داشتن خانه ای زیبا و دلخواه آرزوی همه‌ی آنهاست. یکی از راه‌های رسیدن به این خواسته، استفاده از سقف کاذب است که در زیبایی طراحی داخلی ساختمان بسیار اثرگذار است. با استفاده از طرح کناف پذیرایی یا بعبارتی طرح کناف سقف سالن می‌توان در هنگام ساخت یا بازسازی بنا زیبایی خیره کننده‌ای به ساختمان داد. در این مقاله با طرح‌های کناف پذیرایی برای سالن پذیرایی بیشتر آشنا خواهیم شد.


سقف کاذب یکی از مهم‌ترین جوانب  طراحی داخلی به حساب می آید. سازندگانِ خانه‌های شهری بیش از پیش سقف کاذب را انتخاب می‌کنند زیرا این نوع سقف مزایای زیادی دارد. در ابتدا باید بدانید علتِ استفاده از سقف‌ کاذب چیست و همچنین باید گزینه‌های مختلف طراحی را بشناسیم.

چرا باید از سقف کاذب برای سالن استفاده کنیم؟

سقف‌های کاذب جدیدترین روش برای تبدیل اتاق به یک اثر هنری هستند. حتماً این جمله قدیمی را شنیده اید: اولین برداشت آخرین برداشت است. سالن اولین برداشت از یک خانه است. شما باید با طراحی یک سقف کاذب برای سالن مطمئن شوید که طرف مقابل برداشت خوبی از خانه‌ی شما خواهد داشت.
علاوه بر این، سالن ذاتاً دارای ابعاد بزرگتری است و از این رو فرصتی فوق‌العاده را برای طراحان فراهم می‌کند تا ظاهر اتاق را زیبا سازند. سقف کاذب، بزرگترین عنصر طراحی است که طراحی کلی سالن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در نتیجه یک ویژگی ضروری است.

طرح‌های سقف کاذب سالن، با توجه به کارکرد و تناسبشان با یک مکان خاص، دارای طیف وسیعی از مواد هستند. یک سقف کاذب برای سالن از چندین ویژگی برخوردار است. این سقف یک نوع عایق را ایجاد می‌کند و نقایص سالن اصلی را پنهان می‌کند.

بسیاری از سقف‌های کاذب دارای ویژگی‌های خاصی مانند جذب صدا، مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر آتش نیز هستند. صفحه‌های گچی سقف کاذب کیان دکور بسیاری از این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند.

این مقاله به شما در انتخاب صحیح مواد و طراحی سقف کاذب سالن کمک می‌کند.

انواع مواد سقف کاذب

۱- طرح سقف کاذب POP برای سالن

سقف‌ کاذب POP به دلیل گزینه‌های متنوع طراحی که ارائه می‌دهند محبوب هستند.POP گزینه اصلی برای خانه‌های هندی است، چه طرح‌های ساده مد نظر باشد چه طرح‌های پیچیده.

۲- طرح سقف کاذب پی وی سی برای سالن

سقف‌های کاذب PVC گزینه‌ای عالی و بادوام برای طراحی سقف کاذب سالن هستند.

۳- طرح سقف کاذب گچی برای سالن

سقف‌های کاذب صفحه گچی دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای جلوگیری از خطرات هستند. از مقاومت در برابر آتش گرفته تا مقاومت در برابر رطوبت، یک طرح سقف کاذب گچی چیزهایی فراتر از یک زیبایی را ارائه می‌دهد.

۴- طرح سقف کاذب چوبی برای سالن

طرح‌های سقف کاذب چوبی برای سالن ظاهری لوکس یا روستایی را به سقف شما می‌دهند و در این زمینه بهترین گزینه هستند.

بهترین طرح‌های سقف کاذب برای سالن

بیشترین مزیتِ سقف‌های کاذب، تنوع طرح‌های آنها است. اگر قصد بازسازی خانه را ندارید، طراحی خوب سقف کاذب برای سالن می‌تواند یک سالن خسته‌کننده و کسل‌کننده را به مکانی خوشایند تبدیل کند.

الف) طرح‌های سقف کاذب ساده برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب ساده برای سالن

در دنیای طراحی مدرن، شعار ما این است: هرچه کمتر، بهتر. با توجه به این شعار، این کاشی‌های سقف سفید یک طراحی سقف کاذب مدرن و ساده را برای سالن ایجاد می‌کنند. سقف سفید رنگ‌های تیره‌ی مبلمان و اثاثیه را متعادل می‌کند.(سقف سفید ساده یک راه‌حل کلاسیک برای یک سقف ساده و شیک فراهم می‌کند.)

طرح کناف پذیرایی - طراحی سقف کاذب مدرن ساده

برای یک طراحی سقف کاذب مدرن ساده و در عین حال قابل‌توجه برای سالن، سقف معلق با نورپردازی مخفی یک گزینه‌ی بی‌نقص است. یک فیکسچر روشنایی چشم‌نواز در مرکز سقف کاذب ساده اضافه کنید تا طراحی سقف کاذب سالن شیک‌تر شود.

طرح کناف پذیرایی - ساخت یک سقف کاذب با رنگی متفاوت

یکی دیگر از ایده‌های طراحی ساده‌ی سقف کاذب سالن، ساخت یک سقف کاذب با رنگی متفاوت است.
(سقف کاذب سفید با تناژهای رنگ طلایی یک طرح ساده و در عین حال سلطنتی ایجاد می‌کند.)

ب) کاغذ دیواری برای طرح‌های سقف کاذب در سالن

طرح کناف پذیرایی - کاغذ دیواری برای طرح‌های سقف کاذب در سالن

زیبایی آسمان شب را به سالن خود منتقل کنید. در یک طرح سقف کاذب سینی وارونه برای سالن، از کاغذ دیواری واقع‌گرایانه در قسمت توخالی استفاده کنید.
کاغذ دیواری‌ها از لحاظ رنگ و الگوها انعطاف‌پذیری زیادی دارند. بسته به تمِ بقیه‌ی سالن شما، کاغذ دیواریِ طرح سقف کاذب سالن اصلی شما می‌تواند لوکس یا سرگرم‌کننده باشد.

طرح کناف پذیرایی - آسمان برای سقف سالن

ایده‌ی دیگر این است که از آسمان برای سقف سالن خود الگوبرداری کنید. مثلاً این کاغذ دیواری آسمان شب چیزی کمتر از نقاشی دیواری نیست. تم آبی تیره با جنگل و ماه جذاب است و با لوستر کریستال بسیار باشکوه‌تر به نظر می‌رسد.همچنین می‌توانید از سقف آسمان برای سقف کاذب آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده کنید.

ج) طرح‌های سقف کاذب برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب برای سالن

طرح شبکه‌ای همیشه یک انتخاب مطمئن برای سقف کاذب سالن است. این طرح‌ها به دلیل سادگی که ارائه می‌دهند، کلاسیک هستند. چراغ‌های توکار در مرکز هر شبکه، نظم طراحی سقف کاذب سالن شبکه را حفظ می‌کنند.

د) طرح‌های سقف کاذب هندسی برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب هندسی برای سالن

اگر می‌خواهید به طرح سقف کاذب خود برای سالن حالت هندسی بدهید، طیف گسترده‌ای از طرح‌ها وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید.
ممکن است چندین بلوک مربعی شکل که با هم تداخل دارند را به عنوان سقف کاذب انتخاب کنید. بلوک‌های مربعی نیز می‌توانند به صورت استراتژیک قرار گیرند تا مکمل یکدیگر باشند و یک مربع بزرگتر تشکیل دهند.

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب لانه زنبوری

طرح‌های سقف کاذب لانه زنبوری برای سالن نیز زیبا و شسته و رفته به نظر می‌رسند. نورپردازی مخفی برای این الگوهای هندسی بهترین گزینه است.

طرح کناف پذیرایی - رش‌های مثلثی در طرح سقف کاذب مربعی
می‌توانید با بسیاری از شکل‌ها بازی کنید. برش‌های مثلثی در طرح سقف کاذب مربعی شکل برای سالن براق به نظر می‌رسند.

ه) طرح‌های سقف کاذب منحصر به فرد برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب منحصر به فرد برای سالن

در اینجا یک ایده‌ی طراحی تجربی برای سقف کاذب سالن شما ارائه شده است. این طرح در واقع یک ظاهر لایه لایه دارد و سقف چوبی به عنوان بیس و سقف صفحه گچی دایره‌ای شکل در زیر آن به روشی منحصر به فرد خمیده و درج شده است. ظاهر را با لوسترها و چراغ‌های توکار بزرگنمایی کنید.
طرح‌های منحنی شکلِ سقف کاذب برای سالن، توهم فضا و انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کنند. طراحی به نظر سیال و هیبت‌آور است.
این طرح سقف کاذب منحنی شکلِ سالن شبیه قلم‌موی یک هنرمند به نظر می‌رسد که به سالن شما جلوه‌ی هنری بخشیده است.

و) طرح‌های لایه‌ای سقف کاذب برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های لایه‌ای سقف کاذب برای سالن

در مورد طرح‌های لایه‌ای باید گفت که آنها راهی عالی برای عمق بخشیدن به طرح‌های سقف کاذب در سالن هستند. مواد یا رنگ‌ها را با هم جایگزین کنید تا لایه‌بندی جلب توجه کند.
مثلاً در این طرح سقف کاذب، یک سقف کاذب چوبی با یک صفحه POP مربعی لایه‌بندی شده است. این طرح باعث می‌شود که پانل چوبی درون پانلِ POP قرار بگیرد. چراغ‌های توکارِ مربعی شکل در حاشیه‌ی ساده، این شکل متمرکز مربعی را برجسته‌تر می‌کنند.

ز) طرح‌های سقف کاذب سالن با چراغ‌های نواری LED

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب سالن با چراغ‌های نواری LED

طراحی نورپردازی سقف‌های کاذب با چراغ‌های نواری LED چشم‌انداز خوبی ایجاد می‌کنند. آنها ساده و براق به نظر می‌رسند. معمولاً نور سفید انتخاب می‌شود. با این حال، اگر با موضوع سالن مطابقت داشته باشد، می‌توانید از گزینه‌های نامتعارف مانند آبی استفاده کنید.
طراحی سقف کاذب نوار LED برای سالن‌ها آسان است. آنها به طور یکنواخت سالن را روشن می‌کنند و از شما در برابر تابش شدید یک منبع نور محافظت می‌کنند.

ح) طرح‌های سقف کاذب مدرن برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب مدرن برای سالن

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، می‌توانید چند عنصر طراحی را با هم مخلوط کنید. در این طرح سقف کاذب سالن اصلی، برش‌های هندسی در کنار صفحات چوبی قرار می‌گیرند که به صورت پراکنده با آینه‌ها مجهز شده‌اند.(پانل‌های آینه‌ای جلوه‌ی زیباییِ این طرح سقف کاذب را افزایش می‌دهند.)

طرح کناف پذیرایی - سقف کاذب موج دار

در این طرح، موج‌دار شدنِ سقف کاذب سالن را مدرن نشان می‌دهد.

ط) طرح‌های سقف کاذب منبت‌کاری شده برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب منبت‌کاری شده برای سالن

اگر به دنبال طرح‌های سقف کاذب سالن برای زیبایی مجلل خانه هستید، سقف‌های منبت‌کاری شده راهی برای پیشبرد اهداف شما هستند. چه سقف کاذب از جنس POP باشد، چه چوب، منبت‌کاری‌های پیچیده‌ ظاهری سلطنتی به خانه می‌دهند. آنها باعث جلب توجه سقف کاذب شما می‌شوند.
شما می‌توانید برای طراحی سقف کاذب سالن خود به سراغ منبت‌کاری‌های طرح‌دار و ظریف بروید.

طرح کناف پذیرایی - سقف کاذب مشبک چوبی

اگر به دنبال طرح‌های سقف کاذب چوبی برای سالن خود هستید، یک گزینه‌ی عالی دیگر، مشبک‌کاری است.

طرح کناف پذیرایی - سقف کاذب پیچیده

الگوی منبت‌کاریِ تک رنگ یک نوع طراحی پیچیده برای سقف کاذب است.

ی) طرح‌های سقف کاذب موج‌دار برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب موج‌دار برای سالن

سقف کاذب با طرح موج‌دار منحصر به فرد و مدرن است. این طرح‌های سقف کاذب برای سالن در واقع برای فضاهای داخلیِ ساده مناسب هستند به طوری که طرح سقف کاذب واقعاً جلب توجه می‌کند.

یکی دیگر از گزینه های عالی ، مشبک کاری است ، در صورتی که به دنبال طراحی سقف کاذب چوبی برای سالن هستید.

این نوع یک ایده پیچیده برای طراحی سقف کاذب است.

 

ک) طرح‌های سقف کاذب زیگزاگ برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح های سقف کاذب زیگزاگ برای سالن

برای یک سالن کوچک می‌توانید از طرح زیگزاگ استفاده کنید تا سالن طویل به نظر برسد. این کار باعث می‌شود سالن بسیار طولانی به نظر برسد. وقتی می‌خواهید یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهید، طرح زیگزاگ یک انتخاب عالی برای طراحی است.

ل) طرح‌های سقف کاذب سایبانی برای سالن

طرح کناف پذیرایی - طرح‌های سقف کاذب سایبانی برای سالن

با ایجاد ظاهری سایبان مانند در فضای داخلی، به طرح سقف کاذب سالن خود پیچ ​​و تاب دهید. این کار را می‌توان با صفحه‌های چوبیِ قوس‌دار انجام داد.
یک چراغِ آویز بزرگ را در مرکز آویزان کنید تا نمای آن کامل شود. این طرح سقف کاذب چوبی جذابیت روستایی به فضای داخلی خانه‌ی شما می‌بخشد.

 

نکات مهم قبل از نصب سقف کاذب در سالن

۱- ابعاد سقف کاذب

سقف کاذب سالن در حالت ایده‌آل باید در ارتفاع ۹ فوت از سطح زمین قرار گیرد. مساحت سقف کاذب باید با توجه به اندازه و شکل آن محاسبه شود. در نتیجه، مقدار صحیحی از مواد مورد نیاز را سفارش خواهید داد.

۲- آکوستیک

سقف کاذب سالن باید کنترل آکوستیک را فراهم کند. جذب صدا باید در اولویت باشد تا آسایش سالن تأمین شود.

۳- سیم‌کشی برق

باید فضای کافی بین سقف کاذب و سقف اصلی وجود داشته باشد تا امکان سیم‌کشی ایمن چراغ‌ها و فن‌ها فراهم گردد.

۴- نمای سالن

طراحی سقف کاذب سالن باید با سایر فضای داخلی سالن هماهنگ باشد. باید بین تمام عناصر طراحی در سالن، از جمله سقف کاذب، هماهنگی وجود داشته باشد.

نتیجه‌گیری

با افزایش محبوبیت سقف‌های کاذب در ساختمان‌های مسکونی، تقاضا برای ایده‌های طراحی سقف کاذبِ خانه‌های شهری افزایش می‌یابد.

یکی از این جنبه‌ها طراحی سقف کاذب سالن است. گزینه‌های موجود در مورد طراحی سقف کاذب برای سالن بسیار زیاد است. قبل از شروع به طراحی سقف کاذب سالن خود، تمام گزینه‌های موجود را بسنجید.

POP، PVC، گچ و چوب موادی هستند که معمولاً برای طراحی سقف کاذب استفاده می‌شوند. تمام این مواد برای طراحی سقف کاذب سالن مناسب هستند.

در طراحی سقف کاذب برای سالن تنوع زیادی وجود دارد، از طرح ساده و مینیمالیستی گرفته تا سلطنتی و مجلل. با طراحی صحیح سقف کاذب سالن، می‌توانید با موفقیت به هر ظاهری که می‌خواهید دست پیدا کنید.

برای طراحی سقف کاذب برای سالن خود، به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارید. شما باید ابعاد، ویژگی‌ها و عناصر طراحی موجود را در ذهن داشته باشید. تمام این عوامل باید قبل از تهیه‌ی فهرست نهایی طرح‌های شما مورد توجه قرار گیرند.

طرح‌های سقف کاذب در سالن باعث می‌شوند سقف بیشتر به چشم بخورد. خانه‌های زیبا زندگی شما را شاد می‌کنند. سالن‌ها باید بهترین فضای داخلی را داشته باشند زیرا بخشی از خانه هستند که برای میهمانان قابل‌مشاهده‌اند. قطعاً با بهترین طرح‌های سقف کاذب برای سالن‌هایی که در این مقاله بحث کردیم، پیشنهادات قوی ارائه خواهید داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =