با تولید تلویزیون‌های تخت با ضخامت کم و وارد شدن آنها به زندگی انسان ها، دکوراسیون پشت تلویزیون نیز برای افراد اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. این دیوارهای به ظاهر کم اهمیت، می‌توانند تاثیر به سزایی در ترکیب کلی دکور منزل داشته باشند. تغییر دکوراسیون پشت تلویزیون از طریق متریال و شیوه های مختلفی امکان پذیر است؛ انتخاب هر کدام از آن‌ها به سلیقه شخصی و دیگر اجزا دکوراسیون منزل بستگی دارد. در ادامه به بررسی انواع  روش‌های طراحی دیوار پشت تلویزیون و معرفی بهترین آن می‌پردازیم.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

در انتخاب رنگ برای دیوار پشت تلویزیون، بهتر است با توجه به دکوراسیون موجود در فضای نشیمن انتخاب شود. رنگ های خنثی مانند خاکستری، شیری و … انتخاب های کم ریسک ‌تری هستند؛ چرا که امکان هماهنگ سازی دیگر عناصر به راحتی امکان‌پذیر است. از طرفی در دکوراسیون به شیوه مدرن، رنگ های تیره مثل مشکی، طوسی تیره، نفتی، قهوه ای تیره و… محبوبیت زیادی پیدا کردند. استفاده از این رنگ ها سبب میشود تا بازتاب نور کاهش یابد و چشم افراد اذیت نشود؛ همچنین می‌توانند سبب ایجاد ظاهر زیبا به دیوارهای شما شوند. البته نکته مهم برای انتخاب رنگ دیوار پشت تلویزیون این است که با بقیه اجزای خانه شما مانند مبلمان و قفسه ها نیز همخوانی داشته باشد.

🧱 مطالعه بیشتر: تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان 🧱

بهترین متریال و طراحی برای دیوار پشت تلویزیون

بهترین متریال و طراحی برای دیوار پشت تلویزیون

متریال مختلفی برای اجرا در قسمت دیوار پشت تلویزیون وجود دارد؛ قفسه‌های از جنس کناف یا ام دی اف، سنگ های آنتیک که ظاهر منحصر به فردی را ایجاد می کنند، چوب ها در انواع رنگ‌ها، و همچنین آجرهای تزئینی و دیوارپوش‌ها در کنار بسیاری متریال دیگر، از گزینه هایی هستند که در زمان اقدام برای تغییر دکوراسیون پشت تلویزیون قابل استفاده هستند.

انتخاب بهترین نوع آن بستگی به فضای مورد نظر و همچنین بودجه در نظر گرفته شده دارد. مثلا برای فضاهای کوچک بهتر است از متریالی استفاده شود که کمتر فضا را اشغال میکند؛ در مقابل برای فضاهای بزرگتر، امکان پیاده سازی دیوار کناف به راحتی وجود دارد که به سهولت می تواند با کناف سقف هماهنگ شود.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

سنگ‌های آنتیک در انواع طرح ، رنگ و ابعاد مختلف در دسترس هستند. با توجه به اینکه هر کدام از طرح‌های سنگ های آنتیک بر فضای داخلی اثر گذارند، انتخاب آن‌ها باید با دقت انجام گیرد. هر چه ابعاد سنگ های مورد استفاده در پشت تلویزیون کوچکتر باشد فضای پشتی شلوغ تر دیده می‌شود. هنگامی‌که در دکوراسیون منزل از عناصر طرح دار استفاده می‌کنید، بهتر است از انتخاب ابعاد کوچکتر سنگ ها بپرهیزید.

سنگ های آنتیک به علت خطوطی که پس از اجرا ایجاد می‌کنند؛ می‌توانند به عریض تر دیده شدن دیوار کمک کنند. در این میان مدل پازلی و چرخشی سنگ آنتیک با شکل و فرمی ‌که ایجاد می‌کنند، همزمان دیوار را عریض تر و بلندتر نشان میدهد. در ارتباط با انتخاب رنگ در هنگام نصب سنگ آنتیک پشت تلویزیون، بهتر است با انتخاب رنگ‌های خنثی سبب یک دست شدن با دیگر عناصر شوید. همچنین شما می‌توانید با ترکیب سنگ و کناف علاوه بر ایجاد جلوه‌ی جدید به فضای نشیمن خود، اتصالات و سیم کشی را از دید پنهان کنید.

🧱 مطالعه بیشتر: نور مخفی چیست و چه کاربردی در طراحی داخلی دارد؟ 🧱

دکور دیوار پشت تلویزیون با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نیز یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در پشت تلویزیون است. استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار در پشت تلویزیون سبب می‌شود تا شما در هزینه های خود به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. شما می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری هایی که طرح‌هایی با رنگ خنثی دارند به ایجاد یک ظاهر زیبا در طراحی پشت تلویزیون بپردازید. البته توجه داشته باشید که طرح انتخابی باید هماهنگ با بقیه دیوارها و دیگر عناصر دکوراسیون منزل مثل رنگ مبل‌ها، پرده‌ها و… باشد.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با چوب

طراحی دیوار پشت تلویزیون با چوب

چوب یکی از عناصر است که در طول سال ها مورد توجه افراد قرار گرفته و در موارد  بسیار زیادی کاربرد دارد. شما با به کارگیری چوب به زیبایی می توانید یک دکوراسیون شیک را رقم بزنید که به زودی قرار نیست تکراری شوند. ساده ترین روش این است که تمام دیوار پشت تلویزیون را با چوب پوشش دهید؛ البته بهتر است در این زمینه از طراحان داخلی کمک بگیرید تا با چیدمان درست و اصولی آن، فضای مورد نظر شما را ایجاد کنند.

سلیقه افراد در استفاده از چوب با یکدیگر متفاوت است . به صورتی که در برخی موارد افراد ترجیح می دهند پانل های چوب به صورت عمودی نصب شوند تا از این طریق  دیوار پشتی بلندتر جلوه کند. چوب می ‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با متریال دیگر مانند سنگ یا پانل‌های آجری و بتنی مورد استفاده قرار گیرد. حتی می ‌توان با دو رنگ مختلف چوب طرح‌های منحصر به فردی ایجاد کرد. همچنین با استفاده از چوب mdf می‌توان قفسه های دلخواه را در پشت تلویزیون ایجاد کرد و برای چیدمان دکوری ها از آن‌ها بهره برد.

🧱 مطالعه بیشتر: طلق دوغی چیست؛ مزایا طلق کریستالی 🧱

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با آینه

آینه ها در دکوراسون داخلی و یا نمای سازه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از آینه نیز یکی از شیوه های محبوب در طراحی دکوراسیون پشت تلویزیون محسوب می‌شود. آینه ها به راحتی در هر ابعادی که بخواهید موجود هستند و حتی امکان شخصی سازی برای طرح مورد نظر شما نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که هر شکل و فرمی‌ که آینه داشته باشد به راحتی بر دیوار شما اثر می‌گذارد. مثلا  برای دیوارهای کوتاه با عرض زیاد بهتر است با نصب آینه های مستطیلی و نامتقارن، این کاستی را جبران کنید.

پوستر برای دیوار پشت تلویزیون

پوستر ها به صورت تصاویر در ابعاد بزرگ هستن که میتوان با سلیقه شخصی، در ابعاد مناسب آن‌ها را انتخاب کرد. طرح های مناسب برای پشت تلویزیون می تواند شامل طرح های سه بعدی یا مدل‌های ساده تر باشد. این پوسترها دارای جذابیت بصری هستند و به علت مقرون به صرفه بودن، انتخاب کاربردی هستند. بهتر است هنگام انتخاب پوستر به سایز تلویزیون نیز دقت کنید تا باعث کوچک دیده شدن آن نشود.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با کناف

امروزه کناف‌ ها به علت انعطاف بالایی که دارند در تغییرات دکوراسیون کاربرد فراوان دارند. امکان پیاده سازی طرح‌های متنوع در رنگ‌های دلخواه از مزیت های استفاده از کناف برای دیوار پشت تلویزیون است. همچنین می ‌توان با استفاده از دیوار کناف با ایجاد قاب، نورپردازی های زیبا و ملایمی در پشت تلویزیون ایجاد کرد. علاوه بر موارد گفته شده، طراحی پشت تلویزیون با کناف به همراه  میزهای تلویزیون چوبی ترکیب منحصر بفرد و زیبایی ایجاد خواهد کرد.

🧱 مطالعه بیشتر: سقف کاذب ضد حریق چیست و چه مزایایی دارد؟ 🧱

استفاده از قفسه و شلف برای دیوار پشت تی وی

استفاده از قفسه و شلف برای دیوار پشت تی وی

با استفاده از قفسه ها علاوه بر اینکه طراحی دکور تلویزیون را از سادگی خارج می‌کنید، فضای منظم و بسیار کاربردی برای وسایل تزیینی و دکوری خود ایجاد می‌کنید. اگر پس از مدتی دکوری‌ها و وسایل داخل قفسه برای شما تکراری شد، می‌توانید به راحتی با جایگزین کردن وسایل جدید در رنگ‌های مختلف، تغییر محسوسی ایجاد کنید.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با تابلو

تابلو ها یکی دیگر از گزینه های خوبی هستند که برای ایجاد تغییرات کوچک اما محسوس روی دیوار پشت تلویزیون به کار گرفته می شوند. البته ممکن است وجود آن‌ها در حین تماشای تلویزیون سبب حواس پرتی شوند که شاید سلیقه همه افراد نباشد. اما اگر قصد ایجاد تغییر به واسطه  نصب تابلو را دارید، بهتر است از طرح‌های مینیمال و ساده کمک بگیرید تا چشم افراد در مواجه با آن‌ها خسته نشود.

دکور دیوار پشت تلویزیون با نورپردازی

طراحی نورپردازی در قسمت دیوار پشت تلویزیون به صورت مخفی و ملایم، سبب می شود تا ظاهر مدرن و شیک در آن فضا ایجاد شود. استفاده از هر نوع متریالی مثل سنگ، چوب یا کناف، بدون نورپردازی تکمیل نمی شود. نورهای انتخابی باید به گونه ای ملایم باشد که چشم مخاطبان را آزار ندهند و موجب حواس پرتی نشوند. همچنین به جهت نور دهی باید دقت کنید که به سمت دیوار باشد و تا حد ممکن منبع نوری مشخص نباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =