آیا از تاثیر روان شناختی نورپردازی سقف کشسان خبردار هستید؟ هر لحظه از زندگی شما با نور احاطه شده است. مهم نیست کجا هستید، نور مصنوعی باشد یا طبیعی، تاثیر نور پردازی روی بدن و ذهن شما تحسین برانگیز است. مخصوصا زمانی که از این ایده برای تغییر دکوراسیون استفاده می کنید. امروزه اجرای سقف کاذب تحولی شگفت در خانه ایجاد می کند و آمیختن آن با نورپردازی درخشش فوق العاده ای به سقف می بخشد. برای درک بهتر تاثیر روان شناختی نورپردازی سقف کشسان در ادامه همراه ما باشید.

سقف کاذب کشسان چیست؟

سقف کاذب کشسان | کیان دکور

سقف کاذب کشسان همانطور که از نامش مشخص است با قابلیت کشسانی به عنوان سقف جدید استفاده می شود. این مدل سقف یکی از جدیدترین انواع سقف کاذب است که از جنس pvc ساخته می شود و هنگام گرما دادن به آن به اندازه مناسب کش می آورد. از سقف کشسان هم می توان برای طراحی سقف هم و هم برای طراحی دیوار کاربرد دارد که با قابلیت نورپردازی یکی از بهترین انتخاب ها برای اجرای دکوراسیون های امروزی است.

نحوه نصب این سقف به گونه ای است که به دلیل خاصیت ارتجاعی، اندازه آن با گرمادهی تغییر پیدا می کند. تنوع رنگ و طرح آن بسیار بالا و با قابلیت شستشو و نگهداری آسان، طرفداران زیادی را به خودش جلب کرده است. طوری که برای بازسازی خانه بسیار پیشنهاد می شود.

سازه سقف کاذب کشسان

سازه سقف کاذب ساخته شده از پی وی سی و پلاستی سایزر است که موقع نصب حدود ۷ درصد از ابعاد اصلی سقف کوچک تر برش داده می شود. سپس با اعمال گرما این مقدار جبران خواهد شد. نصب سقف کاذب با استفاده از ابزارهای ویژه انجام می شود که ابتدا پروفیل های خاص دور تا دور محل نصب قرار می گیرد. سپس سقف با کمک گیره های نگهدارنده به چهار سمت آن وصل می شود. امکان جابجایی این سقف امکان پذیر است و در صورت انتقال به خانه جدید باز هم می توانید از سقف کاذب استفاده کنید.

این سازه مزایای بی نظیری دارد و هرگز گرد و غبار را به خودش نمی گیرد. بنابراین دغدغه چندانی بابت تمیز کردن آن ندارید. همچنین به خاطر خاصیت ضدآب و ضد رطوبت آسیب پذیری پایین دارد و طول عمر آن تا حدود ۵۰ سال گزارش شده است. با طراحی نورپردازی سقف این سازه بی تردید از جذابیت های لذت می برید و خانه ای امروزی را تجربه می کند.

تاثیر روان شناختی نورپردازی سقف کشسان

همیشه ایجاد نور راهکاری برای حفظ سلامتی روان بوده است. بدن ما همانند سیستم های بیولوژی از روشنایی ها برای تنظیم دیگر قسمت های بدن و انجام فرآیندها استفاده می کند. قبل از رونمایی نورهای مصنوعی، نورهای طبیعی کمک کننده بوده اند، اما امروزه ها نورهای مصنوعی به روش های مختلفی در زندگی ما موثر هستند. یکی از همین نورهای مصنوعی، نورپردازی سقف کشسان است که بر احساسات و روحیه افراد اثرات مختلفی دارد:

  1. افزایش انرژی و افزایش شادی: اجرای رنگ های مختلف روشن و چشمگیر در سقف خانه نگاه مخاطبین را به خودش جلب می کند و موجب افزایش انرژی و شادی آن ها می شود.
  2. حذف استرس: نورپردازی رنگ های آرام و طبیعی استرس و اضطراب را کاهش می دهد.
  3. افزایش تمرکز: ایجاد نور مناسب در محیط روی قدرت ذهن و تمرکز موثر است و توجه افراد را دوچندان می کند.
  4. خلق محیط آرامش بخش و دل انگیز: همیشه نورها زیبایی خاصی به فضا می بخشند و به راحتی احساسات بیننده را به بازی می گیرند. بی تردید زندگی و فعالیت در محیط های نورپردازی با رنگ های آرام و خاص متفاوت تر و دلنشین تر از محیط های بدون نور است.
  5. کاهش بدخلقی ها: دقت کرده اید دیدن نورها چه جذابه ای در وجودتان ایجاد می کند؟ با کمک رنگ های مختلف در سقف کشسان روی بهبود خلق و خوی افراد خانواده تاثیرگذار است.

نورپردازی های LED سقف

نورپردازی های LED سقف

پنل های LED تحولی متفاوت در صنعت روشنایی است که اجرای آن در دکوراسیون داخلی باعث رشد خلاقیت های بسیاری شد. این ایده برای مکان های مختلفی مانند ادارات، خانه های مسکونی و … به اشکال متفاوت همچون مدرن و مینیمال قابل اجراست و به گونه ای با صنعت روشنایی پیوند ایجاد کرده که جدیدترین محصولات ال ای دی را در بازار مشاهده می کنیم. این پنل ها برای هر سقفی قابل اجراست و فضای جذابی به وجود می آورد و به دلیل کم مصرف بودن و عمر طولانی بسیار محبوب است.

با جایگزین شدن ال ای دی ها با چراغ های معمولی، طراحی های بی نظیری به ذهن می رسد و طراحان داخلی دستشان برای خلق نماهای خاص کاملا باز است.

نحوه انتخاب روشنایی و نورپردازی های LED سقف کشسان

برای نورپردازی سقف کشسان با LED از متریال مناسبی باید استفاده کرد. متریال هایی همچون ترنسپرنت یا ساتن و سقف های چاپی به روشنایی بهتر محیط بسیار کمک می کنند و باعث می شود طرح و نقش سازه با وضوح بالایی به چشم بیاید. نورهای LED به اشکال مختلفی مانند خطی، ریسه و در ولتاژهای متفاوت مانند ۲۲۰، ۱۲ و ۲۴ ولت قابل کارگذاری است. همچنین تنوع رنگی آن بسیار بالاست و هر فردی با توجه به سلیقه اش و طراحی داخلی مدل و رنگ دلخواه را انتخاب می کند.

نکات مهم نورپردازی سقف کشسان

نکات مهم نورپردازی سقف کشسان

در نورپردازی سقف کشسان باید به نکات زیر دقت شود:

  • قبل از نصب سقف کشسان همراه با نورپردازی باید زیرسازی انجام شود و از پوشش درزها و ایزوله سازی سقف مطمئن شوید. این کار روی دوام سقف بسیار موثر است.
  • اندازه گیری شار نوری یکی دیگر از اقدامات نورپردازی سقف است. اگر به درستی نور مورد نیاز محیط تامین نشود، نورپردازی اثربخشی خود را نخواهد داشت.
  • روش‌های طراحی نورپردازی سقف با براساس نوع کاربری فضا انتخاب شود. نوع سقف کشسان و محیط مورد نظر نحوه و مدل نورپردازی را تعیین می کند.
  • ال ای دی ها باید صاف به سقف متصل شود و توجه به نکات راه اندازی و فنی بسیار مهم است. در صورت عدم اتصال کافی، احتمال روشن نشدن آن ها وجود دارد.
  • هیچ گاه بین نورها و سقف کشسان جسم خارجی قرار ندهید. این کار روی زیبایی نورپردازی تاثیر می گذارد.
  • کوتاه بودن فاصله ترانس ها از LED ها را رعایت کنید. دقت کنید ریزه کاری به خوبی انجام شود و هیچ گونه سیمی به چشم نیاید.
  • برقراری اتصال تجهیزات با چسب اصلا گزینه مناسبی نیست. زیرا با گذر زمان و گرم شدن نورها دوام چسب از بین می رود.

کلام آخر

تاثیر روان شناختی نورپردازی سقف کشسان بر کسی پوشیده نیست. خیلی ها برای بازسازی یا خرید آن ها به نوع سقف و میزان روشنایی توجه ویژه ای دارد و تلاش می کنند مدل نورپردازی و سقف کشسان را متناسب با دیگر المان های دکوراسیون انتخاب کنند. با انجام این کار بی تردید حس بهتری به فضا دارند و از تامین نور کافی نهایت لذت را می برند.

سوالات متداول

انواع چراغ های سقف کشسان کدام اند؟

چراغ های سقفی به شکل های مختلفی توکار، روکار و آویز اجرا می شود.

هدف از نورپردازی چیست؟

نورپردازی سقف در محیط های مختلف احساسات فرد را درگیر می کند و موجب درخشش و جلوه نمایی بیشتر المان های دکوراسیون می شود.

سبک های مختلف نورپردازی سقف کشسان چیست؟

نورپردازی سقف کشسان به سبک های مختلف نقطه ای، دکوراتیو، تاکیدی و … قابل اجراست و با توجه به نوع دکوراسیون، ارتفاع سقف، کاربری فضا و … انتخاب می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =