سقف کاذب مدرن یکی از مصالح پرکاربرد و نسبتا جدید در ساخت و ساز و بازسازی خانه است. در واقع از سقف‌های کاذب به دلیل مزایایی مانند وزن کم، مقاومت بالا در برابر حرارت و زیبایی بی‌نظیر ، سقف آکوستیک نیز هستند و بنابر این دلایل مناسب استفاده در فضاهای مختلف از جمله ویلاها می‌باشند. با نصب و اجرای این نوع سقف‌ها علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری بنا، و بهای ملک نیز دو چندان می‌شود. سقف کاذب مدرن ویلا دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی می‌باشند که با توجه به متراژ، ارتفاع سقف اصلی و فضای نهایی ویلا می‌توان آنها را انتخاب نمود. در این مقاله درباره انواع سقف کاذب ویلا توضیحات مفیدی در اختیارتان خواهیم گذاشت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

امروزه اکثر طراحان داخلی در تلاشند که زیباترین و شیک‌ترین سقف‌های کاذب را برای ویلاها استفاده نمایند. با طراحی مناسب و اجرای صحیح سقف‌ کاذب در ویلا ظاهری شیک و فوق العاده را به ویلای خود می‌بخشید.

سقف کاذب مدرن ویلا چیست؟

سقف کاذب مدرن ویلا -سقف کاذب مدرن ویلا چیست

بدون تردید داشتن ویلایی مدرن و لوکس آنچنان آسان نیست. به همین دلیل ابتدا باید سبک‌های قدیمی و کلاسیک ساختمان‌ سازی را فراموش کرده و به سراغ سبک‌ها و سازه‌های مدرن بروید. امروزه استفاده از انواع سقف مدرن برای ویلاهای شیک و جذاب به طور چشمگیری افزایش یافته است. استفاده از سقف کاذب و نورپردازی با کناف یکی از مواردی است که بر زیبایی فضای داخلی ویلا تاثیر زیادی دارد. سقف کناف برای تمامی فضاها کاربرد دارد، برای مثال از سقف کاذب سرویس بهداشتی به دلیل ضد آب بودن آن استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از کناف سقف اتاق خواب در  اتاق خواب‌ها استفاده کرد. در ویلاهای دوبلکس از سقف کاذب پذیرایی در طبقه همکف و طبقه‌های بالاتر استفاده می‌شود و فضایی بسیار زیبا و منحصر بفرد می‌سازد. سقف کاذب علاوه بر زیبایی چشمگیری که دارد، برای پوشاندن تاسیسات موجود در سقف و عایق بندی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع متریال و هزینه سقف کاذب مدرن سبب امکان طراحی و اجراهای بسیار زیبا و متفاوت شده است. سقف کاذب گریلیوم، سقف کاذبPVC، سقف کاذب چوبی و سقف کاذب آکوستیک برخی از سقف‌های کاذب مدرن می‌باشند که در ادامه به تفصیل درباره آنها توضیح خواهیم داد.

سقف کناف مناسب برای ویلا

سقف کاذب مدرن ویلا - سقف کناف مناسب برای ویلا

 یکی از انواع شناخته شده، رایج و پرکاربرد سقف‌های کاذب، کناف است. سقف کاذب کناف به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. در تولید سقف کاذب کناف ثابت از صفحات گچی یا سیمانی و برای زیرساخت آن از پروفایل‌ فولادی با وزن کم استفاده می‌شو.

انواع سقف کناف ویلا

این نوع سقف کاذب کناف در دو مدل دکوراتیو و ساده تولید می‌شود. با نصب مدل دکوراتیو می‌توانید از طرح‌های بسیار شیک و متنوع استفاده نمایید.

سقف کاذب کناف متحرک یا مشبک نیز بیشتر در ویلاهای استفاده می‌شود که هدف نورپردازی و سایر تاسیسات زیر سقف است. از آنجایی که این سقف‌ها ثابت نمی‌باشند می‌توان تایل سقف کاذب را به راحتی باز کرد.

به طور کلی اجرای سقف کاذب کناف ویلا نه تنها به دکوراسیون داخلی، زیبایی منحصر به فردی می‌بخشد بلکه به دلیل وزن سبک، عدم نیاز به نگهداری زیاد، سهولت در نصب، امکان انجام نورپردازی‌ بسیار متنوع و … دارای قیمت مقرون به صرفه‌ایی می‌باشند. تمامی این موارد به کاهش هزینه بازسازی ساختمان منجر می‌شود.

انواع سقف کاذب برای ویلا

سقف کاذب مدرن ویلا - انواع سقف کاذب برای ویلا

همانطور که گفتیم برای زیبایی بیشتر ویلا از سقف کاذب یا کناف استفاده می‌شود. توجه به این نکته که سقف کاذب ویلا انواع مختلفی دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجا که برخی از ویلاها قدیمی‌تر هستند و از کناف در سقف آن‌ها استفاده نشده، افراد می‌خواهند با اجرای سقف کاذب زیبایی فضای خود را چند برابر کنند. از همین رو به دنبال قیمت کناف می‌باشند که می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت kiandecore.com از قیمت و هزینه سقف کاذب با‌خبر شوند. سقف کاذب مدرن ویلا انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر بفرد خود می‌باشند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا انواع سقف کاذب مدرن ویلا یا بعبارتی انواع سقف ویلا را به شما معرفی کنیم.

۱- سقف کاذب ویلای رابیتس

سقف کاذب مدرن ویلا - سقف کاذب ویلای رابیتس

سقف کاذب رابیتس جزء قدیمی‌ترین و پرکاربردترین انواع سقف کاذب می‌باشد. از سقف کاذب رابیتس در ویلاها بیشتر از سایر فضاها استفاده می‌شود. این نوع سقف کاذب با سقف کاذب کناف شباهت زیادی دارد اما طریقه نصب آن با کناف متفاوت است که در ادامه به آن می‌پردازیم. سقف کاذب رابیتس دو نوع برجسته و مسطح دارد که استفاده از هر یک بسته به سلیقه و انتخاب خود مشتری و همچنین متراژ فضا دارد. این سقف ویلایی کاذب علاوه بر زیبایی منحصر بفرد، در برابر نیز حرارت مقاوم است در نتیجه عایق خوبی برای آتش‌سوزی می‌باشد. 

سقف کاذب رابیتس از میلگرد و نبشی ساخته می‌شود. علاوه بر این، طراح و کارفرما برای اجرای هر طرحی می‌توانند از این نوع سقف کاذب استفاده کنند. رابیتس باید در مرحله نازک کاری‌های ویلا نصب و اجرا شود. در صورتی که سازه شما تکمیل است نمی‌توان از رابیتس استفاده کرد. در نصب و اجرای رابیتس، در وهله اول میلگردهای آن را به سقف جوش می‌دهند و بعد فویل‌های رابیتس به میلگردهای موجود در مرحله قبل جوش داده می‌شوند. پس از نصب میلگرد و فویل، گچ کار باید شروع به گچ کردن سازه کند. 

۲- سقف کاذب ویلای چوبی

سقف کاذب مدرن ویلا - سقف کاذب ویلای چوبی

یکی از محبوب‌ترین سقف‌ کاذب ویلا، سقف کاذب چوبی است. از این رو در بسیاری از طراحی دکوراسیون‌های داخلی شاهد استفاده زیاد از آن هستیم. در واقع چوب به دلیل یادآوری طبیعت و جنگل علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی زیبا و محیطی دنج، باعث ایجاد آرامش برای ساکنان ویلا می‌شود. البته از سقف کاذب چوبی می‌بایست در ساختمان‌هایی استفاده کرد که اطراف سقف مرطوب نباشد. زیرا چوب حساسیت زیادی به رطوبت دارد. حتی اگر با رنگ آمیزی بتوان میزان مقاومت چوب را تا حدی افزایش داد اما همچنان با گذشت زمان و به دلیل در معرض رطوبت قرار داشتن دچار پوسیدگی و فرسودگی می‌شود. 

با این وجود در صورت اجرای سقف کاذب چوبی از مزایایی نظیر صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی، پنهان سازی تاسیسات و سیم کشی‌ها و قابلیت آکوستیک بودن بهره‌مند خواهید شد.

۳- سقف کاذب پی وی سی (PVC) مدرن برای ویلا

سقف کاذب مدرن ویلا - سقف کاذب پی وی سی (PVC) مدرن برای ویلا

سقف کاذب پی وی سی در دسته سقف‌های کاذب مدرن قرار می‌گیرد. سقف کاذب پی وی سی دارای ویژگی‌های بسیاری می‌باشد که شامل قابلیت شستشو، عایق حرارت، آکوستیک بودن، وزن سبک و … می‌باشد. از این رو سقف کاذب پی وی سی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این نوع سقف طول عمر و ماندگاری بسیار زیادی دارد. همچنین جنس آن از نوعی پلاستیک فشرده و سخت است. سقف کاذب پی وی سی که انعطاف‌پذیری نسبتا خوبی دارد، قابل استفاده در هر فضا و سبکی می‌باشد. 

۴- سقف کاذب گریلیوم ویلا

سقف کاذب مدرن ویلا - سقف کاذب گریلیوم ویلا

یکی از انواع سقف کاذب مدرن و جذاب ویلا گریلیوم می‎‌باشد که کاربرد دکوراتیو دارد. سقف کاذب گریلیوم ویلا از جنس آلومینیوم و دارای حفره‌های مربعی هستند. همچنین هنگام نصب سقف کاذب گریلیوم زیرساخت فولادی بکار برده می‌شود.با اجرای سقف کاذب گریلیوم ویلا علاوه بر مدرن‌سازی ویلا، امکان نورپردازی متنوع نیز وجود دارد.  در واقع این نوع سقف کاذب مناسب محیط‌های خاصی می‌باشد که مخفی سازی تاسیسات زیر سقف اهمیت دارد. 

از دیگر مزایای سقف کاذب گریلیوم ویلا می‌توان به سبک وزن بودن، شستشوی راحت، عایق حرارت و صوت بودن، امکان استفاده با سایر سقف‌های کاذب و از همه مهم‌تر تعمیر آسان آن اشاره نمود.

اجرای انواع سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب مدرن ویلا - اجرای انواع سقف کاذب گریلیوم مناسب ویلا

نگهدارنده‌ها اصلی‌ترین عوامل هنگام اجرای سقف کاذب گریلیوم هستند. همانطور که می‌توان حدس زد وظیفه نگهدارنده‌ها، نگه داشتن سقف کاذب فلزی می‌باشد. به این صورت که مستقیما روی زیرساخت نصب و توسط پیچ به سقف متصل می‌شوند. البته توجه داشته باشید این چنین زیرسازی برای فضاهای بسیار بزرگ است و در خانه‌های معمولی شاهد این مراحل نخواهید بود. 

همچنین برای ایجاد نورگیر در ویلا می‌توانید سقف کاذب گریلیوم را با شیشه ترکیب کنید و یک چشم انداز بسیار جذاب را بیافرینید. هنگام نصب سقف کاذب گریلیوم برای قرار گرفتن درست هر پنل باید یک زیرسازی آهنی انجام شود. در ادامه مراحل اجرای این نوع سقف کاذب را بررسی می‌کنیم.ابتدا لازم است بر اساس ابعاد محیط زیرسازی طولی و شبکه‌ای انجام شود. برای انجام زیرسازی به روش استاندارد، از قوطی‌هایی با ابعاد ۲۰× ۲۰، ۳۰ × ۳۰ و ۱۰ × ۳۰ استفاده می‌شود.

هنگام سقف کاذب گریلیوم، زیرسازی پایه بسته به نظر کارفرما و با دقت زیاد انجام می‌شود. از آنجایی که سازه کریر بر روی زیرساخت قرار داده می‌شود، انجام درست و با دقت زیرسازی سقف ضروری است.

در مرحله آخر بعد از اتمام زیرسازی آهنی نوبت به متصل کردن کریر‌ها توسط پیچ و به حالت عمود بر سقف کاذب به زیرساخت پایه است. مهم‌ترین نکته هنگام نصب کریرها، توجه و رعایت فاصله مناسب و یکسان بین آنها و فاصله بین کریر اول و آخر با دیوار می‌باشد. در نهایت پانل سقف کاذب بر روی زیرساخت را نصب نمایید.

 

اجرای سقف کاذب آکوستیک و جاذب صوت

سقف کاذب مدرن ویلا - اجرای سقف کاذب آکوستیک و جاذب صوت

در اجرای سقف کاذب آکوستیک به توری‌ها فلزی، پروفیل، تایل چوبی، ورق آلومینیوم و … نیاز دارید. اجرای این سقف کاذب بدین صورت است که تایل‌های آکوستیک در قیمت داخلی شبکه‌بندی سقف اصلی قرار می‌گیرند. این تایل‌های آکوستیک دارای ابعاد ۶۰×۶۰ سانتی‌متر هستند. پس از قرار دادن تایل‌ها، حال نوبت به نصب نبشی‌های گالوانیزه می‌رسد که باید نسبت به خط تراز سقف نصب شوند. پس از آن باید آویز‌های سقف و سپری‌ها را نصب کرد. در این نوع سقف سپری‌های T3600 ، T1200 و T600 مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

 

سقف کاذب دامپا و یک طراحی زیبا در سقف

سقف کاذب مدرن ویلا - سقف کاذب دامپا و یک طراحی زیبا در سقف

سقف کاذب دامپا چیست؟ دامپا جز با قدمت‌ترین سقف‌های کاذب محسوب می‌شود. سقف کاذب دامپا از طریق حالت دادن صفحات کویل آلومینیومی تولید می‌شوند. این سقف‌ها دارای ضخامت ۰.۵ – ۰.۷ میلی‌متر می‌باشند.  بیشترین کاربرد این نوع سقف‌ها برای ویلاها و محیط‌هایی است که دسترسی به پشت سقف کاذب حائز اهمیت است.سقف کاذب دامپا به دلیل مزایایی از جمله قابلیت شستشو، زیبایی ظاهری و هزینه پایین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین به دلیل وجود رنگ پودری الکترواستاتیک و رنگ مایع مقاومت سقف کاذب دامپا بسیار بالا است.

اجرای انواع سقف کاذب مدرن برای ویلا

سقف کاذب مدرن به روش‌های مختلفی نصب و اجرا می‌شود اما اجرای آن کار آسانی است و در مدت زمان کمی نصب می‌شود. ابتدا باید نبشی‌ها را دور دیواری که می‌خواهیم سقف کاذب بر روی آن اجرا شود، نصب کنیم. این نبشی‌ها نقش سازه باربر را در سقف کاذب ایفا می‌کنند. توجه داشته باشید ترازها برای نصب نبشی کاملا دقیق و درست باشد. روش چیدن تایل‌های سقف کاذب با مکان قرارگیری سازه‌ها ارتباط مستقیمی دارد. بعد از اینکه نبشی‌ها را نصب کردیم، حال باید سازه‌های سپری را عمود بر نبشی‌ها اجرا کنیم. سازه‌های سپری در اصل بار تایل‌ها را تحمل می‌کنند. 

هدف از نصب نبشی‌ها به سقف اولیه (اصلی) ساختمان، متصل نمودن مفتول به سازه سپری است. فاصله‌های مورد نظر برای اتصال مفتول باید با توجه به نوع سقف کاذب و تعداد محل‌ها نورپردازی محاسبه شود. بعد از نصب نبشی‌ها باید مکان‌های مورد نظر برای نورپردازی را مشخص کنید. بعد از اینکه محاسبه به صورت دقیق انجام شد می‌توانید مفتول‌ها را متصل کنید. 

مزایای استفاده از سقف کاذب برای ویلا

سقف کاذب مدرن ویلا - مزایای استفاده از سقف کاذب برای ویلا

اجرای سقف کاذب مدرن ویلا مزیت‌های بیشماری دارد، از جمله: 

  • داشتن فضای زیباتر 
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • قابلیت جابه‌جایی
  • تعمیر آسان
  • امکان اجرای نورپردازی دلخواه
  • کاهش مصرف انرژی
  • کاور کردن تاسیسات موجود در سقف
  • عایق مناسب برای حرارت و صدا
  • وزن کم

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید سقف کاذب مدرن نه تنها در ساخت و بازسازی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه بهترین گزینه انتخابی برای ویلاها می‌باشند. همچنین هنگام نصب و اجرای سقف ویلا مدرن دقیقا مشابه سقف کاذب ساختمان‌های دیگر باید اصول استاندارد رعایت شود. به دلیل موقعیت جغرافیایی ویلاها هنگام انتخاب سقف کاذب مناسب برای ویلا باید شرایط خاصی از جمله آب و هوا و شرایط جوی را در نظر گرفت. برای خرید سقف کاذب مناسب و مقرون به صرفه به سایت kiandecore.com مراجعه نمایید و از کارشناسان مربوطه درباره انتخاب بهترین سقف کاذب برای ویلای خود کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =