سقف کاذب ساده این روزها طرفداران بیشتری دارد. امروزه سقف کاذب و ملزومات مربوط به آن یکی از ارکان‌های مهم در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها است. سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارند که از جمله آن می‌توان به سقف کاذب ساده اشاره کرد. سقف کاذب ساده یکی از پر استفاده ترین و پرکاربردترین سقف‌های کاذبی است که امروزه در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از همین رو تصمیم گرفتیم که در این مطلب در مورد این سقف کاذب ساده با شما صحبت کنیم.

سقف کاذب ساده چیست؟

سقف‌های کاذب علاوه بر جنبه زیبایی ساختمان‌ها کاربرد های مختلف و زیاد دیگری نیز دارند. در واقع با استفاده از این سقف‌ها می‌توان هر نوع نورپردازی یا فرم دهی به سقف ساختمان را انجام داد. از طرفی با استفاده از این سقف‌ها می‌توان سقف ساختمان‌ها را بلندتر یا کوتاه‌تر نشان داد. در بعضی از مواقع از این سقف‌ها به جای پوشش دهی قسمت‌هایی از سقف که دچار تخریب یا خرابی هستند استفاده می‌شود.سقف های کاذب ساده انواع مختلفی دارند بعضی از آن‌ها را می‌توان به صورت کامل بر روی سقف اصلی فیکس کرد و بعضی از آن‌ها را نیز را می‌توان به صورت معلق قرار داد. یکی دیگر از ویژگی‌های این سقف‌ این است که می‌توانند عایق هوای سرد یا گرم باشند. همچنین این سقف‌ها می‌توانند عایق صدا نیز باشند به همین دلیل است که اگر به استودیوهای ضبط مراجعه کرده باشید حتما با این سقف‌های کاذب روبرو شده‌اید.

همانطور که در بالاتر در مورد آن صحبت کردیم سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارند. یکی از این سقف‌های کاذب پرطرفدار سقف ساده است. سقف‌های کاذب ساده  هم می‌توانند یک پوشش دهنده عیوب و اشکالات سقف باشند هم می‌توانند در عین سادگی فضای ساختمان را تغییر بدهند و هم با استفاده از آن‌ها می توان یک طراحی نور پردازی جدید به ساختمان اضافه کرد. درست است که امروزه سقف‌های کاذب متنوعی که بسیاری از آن‌ها دارای طرح و نقش‌های زیادی هستند در بازار موجود است، اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که سقف‌های ساده به دلیل سادگی و مینیمال بودن همیشه طرفداران خود را دارد و معمولاً قیمت مناسب و ارزانی هم دارد البته این قیمت می‌تواند با توجه به استحکام و مقاومت مصالح و متریال به کار رفته باشد.

معرفی سقف کاذب ساده
آشنایی با سقف کاذب ساده

معرفی انواع سقف کاذب ساده

اگر بخواهید در مورد سقف‌های کاذب بیشتر بدانید باید گفت که امروزه سقف‌های کاذب دارای تنوع بسیار زیادی است که هر کدام از آن‌ها متناسب محیط و سلیقه‌های مختلفی هستند. مثلاً واضح است که سقف‌های کاذب مخصوص پذیرایی با سقف کاذب آشپزخانه متفاوت است. در چند سال گذشته استفاده از سقف‌های طرح دار و شلوغ بسیار پرطرفدار بوده در حالیکه امروزه طرح‌ها و مدل‌های ساده و مینیمال بسیار پر طرفدارتر است. پیشنهاد ما به شما این است که همیشه سادگی را انتخاب کنید زیرا با گذشت چندین سال هیچ کدام از طرح‌ها و ایده‌های ساده دکوراسیون داخلی قدیمی نخواهند شد. به همین دلیل است که امروزه سقف کاذب ساده نسبت به دیگر سقف‌های کاذب طرفداران بیشتری دارد.

سقف‌های ساده از تایل‌های مختلف تشکیل می‌شود. این تایل‌ها می‌توانند گچی، ساده، حصیری و تخم مرغی باشند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که معمولاً تمامی سقف‌های کاذب ساده ضد آب و ضد رطوبت هستند به همین دلیل طول عمر بالایی را نیز برای آن‌ها می‌توان در نظر گرفت.

سقف‌های کاذب ساده می‌توانند به هر رنگی که شما دوست دارید باشند. اما معمولا در بسیاری از ساختمان‌ها و منازل و لابی آپارتمان‌های لوکس از رنگ سفید آن استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این سقف صرفا این است که به دلیل سبک وزن بودن هیچ بار اضافی را به ساختمان تحمیل نمی‌کند.

اجرای سقف کاذب ساده

ویژگی های سقف کاذب ساده

سقف‌های کاذب ساده هم می‌توانند محیط را از حالت یکنواختی و یکپارچگی خارج کنند بدون اینکه شلوغی و یا طرح‌های خاصی را به سقف بدهند. به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند از این نوع سقف های کاذب برای ساختمان و یا منزل خود مخصوصا در حین بازسازی منزل ، استفاده کنند. علاوه بر جنبه زیبایی سقف ساده می‌تواند یک پوشش مناسب برای سیستم‌های تاسیساتی و سیم کشی ساختمان باشند و همچنین هر نوع ایراد و یا نقصی را در سقف بپوشاند. یکی از کاربردهای مهم سقف‌های کاذب به خصوص سقف های ساده این است که در محیط هایی مثل سرویس بهداشتی و حمام هم از آن‌ها استفاده می‌کند.

یکی از موضوعاتی که کمتر به آن توجه می‌شود این است که استفاده از سقف‌های کاذب باعث می‌شود که صرفه جویی زیادی در مصرف برق شود. این موضوع به این علت است که معمولاً نورپردازی سقف‌های کاذب به شکلی است که از کمترین تعداد لامپ و از نوع کم مصرف آن استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این نوع از سقف ها این است که می‌تواند متناسب با سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی هر ساختمان تنوع رنگی داشته باشد.

سقف کاذب ساده

خصوصیات سقف های کاذب گچی ساده

در ادامه تعریف در مورد سقف کاذب ساده باید گفت که سقف های گچی ساده نیز بسیار پرطرفدار است که بیشتر افرادی که سبک مدرن دکوراسیون داخلی را می‌پسندند از این سقف های کاذب برای منزل خود استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این نوع از سقف ها این است که در عین شیک و زیبا بودن دارای هزینه بسیار مناسبی است. اگر می‌خواهید که سقف کاذب گچی ساده شما جلوه و نمای بیشتری داشته باشد بهتر است که از طراحی نورپردازی مختلف برای سقف ه استفاده کنید. نورپردازی‌های روکار و نورپردازی‌های توکار از نمونه  نورپردازی‌های پرکاربرد هستند که برای این نوع از سقف های کاذب استفاده می‌شوند.

یکی از ویژگی‌ها و یا مزایای بسیار خوب سقف کاذب گچی ساده امکان دسترسی به قسمت بالای سقف های کاذب است. همچنین نصب و اجرای این نوع از سقف‌ بسیار آسان و راحت است و در زمان کوتاهی می‌توان آن را انجام داد. در مورد نورپردازی این سقف‌های کاذب باید گفت که استفاده از لامپ‌های هالوژن و نور مخفی می‌تواند برای این سقف بسیار مناسب باشد. در مورد مقایسه قیمت این نوع سقف‌های کاذب ساده و سقف کناف باید گفت که سقف‌های کاذب گچی ساده قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت کناف سقف دارند. اگر در مورد قیمت این نوع سقف‌ها بخواهید بدانید باید گفت که قیمت نصب سقف گچی ساده با توجه به فاکتورهای زیادی مثل متراژ سقف و… متغیر است.

اجرای سقف کاذب ساده معرق

سقف‌های کاذب گچی که به آن‌ها سقف‌های کاذب پیش ساخته می‌گویند به دلیل زیبایی و کاربرد و نصب آسان بسیار پرطرفدار هستند. از این سقف گچی در محیط‌های مختلفی مثل محیط‌های اداری و نهادهای تجاری، منازل، لابی آپارتمان‌های لوکس و… استفاده می‌شود. از طرفی هزینه آماده کردن و نصب این نوع از سقف های کاذب بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و افراد و مجموعه‌هایی که دچار محدودیت بودجه هستند می‌توانند از این نوع سقف گچی استفاده کنند. از ویژگی‌های بسیار خوب این نوع از سقف ها این است که می‌توان طرح‌ها و ایده‌های مختلفی را بر روی این نوع از سقف پیاده سازی کرد. البته بعد از اینکه در مورد مزیت‌ها و ویژگی‌های خوب این نوع سقف های کاذب با شما صحبت کردیم باید به شما بگوییم که این نوع از سقف  یکسری معایبی هم دارند که در ادامه آن‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم.

این نوع سقف‌ها به این دلیل که دقیقاً در زیر سقف اصلی ساختمان قرار می‌گیرند باعث می‌شوند که ارتفاع سقف ساختمان کاهش پیدا کند. معمولا این نوع از سقف های کاذب نیاز به مراقبت زیادی دارد و در مقایسه با دیگر سقف‌های  کاذب طول عمر کمتری دارند. یکی دیگر از معایب مهم این نوع از سقف‌ این است که تحمل و مقاومت کمی در مقابل رطوبت و ضربه دارند. از طرفی تراز نبودن زیر سازی این نوع از سقف‌های کاذب باعث می‌شود که افراد زیادی از این نوع سقف های کاذب برای ساختمان خود استفاده نکنند.

مزایای سقف کاذب ساده

همانطور که در قسمت‌های بالا در مورد آن صحبت شد سقف‌های کاذب مختلفی در بازار موجود است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایا مخصوص به خود را دارند، پس چرا بهتر است که از سقف ساده استفاده کنیم یا اینکه مزایای سقف کاذب ساده نسبت به دیگر سقف‌های کاذب چیست؟  مینیمال و ساده بودن این نوع از سقف‌های کاذب باعث می‌شود که این سقف‌های کاذب ساده با هر نوع دکوراسیون داخلی مثل دکوراسیون مدرن، کلاسیک، سنتی و … متناسب باشد و اکثریت افراد آن را بپسندند. از طرفی سقف کاذب ساده اجرا و نصب بسیار راحتی دارد به همین دلیل هزینه نصب و اجرایی شدن آن‌ها نیز بسیار پایین‌تر از سایر سقف‌ها است.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این نوع از سقف‌های کاذب اجرای ساده و هزینه پایین آن است. در صورتی که بخواهید مدل دیگری از سقف را جایگزین آن کنید می‌توانید با کمترین هزینه در کمترین زمان تعویض سقف های کاذب را انجام بدهید. در مورد سقف‌های کاذب به این موضوع توجه کنید که هر سقفی را متناسب با محیط و مکان آن انتخاب کنید. مثلاً معمولا برای سرویس بهداشتی و حتی آشپزخانه از سقف‌های pvc استفاده می‌کنند. مثلاً سقف pvc و سقف کاذب pop آشپزخانه بسیار پر کاربرد است این نوع سقف‌های کاذب به دلیل نوع مصالح و متریالی که دارند ضد آب هستند و به همین دلیل دارای طول عمر بالایی می‌باشند.

مزایای سقف کاذب سادهز

چگونگی اجرای سقف کاذب ساده

اجرای سقف‌ کاذب ساده راحت است و به همین دلیل تقریباً تمامی نصاب‌های سقف های کاذب می‌توانند آن‌ها را نصب کنند. این آسانی و راحتی نصب باعث می‌شود که افراد در زمانی که نیاز به تعویض سقف‌های کاذب داشتن بتوانند آن را به راحتی انجام بدهند اما اگر می‌خواهید که با انواع پانل سقف کاذب آشنا شوید و اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها داشته باشید بهتر است که به مجموعه و سایت کیان دکور مراجعه کرده و این نمونه‌ها را به دقت مشاهده کنید.

نمونه سقف کاذب ساده برای محل کار
خاص ترین مدل سقف کاذب ساده

انجام پروژه سقف کاذب ساده توسط کیان دکور

در مطالب بالا سعی کردیم که شما را با انواع سقف‌های کاذب به خصوص سقف کاذب ساده آشنا کنیم. یکی از موضوعات بسیار مهمی که در مورد نصب و اجرای سقف ها حالا از هر نوعی که باشد دارای اهمیت بسیار زیادی است نحوه انجام و اجرای پروژه است. قاعدتاً افراد و مجموعه‌های زیادی هستند که اجرای این پروژه‌های دکوراسیون داخلی از جمله اجرای سقف های کاذب را انجام می‌دهند اما به این موضوع مهم توجه کنید درست است که نصب و اجرای سقف کاذب ساده، آسان راحت است اما باز هم این کار فقط از یک فرد متخصص و کارآزموده برمی‌آید و هر کسی نمی‌تواند این فرایند را به خوبی انجام دهد.

یکی از مجموعه‌های با سابقه و معتبری که  نصب و اجرای تمامی سقف‌های کاذب از جمله سقف کاذب ساده را انجام می‌دهد مجموعه کیان دکور است. کافی است فقط یکبار از خدمات مجموعه ما استفاده کنید تا به مشتری دائمی و همیشگی ما تبدیل شوید. تمامی تکنسین‌ها و متخصصین مجموعه ما دارای سابقه طولانی در حوزه انجام دکوراسیون داخلی و سقف‌های کاذب هستند.

انجام پروژه سقف کاذب ساده توسط کیان دکور

سخن پایانی

در این مطلب از سایت کیان دکور همانطور که گفته شد با ویژگی های سقف کاذب ساده  به طور کامل آشنا شدید. سقف‌های کاذب علاوه بر جنبه زیبایی ساختمان‌ها کاربرد های مختلف و زیاد دیگری نیز دارند. در واقع با استفاده از این سقف‌ها می‌توان هر نوع نورپردازی یا فرم دهی به سقف ساختمان را انجام داد. از طرفی با استفاده از این سقف‌ها می‌توان سقف ساختمان‌ها را بلندتر یا کوتاه‌تر نشان داد.

سوالات متداول

  1. آیا به دلیل ساده بودن نصب سقف کاذب ساده آیا هر فردی می‌تواند آن را نصب و اجرا کند یا خیر؟

درست است که در این مطلب به ساده بودن نصب سقف های کاذب اشاره شده اما به این موضوع مهم توجه کنید که نصب این نوع سقف‌ها نیاز به یک سری اصول و ریزه‌کاری‌ها دارد که رعایت آن‌ها فقط از یک متخصص بر می‌آید. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً این فرآیند را به یک فرد یا مجموعه متخصص با سابقه بسپارید زیرا در غیر این صورت اگر یک فرد غیر مطلع آن را انجام دهد مجبور هستید هزینه دوباره برای نصب آن انجام بدهید.

 

  1. یا برای پارکینگ‌ها نیز نیاز به سقف کاذب پارکینگ است یا خیر؟

از مهمترین مکان‌هایی که امروز برای آن از سقف های کاذب استفاده می‌شود پارکینگ‌ها هستند. این کار هم باعث می‌شود که تمامی تاسیسات و سیم کشی‌های پارکینگ پوشانده شود. البته به این موضوع توجه کنید که هر نوع سقف کاذبی باید با توجه به محیط و همچنین متریال آن نصب شود. امکان دسترسی به قسمت بالایی سقف کاذب پارکینگ از جمله اصولی است که در مورد نصب این نوع از سقف‌های کاذب باید رعایت شود.

  1. آیا از سقف‌های کاذب گچی ساده برای محیط‌هایی مثل سرویس بهداشتی و حمام هم استفاده می‌شود یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که به دلیل مرطوب بودن این محیط‌ها تلاش می‌شود که برای این محیط‌ها بیشتر از سقف‌های کاذب ضد آب مثل سقف‌های کاذب pvc و امثال آن استفاده شود تا طول عمر بیشتری را برای این نوع سقف های کاذب شاهد باشیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =