دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین نکاتی است که می تواند فضای یک خانه را زیبا، آرام، منظم و یا بهم ریخته و شلخته نشان دهد. پرده پذیرایی یکی از انتخاب های حساس برای داشتن یک دکور داخلی زیبا است. اما مشروط بر آنکه تمامی نکات لازم درباره انتخاب پرده پذیرایی مناسب مدنظر قرار گیرد. چرا که پرده در محیط های مختلف خانه برای تنظیم نور و زیبایی داخلی ساختمان استفاده می شود. از آنجا که پذیرایی یکی از مهمترین و مرکز خانه به شمار می آید پس این انتخاب باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

تاثیر پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی منزل

وقتی اقدام به بازسازی خانه می کنید، بزرگتر کردن پنجره ها برای استفاده بیشتر از نور طبیعی اهمیت زیادی دارد. به ویژه برای ساختمان های آپارتمانی که غالبا در ابعاد کوچک است ورود نور طبیعی به ساختمان محدود. پس از بازسازی نوبت به دکور کردن محیط داخلی خانه، به ویژه پذیرایی می رسد. در واقع سبک اصلی دکوراسیون ساختمان از پذیرایی تعیین می شود. از همین رو باید پرده پذیرایی به تناسب نوع دکوراسیونی که به آن علاقه دارید انتخاب کنید. انتخاب پرده باید به تناسب لوازم داخل پذیرایی و نیز به تناسب رنگ کاغذ دیواری و مبلمان باشد. غالبا از رنگ های متضاد برای پرده استفاده می شود که زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید. البته باید بدانید که پرده پذیرایی یکی از اقلام لوکس است که می تواند نمای زیبایی برای خانه ایجاد کند. غالبا افراد ترجیح می دهند از پرده های ساده حریر یا تور استفاده کنند. برخی نیز که طرفدار طرح های کلاسیک هستند از پرده های طرح دار با والان و آستر استفاده می نمایند. اما در هر کدام از این موارد، باید بدانید که رنگ های روشن محیط را دلباز تر و بزرگتر نشان می دهد.

ویژگی های پرده پذیرایی مناسب در دکوراسیون داخلی

ویژگی های پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی

شما می توانید زمانی که بازسازی ساختمان تکمیل شد در کنار استفاده از سقف های کاذب و طراحی نورپردازی از لوازم مختلفی برای زیباتر شدن محیط پذیرایی استفاده کنید. یکی از این لوازم مهم پرده پذیرایی است که باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. ضخامت مناسب: یکی از مهمترین ویزگی هایی که یک پرده برای پذیرایی باید دارا باش، ضخامت مناسب برای حفظ حریم خصوصی محیط منزل است. اگر پنجره منزل از بیرون دید دارد رعایت این نکته مهم است.. چنین پرده ای می تواند در کنار تنظیم نور وردی به محیط داخلی ساختمان، حریم خصوصی را نیز حفظ کند.
  2. داشتن ابعاد و اندازه مناسب: از دیگر ویژگی های پرده ای که برای پذیرایی انتخاب می کنید، مربوط به اندازه های آن است که باید به گونه ای باشد که علاوه بر نقش های مختلفی که ایفا می کند زیبایی بصری نیز ایجاد کند.
  3. زیبا کردن محیط داخلی پذیرایی: پرده علاوه بر تنظیم نور و ایجاد حریم خصوصی، می تواند زیبایی فضای داخلی منزل را نیز به شکل خاصی تامین کند. از همین رو حتما در انتخاب آن دقت کنید.
  4. قیمت مناسب: پرده های موجود در بازار قیمت های مختلفی دارند، شما می توانید بهترین انتخاب با مناسب ترین قیمت را داشته باشید.

پرده در طراحی داخلی سالن پذیرایی دارای چه نقشی است؟

همانطور که کناف دیوار یا کاغذ دیواری می تواند محیط داخلی را زیباتر کند، پرده پذیرایی نیز می تواند نقش مهمی در زیباتر شدن جلوه بصری دکور داخلی ساختمان داشته باشد. انتخاب پرده مناسب پذیرایی می تواند نقش های مختلفی را ایفا کند:

  • بزرگتر نشان دادن پذیرایی در ساختمان های کوچک
  • داشتن نقش عایق انرژی و تامین گرمای ساختمان
  • تنظیم نور داخلی پذیرایی
  • زیبا تر کردن محیط داخلی ساختمان و جلوه دهی به دکوراسیون داخلی پذیرایی

امروزه از پرده های مختلفی برای پذیرایی و بخش های مختلف استفاده می شود. اما انتخاب گزینه ای مناسب با دکوراسیون کلی خانه اهمیت زیادی دارد. شرکت کیان دکور مجری پروژه های سقف کاذب و دکوراسیون های داخلی ساختمانهای مختلف است که شما می توانید برای تسهیل در امر دکوراسیون می توانید صفر تا صد پروژه خود را به طراحان و کارشناسان این شرکت واگذار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سقف کاذب با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

طرح و رنگ مناسب پرده پذیرایی

طرح و رنگهای مناسب پرده پذیرایی

یکی از انتخاب های حساس برای پرده، انتخاب رنگ مناسب است. برای این کار لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  1. تناسب رنگ پرده با پالت رنگی دکور داخلی ساختمان: یکی از پارامترهای مختلف برای انتخاب رنگ پرده توجه به رنگ غالب برای مبلمان، فرش، جنس کف اتاق، رنگ دیوارها و لوازم داخلی است.
  2. رعایت تناسب رنگ پرده با رنگ دیوار: اینکه از چه رنگی برای دیوارها استفاده کنید، تاثیر زیادی بر انتخاب رنگ پرده دارد. شما می توانید از رنگ های همسان با یکی دو درجه تیره تر یا روشنتر استفاده کنید.
  3. انتخاب رنگ تیره یا روشن: اگر محیط خانه و پذیرایی کوچک است، به هیچ عنوان استفاده از رنگ تیره را پیشنهاد نمی کنیم. علاوه بر اینکه مانع از ورود نور طبیعی به محیط می شود. از همین رو سلیقه خود و ابعاد محیط را در انتخاب تیرگی یا روشن بودن رنگ پرده در نظر بگیرید.

نکات لازم در انتخاب ابعاد پرده پذیرایی

از دیگر نکات مهم در انتخاب پرده برای محیط پذیرایی توجه به ابعاد آن است. یک پذیرایی ممکن است دارای پنجره های کوچک یا بزرگ باشد. در هر حالتی باید بدانید که استفاده از پرده های کوتاه برای پذیرایی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست. اگر نمی توانید از پرده بلند استفاده کنید، بهترین گزینه استفاده از پرده های جدید و مدرن مشابه شید، دابل شید، زبرا و… است.

برای اندازه گیری ابعاد پرده نیز باید اندازه های زیر را مورد توجه قرار دهید:

برای طول پرده:

  • یک سانتیمتر بالای زمین
  • ۲.۵ تا ۷.۵ سانتی متر بیشتر بلندتر
  • ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر بلندتر

برای عرض پرده:

  • ۳۰ سانتیمتر از هر طرف بیشتر از عرض پنجره

محل نصب پرده پذیرایی در چیدمان داخلی خانه

محل نصب پرده پذیرایی در چیدمان داخلی خانه

برای نصب پرده نیز باید به نکات ظریفی دقت کنید، تا بتوانید نتیجه مطلوبی به دست آورد. در این بخش از مقاله به مهمترین مواردی که باید در انتخاب محل نصب توجه کنید، اشاره می کنیم:

  1. نصب پرده نزدیک به سقف: پرده پذیرایی باید از نزدیکترین جای ممکن به سقف نصب شود. اگر از کناف سقف برای پوشش سقف پذیرایی استفاده کرده اید، می توانید پرده از از ۲۰ سانتیمتر بالاتر از پنجره و با فاصله بیشتری از سقف میل پرده را نصب کنید.
  2. عدم نصب میل پرده را از قابل بالایی پنجره: این کار باعث کوچکتر دیده شدن پنجره و نیز کاهش نور ورودی به اتاق می شود. از همین رو میله پرده را حداقل ۵ سانتیمتر بالاتر از قاب پنجره متصل کنید.
  3. استفاده از آستر برای زیر پرده: یکی از مهمترین کارها برای نصب پرده استفاده از لایه آستری است. این کار به ایستایی زیباتر پرده کمک می کند. علاوه بر اینکه برای تنظیم نور نیز مناسب است.
  4. عدم استفاده از لایه های متعدد زیر پرده: یک لایه آستر برای پرده کافی است. استفاده از لایه های بیشتر علاوه بر کاهش نور، از زیبایی جلوه چرده نیز می کاهد.
  5. انتخاب پرده های بلند از سقف تا کف برای پذیرایی: به هیچ عنوان از پرده های کوتاه برای پذیرایی استفاده نکنید.

مدل های متنوع برای انتخاب پرده

مدل های متنوع برای انتخاب پرده

امروزه پرده های مختلفی برای ابعاد مختلف درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از یکی از مدل های زیر به عنوان پرده برای پذیرایی استفاده کنید:

  1. پرده شید: به این پرده ها پرده برقی نیز گفته می شود که دارای یک لایه پلی استر صاف به اندازه ابعاد پنجره می باشد. اگر می خواهید از دکوراسیون مدرن برای پذیرایی استفاده کنید، این پرده بهترین انتخاب است. انواع مختلف این پرده شامل پرده ساده و مات، شاین و اکلیلی و نیز بلک اوت در بازار وجود دارد.
  2. پرده دابل شید: این پرده که به آن پرده شب و روز هم گفته می شود دارای دو لایه است که یک لایه آن معمولی است و پرده دوم که به عنوان زیر پرده می باشد می تواند نور ورودی را کاهش و محیط را تاریک کند.
  3. پرده زبرا: یکی از انواع پرطرفدار و تقریبا قدیمی تر از پرده شید و دابل شید است که عمدتا برای محیط هایی که می خواهید نور ورودی کاهش پیدا کند مناسب است.
  4. پرده وریتلاین: این پرده نیز شبیه پرده زبرا می باشد که نوارهای آن عمودی است و از کنار جمع می شود.
  5. پرده سان اسکرین: این پرده قابلیت حذف اشعه های مضر نور خورشید را دارد علاوه بر اینکه نور ورودی به محیط را نیز تنظیم می کند.
  6. پرده کلاسیک دراپه: این پرده ها سبک پرده های قدیمی است که انواع مخمل، حریر، تور، وال و… آن را می توانید از بازار خریداری کنید.

انواع پرده از نظر جنس دوخت

انواع پرده از نظر جنس دوخت

پرده از نظر جنس دوخت انواع مختلفی دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود:

  • دوخت پلیسه
  • دوخت با پلیسه ریز
  • دوخت پلیسه بریلنتی
  • دوخت پلیسه آستر کشی
  • دوخت فلت
  • دوخت فلت آسترکشی
  • دوخت ساده
  • دوخت ساده با آسترکشی
  • دوخت دکوری ساده و ریزشی
  • پرده پانچ و…

جمع بندی

پرده پذیرایی یکی از مهمترین لوازم برای دکوراسیون پذیرایی است. البته انتخاب این مورد دارای حساسیت ها و نکات مهمی است که در نمای داخلی ساختمان تاثیر مستقیم دارد. یکی از بهترین اقداماتی که می توان برای زیباتر کردن دکور داخلی خانه انجام داد استفاده از حدمات طراحی داخلی شرکت کیان دکور است. در این شرایط دیگر نگران انتخاب گزینه مناسب برای پرده و یا باقی لوازم نیستید.

سوالات متداول

انتخاب بهترین پرده برای دکوراسیون های مدرن برای پذیرایی چیست؟

استفاده از پرده های شید، دابل شید، زبرا و… بهترین انتخاب است. پرده های کلاسیک دارای والان و یا طرح های مختلف قطعا گزینه مناسبی برای دکوراسیون های مدرن نخواهد بود.

بهترین پرده برای خانه های کوچک چیست؟

اگر ابعاد خانه و محیط پذیرایی کوچک است استفاده از پرده های ساده و روشن بهترین انتخاب می باشد.

برای بزرگتر دیده شدن محیط پذیرایی چه پرده هایی مناسب است؟

پرده های بلند، ساده با رنگ روشن بهترین انتخاب برای این محیط ها می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سه =