سقف کامپوتایل؛ بررسی بهترین مکان نصب و ویژگی های آن!

همانطور که ساختمان بدون سقف محکم ناقص به نظر می رسد، دکوراسیون خانه نیز بدون سقف خوب کامل نخواهد بود. امروزه انواع سقف کاذب برای طراحی و زیبایی این قسمت از خانه ارائه شده است که هرگز محدودیت های اجرایی سقف های سنتی را ندارد. یکی از مدرن ترین سقف های کاذب، سقف کامپوتایل است که از نظر زیبایی شناختی حرف اول را می زند و در ابعاد و طراحی های مختلف قابل اجراست.

بسیاری از افراد برای تزیین و اجرای سبک دکوراسیون داخلی از سقف های کاذب یا سقف های طرح گچی مدرن و یا سقف کناف استفاده می کنند، زیرا جدیدترین مدل ها برای طراحی سقف با وزن سبک به صورت کاذب تولید می شوند و نصب آن ها روی سقف بسیار آسان است. مطمئن با نصب جدیدترین طرح های سقف کاذب برای سالن، اتاق خواب و … نمایی شگفت انگیز به خانه تان اضافه می کند و موجب می شود خانه شما نسبت به دیگر خانه ها متمایز جلوه دهد.

در این مطلب تصمیم داریم بیشتر با سقف کامپوتایل و ویژگی های آن به عنوان جذاب ترین سقف کاذب آشنا شویم. همراه ما باشید!

سقف کامپوتایل چیست؟

سقف کامپوتایل چیست؟

سقف کامپوتایل یکی از جدیدترین و خاص ترین سقف های کاذب و دیوار پوش است که در طرح های بی نظیر و ابعاد مختلف نصب می شود. تایل های این مدل سقف بیشتر برای نمای دکوراتیو مورد هدف قرار می گیرد و در ابعاد مختلف قابل اجراست. این مدل سقف نه تنها برای سقف، بلکه برای دیوار نیز استفاده می شود که ترکیب آن با سقف می تواند زیبایی عالی در نمای کلی ایجاد کند.

یکی از ویژگی های محبوب سقف کامپوتایل امکان جا به جایی آن است که بعد از نصب می توان آن را در مکان دیگری اجرا نمود. در حالی که نیازی به انجام اقدامات عمرانی نخواهد بود. ساختار اصلی پانل های سقف نیز از جنس کامپوزیت smc و الیافت رزین است که معمولا در ضخامت ۳ میلیمتری طراحی می شود. همچنین برای رنگ روی سقف از رنگ های پودری الکترواستاتیک استفاده که مدل رنگ از سقف در برابر خوردگی، مایعات و رطوبت به خوبی محافظت می کند. وزن هر متر مربع کامپوتایل نیز حدود ۳ و نیم کیلوگرم محاسبه شده که امکان استفاده از آن برای خانه های مقاوم به زمین لرزله وجود دارد.

✔️ مطالعه بیشتر: سقف کاذب لوور؛ بررسی بهترین نوع لوور کدام است؟

ویژگی های سقف کامپوتایل

ویژگی های سقف کامپوتایل

  •     بعد از نصب این سقف امکان دسترسی به تاسیسات زیر آن وجود دارد. با برداشتن تایل ها به راحتی می توان به تاسیسات دسترسی پیدا کرد و در بروز هر گونه مشکل نیازی به تخریب سقف نخواهد بود.
  •     سقف کامپوتایل به عنوان سقف کاذب در سریع ترین زمان نصب می شود و به طراحی دلخواه تان دست می یابید. همچنین انتخاب عالی برای بازسازی خانه  است.
  •     از دیگر ویژگی های عالی این مدل سقف، عایق مناسب صوت است که همانند سقف های آکوستیک هیچ گونه صدایی را از خودش عبور نمی دهد.
  •     تمیز نگهداشتن این سقف نسبت به سقف های سنتی بسیار ساده است و به راحتی با دستمال و محصولات نظافتی تمیز می شود.
  •     پنل های طراحی شده این سقف طول عمر بالایی دارند و سالیان طولانی بدون آسیب دیدگی قابل استفاده هستند.
  •     امکان نورپردازی داخل این سقف وجود دارد که اجرای این ایده زیبایی آن را دوچندان می کند.

از سقف کامپوتایل در چه مکان هایی استفاده می شود؟

از سقف کامپوتایل در چه مکان هایی استفاده می شود؟

پنل های این مدل سقف به دلیل طراحی های متنوع و زیبا قابل استفاده برای محیط های مختلف است. شما نیز می توانید این ایده را برای مراکز اداری، تجاری و درمانی استفاده کنید و از ویژگی های جذاب کنافکاری سقف پذیرایی لذت ببرید. همچنین اجرای آن در خانه های مسکونی بسیار طرفدار دارد و طراحی داخلی را بدون هیچ ایراد و نقصی به نتیجه می رساند. از دیگر مکان های رایج برای نصب کامپوتایل می توان به پایانه های مسافری، فرودگاه ها، هتل ها، سالن اجتماعات، تئاترها، استادیوم های ورزشی، ایستگاه های مترو و … نیز اشاره کرد.

✔️ مطالعه بیشتر: محاسبه هزینه بازسازی ساختمان و مهم ترین نکات در سال ۱۴۰۱

مزایا و معایب سقف کامپوتایل

مزایا و معایب سقف کامپوتایل

سقف کاذب کامپوتایل به دلیل زیبایی و طراحی عالی میان معماران و طراحان داخلی بسیار محبوب و پرطرفدار است و مزایای بی نظیر را در اختیار صاحبین ساختمان ارائه می دهد. در موارد زیر بیشتر با مزایای این ایده آشنا می شوید:

  •     امکان نصب تایل های کامپوتایل در طرح و نقش های مختلف برای مثال، آجر نما، دایره ای، حصیری و موج دار.
  •     امکان نصب آن در محیط های مختلف و ترکیب آن با دیگر مصالح کاذب
  •     این مدل سقف دارای ویژگی ضدباکتری و میکروب است و مصالح به کار رفته در آن هیچ مشکلی برای صاحبین داخل ساختمان ایجاد نمی کند.
  •     مقاومت بالای آن در برابر مایعات و رطوبت عالی است.
  •     از دیگر مزایای آن می توان به مقاومت پانل ها در برابر آتش سوزی اشاره کرد. پس این مدل سقف در دسته بندی ضدحریق قرار می گیرد.
  •     سرعت بالای آن در نصب موجب می شود بسیاری از طراحان از این ایده برای اجرای سقف استفاده کنند.
  •     سبک وزن بودن تایل باعث می شود این سقف به عنوان راهکار مفید برای افزایش ایمنی سازه در برابر زلزله شناخته شود.
  •     سقف کاذب کامپوتایل در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم است و به راحتی در محیط های دارای دمای بین  ۴۰- الی ۱۶۰ درجه سانتی گراد نصب می شود.

اگر بخواهیم در مورد معایب سقف کامپوتایل صحبت کنیم باید بگوییم ویژگی های عالی آن نسبت به دیگر سقف های کاذب بیشتر است و کمتر معایبی برای آن تعریف می شود. ممکن است خیلی ها به دلیل قیمت کناف و سقف های کاذب دچار تردید شوند و قیمت گران آن را به عنوان عیب آن در نظر بگیرند، اما بدانید که تمام هزینه های ساخت و اجرای آن نسبت به سقف های سنتی مناسب تر و عمر طولانی آن در مقایسه با قیمت تمام شده ناچیز است. معمولا هزینه سقف براساس مدل سقف، طراحی مورد نظر، متراژ و مکانی که قرار است نصب شود، تعیین می گردد که هر چه مرغوبیت متریال بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

✔️ مطالعه بیشتر: سقف کاذب پلاستر پاریس و هرآنچه باید از آن بدانید

جمع بندی

کامپوتایل انتخابی عالی برای اجرای دیوارپوش و سقف های کاذب است که در متریال های مختلف اجرا می شود. با اجرای آن به راحتی می توانید میان المان های مختلف دکوراسیون مانند مبلمان، میز تی وی و … هماهنگی جذابی ایجاد کنید و از تمیزی و خاص بودن خانه تان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =

تماس بگیرید

09126214611