سقف مناسب محیط مرطوب

سقف مناسب محیط مرطوب

بهترین سقف برای محیط مرطوب

بهترین نوع سقف برای محیط مرطوب کدام است؟ تصمیم دارید محیط های مرطوب مانند حمام یا سرویس بهداشتی را بازسازی کنید، اما نمی دانید برای سقف آن به دنبال چه راهکاری باشید؟ اجرای سقف دوم برای این محیط بهترین انتخاب است، اما توجه به متریال مناسب آن اهمیت فراوان دارد. سقف های کاذب یکی از پرطرفدارترین نمونه سقف هایی است که به سقف اصلی خانه آویزان می شود و از متریال های مختلفی مانند چوب، شیشه، پی وی سی و غیره قابل اجراست. در این مطلب به بررسی سقف مناسب محیط مرطوب برای شما عزیزان خواهیم پرداخت.

این مدل سقف ماندگاری طولانی مدتی دارد و بعد از نصب، جذابیت فوق العاده ای به فضا می بخشد. حال برای این که شاهد این ویژگی ها برای محیط های مرطوب نیز باشید بهتر است از متریال های مقاوم در برابر آب استفاده کنید. این کار به افزایش کیفیت سقف حمام و سرویس بهداشتی کمک می کند و موجب می شود در چندین سال بدون هیچ آسیب‌دیدگی از زیبایی سقف بهره مند شوید.

معرفی انواع سقف محیط مرطوب 

سقف محیط رطوبت مزایای فوق العاده ای دارد و به دلیل کیفیت و جنس متفاوت عملکرد منحصر به فردی در برابر رطوبت از خود نشان می دهد. بنابراین استفاده از این مدل سقف برای محیط های مرطوب بسیار اهمیت دارد، در حالی که اجرای سقف هایی که مقاومت چندانی در رطوبت ندارند مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت و بعد از مدت کوتاهی ظاهر سقف تحت تاثیر قرار می گیرد. همچنین احتمال پوسیدگی سقف در برابر رطوبت وجود دارد. به همین دلیل، داشتن این ویژگی روی قیمت سقف کاذب تاثیر مستقیم می گذارد و برای بهره مندی از آن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در این قسمت به معرفی سه نوع سقف دوم مناسب محیط مرطوب می پردازیم:

 انواع سقف محیط مرطوب 

آشنایی با انواع سقف محیط مرطوب

   سقف طلقی مناسب محیط مرطوب

یکی از مدل سقف محیط مرطوب سقف طلقی یا همان پلکسی است که با قیمت مناسب به بازار ارائه می شود. این مدل از نظر طرح و رنگ تنوع فوق العاده ای دارد و هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه ش مدل مناسب را انتخاب کند. همیشه طراحان داخلی از این مدل سقف استقبال می‌کنند و به دلیل جذب فوق‌العاده و مقاومت عالی آن در برابر رطوبت انتخاب مناسبی برای محیط های بهداشتی شناخته می شود. جنس این سقف پلی کربنات است که امروزه شرکت های مختلفی برای تولید آن فعالیت می کنند و امکان خرید کیفیت های مختلف آن را در بازار مشاهده می کنید.

جالب است بدانید اجرای نورپردازی در کنار این مدل سقف موجب جذابیت ظاهری و زیبایی خاص آن می شود که با قابلیت شستشو قابل خریداری است. همچنین امکان دسترسی به تاسیسات را راحت می کند و بدون هیچ تغییر رنگی سالیان طولانی به عنوان سقف سرویس بهداشتی قابل استفاده است.

  سقف نواری دامپا؛ کاملا ضدآب و مقاوم

از دیگر نمونه سقف های مقاوم در برابر آب، سقف نواری دامپاست که برای محیط های مرطوب و در ارتباط با آب پیشنهاد می شود. این مدل سقف با ویژگی ضد آب بودن و حفظ ظاهر در صورت تماس با آب و رطوبت، به راحتی آسیب نمی بیند و احتمال پوسیدگی آن بسیار پایین است. با کمک اجرای سقف نواری دامپا امکان دسترسی به تجهیزات زیرین سقف را ایجاد می کند، به همین دلیل برای مکان های مختلف مانند مراکز درمانی، تجاری و استخر ویلا و … گزینه مناسبی است.

سقف نواری دامپا از آلومینیوم ساخته می شود که فلز آلومینیوم هرگز با اکسیژن واکنش نمی دهد و کاملا ضدزنگ است. به همین دلیل، از آن برای اجرای قسمت های مختلف محیط های مرطوب استفاده می کنند. یکی از اصل ترین تفاوت های این مدل سقف نسبت به دیگر سقف های کاذب، استفاده از پروفیل پوشاننده لبه سخته شده از آلومینیوم رنگی به جای نبشی های گالوانیزه است و برای تولید آن از دو روش سنتی و صنعتی استفاده می کنند. در روش صنعتی ورقه ها با سرعت بالا، بدون محدودیت و طرح های متنوع قابل اجراست.

  سقف نواری دامپا

استفاده از سقف نواری دامپا؛ کاملا ضدآب و مقاوم

   سقف پی وی سی برای محیط مرطوب

مدل پی وی سی یکی از محبوب ترین متریال های برای اجرای سقف است که در طراحی های شیک و امروزی تولید می شود و برای محیط های مختلف مخصوصا حمام، استخر، سرویس بهداشتی و … بهترین انتخاب است. ورقه های پی وی سی استحکام بالایی دارند و نه تنها برای دیوارپوش بلکه برای کفپوش نیز قابل استفاده است. متریال PVC پلاستیکی مستحکم است که با کمک واکنش های شیمیایی حرارتی تولید می شود و به اشکال مختلفی قابل طراحی است. همچنین در طرح  ها و رنگ های مختلفی تولید می شود که به راحتی ظاهر ساختمان و نمای داخلی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های خاص ورقه های پی وی سی سبک وزن بودن آن هاست که هیچ فشاری به سقف ساختمان وارد نمی کند و به راحتی تعویض می شود. علاوه بر ضد آب بودن، در برابر انتقال صوت نیز کاملا مقاوم است و برای محیط های مختلف دیگری مانند آشپزخانه، پارکینگ، هتل ها، محیط های اداری، سالن های اجتماعات و … نیز پیشنهاد می شود.

معرفی انواع محیط های مرطوب

سقف محیط های مختلف مانند استخر، سرویس بهداشتی، حمام و غیره به دلیل وجود رطوبت فراوان باید به صورت مقاوم در برابر آب طراحی شود. امروزه سقف دکوراتیو مناسب برای محیط های مرطوب وجود دارد که انتخاب را برای صاحبین راحت تر کرده است، در حالی که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد و هیچ مشکل در ظاهر و عملکرد آنها به دلیل رطوبت ایجاد نمی شود. در ادامه با انواع محیط های مرطوب آشنا خواهید شد:

سقف استخر سرپوشیده

برای استخرهای سرپوشیده به دلیل رطوبت فراوان این محیط لازم است از سقف های کاذب مقاوم در برابر رطوبت استفاده شود. با کمک این مدل سقف امکان پوشاندن تجهیزات نیز وجود دارد و از نظر ظاهری محیط استخر خاص و مدرن به نظر می رسد. از آنجا که محیط های ورزشی باید امروزی طراحی شود و زیبایی ظاهری آن از نظر ورزشکاران بسیار اهمیت دارد، اجرای سقف دوم و مدرن موجب افزایش تعداد ورزشکاران حضور در آن می شود.

سقف های مناسب استخر در انواع و طرح های مختلف تولید می شود و بهترین شرایط را برای اجرای تاسیسات، کابل و سیم کشی برق ارائه می دهد. یکی از جدیدترین سقف های استخر، کشسان است که با کمک پارچه های پی وی سی طراحی وی شود و با انعطاف پذیری بالا در اشکال مختلف نصب می شود. همچنین اجرای آسمان مجازی برای سقف استخر طرفدار فراوانی دارد و زیبایی آن ستودنی است.

سقف سرویس بهداشتی

یکی دیگر از محیط های دارای آب و هوای مرطوب سرویس بهداشتی است  که که باید از بهترین سقف محیط مرطوب برای این مکان استفاده شود. که به دلیل وجود سیستم لوله کشی آب، رطوبت زیادی نسبت به دیگر محیط های خانه دارد. اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی مقاوم در برابر رطوبت موجب می شود علاوه بر زیبایی ظاهری، رطوبت محیط هیچ تغییری عملکرد آن ایجاد نکند. همچنین امکان نورپردازی همراه با سقف دوم برای این محیط جذابیت طراحی سرویس بهداشتی را دوچندان می کند.

امروزه نصب سقف برای محیط دستشویی و حمام بسیار مهم است، زیرا با کمک آن سیستم های لوله کشی وکانال های مختلف پوشانده می شود و حتی امکان کوتاه کردن سقف نیز وجود دارد. برای بازسازی این محیط نیز اکثر طراحان داخلی از سقف کاذب استفاده می کنند تا طراحی دکوراسیون داخلی خانه را به شکل دلخواه به مرحله اجرا برسانند.

سقف ضد آب برای سرویس بهداشتی

استفاده از سقف ضد آب برای سرویس بهداشتی

مزایای استفاده از سقف های ضد آب

سقف ها اولین مکانی است که با تغییرات دما و رطوبت مواجه می شود و با گذشت زمان احتمال نشت، پوسیدگی، ترک خوردگی و تغییر رنگ آن ها افزایش می یابد. هنگام نفوذ رطوبت و آب به سقف ساختمان جذابیت های ظاهری آن از بین می برد و استحکام سازه ضعیف می شود. در حالی که با استفاده از سقف ضد آب به راحتی می توان از بروز این دسته از مشکلات پیشگیری کرد و با مزایای زیر روبرو شد:

  • بهبود بخشیدن دوام ساختار، ایجاد رطوبت در سقف در صورت عدم رفع آن، استحکام ساختار را از بین می برد. با نصب سقف های از نوع ضد رطوبت می توان دوام سقف را افزایش داد.
  • افزایش بهره وری انرژی، راهکار ضد آب نه تنها از سقف برابر نشتی محافظت می کند، بلکه موجب کاهش هزینه های سیستم تهویه نیز می شود و به صرفه جویی در قبوض آب و برق کمک می کند.
  • کاهش هزینه تعمیرات، با اجرای سقف مقاوم در برابر رطوبت احتمال پرداخت هزینه های مکرر برای تعمیرات در دراز مدت کاهش پیدا می کند.
  • جلوگیری از بروز نگرانی های بهداشتی، نشت آب از سقف موجب رشد کپک می شود و روی کیفیت هوای داخل خانه تاثیرگذار است. در حالی که نصب سقف های کاذب مقاوم در برابر رطوبت از بروز نگرانی های بهداشتی جلوگیری می کند و برای افراد دچار به عفونت، مشکل تنفسی و پوست متحرک مناسب است.
مزایای سقف ضد آب

آشنایی با مزایای استفاده از سقف های ضد آب

سخن پایانی

در این مطللب از سایت کیان دکور به بررسی سقف مناسب محیط مرطوب برای شما عزیزان پرداختیم. این مدل سقف ماندگاری طولانی مدتی دارد و بعد از نصب، جذابیت فوق العاده ای به فضا می بخشد. حال برای این که شاهد این ویژگی ها برای محیط های مرطوب نیز باشید بهتر است از متریال های مقاوم در برابر آب استفاده کنید. این کار به افزایش کیفیت سقف حمام و سرویس بهداشتی کمک می کند و موجب می شود در چندین سال بدون هیچ آسیب‌دیدگی از زیبایی سقف بهره مند شوید.

سوالات متداول سقف مناسب محیط مرطوب

  1. بهترین سقف برای سرویس بهداشتی کدام است؟
    پی وی سی یکی از بهترین متریال ها برای سقف سرویس بهداشتی و حمام است که در ابعاد و اندازه های مختلف نصب می شود.
  2. کدام سقف ضد رطوب دوام بیشتری دارد؟
    معمولا مدل های ضدرطوبت استحکام بیشتری نسبت به سقف های ساده دارد، اما دوام مدل های ضدآب بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =

تماس بگیرید

09126214611