مرمت محل سکونت یکی از اقدامات مهمی است که می تواند تاثیر بسیار خوبی در نمای ساختمان و حتی روحیه ساکنان آن داشته باشد. البته این موضوع فقط برای ساختمان های مسکونی نیست. بلکه بازسازی اداری و تجاری نیز از لحاظ بهبود کیفیت روحیه کارمندان و حتی مراجعان نیز اهمیت زیادی دارد. با این وجود برخی بر این تصورند که محیط های اداری نیازی به ترمیم ندارد، در حالی که این تصور غلط است. در این مطلب به اهمیت بازسازی محیط کار به طور مفصل پرداخته ایم.

 چرا اداره و محل کار را بازسازی کنیم؟

چرا محل کار را بازسازی کنیم؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بازسازی اداری تا چه اندازه می تواند در روحیه کارمندان و حتی مراجعات تاثیرگذار باشد. اگر به دنبال افزایش راندمان کاری کارمندان خود هستید، قطعا به فکر بازسازی خانه محیط کاری باشید. این موضوع اگر چه برای شما هزینه زیادی به همراه دارد، اما مزیت ها و تاثیرات مثبت آن به سرعت این هزینه ها جبران و در واقع آن را تبدیل به سرمایه گذاری بر نیروی کار شما می کند.

نکته مهمی که در  بازسازی محل کار اهمیت دارد ساعات زیادی است که کارکنان در آن سپری می کنند. در واقع می توان محل کار را به نوعی خانه دوم افراد دانست، از همین رو بهبود کیفیت ساختمان می تواند تا حد زیادی بر روحیه و آرامش کارکنان اثر داشته باشد. از مهمترین دلایلی که می توان برای ساخت مجدد اداره و شرکت و به طور کلی محیط کاری برشمرد عبارت است از:

۱- بهبود کیفیت و راندمان کاری کارکنان

این موضوع می تواند تا حد زیادی روحیه آن ها را ترغیب کند. انگیزه لازم را در کارکنان افزایش می دهد. اگرچه بسیاری از کارفرمایان از این حقیقت غافل هستند، اما بسیاری نیز با علم به این موضوع به صورت دوره ای اقدام به  مرمت و تغییر دکوراسیون محیط کاری می کنند. ایجاد فضای سبز، ایجاد طراحی نورپردازی در محیط کار،  ایجاد تهویه مناسب و گاهی ایجاد فضای استراحت یا ورزش در محیط کار به شکل ویژه ای باعث بهبود کیفیت روحیه کارکنان می شود. علاوه بر اینکه خلاقیت  و بهره وری آنان را نیز افزایش می دهد.

۲- ایجاد نگاه مثبت در مشتریان و مراجعه کنندگان

یکی دیگر از دلایل اصلی در را می توان تاثیر بالای آن در جلب توجه مشتریان و مخاطبان دانست. وقتی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی شرکت ها و ادارات شکیل و برازنده باشد مشتریان و مراجعه کنندگان نیز احساس خوبی پیدا می کنند. از همین رو برای برقراری ارتباط و خرید محصولات ترغیب می شوند.

۳- فرسودگی ساختمان

یکی از دلایل دیگری که لزوم ترمیم یک ساختمان اداری را اضطراری و الزامی می کند فرسودگی است که علاوه بر خستگی و کاهش انگیزه کارکنان، می تواند از نظر ایمنی نیز به نقطه هشدار نزدیک شود. برای پیشگیری از فرسودگی بیشتر بازسازی اداری امری ضروری است.

۴- تغییر کاربری

یکی دیگر از دلایل بازسازی اداری می تواند تغییر کاربری یک ساختمان و تبدیل آن به محیط کاری مطلوب باشد. به طور مثال نمی تواند در یک ساختمان مسکونی محیط اداری را ایجاد کرد. در این صورت لازم است با انجام تغییراتی محیط از مسکونی یا تجاری به اداری تغییر کاربری پیدا کند.  هزینه بازسازی ساختمان در این موضوع اگرچه تا حدودی زیاد است اما می توان با انتخاب ساختمانی مناسب و نیز پیمانکار حرفه ای هزینه ها را تا حد زیادی مدیریت کرد.  

 بازسازی اداری به چه مجوز هایی نیاز داریم؟

اگر قصد ساخت مجدد در محیط های اداری دارید، یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، دریافت مجوزهایی است که در روند کار اختلال یا مانعی ایجاد نشود.در نظر داشته باشید که در مرمیت بستگی دارد که شما چه میزان تغییرات در نظر دارید. اما به طور کلی در صورتی که بخواهید در یک ساختمان تغییرات زیر را انجام دهید نیازمند مجوز  هستید:

  • جابجایی دیوارهای ساختمان
  • انجام تغییرات زیاد در دیوارهای پارکینگ
  • انجام تغییرات یا جابجایی در راه پله های ساختمان
  • این تغییرات در مجموع نیازمند دریافت مجوز از شهرداری است.

مراحل بازسازی اداری به چه صورت است؟

مراحل بازسازی اداری به چه صورت است؟

در صورتی که تصمیم شما برای انجام بازسازی اداری قطعی است، طبیعتا لازم است اقداماتی را پیش از اجرای پروژه  پیگیری کنید تا در نهایت به مرحله نهایی برسید. به طور کلی مراحل مختلفی وجود دارد که تقریبا در همه ساختمان ها و پروژه ها مشترک است. با این وجود مراحل زیر مهمترین مواردی است که باید در برنامه ریزی های خود مورد توجه قرار دهید:

  • یافتن شرکت ها یا پیمانکاران حرفه ای و با تجربه
  • بازدید از محل پروژه و دریافت مشورت های لازم
  • عقد قرارداد با پیمانکار
  • دریافت ایده از کارکنان و افراد ذینفع در پروژه
  • اخذ مجوزهای مورد نیاز
  • قطع اتصالات و تاسیسات
  • انجام تخریب های اولیه
  • تامین مصالح و متریال مورد نیاز برای اجرای روژه
  • انجام تعمیرات در سیستم تاسیسات، گچکاریها، سقف یا دیوارها
  • انجام رنگ آمیزی ها یا تعویض کاغذ دیواری، سنگ یا سرامیک
  • ترمیم کفپوش ساختمان
  • اجرای طرح دکوراسیون داخلی
  • چیدمان ساختمان، نصب اتصالات و تمیزکاری نهایی برای استقرار کارکنان

بازسازی محل کار چقدر زمان می برد؟

شاید برای شما هم این سوال وجود داشته باشید که بازسازی محیط کار چقدر می تواند زمان بر باشد؟ چرا که در زمان انجام ان ممکن است کار تعطیل یا کارکنان ناچار به انجام دورکاری شوند. این موضوع می تواند بر راندمان کاری شرکت و حتی درآمدهای ان تاثیر مستقیم داشته باشد. در پاسخ به این سوال می توان گفت مدت زمان این عملیات ارتباط مستقیم با میزان خرابی ها و حجم پروژه دارد. اینکه این پروژه به صورت جزیی یا کلی برنامه ریزی شده است؟

  1. در صورتی که پروژه به صورت جزیی باشد با توجه به کم بودن میزان خرابی ها، کارکنان می توانند در حین انجام پروژه در محیط کار حاضر شده و به کار خود ادامه دهند. این پروژه ها غالبا کوتاه مدت هستند.
  2. در صورتی که پروژه به صورت کلی برنامه ریزی شده باشد، به دلیل حجم بالای تخریب و تغییرات طراحی شده، ساختمان باید الزاما تخلیه شود. این پروژه ها می تواند حتی تا ۲ ماه یا بیشتر نیز به طول بینجامد.

کدام بخش اداری را می توانیم بازسازی کنیم؟

بخش های اداری قابل بازسازی

شاید برای شما سوال باشد که بازسازی اداری در کدام بخش های ساختمان می تواند انجام شود.  برای این موضوع باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. میزان خرابی ها و فرسودگی ها، مساحت ساختمان، میزان تغییراتی که کارفرما در نظر دارد و طراحی های آن صورت گرفته است.  پس از انجام این برآوردها می توانید برای بخش های مختلف زیر اقدام کنید.

۱- سقف اداری

یکی از مهمترین بخش ها در هر ساختمان اداری، سقف آن است که می توان در روند پروژه برای بهسازی آن از انواع سقف کاذب مثل سقف کشسان یا کناف در کنار طراحی های نورپردازی استفاده کرد.

۲- کفپوش اداری

کفپوش اداری نیز بخش دیگری از ساختمان های شرکت ها و ادارات است که به دلیل تماس زیاد با کفش کارمندان و مراجعان دچار تغییر رنگ یا خرابی می شود. استفاده از متریال جدید یا ترمیم کفپوش نیز یکی دیگر از بخش های اداری است که باید در روند این پروژه ها مورد توجه قرار گیرد. سرامیک یکی از انتخاب های مطلوب برای کفپوش اداری است. این متریال از نظر قیمت و دوام بسیار مقرون به صرفه است.

۳- دیوار اداری

از آنجا که به دلیل  نوع ساختار ساختمان های اداری که نیازمند فضای زیادی است، ساخت مجدد دیوارها است که گاهی با پارتیشن بندی جدید، دیوارپوش های کاذب، تعویض کاغذ دیواری ها یا  رنگ کاری صورت می گیرد.

۴- پارتیشن اداری

بازسازی پارتیشن ها که عمدتا برای دیوارکشی در ادارات استفاده می شود نیز باید در اولویت قرار گیرد. برای این کار می توانید از کناف یا شیشه استفاده کنید. پارتیشن ها نه تنها فضا را محدود نمی کنند بلکه نظم خوب و قابل قبولی برای محیط ایجاد می کنند. علاوه بر اینکه محیط کار را تفکیک شده و حرفه ای تر نشان می دهد.

در بازسازی اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم در بازسازی اداری

بازسازی اداری اگرچه شاید در نگاه کلی کار سختی نباشد اما لازم است موارد مهمی را مورد توجه قرار دهید. نکات مهمی که لازم است در روند ساخت مجدد محیط کار مورد توجه قرار دهید عبارت است از:

۱-  محدودیت در زمان اجرای کار

ساخت مجدد محیط های اداری زمان اجرای پروژه را محدود می کند. این مرمت ها اگر به صورت جزیی باشد کمتر می تواند روند عملکرد کارمندان را تحت الشعاع قرار دهد. یا گاهی پروژه باید خارج از ساعات کاری کارکنان دنبال شود.این موضوع در پروژه های کلی اما سخت تر است. تخلیه ساختمان در این پروژه ها به دلیل حجم زیاد کار مورد توجه قرار می گیرد. پس پیش از انجام پروژه ها باید این موضوع را در نظر بگیرید.

۲- ورود و خروج عوامل اجرایی

یکی دیگر از نکات مهم در روند اجرای این پروژه ها محدودیتی است که برای عوامل اجرایی وجود دارد. کنترل ترددها باید در این شرایط مورد توجه کارفرما قرار گیرد.

۳- نیروی انسانی

یکی دیگر از موارد مهم نیروی انسانی است که برای این پروژه در نظر دارید. پس از مشخص شدن مراحل و اقدامات مورد نظر باید تعداد مشخص و کافی نیروی انسانی استخدام شود. در این زمینه هرگز برای کم شدن هزینه ها بی دقتی نکنید. در صورتی که از افراد آماتور و بی تجربه استفاده کنید ممکن است نه تنها به نتیجه مطلوب برسید، بلکه خساراتی مثل هدررفت متریال، عدم انجام درست کارها و تاخیر در تکمیل پروژه مواجه شوید، نتیجه نهایی همه این موارد نیز می تواند خسارت مالی برای شما باشد.

۴- حفظ و نگهداری از وسایل و ادوات اداری

در زمان اجرای این نوع پروژه ها به دلیل عدم آسیب در زمان کار، بسیار اهمیت دارد. برای این موضوع می توانید از انبارهای موجود در ساختمان یا انبارهای استیجاری استفاده کنید.

۵- ورود مصالح به محل پروژه

این موضوع باید با رعایت اصول  و نکات ایمنی در عین حال عدم مزاحمت برای همسایگان و در ساختمان های آپارتمانی بدون ایجاد سد معبر و مشکل برای دیگر واحد ها باشد.

۶- هماهنگی اکیپ کاری

پیش از انجام پروژه و حتی در زمان اجرای آن لازم است هماهنگی های لازم بین عوامل مختلف صورت گیرد. عدم تداخل کاری  گچ کار با تاسیسات یا رنگ کار همه از جمله مواردی است که نشان می دهد باید پیش از اجرای پروژه به طور کامل برنامه ریزی و زمان بندی لازم را صورت دهید.

۷- پرداخت های مالی

بر اساس تعهداتی که به پیمانکاران مختلف دارید باید پرداختی ها را به صورت منظم و مطابق قراردادهای انجام دهید. در این صورت پیمانکار انگیزه کافی برای تسریع در روند اجرای پروژه را دارد و شما می توانید براساس زمان بندی تعیین شده به نتیجه برسید.

تخمین قیمت بازسازی اداری

تخمین قیمت بازسازی اداری

یکی از مهمترین موارد در بازسازی محیط کار تخمین حدودی هزینه هایی است که می تواند برای کارفرما به همراه داشته باشد. به خوبی می دانید که در چنین کارهایی نمی توان به طور کلی یک عدد و رقم خاصی را بیان کرد. در پروژه های ترمیم، هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال ممکن است یک محیط اداری نیازمند کارهای زیادی نباشد و بتوان کل پروژه را تنها با رنگ کاری ساده و نورپردازی انجام داد. گاهی نیز محیط های اداری نیازمند طراحی و انجام تغییرات وسیعی هستند. طبیعی است که در چنین مواردی هزینه ها هیچ شباهتی به هم نخواهند داشت.

به طور کلی عواملی که می تواند بر قیمت مرت ادارات تاثیر داشته باشد عبارت است از:

  1. میزان فرسودگی و خرابی ها
  2. میزان تغییرات مدنظر
  3. انجام طراحی های مختلف برای این تغییرات
  4. مساحت ساختمان
  5. متریال مورد نیاز برای این پروژه
  6. هزینه های دریافت مجوزهای مختلف
  7. دستمزد عوامل اجرایی

علاوه بر این موارد ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که شما می توانید پس از مشاوره با پیمانکار مورد نظر به این موارد اضافه کنید. در صورتی که به دنبال کاهش هزینه ها در چنین پروژه هایی هستید باید  در وهله نخست بودجه خود را در نظر بگیرید و به تناسب آن تغییرات را اولویت بندی کنید. در این اولویت بندی ها گاهی مواردی به طور کلی حذف می شوند که تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها خواهد داشت.

شرکت کیان دکور یکی از شرکت های با سابقه و خوشنام در زمینه طراحی و اجرای پروژه های مختلف طراحی دکور است که می توانید برای پروژه های مختلف بهسازی، نوسازی و بازسازی از آن استفاده کنید. به کارگیری بهترین متریال و  استادکاران و نیز مناسب ترین قیمت ها از مهمترین مزیت هایی است که این شرکت برای مشتریان خود در نظر گرفته است. جهت دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

سوالات متداول

بازسازی اداره با چه هدفی انجام می شود؟

بهبود نمای ساختمان، افزایش راندمان کاری کارمندان، تاثیر مستقیم بر جذب مشتریان و درامد از مهمترین اهدافی است که کارفرمایان اقدام به باز ساخت می کنند.

مهمترین عوامل تاثیرگذار در ترمیم شرکت چیست؟

 یکی از سوالاتی که باید پیش از انجام چنین پروژه هایی در نظر گرفت عواملی است که می تواند تاثیرگذار در هزینه ها و حتی زمان اجرای آن باشد. سن بنا، سلیقه و نظرات کارفرما، بودجه در نظر گرفته شده از مهمترین عوامل اثربخش است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =