محصولات آن است که اجرای آن ها در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می گیرد. همچنین امکان اجرای نورپردازی بر روی این متریال ها وجود دارد. بنابراین با این تایل ها می توان سقف های کاذب و دیوار پوش های بسیار زیبایی خلق کرد. علاوه بر این، می توان تی وی وال، دیوار های پیشخوان و … را با این تایل ها طراحی کرده و اجرا نمود.

کاغذ دیواری برای دیوار و سقف

یکی دیگر از متریال هایی که در دکوراسیون فضای داخلی می توان از آن ها استفاده کرد، این محصولات هستند. این متریال ها را در انواع و مدل های مختلفی تولید کرده و به بازار می فرستند. طرح و نقش های بسیار متنوع و زیبایی از این کاغذ ها تولید می شوند که هر یک از آن ها برای فضا های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آن ها ضد آب بوده و بعضی دیگر ساده هستند.

نصب آن ها بسیار ساده و سریع بوده و برای فضا های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد. این امکان وجود دارد که در هر فضای داخل از چند نمونه از این محصولات استفاده شود. معمولا برخی از دیوار ها را با نمونه های طراح دار و بعضی دیگر از آن ها را با مدل های ساده می پوشانند.

تفاوت کناف و کاغذ دیواری

برای آن که به سوال کناف بهتره یا کاغذ دیواری؟ خوب است که به بررسی تفاوت های میان این دو بپردازیم. این دو محصول برای پوشش دهی دیوار های فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند اما هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصربفردی هستند. این دو محصول با هم متفاوت هستند و مهم ترین تفاوت های میان این دو عبارتند از:

  • کناف ها طول عمر بالاتری داشته و دوام بیش تری دارند. کاغذ دیواری ها اما نازک تر بوده و طول عمر کم تری دارند.
  • امکان اجرای طرح های مختلف با استفاده از کناف ها وجود دارد، در حالی که کاغذ دیواری ها این ویژگی را ندارند.
  • کناف ها معمولا ساده و تک رنگ بوده در حالی که کاغذ دیواری ها این خصوصیت را ندارند. این محصولات را در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می کنند.
  • امکان اجرای نورپردازی بر روی کناف ها وجود دارد در حالی که این خصوصیت در کاغذدیواری ها وجود ندارد.
  • کناف ها به خوب عیوب دیوار ها را می پوشانند اما برای نصب کاغذ دیواری ها باید حتما ابتدا دیوار را صاف و یکدست کنند.
  • کاغذ دیواری ها به دیوار ها می چسبند و فضای اضافه ای اشغال نمی کنند اما کناف ها کمی از دیوار اصلی فاصله می گیرند.
  • کاغذ دیواری ها در تماس با رطوبت زود تر خراب شده و از دیوار جدا می شوند. این در حالی است که با نم و رطوبت های کم اتفاق خاصی برای کناف ها نمی افتد.
  • می توان تاسیسات ساختمانی و سیم کشی ها را با کمک کناف ها پوشش داد اما این امکان برای کاغذ دیواری ها وجود ندارد.
  • از کناف ها برای پوشش دهی پارکینگ ها نیز کمک می گیرند در حالی که استفاده از کاغذ دیواری ها در این شرایط کار عاقلانه ای نیست.
  • و …

کلام آخر  کناف بهتره یا کاغذ دیواری

در پاسخ به سوال کناف بهتره یا کاغذ دیواری؟ گفتیم که این محصولات دارای ویژگی های منحصر بفردی هستند. کناف ها برای اجرای نورپردازی مناسب تر بوده اما کاغذ دیواری ها فقط برای پوشش دهی ساده دیوار ها به کار گرفته می شوند. اگر برای اجرای دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کسب و کار خود با چالش مواجه شده اید، کافیست که به سایت کیان دکور مراجعه کنید. این مجموعه خدمات متنوع و بی نظیری اعم از اجرای سقف کاذب، کناف سقف، کناف دیوار و…. را  به مشتریان خود ارائه می دهد و در مقابل هزینه های کمی از افراد دریافت می کند.

سوالات متداول برای کناف بهتره یا کاغذ دیواری

  1. آیا از کاغذ دیواری ها می توان برای پوشش دهی دیوار ها در سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد؟

بله، نمونه هایی از این محصولات هستند که ضد آب بوده و برای استفاده در فضا های مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. آیا از کناف ها می توان برای پوشش دهی سقف و دیوار سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد؟

بله، نمونه هایی از این محصولات هستند که برای حمام و سرویس بهداشتی ها مناسب هستند.

  1. آیا برای پوشش دهی سقف ها هم از کاغذ دیواری ها استفاده می کنند؟

این امکان وجود دارد که با این محصول سقف ها را پوشش داد اما بهتر است که برای این کار از کناف ها استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شانزده =