تعریف سقف کاذب ماربل شیت + هر آنچه باید از آن بدانید

سقف کاذب ماربل شیت یکی از انواع سقف کاذب به شمار می آید که اجرای آن در محیط های مجلل بسیار پرطرفدار است. طراحی سقف کاذب ماربل شیت شبیه سنگ های لوکس و گران قیمت است و نمای داخلی فضاهای مدنظر را اعم از محیط های مسکونی، تجاری و اداری را بسیار چشم نواز می کند.

سقف کاذب ماربل شیت

سقف کاذب ماربل شیت

سقف کاذب ماربل شیت ساخته شده از قطعاتی است که متریال کاربردی در آن ۳۰ درصد پودر سنگ و ۷۰ درصد pvc است. از همین رو برای به دلیل پودر سنگ به کار رفته در آن وزن بیشتری نسبت به ورقه های سقف کاذب تمام pvc دارد. از همین رو قبل از به کارگیری این نوع سقف باید وزن آن و تحمل ساختمان را برآورد دقیق کرد. نکته دیگری که درباره سقف ماربل شیت باید مورد توجه قرار داد اینکه، از این متریال برای دیوارهای کاذب نیز استفاده می شود که وزن قطعات کاربردی در سقف از انواع دیواری کمتر است.

این طرح برای اجرا سقف کاذب آشپزخانه نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

شرکت  کیان دکور طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نیز انواع سقف های کاذب با بهره گیری از بهترین استاد کارهای کناف کار تهران است. در صورت نیاز به اجرای انواع سقف های کاذب می توانید با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

✔️ مطالعه بیشتر: دیوار تاسیساتی کناف چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع ماربل شیت

سقف کاذب ماربل شیت غالبا بر اساس محیطی که مورد استفاده قرار می گیرد دسته بندی می شود. از جمله:

  • مراکز درمانی
  • ساختمان مسکونی
  • محیط های تجاری
  • لابی ها و هتل ها

مزایا و معایب سقف کاذب ماربل شیت

مزایا و معایب سقف کاذب ماربل شیت

مهمترین مزیتهایی که می توان برای این نوع از سقف های کاذب برشمرد عبارت است از:

  •   وزن کم قطعات سقف ماربل شیت
  •   نصب آسان و سریع
  •   هزینه مقرون به صرفه نسبت به سنگ
  •   قابلیت اجرای نورپردازی برای زیبایی بیشتر فضا
  •   عایق حرارتی و صوتی
  •   ضد آب و دارای قابلیت شستشو
  •   آنتی باکتریال
  •   بی نیاز از نازک کاری
  •   تنوع ابعاد، طرح و رنگ

این نوع سقف نیز معایبی نیز به همراه دارد از جمله می توان موارد زیر برشمرد:

  •   نمای ظاهری این نوع سقف گرمابخشی مثل چوب ندارد و فقط باعث مجلل دیده شدن فضا می شود
  •   علیرغم تنوع زیادی که دارد اما کاملا شبیه سنگ طبیعی نیست
  •   این نوع سقف و دیوارپوش در فصل سرما به شدت سرد است

✔️ مطالعه بیشتر: سقف کامپوتایل؛ بررسی بهترین مکان نصب و ویژگی های آن!

سقف کاذب ماربل شیت چه کاربردی دارد؟

سقف کاذب ماربل شیت چه کاربردی دارد؟

سقف ماربل شیت عمدتا با توجه به اینکه بر اساس فضا دسته بندی می شود از همین رو مشخص است که از این نوع سقف در اماکنی مثل هتل ها، اماکن مسکونی، تجاری و اداری استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای ماربل شیت علاوه بر سقف های کاذب، به عنوان دیوارپوش نیز استفاده می شود. با توجه به اینکه ماربل شیت با عنوان سنگ مصنوعی نیز شناخته می شود از همین رو در همه فضاهایی که بتوان از سنگ طبیعی و زینتی استفاده کرد می توان از ماربل شیت نیز برای زیباسازی و پوشش محیط استفاده کرد.

استفاده از این نوع سقف و دیوارپوش به دلیل هزینه کم و نصب آسان بسیار پرطرفدار است. بسیاری از کسانی که خواستار ایجاد فضایی مجلل هستند  با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه از ماربل شیت استفاده می کنند.

قیمت استفاده از سقف و دیوارپوش ماربل شیت به عوامل مختلفی اعم از مساحت فضای مورد نظر، ابعاد ماربل شیت، دستمزد استاد کار و نصاب و متریال مورد استفاده بستگی دارد.

مهم ترین نکات درباره سقف کاذب ماربل شیت

مهم ترین نکات درباره سقف کاذب ماربل شیت

در صورتی که تمایل به استفاده از انواع سقف های کاذب ماربل شیت دارید در نظر داشته باشید که این نوع سقف ها به صورت ورق هایی هستند که طراحی ها و رنگ های مختلفی دارند. عمده رنگ هایی که برای سقف به کار می رود در طیف های رنگی مختلف اعم از خاکستری، بژ، صورتی، سبز و… است که در مجموع نشان دهنده تنوع رنگی بالای این نوع سقف است.

نکته دیگری که باید درباره ماربل شیت بدانید اینکه در صورت استفاده از سقف و دیوار پوش متفاوت است. مدل های به کار رفته در سقف های کاذب وزن و ضخامت کمتری نسبت به انواع دیوارپوش دارند. از همین رو نصب قطعات در سقف بسیار آسانتر و سریعتر انجام می شود. علاوه بر اینکه قطعات کاربردی سقف قابلیت نورپردازی نیز دارند. با این وجود پیش از استفاده حتما وزن سقف های کاذب و دیوارپوش را در تحمل ساختمان لحاظ کنید.

✔️ مطالعه بیشتر: سقف کاذب لوور؛ بررسی بهترین نوع لوور کدام است؟

محل استفاده از سقف کاذب ماربل شیت

محل استفاده از سقف کاذب ماربل شیت

با توجه به تنوع و ویژگی هایی که برای سقف ماربل شیت برشمردیم می توان از این نوع سقف های کاذب در قسمت های مختلف یک مکان نیز استفاده کرد. در سرویس بهداشتی و حتما، آشپزخانه، راهروها، پذیرایی، در فضاهای تجاری و اداری و… می توان از آن استفاده کرد و محدودیتی برای کاربرد آن نیست.

علاوه بر اینکه می توان از ماربل شیت در قالب قرنیز برای مکان های مختلف حتی پارکینگ ها و لابی نیز استفاده کرد. بسیاری از هتل ها و رستوران های لوکس نیز در پایان کار برای زیبایی در دکوراسیون داخلی خود از این نوع سقف های کاذب یا دیوارپوش استفاده می کنند.

برخی موارد از ماربل شیت نیز برای تزیین یک دیوار دکوراتیو استفاده می کنند. همه این موارد نشان دهنده پر کاربرد بودن این طرح است که در دکوراسیون داخلی دست طراحان و مجریان آن همچنین مشتریان را باز گذاشته است.

جمع بندی

استفاده از سقف های کاذب ماربل شیت برای بسیاری از اماکن و قسمت های مختلف یک مکان به کار می رود. مهمترین دلایلی که استفاده از این نوع سقف های کاذب را جذاب می کند تنوع رنگ و طراحی در کنار نصب آسان و سریع است، همچنین هزینه بسیار مقرون به صرفه آن در مقایسه با سنگ طبیعی در مجموع ماربل شیت را به گزینه ای پرطرفدار تبدیل کرده است. نصب آسان قطعات ماربل شیت با چسب پلی اورتان به جای استفاده از ملات کار حمل و نقل و نظافت پایان کار را نیز راحت کرده است. از همین رو نمی توان از این گزینه برای کاربرد در محیط های عمومی چشم پوشی کرد.

در نهایت در صورتی که تمایل به اجرای این نوع دکوراسیون در محیط منزل یا تجاری و اداری دارید لازم است از یک شرکت معتبر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. تا در نهایت علاوه بر رضایت از نتیجه نهایی، متحمل خسارات و هزینه های جانبی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 18 =

تماس بگیرید

09126214611