امروزه بازسازی و بهسازی بسیاری از محیط های مسکونی، اداری، تجاری و… مانند گذشته دیگر کار سختی نیست. استفاده از دیوار پوش ها و سقف های کاذب و متنوع سبب شده تا با کمترین حجم خرابی و صرف هزینه به سرعت بتوان محیط داخلی و حتی نمای بیرونی ساختمان ها را به بهترین شکل ممکن دکور کرد.استفاده از   یکی از پرکاربردترین در عین حال زیباترین تکنیک های دکور کردن به شمار می آید. انواع دیوارپوش کامپوزیت به شما کمک می کند به تناسب سلیقه و هزینه ای که دارید بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

دیوارپوش کامپوزیت چیست؟

دیوارپوش کامپوزیت چیست؟

از آنجا که امروزه تنوع اجرای دکوراسیون مرسوم است از همین رو نمی توان دائما ساختمان را دستخوش اجرای پروژه های سنگین با مصالح ساختمانی زیاد و سنگین کرد. برای این منظور استفاده از متریال آماده مانند انواع سقف کاذب یا دیوارپوش یکی از راهکارهای مناسب به شمار می آید. این دیوارپوش ها و سقف های کاذب در واقع سازه های از پیش طراحی شده ای هستند که می توانند روی دیوار و سقف اصلی ساختمان قرار گیرد بدون اینکه خرابی و آسیبی به سازه اصلی ساختمان وارد شود. این کار در کنار زیبایی و جذابیت ظاهری که به همراه دارد کاهش هزینه ها و تسریع در روند پروژه را نیز به همراه دارد. که در نهایت بر هزینه ها تاثیر چشمگیری دارد. در واقع شما می توانید یک دکوراسیون داخلی و خارجی اساسی برای ساختمان را در کمترین زمان و هزینه را به زیباترین شکل ممکن داشته باشید. امروزه بسیاری از شرکت های حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند و شما می توانید برای اجرای انواع طرح های سقف کاذب و دیوارپوش استفاده کنید.

دیوارپوش کامپوزیت نوعی سازه های آماده که پانل نامیده می شود، است که با متریال مختلفی ساخته شده است. این دیوارپوش ها غالب برای دکوراسیون مدرن قابل استفاده است و می تواند به جای انواع مصالح ساختمانی مثل آجر، سنگ و… استفاده شود.

در واقع همانطور که انواع سقف کاذب برای پوشش سقف کاذب سرویس، اتاق خواب، پذیرایی و… به عنوان سازه های آماده استفاده می شود  دیوارپوش های کامپوزیتی نیز برای پوشش و دکور دیوار مورد استفاده است.

شرکت کیان دکور از باتجربه ترین شرکت های طراحی و اجرای انواع دکور و سقف کاذب ویلا، اماکن تجاری، مسکونی، اداری و… در تهران و کرج است. در صورت اجرای طرح سقف کاذب مغازه و هر مکان دیگری می توانید از استادکاران حرفه ای این شرکت بهره بگیرید. در صورت نیاز به استعلام قیمت سقف کاذب می توانید با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

اجرای با پروژه ها با کیفیت بالا، زمان کم و قیمت مناسب از جمله مزیت های شرکت کیان دکور به شمار می آید. کیان دکور با استفاده از متریال  با کیفیت و مناسب ترین قیمت کناف رضایت حداکثری مشتریان را از آن خود کرده است.جهت اطلاعات بیشتر در باره ی اجرای کناف توسط کیان دکور با شماره تماس های موجود تماس بگیرید.

مزایای استفاده از دیوارپوش کامپوزیت

یکی از دلایلی که می تواند انگیزه و دلیل استفاده از دیوارپوش کامپوزیت باشد مزیت هایی است که این نوع دیوارپوش به همراه دارد. از مهمترین و شناخته شده ترین مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیمه آماده بودن دیوارپوش و تسهیل در نصب آن: یکی از مهمترین مزیت های دیوارپوش کامپوزیتی نصب سریع و آسان آن است که مدت اجرای پروژه را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تنوع بالای طرح و رنگ: دیگر مزیتی که کامپوزیت دارد طراحی و تنوع رنگ زیاد آن است که دست مشتری را برای داشتن بهترین طرح و رنگ باز می گذارد. علاوه بر اینکه این نوع دیوارپوش به راحتی رنگ آمیزی میشود و هر رنگی که بخواهید می توانید به راحتی آن را رنگ آمیزی کنید.

عایق بودن دیوارپوش کامپوزیت: این مزیت نیز سبب شده بتوان از آن به عنوان عایق صدا و حرارت استفاده کرد. به ویژه در محیط های کاری یا ساختمان های مسکونی که سروصدای مجاور آن زیاد است.

زیبایی و جذابیت ظاهری بیشتر در مقایسه با سایر انواع دیوارپوش های دیگر: این مزیت نیز بسیار وسوسه انگیز است. به ویژه اینکه با قیمتی کمتر می توان جذابیتی ظاهری بیشتر از متریال هایی مانند سنگ و چوب ایجاد کرد.

حمل و نقل آسان: این سازه های نیمه آماده در ابعادی ساخته می شوند که به راحتی می توان آن را به محل پروژه منتقل کرد. علاوه بر اینکه در صورت جابجایی می توانید این پانل ها را جدا و به محیط دیگر منتقل کرد بدون اینکه آسیب و خسارتی متوجه آن باشد.

سبک بودن وزن پانل های دیوارپوش کامپوزیتی: علیرغم نما و ظاهر دیوارپوش های کامپوزیتی، وزن سبکی دارند که در زمان حمل و نقل کار را آسان می کند. همچنین وزن زیادی به ساختمان تحمیل نمی کند. از همین رو می توانید با خیالی راحت از این نوع دیوار پوش استفاده کنید.

ابعاد دیوارپوش کامپوزیت

ابعاد دیوارپوش کامپوزیت

این نوع دیوارپوش دارای ابعاد استانداردی است از همین رو به راحتی می توانید برای محیط های مختلف اقدام به خریداری آن کنید. پانل های کامپوزیت در بازار در سه سایز زیر وجود دارد:

  • ۱۳۰ در ۲۳۰
  • ۱۳۰ در ۲۸۰
  • ۱۰۰ در ۳۰۰

پانل های این نوع دیوارپوش از رزین است از همین رو می توان به راحتی نمای طبیعی برای آن ایجاد کرد که در صورت داشتن کیفیت بالا، جذابیتی به مراتب بیشتر از مصالح ساختمانی نمای ساختمان دارد. شما می توانید در صورت علاقه حتی از این دیوارپوش ها در کنار سایر متریال برای ایجاد نمایی مدرن و ترکیبی استفاده کنید.

انواع دیوارپوش کامپوزیت

انواع دیوارپوش کامپوزیت

دیوارپوش های کامپوزیتی انواع مختلفی دارند که بسته به نوع محیط و کاربری مورد نظر می توانید از آن استفاده کنید. دیوارپوش های کامپوزیتی در طرح ها و متریال های مختلف تولید می شوند که می توان از آن برای داخل یا نمای خارجی ساختمان استفاده کرد. با این وجود لازم است پیش از خرید هر نوع دیوارپوش کامپوزیتی حتما از یک کارشناس خبره در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

انواع دیوارپوش های کامپوزیتی موجود در بازار عبارت است از:

– دیوارپوش فایبرگلاس

دیوارپوش های کامپوزیتی فایبرگلاس  که یکی از محبوب ترین انواع دیوارپوش به شمار می آید که با متریال رزین پلی استر ساخته می شود. از این دیوارپوش هم برای دیوار و هم

برای سقف استفاده می شود. در بسیاری موارد حتی از آن روی دیوارهای چوبی و بتنی نیز استفاده می کنند. نکته مهم اینکه استفاده از این دیوارپوش های تنها در محیط های خشک است و در صورتی که محیط مرطوب باشد نمی توان از آن استفاده کرد. پانل های دیوارپوش فایبرگلاس دارای روکشی از جنس پلاستیک است. ضدخش بودن فایبرگلاس، ضد لک بودن و امکان تمیز کردن آن از جمله مزیت ها و ویژگی هایی است که سبب شده از ان به عنوان دیوارپوش در رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها، سرویس های بهداشتی و… که نیازمند رعایت نظافت و بهداشت دائمی است استفاده کنید.

امکان تمیز کردن و شستشوی این دیوارپوش ها با آب و مواد شوینده یکی از قابلیت هایی است که سایر دیوارپوش ها از آن محروم هستند. از همین رو فایبرگلاس را می توان یک نمونه خاص و منحصر به فرد برشمرد.

 — مزایای استفاده از دیوارپوش فایبرگلاس

مزایای استفاده از دیوارپوش فایبرگلاس

مهمترین مزیت هایی که دیوار پوش فایبر گلاس دارد که استفاده از آن را توجیه پذیر می کند عبارت است از:

دیوارپوشی ضدباکتری و بهداشتی است که به راحتی می توانید آن را با آب، بخار آب و مواد شوینده تمیز کنید

دارای قابلیت رنگ پذیری است، در واقع توع بافت این پانل ها رنگ آمیزی آن را آسان کرده است.

عایق گرما و حرارت است، در شرایطی که ساختمان در محیط پر سروصدا قرار گرفته می توان از پانل های فایبرگلاس استفاده کرد تا سکوت در محیط ایجاد شود.

دیوارپوش فایبرگلاس با کمک چسب یا پیچ به راحتی نصب می شود، از همین رو نصب آن راحت و سریع است.

پانل های فایبرگلاس در مقایسه با انواع دیگر دیوارپوش ارزانتر و مقرون به صرفه تر است

مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد

پانل های فایبرگلاس سبک است، بنابراین برای حمل و نقل آن به راحتی می توان اقدام کرد. علاوه بر اینکه در صورت تغییر محیط به راحتی می توان آن را باز و به محیط دیگر منتقل کرد.

پوششی یکدست و یکپارچه برای محیط مورد نظر ایجاد می کند. این پانل ها به خوبی در کنار یکدیگر قرار می گیرند بدون اینکه فاصله اضافه ای ایجاد شود.

قابلیت نصب به اشکال مختلف افقی، عمودی و شیب دار را دارا است. در صورتی که محیط مورد نظر دارای زاویه یا طراحی خاصی باشد پانل های فایبرگلاس را به راحتی می توانید نصب کنید.

دیوارپوش کامپوزیت آلومینیومی چیست؟

یکی از انواع دیوارپوش کامپوزیت نوع آلومینیومی آن است که به وفور در نمای داخلی و غالبا در نمای بیرونی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. باکیفیت ترین متریال این نوع دیوارپوش محصول کشور چین است که در کلاس جهانی طرفداران زیادی دارد. این نوع دیوارپوش رنگ بندی متنوعی دارد که به دلیل استاندارد رعایت شده در تولید آن به راحتی قابل استفاده است. کیفیت زیاد، ضد حریق بودن و زیبایی و جذابیت ظاهری آن سبب شده تا استفاده از آن در طرح های مدرن بسیار پرطرفدار باشد.

دیوارپوش کامپوزیت چوبی

دیوارپوش کامپوزیت چوبی

دیوارپوش کامپوزیت چوبی یکی از جذابترین نوع دیوارپوش به شمار می آید. طبیعی بودن آن احساس خوشایندی به بیننده منتقل می کند. این دیوارپوش از تخته های مصنوعی ساخته شده متشکل از پانل های ضخیم و نازکی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و چانل کامپوزیت چوبی را تشکیل می دهند. در نهایت نیز روکش طرح چوب روی آن کشیده می شود. غالبا در ساخت این نوع دیوارپوش ممکن است از انواع چوب سبک یا روکش لانه زنبوری نیز استفاده شود.

اگر بخواهید نمای ساختمان شما طرح چوب باشد می توانید از این نوع دیوارپوش به جای چوب طبیعی استفاده کنید تا علاوه بر کاهش هزینه ها آسیب کمتری نیز به محیط زیست خود وارد کنید. این نوع دیوار پوش نیازی به زیرسازی خاصی ندارد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

کامپوزیت دیواری پشم سنگی

در ساخت این نوع دیوارپوش از پشم سنگ، مواد معدنی طبیعی و نیز بازالت استفاده می شود. به طوری که حرارت زیادی که چشم سنگ را آب کرده از آن فیبر می سازد که در ترکیب با چسب در نهایت به شکل پانل های کامپوزیت پشم سنگ تبدیل می شود. از این نوع دیوارپوش برای عایق کشتی، عایق صوتی، تجهیزات صنعتی و… استفاده می شود.

دیوارپوش کامپوزیت استیل

همانطور که پیشتر اشاره شد هر یک از دیوارپوش های کامپوزیتی کاربردهای مختلفی به تناسب متریال به کار رفته در آن دارند. دیوارپوش کامپوزیت استی نیز به دلیل متریال ترکیبی فوم و چسب به وفور به عنوان عایق حرارتی در ساختمان های صنعتی، کارگاه ها، سردخانه ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب دیوارپوش کامپوزیت

نصب دیوارپوش کامپوزیت

نصب این نوع دیوارپوش یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از مشتریان دارند. همانطور که اشاره شد نصب این دیوارپوش ها کاری آسان و سریع است. اما این به معنی به کارگیری نیروی آماتور نیست. در این زمینه برای اینکه بهترین نتیجه را به دست آورید لازم است از توان و تخصص استاد کار حرفه ای استفاده کنید. طراحی درست، اندازه گیری و برش درست پانل ها از نکات مهمی است که فقط یک نصاب حرفه ای می تواند آن را انجام دهد.

در نظر داشته باشید که نصب پانل های کامپوزیت نیازمند دقت و ظرافت بالایی است و شما نمی توانید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشید. عدم اجرای پروژه توسط افراد غیر حرفه ای و بی تجربه می تواند علیرغم زیبایی که از کامپوزیت مورد نظر توقع دارید، نتیجه ای ناخوشایند و بی کیفیت برای شما به همراه بیاورد.

استاد کار حرفه ای ضمن داشتن تجربه زیاد، دارای ابزار و تجهیزات تخصصی است که بدون کمترین آسیب و خسارت، پانل های کامپوزیت را جایگذاری می کند.

استادکار حرفه ای ورق های کامپوزیت را اندازه گیری و پس از آن با ابزار و تجهیزات تخصصی برش و در کنار یکدیگر قرار می دهد. پس از آن به کمک بتونه فضای بین ورق ها باید پر شود تا علاوه بر یک دست شدن طرح، از لق شدن و حرکت کردن ورق ها به مرور زمان جلوگیری کند.

در حین نصب ورق ها به کمک چسب یا پیچ یا دریل کاری ها نمای ظاهری ورق های کامپوزیت را تحت الشعاع قرار دهد. در این شرایط لازم است پس از بتونه کاری برای رنگ آمیزی نهایی اقدام کرد. رنگ آمیزی پانل های کامپوزیتی نیز روش های مختلفی دارد که استفاده از پیستوله یکی از این موارد به شمار می آید.

قیمت دیوارپوش کامپوزیت

قیمت دیوارپوش کامپوزیت

دیوارپوش های کامپوزیتی از جمله دیوارپوش های مقرون به صرفه هستند، چرا که در مقایسه با سایر دیوارپوش های مشابه قیمتی ارزان تر دارند. این هزینه در کنار مزیت هایی که برای این نوع دیوارپوش اعم از نصب و حمل و نقل آسان، استحکام و ماندگاری بالا و کیفیت مناسب بسیار اقتصادی است. در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی اعم از طرح و رنگ، جنس و کیفیت و نیز میزان استحکام آن در قیمت این نوع دیوار پوش موثر است. از همین رو پیش از اقدام به خرید ضمن دریافت مشاوره از کارشناس خبره، طرح مورد نظر و هدف خود را از خرید دیوارپوش مشخص کنید. در نهایت اقدام به خرید با کیفیت ترین دیوارپوش کامپوزیتی کنید.

سوالات متداول

میزان تنوع دیوارپوش های کامپوزیتی چگونه است؟

با توجه به متریال کاربردی و نیز طرح و مکانی که برای استفاده از دیوارپوش در نظر دارید می توانید یکی از انواع دیوارپوش چوبی، پشم سنگی، فایبرگلاس، آلومینیومی و …. را خریداری و تهیه کنید.

از دیوارپوش های کامپوزیتی برای چه محیط هایی می توانید استفاده کنید؟

یکی از مهمترین مزیت هایی که این نوع دیوارپوش دارد، نداشتن محدودیت است. شما می توانید برای همه نوع محیط داخلی و خارجی از این نوع دیوارپوش استفاده کنید. در محیط های تجاری، اداری، مسکونی، داخل محیط خانه اعم از سرویس بهداشتی، اتاق خواب، پذیرایی و… می توانید استفاده کنید.

قیمت انواع دیوارپوش کامپوزیت چقدر است؟

برای تعیین قیمت دیوارپوش باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید اعم از متریال به کاررفته، ابعاد و اندازه های دیوارپوش، طرح و رنگ و… . برای خرید بهتر و مقرون به صرفه تر که نیاز شما را به درستی برآورده کند می توانید از نظر و مشورت کارشناس خبره استفاده کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز به کسب استعلام بیشتر و نیز استعلام قیمت پانل های کامپوزیت می توانید با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

مهمترین مواردی که در زمان خرید کامپوزیت باید مورد توجه قرار دهیم چیست؟

طرح و رنگ، ابعاد و نوع کامپوزیت مهمترین مواردی است که باید در زمان خرید مورد توجه قرار دهید.

از این نوع دیوارپوش برای چه مواردی می توان استفاده کرد؟

کاهش میزان بار تحمیل شده به دیوارها، استفاده در ساختمان های ضد حریق، استفاده برای محیط هایی که تنوع رنگی و طرح و دکور نیاز دارد، در چنین شرایطی دیوارپوش های کامپوزیت بهترین انتخاب به شمار می آید.

برای خرید بهترین پانل های فایبرگلاس از کجا اقدام به خرید کنید؟

لازم است در صورتی که نیاز به خرید و اجرای نصب پانل های فایبرگلاس دارید از فروشگاه ها و شرکت های معتبر با مجوزهای لازم اقدام به خرید کنید. شرکت کیان دکور از جمله شرکت های معتبر با میزان رضایت بالای مشتریان است که می توانید از خدمات آن اعم از طراحی و اجرای پروژه های سقف و دیوارپوش های کاذب استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =