تکنولوژی و سادگی در سقف کشسان ترنسپرنت به وضوح به چشم می‌خورد که با فرهنگ و آداب هر کشوری ارتباط دارد. از آنجایی که سبک معماری یا نوع سقف کاذب در هر منطقه‌ای مختص به آن ناحیه می‌باشد در ایران بر روی دیوارها سازه‌های گنبدی شکل و نقش و نگارهای منبت‌کاری شده دیده می‌شود و در کشور دیگری همچون ایتالیا و رم ستون‌های بزرگ و سقف‌های بلند رایج است. امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده است و مدل‌های جدیدی از طراحی به عرصه‌ی دکوراسیون وارد شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به سقف کشسان ترنسپرنت اشاره کرد که جذابیت فوق العاده‌ای را برای طراحی دکوراسیون به ارمغان می‌آورد. تا پایان این مقاله با همراه همراه باشید تا با این نوع سقف بیشتر آشنا شوید.

سقف کشسان ترنسپرنت (Transparent) چیست؟

سقف کشسان ترنسپرنت - سقف کشسان ترنسپرنت (Transparent) چیست؟

اگر بخواهیم به سقف ترنسپرنت نگاهی اجمالی بیندازیم باید بگوییم که این نوع سقف که برای سقف کاذب پذیرایی کاربرد زیادی را در مکان‌های اداری و مسکونی دارد سقفی است که قدری پایین تر از دیوار سقف اصلی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سقف می‌تواند جای سقف کناف را به خوبی پر کند و به اندازه‌ی آن زیبایی چشمگیری را در طراحی و دکوراسیون منازل و سایر مکان‌ها به همراه داشته باشد. سقف‌های کشسان ترنسپرنت از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند پاسخگوی تمام سلایق باشند و نیازهای آن‌ها را مرتفع سازد، پیشنهاد می‌کنیم اگر در حال بازسازی منزل خود هستید به این نوع سقف نظر ویژه‌ای داشته باشید.

این نوع سقف‌ها می‌توانند در محیط کار یا منزل یا حتی برای زیبایی بخشیدن به محیط به عنوان سقف کاذب اتاق خواب استفاده شوند و نمای بسیار جالبی را برای آن‌ها به ارمغان آورند. سقف کشسان ترنسپرنت به واسطه‌ی جذابیت و به روز بودنش با استقبال خوب مردم مواجه بوده است و در اکثر منازل لوکس به کار برده می‌شود. اما چرا این سقف توانسته تا به این حد جای خود را در بین علایق مردم ایران باز کند؟ پاسخ سوال سادگی در کنار شیک بودن آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا در هر مکانی بتوانید از آن بهره ببرید.

اگر اسم سقف کششی نور گذر به گوشتان خورد باید بدانید که نام دیگر سقف کشسان ترنسپرنت می‌باشد و دلیل این نامگذاری این است که نور قابلیت عبور از آن را دارد و شما را قادر خواهد ساخت که هم نور طبیعی خورشید را از فضای بیرون دریافت کنید و هم اقدام به نور پردازی‌هایی مصنوعی در رنگ‌های گوناگون را در فضای زیر این سقف داشته باشید که از این لحاظ شباهت زیادی به نورپردازی سقف کناف خواهد داشت. از جمله فضاهایی که مستعد استفاده از سقف کششی نور گذر هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

استخر:

سقف‌های کشسانی که به صورت طرح دار ارائه می‌شوند، در بیشتر استخرها به چشم می‌خورند تا فضای استخر را مهیج تر سازد و شنا کردن را برای افراد بسیار لذت بخش تر سازد.

منازل مسکونی:

بخش‌های مختلفی از منازل مسکونی همچون: حمام، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و یا آشپزخانه می‌تواند مناسب ترین مکان‌ها برای نصب سقف ترنسپرنت باشند، چرا که با نورپردازی جالبی که دارند روشنایی مناسبی را برای این مکان‌ها به ارمغان می‌آورند.

رستوران:

رستوران و کافه‌ها برای این که توجه مخاطبان را به خود جلب کنند و فضای زیباتری داشته باشند، یکی دیگر از اماکنی هستند که استفاده از سقف کشسانی در آنها بسیار متداول است.

نمایشگاه‌ها:

برای اینکه نمایشگاه‌ها مخصوصا نمایشگاه ماشین از نورپردازی مناسب بهره ببرد معمولا از این نوع سقف استفاده می‌شود تا فضا را روشن تر و دلنشین تر سازد تا بدین ترتیب افراد را برای مدت زمان بیشتری در نمایشگاه نگه دارد.

بیمارستان و مراکز درمانی:

از آنجایی که سقف کشسانی از مزیت ضد باکتری بهره می‌برد، می‌توان از ویژگی ضدعفونی کنندگی آن برای این محیط‌ها استفاده کرد.

 

سقف کشسان ترنسپرنت مناسب چه فضاهایی است؟

سقف کشسان ترنسپرنت - سقف کشسان ترنسپرنت مناسب چه فضاهایی است؟

در بخش پیشین به عمده مکان‌هایی که سقف ترنسپرنت برای آن‌ها مناسب است، اشاره کردیم. به طور کلی فضاهایی که امکان نور عبور طبیعی در آن‌ها وجود دارد می‌تواند میزبان این نوع سقف باشند تا روشنایی را از نور خورشید یا لامپ‌های به کار رفته در سقف به ارمغان آورد. پارچه کششی شفاف یا همان ترنس به دلیل عبور نوری که از خود به نمایش می‌گذارد، برای مکان‌هایی که می‌بایست نورپردازی‌های زیادی استفاده شود پیشنهاد می‌شود. اگر بخواهیم تیتر وار به فضاهای مورد استفاده‌ی این سقف کاذب کشسان بپردازیم باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

  •       فروشگاه ها
  •       سالن‌های آمفی تئاتر
  •       بعضی رستوران ها
  •       نمایشگاه ها
  •       منازل مسکونی
  •       استخر و جکوزی
  •       سرویس‌های بهداشتی
  •       محیط‌هایی که با مخاطب سروکار دارند.
  •       سالن‌های ورزشی و باشگاه ها
  •       سالن‌های مجالس

ویژگی‌های سقف کشسان ترنسپرنت؟

سقف کشسان ترنسپرنت - ویژگی‌های سقف کشسان ترنسپرنت؟

سقف کشسان ترنسپرنت دارای چه ویژگی‌هایی است که توانسته توجه‌ها را به خود معطوف سازد؟ همانطور که تا اینجا بررسی کردیم، دیدیم که روشن کردن فضاهایی که به نور نیاز دارند یکی دیگر از کاربردهای این سقف می‌باشد؛ بنابراین، افرادی که قصد نورپردازی محیط‌ را دارند به این نوع سقف روی می‌آورند. اما اگر بخواهیم نگاه کامل تری به ویژگی‌های آن بیندازیم باید بگوییم که به لطف استفاده از تمامی هفت رنگ به طور همزمان ویژگی ارزنده‌ای است که از این سقف انتظار می‌رود تا این هفت رنگ زیبایی جالبی را برای فضا در پی داشته باشد و نظر هر فردی را به خود جلب کند. به طور کلی ویژگی و مزایای سقف‌‌های کشسان ترنسپرنت را می‌توان در زیر برشمرد:

  •       بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی
  •       شیک، کاربردی و جذاب بودن
  •       نصب بسیار ساده
  •       استحکام و مقاومت بالا
  •       ضخامت نازک و ظرافت
  •       انعطاف پذیری بالا
  •       سازگار بودن با محیط زیست
  •       عمر و ماندگاری زیاد
  •       قابلیت تعویض و تعمیر راحت
  •       می‌ توان در محیط‌‌هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده شود، چرا که ضد رطوبت است.
  •       پوشاندن و عدم دیده شدن سیم کشی‌ ها
  •       مقاوم بودن در برابر آتش‌سوزی

مزایای استفاده از سقف کشسان ترنس

 

سقف کشسان ترنسپرنت -مزایای استفاده از سقف کشسان ترنس

 سقف کشسان ترنس از مزایایی بهره می‌برد که شاید در دیگر سقف‌های کاذب دیده نشود و موجب منحصر به فرد شدن این نوع سقف گردد. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

تنوع بالای رنگ‌ها:

در جستجوی سقفی رنگارنگ هستید؟ اگر چنین است و علاقه مند به داشتن سقف کاذب رنگی هستید، بهترین گزینه سقف کشسان ترنس می‌باشد. علاوه بر رنگی بودن سقف شاهد عبور نور از این سقف خواهید بود تا جلوه گری تصاویر و نورپردازی بسیار عالی داشته باشد.

 خاصیت ضد باکتری:

قبلا به این نکته اشاره کردیم که این نوع سقف از مزیت ضد باکتری بودن و خاصیت ضدعفونی کردن بهره می‌برد تا مراکز درمانی یکی از میزبانان سقف کشسان ترنس باشد. این تنها ویژگی سقف ترنسپرنت برای پاک سازی محیط نیست، بلکه به دلیل داشتن قابلیت شستشو می‌توانید با مواد شوینده آن را ضدعفونی کنید.

عمر طولانی سقف کاذب ترنسپرنت:

این سقف طول عمری بین ۱۰ تا ۱۵ سال دارد و همچون سقف‌های معمولی بعد از مدتی رنگ خود را از دست نداده و به رنگ آمیزی کناف نیاز ندارد. برخی سقف‌های معمولی حتی به گچ کاری و سایر عملیات‌های ترمیم نیاز خواهند داشت. همین عامل باعث شده است که سقف ترنسپرنت گزینه‌ای به صرفه و ماندگار برای محیط‌های اداری و تجاری باشد.

ضد چربی و ضد رطوبت:

گرد و غبار و چربی روی این سقف نخواهد نشست! علاوه بر این، در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد. در سقف‌های معمولی دیده می‌شود که رطوبت باعث نم کشیدن آن و در نتیجه تخریب می‌شود که این پیشامد در سقف ترنسپرنت به ندرت دیده می‌شود.

نصب راحت و سریع سقف ترنسپرنت:

در مکان‌هایی که یک دست بودن سقف در کنار تنوع رنگ نکته‌ای حائز اهمیت است، بهتر است از سقف نور گذر استفاده شود. به علاوه، نصب سریع آن می‌تواند به افراد در امر تسریع بخشیدن به امر دکوراسیون کمک کند.

قابلیت حمل و نقل و استفاده در مکان دیگر:

شاید این نکته جالب به نظر برسد که می‌توان خیلی راحت سقف‌های کششی را  از محل نصب شده جدا کرد و در مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار داد. با این اوصاف اگر مایل به جابجا کردن سقف ترنسپرنت هستید یا مجبور به اثاث‌کشی و تغییر مکان شوید، قادر خواهید بود این سقف را باز کرده و با خود به محل سکونت جدید ببرید.

قابلیت تلفیق با دیگر سبک‌ها:

قابلیت دیگری که به نوعی می‌توان مزیت سقف ترنسپرنت دانست، پشتیبانی کردن آن در ترکیب با سقف‌های دیگر همچون: سقف کنفی یا باریسول ترکیب می‌باشد تا جلوه‌ی زیباتری را برای مخاطبان به ارمغان آورد.

جلوگیری از اتلاف انرژی:

امروزه جلوگیری از اتلاف انرژی در ساخت و سازها به امری حیاتی مبدل گشته است. جالب است بدانید که این نوع سقف می‌تواند به عنوان یک عایق عمل کند و در ذخیره سازی انرژی مثمر ثمر واقع شود تا از خروج گرما جلوگیری شود؛ بنابراین، باعث می‌شود که گرما و انرژی کمتر هدر رود و در امر صرفه جویی به افراد کمک کند.

 

قیمت سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان ترنسپرنت - قیمت سقف کشسان ترنسپرنت

 همه‌ی ما می‌دانیم که امروز قیمت‌ها به ندرت در یک نرخ ثابت می‌مانند و قیمت سقف‌های کشسان ترنسپرنت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود تا نتوانیم به صورت قطعی نرخی را برای این سقف در نظر بگیریم. نکته‌ای که می‌تواند روی قیمت این نوع سقف تاثیر بگذارد عبارت است از: متراژ محیط کار و شکل هندسی آن که توسط کارشناسان ارزیابی  می‌شود. همچنین، میزان پارچه‌ای که به کار می‌رود و کیفیت مواد اولیه در کنار طرح مورد نظر عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی خواهند بود. بهتر است بدانید که مواد اولیه سقف ترنس به طور معمول از کشورهای خارجی وارد کشور می‌شود و همین عامل سبب نرخ بالای این سقف خواهد شد.

۱ دیدگاه

  • باسلام و عرض ادب بسیار خرسند میشوم کاتالوگ مدلها و رنگها و طرحهای سقف کاذب کشسان ترانسپرنت را برای ایمیل اینجانب ارسال بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =