چراغ خطی یا لاین در اجرا نورپردازی ساختمان چه نقشی دارد؟ نورپردازی و نوع طراحی المان‌های نورانی در زیباسازی محیط تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد و هنگام روشن کردن آنها تازه متوجه جذابیت در طراحی دکوراسیون خانه می‌شوید. نورپردازی به روش‌های مختلف در قسمت‌های متفاوت خانه استفاده می‌شود که یکی از همین روش‌ها، چراغ خطی در سقف است. این مدل چراغ تشکیل شده از LED های مناسب در محفظه‌های خطی است که قابلیت نوردهی در سطوح مختلف را دارد و در اشکال و طرح‌های متنوع نورپردازی را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های لاین نوری کناف – کناف با لاین نوری- می‌توان به امکان نصب هم برای دیوار و هم برای سقف کناف اشاره کرد که در نتیجه نور کاملاً یکدستی داخل فضا شکل می گیرید.اگر دوست دارید در مورد این مدل چراغ و کاربردهای آن در نمای داخلی خانه بیشتر بدانید، در این مطلب همراه ما باشید.

چراغ لاین چیست؟

چراغ خطی - چراغ لاین چیست؟

چراغ لاین یا همان چراغ خطی یکی از جدیدترین و به روزترین روش‌ها برای نورپردازی ساختمان است که توجه بسیاری را به خودش معطوف کرده است. با استفاده از این مدل چراغ می‌توان نورپردازی خطی را به نحوه احسن اجرا نمود و خیلی سریع و راحت در بخش‌های مختلف روشنایی ایجاد کرد. این مدل روشنایی علاوه بر ارائه مناسب مصرف انرژی کم، در کاهش مصرف برق ساختمان بسیار تاثیرگذار است. امروزه تولیدکنندگان بسیاری در ارائه مدل‌های مختلف چراغ خطی فعالیت می‌کنند که هر کدام از مدل‌ها در زمینه خاصی کاربرد دارد.

یکی از پرطرفدارترین زمینه‌هایی که از این مدل چراغ استفاده بسیاری می‌شود، سقف کاذب است. همچنین برای نورپردازی دیوار کناف از این مدل روشنایی استفاده بسیاری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر پروژه بازسازی خانه  دارید می‌توانید از این مدل روشنایی برای انواع سقف کاذب مانند سقف کاذب آشپزخانه، سقف کاذب اتاق خواب و سقف کاذب مغازه  بهره‌مند شوید و از نور مناسب آن لذت ببرید.

 

اهمیت استفاده از چراغ لاین در کناف سقف پذیرایی

چراغ خطی - اهمیت استفاده از چراغ لاین در کناف سقف پذیرایی

کناف سقف پذیرایی یکی از گزینه‌های پرطرفدار در اجرای پوشش سقف است که کمک می‌کند تزئینات و نورپردازی آشپزخانه با انعطاف پذیری بیشتری انجام شود و راحت‌تر به اجرا درآید. از طرفی، استفاده از چراغ خطی در سقف‌های کناف – کناف لاین نوری- جزء جدیدترین روش‌های نورپردازی است که به زیبایی فضا بسیار کمک می‌کند و نورپردازی خطی جلوه خاصی به نمای سقف می‌بخشد.

گاهی اوقات برای طراحی داخلی خانه به تمام نکات توجه کافی داریم. اما ممکن است نسبت به سقف کمی بی تفاوت باشیم. در حالی که با استفاده از طراحی‌های مختلف، فضای خاص تری برای پذیرایی ایجاد می‌کنیم. طراحی دکوراسیون و نورپردازی سقف کناف پذیرایی در کنار یکدیگر باعث می‌شوند نتیجه نهایی زیبایی و جلوه بیشتری داشته باشد و فضای خانه به فضایی دلنشین و رؤیایی تبدیل شود. پس اجرای چراغ خطی در سقف کاذب پذیرایی در کنار فراهم کردن نور کافی برای فضا، جلوه‌ها و طراحی سقف کاذب را برجسته‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود هر فردی به محض ورود به پذیرایی، در برابر جذابیت‌های محیط و نورپردازی خطی شگفت زده شود.

انواع چراغ لاین

چراغ خطی - انواع چراغ لاین

اگر برای استفاده از بهترین چراغ لاین در سقف‌های کناف دچار تردید هستید و نمی‌دانید برای هر کدام از سقف مانند سقف کاذب آشپزخانه و… کدام گزینه مناسب‌تر است، بهتر است قبل از هر کاری با انواع آن آشنا شوید. در ادامه انواع چراغ خطی – لاین نوری سقف – را نام برده‌ایم و ویژگی‌های هر کدام کاملاً بیان شده است:

روکار؛ قابل مشاهده: 

این مدل چراغ خطی – کناف خطی-  به‌گونه‌ای نصب می‌شود که فریم آن قابل مشاهده است و روی سقف یا دیوار خشک محیط پیچ می‌شود.

آویز؛ مخصوص سقف‌های بلند:

این مدل چراغ تنها برای سقف‌های دارای ارتفاع بلند استفاده می‌شود. همانطور که از نام این مدل مشخص است این کار را نمی‌توان به‌صورت توکار اجرا کرد. بنابراین برای مواردی که امکان نصب چراغ توکار وجود ندارد، از نمونه‌های آویزی استفاده می‌شود.

توکار؛ غیر قابل دیدن: 

این مدل چراغ خطی به‌صورتی نصب می‌شود که فریم آن غیر قابل مشاهده است و برای اجرا نورپردازی سقف‌های کناف بهترین انتخاب است.

در مقاله ای دیگر در مورد انواع نور مخفی صحبت کرده ایم.

موارد استفاده از چراغ لاین 

چراغ خطی - موارد استفاده از چراغ لاین 

امروزه از کناف برای محیط‌های مختلف، هم روی سقف و هم روی دیوار استفاده می‌شود که براحتی تأسیسات زیر آنها را می‌پوشاند. این ایده نیازی به تعمیر و زیرسازی خاصی ندارد و در سریع‌ترین شکل ممکن نصب می‌شود. قیمت کناف با توجه به طرح و مدل انتخابی مشخص می‌شود که معمولاً اجرای طرح‌های پیچیده همراه با نورپردازی، گران‌تر از نمونه‌های ساده و مینیمال است. چراغ خطی نیز برای محیط‌های مختلف در کنار سقف و دیوار کناف استفاده می‌شود؛ مانند منازل، اداره‌ها، فروشگاه‌ها و… و بسیار پرطرفدار است. مدل طولی این چراغ این امکان را می‌دهد که در امتداد مکان‌های مختلف روشنایی مناسبی ارائه دهد. به‌عنوان مثال، در راهروها از این مدل محصول استفاده بسیاری می‌شود و جذابیت خاصی در طول راهرو ایجاد می‌کند.

 یکی دیگر از مزایای چراغ خطی ایجاد ساختار خطی است که به مرتب و منظم نشان دادن فضا بسیار کمک می‌کند. البته در کنار مشاهده ایده‌های مختلف برای اجرای این مدل نورپردازی، به طرح‌های سقف کناف راهرو توجه کافی داشته باشید و میان مدل خطی نورپردازی و طرح‌های ایجاد شده روی سقف مثل سقف کاذب سرویس بهداشتی هماهنگی مناسبی ایجاد کنید.

 

معرفی ویژگی‌های چراغ خطی

چراغ خطی - معرفی ویژگی‌های چراغ

برای استفاده از مدل‌های مختلف چراغ لاین بهتر است با ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک آشنا شوید. در این شرایط، راحت‌تر می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید و از ویژگی‌ها و مزایای هر یک بهره‌مند شوید:

۱- ویژگی‌های چراغ خطی توکار:

  •     ظاهری بسیار ساده و کاملاً یکدست
  •     بخشیدن جلوه‌ای بسیار منظم و زیبا به سقف  
  •     دارای شکل مستطیلی با طول بالا و ضخامت پایین ساده بودن روند نصب آن
  •     عدم مشخص شدن لبه حاشیه چراغ بعد از نصب قرارگیری راحت چراغ‌ها در کنار و در امتداد هم

ویژگی‌های چراغ خطی آویز و روکار: 

  •     مناسب برای سقفی که امکان برش آن وجود ندارد.
  •     وزن بسیار پایین
  •     عدم وارد کردن فشار به ساختار لاینر سقف کناف بعد از نصب
  •     امکان تغییر ارتفاع لامپ در نمونه‌های آویزی

 

مزایای استفاده از چراغ خطی در سقف‌های کناف

چراغ خطی - مزایای استفاده از چراغ لاین در سقف‌های کناف

در موارد زیر با مزایای این مدل چراغ و اجرای آن در سقف‌های کاذب آشنا می‌شوید:

۱- بهینه سازی در مصرف انرژی:

امروزه چراغ‌های خطی برای روشنایی از لامپ‌های LED استفاده می‌کنند. لامپ‌های LED مصرف بسیار پایینی دارند. در حالی که نسبت به دیگر نمونه‌های روشنایی نور بیشتری ارائه می‌دهند. به همین دلیل، چراغ‌های لاین -لاینر نوری- بسیار پرکاربرد هستند و به‌عنوان گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه شناخته می‌شوند.

۲- بسیار سبک وزن:

چراغ‌های بر پایه‌های LED دارای وزن بسیار سبک هستند و براحتی می‌توانند در ابعاد بسیار کوچک تولید شوند. بنابراین زمانی که از چراغ خطی بر پایه LED روی سقف استفاده می‌کنید وزن بسیار پایینی به سقف اعمال می‌شود و خیالتان بابت سقف و تأسیسات آن راحت است.

۳- هماهنگی با طرح‌های مختلف معماری:

از ایده‌های مختلفی برای اجرا این مدل چراغ در شرایط محیطی مختلف می‌توانید استفاده کنید. زیرا انعطاف پذیری آن بسیار بالاست و به همین خاطر، طراحان معماری از این مدل چراغ استفاده بسیاری می‌کنند.  

۴- بهترین انتخاب برای طرح‌های مینیمال:  

این روزها طرح‌های مینیمال طرفداران بسیاری دارد. از طرفی، جلوه دکوراتیو چراغ‌های خطی برای اجرای این مدل طراحی داخلی بسیار مناسب است.

۵- قابلیت تنظیم و اجرای نورهای مختلف:

با پیشرفت تکنولوژی، تغییر میزان شارژ نوری و رنگهای چراغ‌های خطی براحتی امکان پذیر شده است. در حقیقت می‌توان با کمک تجهیزات یکسان، نورپردازی‌های مختلف را به اجرا درآورد و جذابیت نما سقف و دیوار را دو چندان کرد.

اجرای سقف کناف لاینر نوری جدید
نورپردازی خطی در سقف کناف جدید و شیک

نکات مهم در زمان انتخاب چراغ لاین

 

هنگام استفاده از چراغ خطی و انتخاب آن باید یک ‌سری نکات را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را حین اجرا مشاهده کنید:

  •     مهم‌ترین نکته هنگام انتخاب چراغ خطی، پیدا کردن یک فروشگاه معتبر است؛ فروشگاهی که بهترین برند و محصولات را به شما ارائه دهد و کیفیت محصولات را تضمین کند. همچنین با ارائه گارانتی امکان خرید راحت و بدون دردسر را برایتان فراهم نماید.
  •     فراموش نکنید، چراغ‌های خطی قدیمی از تکنولوژی فلورسنت استفاده می‌کنند. تکنولوژی فلورسنت نسبت به LED مصرف انرژی بسیار بالایی دارد و در عین حال طول عمر آن بسیار کم است. بنابراین بهتر است برای کاهش انرژی و طول عمر بیشتر از نمونه‌های LED استفاده کنید. علاوه بر این، محصولات فلورسنت برای محیط زیست گزینه مناسبی نیستند و ممکن است در فاصله نزدیک با آن مشکلاتی نیز به وجود آورند.
  •     قبل از خرید حتماً به طول عمر لامپ‌ها دقت کنید. معمولاً روی بسته بندی چراغ‌ها طول عمر حدودی آنها مشخص شده است. پس با توجه به توضیحات بسته بندی راحت می‌توانید محصول انتخاب کنید که دارای طول عمر بالاتری است.
  •     برای اجرای این مدل چراغ‌ها از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و تا زمانی که نسبت به طرح اجرایی اطمینان کافی به‌دست نیاوردید هرگز اقدام به نصب نکنید. کمک گرفتن از افراد متخصص باعث می شود تمام مراحل کار اصولی پیش رود و سریع تر از نمای دیوارها و سقف دیدن کنید و شگفت زده شوید.
اجرای چراغ خطی در کناف
سقف کناف با نورپردازی لاینر نوری

کلام آخر

با استفاده از چراغ خطی اجرای طرح‌های متفاوت در محیط امکان پذیر است که فرم منظم این چراغ‌ها، باعث می شود طرح‌ها و شکل‌های متفاوتی از نورپردازی داخلی را بتوانید پیاده سازی کنید. تابش نور یکپارچه نیز یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن این مدل لامپ هاست که نصب آن در کنار انواع سقف‌های کاذب باعث زیبایی و ایجاد نور منحصر به فردی در محیط می‌شود.

همچنین تصور سقف های نورپردازی شده با خطوط مختلف کمک می کند در اجرای این ایده مصمم تر باشید و با مشاهده نمونه های اجرایی از چراغ های لاین در کنار دیوار و سقف کاذب بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =