کناف کاری سقف اتاق کودک یکی از مواردی است که باید به آن توجه بسیاری شود. کناف اتاق خواب کودک می‌تواند فضای اتاق را زیبا و فانتزی کند، همین امر باعث می‌شود که کودک احساس بهتری در اتاق خود داشته باشد. امروزه سقف کاذب در صنعت ساختمان‌سازی و بازسازی خانه کاربرد بسیار زیادی دارد و افراد زیادی با توجه به قیمت سقف کناف که بسیار مقرون به صرفه است ، کناف را برای منزل خود انتخاب می‌کنند. همچنین با استفاده از طرح کناف سقف پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب‌ها و… طرح دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر داده و آن را جذاب‌تر نمایید. همچنین دیوار کناف نیز برای داشتن دیوار زیبا‌تر و حتی عایق کاربرد زیادی دارد. کناف اتاق خواب کودک دارای مدل‌های متنوعی است که می‌توانید طرح دلخواه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. 

سقف کاذب کناف چیست؟

سقف کاذب اتاق خواب کودک - سقف کاذب کناف چیست؟

سقف کاذب کناف جایگزین مناسبی برای سقف‌های قدیمی گچی است که کاربردها و قابلیت‌های زیادی دارد. اجرای سقف کاذب کناف به سرعت انجام می‌شود و تنوع طرح‌ها و مدل‌های این سقف بسیار زیاد است، حتی می‌توانید با استفاده از رنگ‌آمیزی، کاغذ دیواری و … آن را طراحی کنید تا نمای زیباتری در فضا داشته باشید. استفاده از سقف کاذب اتاق خواب می‌تواند تاثیر زیادی بر فضای اتاق خواب و همچنین نورپردازی آن داشته باشد. 

سقف کاذب اتاق خواب کودک - سقف کاذب کناف چیست؟

کناف یک پنل گچی روکش‌دار است. لازم به ذکر است که تمامی مواردی که در ساختمان با گچ انجام می‌شود، قابل اجرا با کناف هستند. مزایایی که کناف نسبت به گچ دارد،‌ سرعت اجرا و تنوع طرح‌های انتخابی است. همچنین اجرای نورپردازی بر روی کناف فضای منزل و اتاق خواب‌ها را زیباتر می‌کند و پخش نور به درستی انجام خواهد شد. باید بدانید که کناف در صورت خرابی قابل تعمیر یا جایگزینی است و همین موضوع باعث کاهش هزینه خواهد شد. 

 

چه نوع سقف کاذبی مناسب اتاق کودکتان است؟

سقف کاذب اتاق خواب کودک - چه نوع سقف کاذبی مناسب اتاق کودکتان است؟

سقف کاذب کناف اتاق کودک باعث زیبایی بیشتر اتاق کودک شما می‌شود. از آنجاییکه پنل‌های کناف انعطاف‌پذیر هستند می‌توانید طرحی متناسب با مدل کمد و تخت برای سقف طراحی یا انتخاب کنید. برای کناف اتاق کودک بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که با خاموش شدن چراغ‌های اتاق، طرح کناف زشت و نامفهوم نباشد. استفاده از رنگ‌های دلخواه یکی از مواردی است که هنگام استفاده از کناف مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. همچنین می‌توانید از عایق‌بندی برای سقف نیز استفاده کنید تا هم از نظر اتلاف انرژی و هم سروصدا خیالتان راحت باشد. تامین نور نیز از مواردی است که باید به‌ آن توجه بسیاری کرد. در صورت استفاده از کناف اتاق کودک می‌توانید نورپردازی مناسبی برای اتاق کودک در نظر بگیرید. 

شما می‌توانید با توجه به جنسیت کودکتان سقف کناف اتاق خواب را انتخاب کنید یا از رنگ‌هایی استفاده کنید که تلفیقی باشند و اتاق خواب را جذاب کنند. اتاق خواب کودک نباید یک رنگ باشد شما می‌توانید آن را مانند یک بوم نقاشی طراحی کنید. برای مثال می‌توانید از طرح‌هایی مانند آسمان یا کهکشان استفاده کنید که برای دختران و پسران کاربرد دارد. اما ترکیب رنگی آبی برای سقف کاذب اتاق پسرها بیشتر کاربرد دارد. برای خلاقیت بیشتر می‌توانید با رنگ یا نصب کاغذ دیواری  با طرح‌هایی مانند ابر، پرنده، سیارات، دریا و … را داشته باشید. برای سقف کاذب کناف اتاق دخترها بهتر است از رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده کنید و طرح‌های فانتزی را انتخاب کنید. رنگ‌های صورتی، قرمز، سفید، نارنجی و … رنگ‌هایی پرطرفدار برای اتاق خواب دخترها هستند. 

 

اتاق خواب و نقش آن در روحیه کودکان

سقف کاذب اتاق خواب کودک - نورپردازی مناسب اتاق کودک

دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای است و تاثیر مستقیمی بر رشد و سلامت فکری کودک دارد. طبق گفته روانشناسان، اتاق خواب کودک محلی است که ساعت‌های زیادی کودک در آن مشغول به بازی است، به همین دلیل تمامی موارد از رنگ دیوارها و اسباب‌بازی‌ها تا قاب عکس‌هایی که به دیوار است، بر روحیه کودک تاثیر دارند. بسیاری از افراد این موضوع را جدی نمی‌گیرند که ممکن است به سلامت فکری کودک آن‌ها لطمه وارد کند. 

برای اتاق کودک باید بهترین اتاق منزل خود را انتخاب کنید زیرا کودکان بسیار آسیب‌پذیر هستند. اتاقی که نزدیک به آشپزخانه، حمام یا سرویس بهداشتی است اصلا مناسب کودک نیست. همچنین باید توجه کنید که اتاق کودک نور طبیعی کافی را داشته باشد یعنی سعی کنید اتاقی که برای اتاق کودکتان در نظر می‌گیرید تاریک نباشد. 

برای انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک باید ابتدا از خود او نظرخواهی کنید زیرا شخصیت کودک در حال شکل‌گیری است و باید به او احترام بگذارید زیرا کودک شما باید در روز چندین ساعت را در اتاق خود سپری کند. اگر کودک هنوز رنگ‌ها را نمی‌شناسد و نمی‌تواند تصمیم بگیرد بهتر است از رنگ‌های زرد، صورتی کمرنگ، سبز روشن و بنفش کمرنگ استفاده کنید. 

سقف کاذب اتاق خواب کودک - اتاق خواب و نقش آن در روحیه کودکان

برای مبلمان اتاق کودک می‌توانید از تخت و کمدهای موجود در بازار استفاده کنید که مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند. با توجه به روحیات کودک و با نظرخواهی از خود او یکی از مدل‌ها را برای اتاق انتخاب کنید. در چیدمان مبلمان اتاق خواب کودک بهتر است به موارد زیر توجه کنید: 

  • تخت کودک را به بزرگ‌ترین دیوار اتاق تکیه دهید. 
  • اگر دو فرزند دارید ترجیحا از تخت‌های دو طبقه استفاده نکنید. 
  • در کنار تخت یک صندلی، میز و یک چراغ خواب قرار دهید.
  • در یک گوشه از اتاق میز تحریر، قفسه کوچکی برای کتاب و چراغ مطالعه بگذارید تا کودکتان به خواندن و پشت میز کار کردن مشتاق باشد. 
  • از چوب لباسی با طرح‌های کودکانه استفاده کنید. 

 

سقف کاذب کناف در اتاق کودک

سقف کاذب اتاق خواب کودک - سقف کاذب کناف در اتاق کودک

همانطور که می‌دانید سقف‌های کناف دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشند. کناف اتاق خواب کودک نیز از این تنوع برخوردار است. با توجه به علایق کودک می‌توان در سقف کناف اتاق خواب طرح‌های مانند آسمان، ماه و ستاره، گل‌های زیبا و … با نورپردازی بسیار شورانگیز و در عین حال آرامش بخشی اجرا نمود. طراحی و رنگ آمیزی سقف کاذب کناف نه تنها کودکان را به وجد می‌آورد بلکه به آنها انگیزه نقاشی کردن ( نقاشی روشی موثر برای بروز احساسات و عواطف کودکان است) می‌دهد. همچنین می‌توان یکی از دیوارهای کاذب اتاق خواب کودک را برای نقاشی کشیدن معین کرد و سپس بعد از مدتی مجدد دیوار را رنگ نمود. 

 

دیوارپوش در اتاق کودک

سقف کاذب اتاق خواب کودک - دیوارپوش در اتاق کودک

دیوارپوش‌ یا دیوار کناف برای اتاق کودکان بسیار مناسب‌اند زیرا عایق صدا و انرژی می‌باشند. از طرفی از این دیوارها می‌توان به عنوان محلی برای نقاشی کودکان بر روی دیوار استفاده کرد که باعث می‌شود کودک به راحتی بتواند خلاقیت خود را بروز دهد. دیوارپوش‌های PVC در رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند که قابلیت شستشو دارند و به راحتی قابل نصب و استفاده می‌باشند. 

 

تزیینات مناسب سقف اتاق کودک چیست؟

سقف کاذب اتاق خواب کودک -تزیینات مناسب سقف اتاق کودک چیست؟

بسته به فرهنگ، عقاید و علایق هر خانواده، برخی سقف‌های سنتی و برخی دیگر سقف‌های مدرن را ترجیح می‌دهند. هنگام تزیین سقف اتاق کودک ضروری است روحیه و شخصیت درونی کودک را مدنظر قرار داد. زیرا قرار است کودک در اتاق خوابش آرامش و خواب با کیفیتی داشته باشد. همچنین تزیین سقف اتاق دختران با پسران نیز متفاوت است. برای مثال برای تزیین سقف پسرها بهتر است از رنگ آبی و طرح‌هایی مانند کهکشان، سیارات و … استفاده نمود. این در حالی است که تزیینات سقف اتاق خواب دخترها بهتر است کمی لطیف و فانتزی‌تر باشد و از رنگ‌هایی مانند صورتی، سفید و … استفاده کرد. علاوه بر این می‌توان با استفاده از آویزها و چراغ‌های فانتزی و کودکانه سقف اتاق خواب کودک را تزئین نمود.

 

نورپردازی مناسب اتاق کودک

سقف کاذب اتاق خواب کودک - نورپردازی مناسب اتاق کودک

بهتر است بعد از اجرای سقف کاذب کناف برای نورپردازی اتاق کودک اقدام کنید. زیرا طراحی نورپردازی سقف اتاق یه طرحی که برای کناف انتخاب کرده‌اید بستگی دارد، به همین دلیل برای داشتن نورپردازی جذاب‌تر بعد از اجرای کناف به سراغ آن بروید. 

اتاق خواب‌ها معمولا در قسمت‌هایی که نور کمتری دارد قرار می‌گیرند. به همین دلیل استفاده از کناف باعث می‌شود تا نورپردازی بهتری داشته باشید، زیرا همانطور که گفتیم کودکان ساعات زیادی را در اتاق مشغول بازی هستند و در صورت نورپردازی نامناسب به تدریج چشمان کودک ضعیف می‌شود. لازم به ذکر است که لامپ‌های مورد استفاده در کناف می‌توانند در شب به عنوان چراغ خواب استفاده شوند. به این ترتیب کودک خواب بهتری خواهد داشت زیرا از تاریکی نمی‌ترسد و با نگاه به سقف و دیدن نقاشی‌های مورد علاقه خود احساس آرامش می‌کند. 

 

نتیجه گیری

بدون تردید خواسته اصلی هر پدر و مادری آسایش و رفاه کودکشان است. آنها همه تلاششان را انجام می‌دهند تا کودکشان در محیطی شاد و آرام بزرگ شود. کناف کاری اتاق خواب کودک یکی از راه‌حل‌های موثر برای ایجاد محیطی سرگرم کننده و با نشاط برای کودکان است. زیرا در صورت به کارگیری طرح‌های زیبا در سقف، کودک شما هنگام خواب با آرامش به خواب می‌رود و با شادی از خواب برمی‌خیزد. اگر قصد استفاده از کناف در اتاق خواب کودک‌تان را دارید به سایت کیان دکور مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هفده =