امروزه استفاده از مصالح از پیش ساخته از جمله دیوار کناف و انواع سقف‌های کاذب به طور چشمگیری افزایش یافته است. در واقع این مصالح دارای کاربردهای فراوانی نیز می‌باشند. برای مثال می‌توان از آنها به عنوان سقف کاذب پذیرایی استفاده نمود. این دیوار و سقف‌های از پیش ساخته شده انواع مختلفی دارند که یکی از آنها سقف کاذب لاکر می‌باشد. این نوع سقف کاذب به خاطر قابلیت انعکاس نور و جلوه دادن به ظاهر فضا از محبوبیت بسیاری برخوردار است. در واقع با نصب این نوع سقف می‌توان زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار خود را چندین برابر نمود. در مقاله پیش رو می‌خواهیم درباره سقف کاذب کشسان لاکر، ویژگی‌ها و دلایل استفاده از آن اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. تا انتها با ما همراه شوید.

سقف کاذب کشسان لاکر چیست؟

سقف کاذب کشسان لاکر - سقف کاذب کشسان لاکر چیست؟

سقف کاذب کشسان لاکر درست مانند سایر سقف‌های کاذب زیر سقف اصلی نصب می‌شوند. با این تفاوت که با استفاده از پارچه‌ایی از جنس pvc و به کمک پروفیل، اطراف سقف کاذب لاکر پوشانده می‌شود. متریال‌های مورد استفاده در این نوع سقف کاذب با حرارت قابل تغییر فرم هستند. همین ویژگی سبب کاربرد آسان آنها در فضاهای متفاوت می‌شود.

نام دیگر این سقف، سقف باریسول آینه‌ای است. زیرا این سقف‌ها دارای قابلیت انعکاس نور هستند. در واقع همین ویژگی سبب روشن‌تر شدن منزل و محل کار شما و همچنین بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک می‌شود. علاوه بر این، سقف کشسان لاکر دارای طیف گسترده‌ایی از رنگ‌های متنوع است.یکی از مزایای نصب سقف کاذب کشسان لاکر امکان نورپردازی‌های بسیار زیبا و منحصر به فرد، دقیقا مانند نورپردازی سقف کناف، می‌باشد. 

ویژگی‌های سقف کشسان لاکر چیست؟

سقف کشسان لاکر - ویژگی‌های سقف کشسان لاکر چیست؟

استفاده از سقف کاذب کشسان آن هم از نوع لاکر می‌تواند زیبایی بیشتری برای منزل شما به ارمغان آورد. در صورتی که می‌خواهید بازسازی خانه انجام دهید بهترین گزینه برای داشتن سقفی زیباتر، سقف کاذب لاکر می‌باشد. این نوع سقف کاذب ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

۱. جابجای راحت 

در نظر بگیرید که بخواهید بعد از اجرای طرح سقف کاذب به هر دلیلی آن را جابه‌جا کنید. برای مثال به دلیل ترکیدگی لوله آب، اسباب‌کشی و … ممکن است مشکلی پیش آید که شما مجبور به جابه‌جایی سقف کاذب شوید. در نتیجه توجه به این نکته یعنی جابه‌جایی راحت‌تر سقف کاذب، در هنگام انتخاب نوع آن بسیار اهمیت دارد. همچنین این امر سبب کاهش هزینه و صرف زمان خواهد شد. سقف کاذب لاکر را می‌توانید به راحتی جابه‌جا کنید و نگران خرابی‌ها و مشکلات به وجود آمده در سقف نباشید زیرا با کمترین هزینه قابل حل می‌باشند. 

۲. متنوع بودن ساختار فیزیکی

سقف کشسان لاکر از PVC تهیه شده است که می‌توان آن را به شکل‌های متنوعی از جمله ستونی،حجمی، گنبدی و … درآورد. این نوع سقف دارای انعطاف بسیار زیادی است و می‌توان طرح‌های متنوعی با استفاده از آن اجرا کرد. 

۳. خاصیت ضد باکتریال 

سقف کاذب لاکر به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سف به دلیل اینکه اجازه نمی‌دهد هیچ گونه آلودگی، قارچ و باکتری در آن نفوذ کند بهترین انتخاب برای مراکز پزشکی، داروخانه‌ها، انبارهای غذایی و … می‌باشد. 

۴. تنوع در طرح و رنگ

برای انتخاب سقف کاذب لاکر محدودیتی در طرح و رنگ نخواهید داشت. شما می‌توانید رنگ مورد علاقه خود و متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان را در نظر گرفته و انتخاب نمایید. مثلا برای سقف کاذب اتاق خواب می‌توانید از رنگ‌های گرم و خنثی که آرامش بیشتری دارند استفاده کنید. 

۵. خاصیت ضد آب

سقف کاذب لاکر مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت دارد. در نتیجه استفاده از آن در فضاهایی که رطوبت نسبتا بالایی دارند، کاملا پیشنهاد می‌شود. برای مثال سقف کاذب استخرها بیشتر از نوع لاکر می‌باشد. این نوع سقف کاذب، در صورت خیس شدن تغییر فرم نخواهد داد و می‌توان به آسانی آن را با آب و انواع مواد شوینده تمیز کرد. 

اهمیت استفاده از سقف لاکر

سقف کشسان لاکر - اهمیت استفاده از سقف لاکر

سقف‌های کاذب لاکر دارای طرح‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانید از بین آن‌ها طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین نصب راحت و سریع و امکان طراحی‌های متفاوت سقف کاذب لاکر را به یکی از پرطرفدارترین سقف‌های کاذب تبدیل کرده است. فضاهای داخلی با کم‌ترین گیرایی نیز می‌توانند با استفاده از سقف لاکر زیبایی چند برابری را داشته باشند. همچنین می‌توانید با خرید یک لوستر زیبا و مدرن، جلوه سقف لاکر را دو چندان کنید. 

سقف کشسان لاکر به دلیل نصب راحت و صرفه‌جویی در زمان به یکی از گزینه‌های محبوب تبدیل شده است. همچنین قیمت آن نسبت به قیمت سقف کناف بسیار معقول‌تر و اقتصادی‌تر می‌باشد. لازم به ذکر است که اجرای سقف کناف  هیچ گرد و غبار و کثیفی در محیط ایجاد نمی‌کند. 

توجه داشته باشد که سقف لاکر ضد الکتریسیته ساکن است و نیازی به تعمیر و مراقبت به صورت مداوم نیست. سقف کشسان لاکر با محیط زیست سازگاری دارد و هیچ ماده سمی را به محیط زیست وارد نخواهد کرد.  

فواید سقف لاکر

سقف کشسان لاکر - فواید سقف لاکر

۱. انعطاف پذیری سقف کشسان لاکر

سقف کاذب لاکر مانند یک بوم الاستیک می‌باشد که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. با استفاده از این نوع سقف کاذب می‌توان انواع تاسیسات و تجهیزات تهویه، روشنایی و … را  پنهان کرد. لازم به ذکر است که این نوع سقف را می‌توان به شکل‌های منحنی، موج‌دار و قوس‌‌دار نیز اجرا کرد. 

۲. کم بودن میزان نگهداری و مراقبت 

سقف کاذب لاکر بسیار با دوام و مقاوم است. همچنین تمیز کردن این نوع سقف کاذب بسیار راحت می‌باشد، زیرا خاصیت ضد آب و خوردگی دارد. به همین دلیل می‌توان با آب و انواع شوینده‌های شیمیایی آن‌ها را تمیز کرد. لازم است بدانید که صرفه اقتصادی این نوع سقف بسیار بیشتر از سقف‌های گچی معمولی می‌باشد. 

۳. نصب راحت و سریع

سقف لاکر در چند ساعت نصب می‌شود و هیچ گونه اختلالی در کار شما به وجود نمی‌آورد. سقف کاذب لاکر بهترین انتخاب برای مراکز پزشکی و آموزشی می‌باشد زیرا دارای خاصیت ضد باکتریال و ضد آب می‌باشد و به سرعت نصب می‌شود. 

۴. ظاهر شیک و لوکس

از مهم‌ترین مزایا و فواید سقف کاذب لاکر می‌توان به ظاهر شیک آن اشاره کرد. برای انتخاب رنگ، طرح، براق و شفاف بودن سقف هیچ محدودیتی وجود ندارد و فرد می‌تواند با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خود، انتخابش را نهایی کند. 

۵. قابلیت تعویض سقف کاذب لاکر

سقف کاذب لاکر با استفاده از قاب‌های آلومینیومی به سقف وصل می‌شوند. در صورتی که بخواهید طرح و رنگ آن را عوض کنید به راحتی می‌توانید پنل‌ها را جدا کرده و از پنل‌های جدید استفاده کنید. 

۶. ایمنی بالا 

خاصیت ضد آب بودن این سقف سبب می‌شود تا خطری از جهت نشتی آب نداشته باشید. در صورتی که نشتی آب اتفاق بیفتد، سقف منبسط شده و آب را داخل خود جمع می‌کند و پس از برطرف شدن مشکل نشتی به شکل اولیه خود باز می‌گردد. 

کاربرد سقف لاکر

سقف کشسان لاکر - کاربرد سقف لاکر

سقف لاکر در مکان‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از: 

  • منازل مسکونی
  • فضاهای آموزشی
  • ساختمان‌های اداری
  • فضاهای تجاری
  • محیط‌های ورزشی
  • فضاهای تفریحی
  • ساختمان‌های درمانی و بیمارستان‌ها
  • فضاهای مخصوص نمایشگاه

چرا به سقف کششی لاکر، سقف آینه‌ای می‌گویند؟

سقف کشسان لاکر - چرا به سقف کششی لاکر، سقف آینه‌ای می‌گویند؟

از آنجا که سقف کششی لاکر دارای قابلیت انعکاس تصویر محیط است، شبیه به آینه که تصویر اتاق را بازتاب می‌دهد، به آن سقف آینه‌ایی نیز می‌گویند. این ویژگی سبب بزرگتر به نظر رسیدن محیط می‌شود. علاوه بر این سقف کشسان لاکر به دلیل برخورداری از سطح بسیار صاف و براق طرفداران بسیاری دارند.به ویژه افراد علاقمند به بزرگتر و عمیق‌تر جلوه نمودن سقف‌هایشان جز طرفداران پروپاقرص این نوع سقف می‌باشند. 

انواع نورپردازی سقف کشسان لاکر

سقف کشسان لاکر - انواع نورپردازی سقف کشسان لاکر

یکی از ویژگی‌های مهم در سقف کشسان لاکر امکان اجرای نورپردازی‌های بسیار متنوع است. این نورپردازی‌ها عبارتند از:

۱. نورپردازی لوستر

اولین نوع نورپردازی سقف کشسان لاکر نورپردازی لوستر است. نورپردازی با استفاده از لوستر جز نورپردازی‌های کلاسیک محسوب می‌شود. در این نوع نورپردازی معمولا از لامپ‌های سفید و زرد رنگ استفاده می‌شود.

نصب و اجرای این نوع نورپردازی بسیار آسان و ساده است. فقط کافیست که لوستر منتخب خود را به سقف اصلی وصل و سپس فضای کمی در قسمت بالای لوستر در سقف کشسان لاکر ایجاد نمایید. استفاده از نورپردازی لوستر در سقف کشسان لاکر باعث انعکاس بسیار زیبای نور می‌شود.

۲. نورپردازی هالوژن  

نورپردازی هالوژن یکی از انواع نورپردازی‌های معروف و محبوب است. در حقیقت لامپ‌های هالوژن به صورت رشته‌ای و در رنگ‌های زرد و سفید موجود می‌باشند. نصب و اجرای نورپردازی هالوژن تا حدی با اجرای نورپردازی لوستر متفاوت است. هنگام اجرای نورپردازی هالوژن در سقف‌های کشسان لاکر ابتدا باید به سقف اصلی یک براکت (نگهدارنده) وصل کنید و سپس هالوژن‌ها را در پلتفرم لامپ و در آخر پلتفرم را روی براکت قرار دهید. توجه داشته باشید که باید اندازه آن فضای ایجاد شده در سقف کشسان و پلتفرم را در سطح با سقف کشسان قرار دهید.

۳. نورپردازی فیبر نوری 

نورپردازی فیبر نوری جز جذاب‌ترین و زیباترین نوع نورپردازی‌ها به شمار می‌آید. در این نوع نورپردازی از دو بخش کابل فیبر نوری و منابع تغذیه سوسو زن استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا منبع تغذیه موجود در قسمت پشتی سقف کشسان را به سقف اصلی متصل نموده و سپس کابل فیبر نوری را در آن جای می‌دهید و پس از آن کابل فیبر نوری را به صورت مساوی و یکنواخت در سقف کشسان پخش نمایید. این منبع تغذیه باعث تولید نور و انتقال آن به انتهای فیبر نوری و در نهایت نورپردازی در سقف کشسان لاکر شود.

نکات مهم درباره نورپردازی سقف کشسان لاکر:

سقف کشسان لاکر - نکات مهم درباره نورپردازی سقف کشسان لاکر

با نصب سقف کاذب لاکر از آزادی عمل بسیار زیادی برای اجرای نورپردازی برخوردار خواهید بود. اما رعایت برخی نکاتی نیز الزامی است.

  • هنگام نورپردازی در سقف کشسان لاکر لازم است به طرح و ابعاد توجه شود. زیرا در صورت عدم توجه نتیجه نهایی کار زیبا نخواهد بود.
  • لامپ‌‌ها و دیگر تجهیزات روشنایی مورد استفاده در نورپردازی سقف کشسان لاکر می‌بایست حرارت کمی تولید کنند. زیرا در صورت وجود و افزایش حرارت در قسمت پشتی سقف کشسان فرم آن تغییر خواهد نمود و در نتیجه در کیفیت آنها نیز تاثیر می‌گذارد.
  • قبل اجرای نورپردازی حتما به میزان روشنایی مورد نیاز در محیط توجه نمایید. به یاد داشته باشید که زیبایی حاصل نورپردازی فقط قسمتی از کار است. وظیفه و هدف اصلی از اجرای نورپردازی دستیابی به روشنایی مورد نیاز است. در نتیجه بهتر است تامین روشنایی کافی را در مقایسه با زیبایی را در اولویت بگذارید.
  • هنگام اجرای نورپردازی در سقف‌‌های کشسان لاکر دارای طرح باید توجه نمایید که نور به صورت یکنواخت به تمام بخش‌های سقف برسد تا سایه روشنی ایجاد نشود.

قیمت سقف لاکر

سقف کشسان لاکر - قیمت سقف لاکر

در تعیین قیمت نهایی سقف کاذب کشسان لاکر عوامل متعددی تاثیر دارند. مواد اولیه مورد استفاده در سقف کشسان آینه‌ای بر قیمت نهایی تاثیر گذار است. برای مثال کیفیت، ضخامت و جنس پارچه بر قیمت سقف کشسان لاکر تاثیر مستقیم دارد. یکی از عوامل دیگر نورپردازی سقف کشسان لاکر است. مدل نورپردازی و تعداد فیبر‌های نوری مورد نیاز نیز بر قیمت تاثیر دارد.

اندازه و ابعاد محیط سومین عامل تاثیر گذار بر هزینه است. به این صورت که هر چه محیط بزرگتر باشد شما از نظر ابعاد بزرگتر و دارای فرورفتگی و برآمدگی‌های بیشتری باشد قیمت سقف لاکر نیز به همان میزان افزایش می‌یابد.

نتیجه گیری

با نصب و اجرای سقف کاذب لاکر فضای داخلی محیط شما به طور کلی تغییر خواهد کرد. این نوع سقف‌ها به دلیل مزایای بیشمار از جمله زیبایی ظاهری و دوام و ماندگاری بالا مورد استقبال بسیار از افراد قرار گرفته است. علاوه بر این نصب این سقف‌ها نیز بسیار ساده است و فقط یک یا چند روز زمان می‌برد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دو =