سقف شیشه ای کاذب یکی از راهکار های فوق العاده برای زیباتر کردن خانه های مجلل و بزرگ است. این روزها با پیشرفت های باور نکردنی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و روی کار آمدن متریال های مختلف فرصتی مهیج برای پیاده سازی ایده های جذاب و چشمگیر است. سقف شیشه ای نیز فضای عالی برای میزبانی مهمانان و گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده به ارمغان می آورد.

شیشه یکی از پرکاربردترین متریال امروزی در صنعت ساختمان سازی است که در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شود و به بهبود جذابیت و زیبایی خانه کمک می کند. همچنین کارایی بی نظیری دارد و موجب تعادل موثر بین فضای داخل و خارج می شود. حال تصور کنید نمای شیشه ای سقف خانه شما را پوشانده باشد، بی شک رویایی ترین لحظات را با دیدن نمای بیرون از داخل خانه سپری خواهید کرد.

سقف شیشه ای کاذب

همیشه صاحبان خانه های مدرن پنجره، درب و سقف های شیشه ای را به متریال های سنتی مانند چوب و فولاد ترجیح می دهند. زیرا آن ها دوستدار ورود نور طبیعی هستن و با کارگذاری درب های شیشه ای تصمیم می گیرند از گوشه و کنار خانه نور بتابد. پشت بام های شیشه ای نیز مانند پنجره ها و درب های شیشه ای محبوبیت زیادی دارند و نمای متفاوتی به داخل خانه می بخشند. با این حال، مناسب بودن شرایط آب و هوایی اهمیت زیادی برای اجرای این ایده دارد. همچنین ساخت آن طبق اصول و قوانین به ایمنی و مقاوم بودن آن مرتب است.

انواع سقف شیشه ای:

انواع سقف شیشه ای | کیان دکور

سقف شیشه ای کاذب در مدل ها و طرح های مختلف ساخته می شود و امکان اجرای آن در محیط های مختلف وجود دارد. هر کدام از مدل ها جذابیت خاص خودش را دارد و اجرای آن در برخی از قسمت های خانه مانند اتاق خواب، آشپزخانه و پذیرایی موجب می شود با دیدن مناظر طبیعی بیرون لذت ببرید.

۱- سقف شیشه ای لوکس

این مدل سقف همانطور که نامش پیداست، تاثیر شگفتی در دکوراسیون داخلی منزل دارد و بهترین ایده برای خانه های به سبک مدرن است. این مدل سقف ها بیشتر ساده هستند، اما متریال به کار رفته برای اجرا، آن ها را خاص کرده است.

۲- سقف شیشه ای کلاسیک

سقف های شیشه از نوع کلاسیک شباهت زیادی با مدل قبلی دارد، با این تفاوت که از اشکال هندسی برای اجرای آن کمک می گیرند. برای مثال، سقف های دایره به محیط داخلی فضای کلاسیکی می بخشد. مخصوصا اگر از چارچوب با متریال های مختلف مانند چوب برای آن ها استفاده شود.

۳- سقف شیشه ای سرویس بهداشتی

تصور کنید داخل حمامی با سقف شیشه ای هستید، رویایی تر از این نمی شود! این مدل سقف حس آرامش بیشتری هنگام دوش گرفتن هدیه می دهند و نور کافی برای استحمام وجود دارد، طوری که دیگر نیاز به برق نخواهد بود.

۴- سقف کاذب شیشه ای آشپزخانه

ترکیب سقف کاذب و شیشه فضای آشپزخانه بسیار خاص و دلنشین تر می کند و این محیط را به محیطی برای دورهمی های خانوادگی هنگام سرو شام تبدیل می کند. هرچه سقف بزرگ تر، محیط آشپزخانه دلبازتر و زیباتر به نظر می رسد.

۵- سقف شیشه ای پذیرایی

ترکیب فضای مدرن پذیرایی با انواع سقف های شیشه ای فوق العاده می شود. حتی ایجاد درب و دیوارهای شیشه برای این محیط بی نظیر است و می توان ساعات طولانی در محیط نشست و از نمای بیرون و تابش نور خورشید به داخل خانه لذت برد.

۶- سقف شیشه ای راه پله

اجرای این مدل سقف در قسمت راه پله ها و روی خانه و دیگر محیط ها مانند مراکز تجاری طراحی را بسیار خاص و دلربا می کند.

کیان دکور یکی از مجموعه های حرفه ای و باتجربه در زمینه طراحی دکوراسیون های خاص و امروزی است که سرعت، دقت و کیفیت خدمات آن توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. در این مجموعه طراحان و مجریان کاربلد و متخصصی حضور دارد که با تکیه بر دانش آن ها می توانید ایده های جذابی برای ساخت خانه رویایی و شیشه ای تان به حقیقت تبدیل کنید.

کاربردهای سقف شیشه ای کاذب

کاربردهای سقف شیشه ای کاذب

این مدل سقف همانند سقف کاذب اجرای ساده و سریعی دارد و با حداقل ترین متریال و مصالح ساختمانی اجرا می شود. برای ساخت آن از انواع شیشه های تزئینی مقاوم و استاندارد استفاده می کنند و بهترین ایده برای خانه های کم نور است. با توجه به طراحی داخلی و نوع دکوراسیون به راحتی می توانید سقف شیشه ای مناسب خانه تان را داشته باشید و رنگ مناسب فضا را برای به کار گذاشتن شیشه انتخاب کنید.

سقف های کاذب برای محیط های مختلفی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و پذیرایی کاربرد دارد و به دلیل طرح و رنگی بندی متنوع آن انتخاب نهایی باب سلیقه صاحبان خانه انجام می شود.

مزایا و معایب سقف شیشه ای کاذب

مزایا:

  • بهره وری انرژی مهم ترین مزیت این متریال است. با این حال استفاده از ورق های شیشه عایق در برابر گرما، سر و صدا و سرما برای اجرای آن بسیار مهم است.
  • سقف شیشه ای موجب زیباتر شدن فضا و بهبود روشنایی می شود و نور طبیعی را جایگزین نورهای مصنوعی می کند.
  • کاهش سر و صدا از دیگر مزایای این سقف کاذب است. اگر تصمیم دارید بعد از یک روز طولانی آرامش را به خود هدیه دهید، با کمک سقف شیشه ای در معرض نویزهای خارجی قرار نخواهید گرفت.
  • اگرچه سقف شیشه ای کمی گران قیمت است، اما تاثیر عالی روی ارزش ملک می گذارد. اجرای آن نه تنها از مصرف هزینه های برق جلوگیری می کند، بلکه ارزش فروش خانه را بالا می برد.

معایب:

  • سقف شیشه ای کاذب دائما در معرض گرد و غبار است و تمیز نگهداشتن آن کمی سخت بنظر می رسد. حذف گرد و غبار هر هفته برای حفظ جلوه و زیبایی آن ضروری است.
  • در صورتی که ورق های شیشه ای به درستی نصب نشود،باعث نشتی در سازه هنگام بارش باران می شود. پس برای نصب آن از متخصص حرفه ای کمک بگیرید.

نحوه محاسبه قیمت خرید و نصب سقف شیشه ای کاذب

قیمت سقف شیشه ای کاذب

یکی از موضوعاتی که هنگام نصب سقف شیشه ای مطرح می شود، قیمت سقف کاذب است. قیمت این مدل سقف به عوامل مختلفی مانند متریال انتخابی، طرح اجرایی، متراژ، سختی کار، مصالح به کار رفته و … بستگی دارد. هر چه مدل شما خاص تر باشد، بی تردید برای نصب آن باید هزینه ی بیشتری بپردازید.

جمع بندی

نصب سقف کاذب شیشه ای برای مالکان خانه انتخابی وسوسه انگیزی است. با گسترش نور داخل فضا، نمای واضحی از زیبایی های خانه جلوی چشم های بیننده خودنمایی می کند و ترکیب نور و شیشه فضا رویایی و آرامش بخشی را خلق خواهد کرد.

سوالات متداول

۱- طراحی سقف کاذب شیشه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

مدل این سقف به محیطی که قرار است داخل آن اجرا شود بستگی دارد. عوامل مختلفی مانند مساحت روی تکنیک های اجرای آن تاثیر می گذارد.

۲- قیمت سقف کاذب شیشه ای پاسیو چقدر است؟

مدل پاسیو یکی از محبوب ترین طرح هاست که قیمت آن به متراژ مورد نظر و نوع شیشه بستگی دارد.

۳- قیمت سقف شیشه ای نشکن چقدر است؟

قیمت این مدل شیشه به برند انتخابی و کیفیت آن بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت ابتدا متراژ و مدل سقف را انتخاب کنید، سپس با مشاورین فروش و طراحان داخلی تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =