یکی از پرکاربردترین  روش های طراحی دکوراسیون استفاده از تایل معرق است. از آنجا که سقف های کاذب انواع مختلفی دارد از همین رو بسته به نوع سلیقه مشتری، میزان بودجه مدنظر و حتی طراحی صورت گرفته می توان دست به انتخاب زد. تایل معرق یکی از انواع پرکاربرد در سقف است که بسیاری از مشتریان با اهداف و کاربری های مختلفی آن را انتخاب می کنند.

تایل معرق چیست؟

همانطور که در مقدمه اشاره شد تایل معرق  یکی از انواع پرطرفدار سقف کاذب است که در طراحی های دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. پروژه هایی که برای سقف های متنوع کاذب اجرا می شود غالبا در دو شکل یکپارچه یا شبکه ای است. در این نوع از سقف ها به شکل شبکه ای از واحدهایی به نام تایل استفاده می شود که به شکل پازل در کنار یکدیگر چیده میشود.  

در صورتی که قصد بازسازی خانه را دارید می توانید از تایل معرق به عنوان یکی از گزینه های جدی فکر کنید. این سقف های طرح دار در کنار طراحی نورپردازی مناسب می تواند محیط داخلی ساختمان را به شکل خیره کننده ای زیبا کنند. از این تایل ها برای پوشش سقف محیط های مختلف مثل محیط های مسکونی و تجاری استفاده کنید. تنوع طراحی و اجرای آسان آن از مهمترین مزیت هایی است که به شما کمک می کند به این گزینه به عنوان یکی از گزینه های جدی فکر کنید. مزیت های زیاد این تایل ها برای پروژه های سقف داخل ساختمان که در ادامه به آن اشاره می شود از مهمترین دلایلی است که مشتریان را برای استفاده از آن اقناع می کند.

  در نظر داشته باشید که این نوع سقف در هزینه ها و برآورد قیمت بازسازی ساختمان  قطعا تاثیرگذار است. با این وجود اجرای تایل های معرق به عنوان پوشش سقف می تواند به نوعی ارزش بنا را نیز تا حد زیادی افزایش دهد. 

خرید تایل معرق و قیمت آن یکی از مسائلی است که گاهی افراد را از فکر کردن به این گزینه منصرف می کند. اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید اجرای این نوع سقف ها مانند قیمت سقف کاذب در مدل ها و طراحی های دیگر تفاوت چندانی ندارد. در واقع عواملی مانند ابعاد محیط پروژه، متریال به کار رفته در پروژه، دستمزد عوامل اجرایی و… نقش مستقیم در هزینه های این نوع سقف دارد. در صورتی که می خواهید به این گزینه به شکل جدی فکر کنید این مطلب را تا انتهای مطالعه کنید.   

معرفی انواع تایل معرق

انواع تایل معرق

آنچه در دسته بندی انواع تایل معرق ملاک قرار می گیرد معطوف به نوع و جنسی است که تایل ها را ایجاد کرده است. انواع تایل هایی که در نوع معرق مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از:

۱- تایل های معرق ام دی اف

این تایل ها از متریال ام دی اف ساخته اند، علیرغم زیبایی ظاهری که این تایل ها دارند، با این وجود عمر و دوام آن پایین است. اگر به دنبال تایل های معرق شکیل و جذاب هستید این انتخاب می تواند برای شما یک گزینه خوب باشد. چرا که شباهت آن به چوب سبب شده تا زیبایی خیره کننده ای برای محیط ایجاد کند.

۲- تایل های معرق پی وی سی

یکی از انواع تایل های بادوام و ماندگار معرق، نوع پی وی سی آن است. این تایل ها با قابلیت انعطاف پذیری و برش بالایی که دارد کاربرد زیادی برای محیط های مختلف اعم از محیط های مرطوب و خشک دارد. همین موضوع سبب بالا رفتن میزان ماندگاری و دوام آن شده است.این تایل ها قابلیت عبور نور را ندارد از همین رو به راحتی می توان در محیط های مختلف از آن استفاده کرد. همچنین قابلیت عبور تجهیزات تاسیساتی از پشت آن وجود دارد. از دیگر قابلیت های این تایل ها امکان طراحی نورپردازی و نصب هالوژن روی آن است. از مهمترین ویژگی هایی که می توان برای این نوع تایل برشمرد عبارت است از:

  • ضد اب و ضد رطوبت بودن
  • ضد خش بودن
  • قابلیت نظافت و شستشو
  • تنوع زیاد طرح
  • قیمت مقرون به صرفه

۳- تایل های نقره ای و طلایی معرق

این تایل ها به دلیل رنگ و شکل ظاهری و نمای زیبایی که دارند از دیگر تایل ها تفکیک می شوند. شکل ظاهری که این تایل ها به محیط می دهند بسیار لوکس و جذاب است. این تایل ها را با نام مولتی استایل نیز می شناسند.   نکته مهمی که درباره انواع این تایل های معرق وجود دارد نحوه تولید آن است. برش ها و طراحی های معرق روی این تایل ها به کمک دستگاه سی ان سی انجام می شود. از همین رو آن را به عنوان تایل معرق cnc با متریال اولیه متفاوت می شناسند.  تایل معرق cnc در ضخامت های مختلفی با دستگاه برش داده می شود و طراحی های مورد نظر روی آن اجرایی می شود. از همین رو قیمت های متفاوتی برای این تایل ها وجود دارد که ارتباط مستقیم با جنس این تایل ها دارد. 

جنس تایل معرق از چیست؟

جنس تایل معرق غالبا از نوع ام دی اف یا پی وی سی می باشد. بسته به محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید  می توانید از هر کدام از این جنس ها بهره ببرید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از نوع تایل ام دی اف تنها باید در محیط های خشک استفاده کنید.

به دلیل حساسیت ام دی اف به رطوبت در صورتی که از آن در چنین محیط هایی استفاده کنید ماندگاری آن تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

در چنین مواردی می توانید از انواع پی وی سی که مقاوم در برابر رطوبت است استفاده کنید. 

مزایا و کاربرد تایل معرق cnc چیست؟

مزایا و معایب تایل معرق

استفاده از تایل معرق طبیعتا مزیت هایی دارد که توانسته در میان مشتریان تا این حد محبوبیت داشته باشد. در واقع این تایل ها به دلیل همین مزیت ها است که کاربرد از آن را افزایش داده است. شکل پذیری و انعطاف بالای تایل ها، نصب آسان، جذابیت بصری و عوامل زیادی از مهمترین دلایلی است که مشتریان را برای استفاده از تایل های معرق ترغیب کرده است. این تایل های برای مکان های مختلف اعم از تجاری، مسکونی، اداری، درمانی و تفریحی قابلیت اجرایی دارند. 

از مهمترین مزیت هایی که می توان برای آن برشمرد عبارت است از:

   ۱- تنوع بالای تایل های معرق

این موضوع سبب شده تا دست مشتریان برای پسندیدن و انتخاب طرح های مختلف باز باشد. علاوه بر اینکه امروزه دستگاه های سی ان سی حتی امکان طراحی های جدید و اجرای آن را روی تایل های مختلف فراهم کرده است.

   ۲- سبک بودن تایل ها

از دیگر مزیت های این تایل ها را می توان وزن کم و تسهیل در حمل و نقل و اجرای آن دانست. علاوه بر اینکه وزن زیادی به ساختمان تحمیل نمی شود.

   ۳- عایق انرژی و رطوبت

این مزیت را می توان بسیار خاص برشمرد. اینکه این تایل ها در برابر رطوبت و هدررفت انرژی مقاوم اند، نقش زیادی در افزایش دوام و ماندگاری آن دارد. در صورتی که از این  تایل برای سقف استفاده کنید از بابت ضد حریق بودن یا نفوذ رطوبت اطمینان خاطر خواهید داشت.

۴- امکان اجرای طراحی های نورپردازی متنوع

امروزه نورپردازی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در زیبایی دکوراسیون های داخلی به شمار می آید. تایل معرق نیز امکان بالایی برای اجرای طراحی های نورپردازی و زیباتر شدن محیط دارد.

  ۵- ماندگاری و دوام زیاد

یکی از مهمترین مزیت های تایل های معرق به ویژه در نوع پی وی سی آن می توان به دوام و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. به ویژه اینکه این تایل ها در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند. از همین رو به راحتی می توان آن را تمیز یا شستشو کرد. بدون اینکه کوچکترین آسیبی متوجه تایل ها شود.

۶- هزینه تایل معرق مقرون به صرفه

درک نار مزیت های دیگری که برای این تایل ها اشاره شد این موضوع نیز بسیار اهمیت دارد. به نسبت دوام بالا و ماندگاری زیاد آن همچنین ضد رطوبت بودن، هزینه اجرای این نوع سقف ها بسیار مقرون به صرفه است.

۷- نصب آسان

یکی از مهمترین مواردی که می توان به عنوان مزیت این نوع سقف ها اشاره کرد، نصب آسان تایل ها و تسریع در روند اجرای پروژه است. این موضوع سبب شده تا هزینه تایل معرق در روند نصب و اجرا تا حد زیادی مقرون به صرفه باشد. 

مراحل نصب تایل معرق cnc

مراحل نصب تایل معرق

برای نصب تایل معرق لازم است مواردی را رعایت کنید. چرا که این تایل ها به دلیل طراحی خاصی که دارند باید به شکل پازل به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند. این موضوع نیز تنها توسط استادکار با تجربه امکان پذیر است.  مهمترین مراحل نصب این تایل ها به شرح زیر است:

۱- طراحی نقشه تایل های معرق

برای اجرای طرح این نوع سقف کاذب لازم است از قبل نقشه کاملی را از مراحل سخت افزاری تا نصب نهایی تایل ها صورت گیرد. این سقف ها باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر پایین تر از سقف  اصلی نصب شود.

۲- استفاده از نبشی برای شبکه بندی تایل ها

در این مرحله سپری ها به شکل کلاف در کنار هم قرار می گیرند تا در نهایت تایل ها روی آن سوار شود. در نظر داشته باشید که این نبشی ها باید به درستی نصب شوند تا وزن تایل ها را تحمل کنند.

۳- نصب آویزها

در این مرحله لازم است جای لامپ ها و هالوژن ها را مشخص  و نصب کنید.

۴- نصب تایل ها

پس از انجام سه مرحله قبل حالا نوبت به نصب تایل ها می رسد. در این مرحله با دقت تایل ها را براساس طراحی صورت گرفته به درستی در کنار یکدیگر قرار دهید.  

قیمت تایل معرق سقفی

قیمت تایل معرق سقفی

در صورتی که بخواهید از تایل معرق استفاده کنید قطعا هزینه های آن برای شما اهمیت زیادی دارد. اینکه چه عواملی می تواند بر قیمت تایل معرق تاثیر داشته باشد. در نظر داشته باشید که در زمان خرید تایل معرق عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. ابعاد و اندازه تایل ها، جنس تایل ها، طراحی پیش ساخته یا طراح مورد نظر شما، رنگ خام تایل ها یا تایل های رنگی و متراژ مورد نظر برای اجرای پروژه از مهمترین عواملی است که بر قیمت نهای تاثیر دارد.

در صورتی که بخواهید تایل هایی با ابعاد کوچک با طرح پیش ساخته و رنگ خام سفید خریداری کنید طبیعتا هزینه ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در صورتی که خواستار تایل های ام دی اف، با طراحی مورد نظر شما باشد که نیازمند برش توسط سی ان سی باشد، طبیعتا این هزینه متفاوت از انواع پیش ساخته خواهد بود. از همین رو در زمان خرید تایل های معرق حتما همه این موارد را مدنظر قرار دهید تا متحمل هزینه های سنگین نشوید. 

خرید تایل معرق

خرید تایل معرق

در زمان خرید تایل معرق ممکن است سوالات زیادی برای شما پیش بیاید. اینکه چه تایلی خریداری کنیم؟ چه رنگی یا چه جنسی؟ در چه ابعادی؟ در این زمینه طبیعتا استفاده از تایل هایی که امکان اجرای طراحی های نورپردازی روی آن فراهم است و می تواند محیط را بزرگتر، زیباتر و جذابتر نشان دهد بسیار مناسب است. البته که می توانید از ترکیب رنگ های تیره و روشن برای محیط های مختلف به ویژه محیط های تجاری استفاده کنید.

در این زمینه می توانید از کارشناسان با تجربه مشورت بگیرید. شرکت کیان دکور یکی از شرکت های باتجرببه و خوشنام در میان مشتریان است. که پروژه های مختلف را طراحی و با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه اجرا می کند. در صورتی که می خواهید از تایل معرق استفاده کنید می توانید از کارشناسان این شرکت مشورت بگیرید. همچنین می توانید طی تماس با این شرکت برای خرید این تایل ها اقدام کنید. 

سوالات متداول

۱- مهمترین ویژگی های تایل معرق چیست؟

تنوع طراحی زیاد، زیبا کردن خیره کننده محیط، انعطاف پذیری بالا و ضد رطوبت بودن آن از مهمترین ویژگی هایی است که می توان برای این نوع سقف کاذب برشمرد.

۲- تایل معرق را در چه ابعادی می توان خریداری کرد؟

 یکی از مهمترین مزیت هایی که می توان برای این تایل ها برشمرد اندازه های استانداردی است که برای آن ها در بازار وجود دارد. شما می توانید این تایل ها را در اندازه های ۶۰ در ۶۰، ۱۲۰ در ۱۸۰ و ۱۲۰ در ۲۴۰ خریداری کنید.

۳- قیمت تایل معرق به چه عواملی بستگی دارد؟

در زمان خرید تایل معرق عوامل مختلفی مانند ابعاد تایل، جنس تایل، طراحی و رنگ تایل ها در قیمت آن تاثیر دارند. از همین رو در صورتی که می خواهید هزینه های شما کاهش یابد می توانید از تایل های پیش ساخته استفاده کنید. البته در این زمینه حتما از کارشناسان با تجربه مشورت بگیرید. 

۴- آیا امکان ترمیم یا تعویض یک تایل به صورت تکی وجود دارد؟

یلکه در صورتی که یکی از تایل ها دچار آسیب شود می توانید به راحتی اقدام به خرید یک تایل جدید به صورت تکی بکنید. 

۵- از تایل های معرق برای چه محیط هایی می توان استفاده کرد؟

از آن جا که اجرای طرح سقف های کاذب برای همه محیط ها امکان پذیر است بنابراین برای استفاده از تایل های معرق نیز محدودیتی ندارید. شما می توانید از این تایل ها برای محیط های مختلف مسکونی، اداری، تجاری و … استفاده کنید.

۶- مزیت های استفاده از تایل های طرح معرق چیست؟

نوع طراحی، امکان اجرای نورپردازی، قیمت مناسب و وزن کم از مهمترین مزیت هایی است که می توان برای این نوع تایل ها برشمرد.

۷- آیا این تایل ها ضد آب و رطوبت است؟

این تایل ها از جنس ام دی اف و پی وی سی ساخته شده اند. در صورتی که بخواهید از آن در محیط مرطوب یا محیط هایی که در تماس با آب است استفاده کنید حتما نوع پی وی سی آن را در دستور کار خود قرار دهید. این تایل ها دارای قابلیت ضد آب است و به راحتی می توانید آن را تمیز کرده و بشویید. در نظر داشته باشید که هرگز از تایل های ام دی اف در محیط های مرطوب استفاده نکنید.

۸- جنس تایل های معرق چیست؟

عمدتا این تایل ها در دو جنس ام دی اف و پی وی سی در بازار عرضه می شود. طراحی های آن نیز با دستگاه سی ان سی اجرا می شود. جنس تایل پی وی سی داری دانسیته بالا است. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =