آب گرفتگی پشت سقف کشسان

آب گرفتگی پشت سقف کشسان

دلایل آب گرفتگی پشت سقف کشسان

سقف‌های کاذب نوعی پوشش و نما محسوب می‌شوند که با دارا بودن ویژگی‌های خاص و کاربردی خود، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. وجود خصوصیات خاصی چون تنوع بالا در ساختار و فرم این سقف‌ها سبب می ‌شود تا با انواع محیط‌ ها سازگاری بالایی داشته باشند. سقف کشسان نوعی از سقف کاذب محسوب می‌شود که بیشتر مناسب محیط های مرطوب هستند؛ البته در برخی موارد ممکن است آب گرفتگی پشت سقف کشسان اتفاق بیفتد و مشکل ساز شود. در این زمان لازم است عوامل ایجاد آن را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. در ادامه این مقاله به بررسی های بیشتر در ارتباط با آب گرفتگی پشت سقف کشسان می‌پردازیم و روش های حل این مشکل را به شما می‌آموزیم.

آب گرفتگی پشت سقف کشسان به چه معناست؟

یکی از معضلاتی که اغلب سقف‌های سنتی احتمال مواجه شدن با آن را دارند مربوط به ترکیدگی لوله‌ها و نشت آب از سقف است که پس از آن آب به داخل منزل ریزش کرده و سبب بروز خسارات و خرابی‌ها می‌شود. اگر این اتفاق برای سقف‌های سنتی، پنل‌های گچی و انواع دیگر سقف‌های کاذب رخ دهد، تنها راه حل موجود خراب کردن سقف و تعمیر لوله‌های ترکیده و اتصالات است.

متاسفانه فرایند تخریب سقف‌ها تعمیرات و سپس نصب مجدد آن‌ها هزینه‌های بالایی را در بر می‌گیرد. در این میان سقف کاذب کشسانی، با ساختار ویژه خود زمانی که در معرض آب قرار می‌گیرند؛ دچار نم زدگی و رطوبت نمی‌شوند. به علاوه توانایی تحمل وزن آب نشت کرده تا ۱۵۰ کیلوگرم در متر مربع را نیز دارند. این ویژگی سبب می‌شود آب به منزل نشت نکند و در بسیاری از هزینه های احتمالی صرفه جویی شود.

اگر میزان آب جمع شده روی سقف بیشتر از مقدار موجود نشود، سقف کشسان توانایی تحمل آن را تا مدت زیادی خواهد داشت. البته این مسئله نباید باعث بی توجهی شما به این مسئله شود؛ چرا که هر لحظه ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ دهد و پارگی سقف اتفاق بیفتد.

آب گرفتگی پشت سقف کشسان به چه معناست؟

آب گرفتگی پشت سقف کشسان به چه معناست؟

دلایل آبگرفتگی سقف کشسان

گاهی توجه نداشتن به کیفیت اتصالات در زمان ساخت بنا، در آینده باعث بروز حوادثی می‌شود که ساکنین را به شدت درگیر می‌کند. از مهمترین دلایل آب گرفتگی پشت سقف کشسان ترکیدن لوله ها و اتصالات است. عواملی مانند فرسوده بودن لوله ها ،نصب غیر اصولی اتصالات و سقف‌ها و… می‌تواند به بروز این خسارات کمک کند. اگر هر کدام از این موارد برای سقف‌های کاذب دیگر مانند سقف کناف اتفاق بیفتد، شما راه حل دیگری جز تخریب ندارید اما در ارتباط با سقف‌های کشسان این موضوع صرق نمی‌کند و آن‌ها توانایی تحمل آب را تا میزان قابل توجهی دارند.

روش های رفع آب گرفتگی پشت سقف کشسان

برای حل مشکل آب گرفتگی پشت سقف کشسان در اولین قدم نیاز است تا برق ساختمان را قطع کنیم. سپس تمامی وسایلی که  احتمال آسیب رسیدن آن‌ها وجود دارد را از مکان خارج کنیم. بهتر است با متخصصین نصب سقف کشسان خود تماس گرفته و مشکل را شرح دهید. این افراد با تجهیزات خاص خود به صورت اصولی بخشی از گوشه سقف را باز می‌کنند و با استفاده از ابزارهای مربوطه، آب جمع شده را خارج می‌کند. پس از تخلیه آب، سقف به حالت اولیه برگردانده می‌شود و دوباره قابل استفاده است و احتیاجی به خرید مجدد نیست.

قطعا بهتر است آب جمع شده زیر سقف کشسان را به دست یک فرد آموزش دیده خارج کنیم؛ اما متاسفانه همیشه شرایط برای حضور افراد متخصص محیا نیست. همچنین رها کردن این شرایط برای چند روز انتخاب خوبی نیست؛ بنابراین شما باید بدانید که در این شرایط چگونه رفتار کنید.

با دیدن حباب تشکیل شده زیر سقف تمایل به سوراخ کردن آن دارد. اما هرگز  نباید چنین کاری را انجام داد، چرا که حتی یک سوراخ کوچک می‌تواند به پارگی بیش از حد منجر شود و امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت. شما برای تخلیه آب به نردبان، شلنگ و ظروف بزرگ برای انتقال آب احتیاج دارید. می‌توانید از سوراخ های موجود که برای نصب منبع نور و روشنایی استفاده می‌شود، استفاده کنید تا شلنگ را از آن مکان عبور دهید. سپس آب جمع شده را با دقت به سمت سوراخ هدایت کنید تا از طریق شلنگ خارج شوند علاوه بر سوراخ‌های مربوط به روشنایی، آب را می‌توان با کمی باز کردن لبه سقف کشسان خارج کرد. پس از تخلیه آب مطمئن شوید که سقف کاملا خشک شده است. شما می‌توانید از سشوار برای این کار کمک بگیرید اما توجه داشته باشید که در صورت امکان حتماً با متخصصین تماس بگیرید.

 رفع آب گرفتگی پشت سقف کشسان

آشنایی با روش های رفع آب گرفتگی پشت سقف کشسان

سقف کشسان چیست؟

 

سقف کشسان یکی از به روزترین انواع سقف‌های کاذب محسوب می ‌شود. متریال بکار رفته برای ساخت این سقف از پارچه با جنس pvc است که قابلیت کشسانی دارد، به صورت دقیق تر، این پارچه از ۹۰% پی وی سی ۵% پلاستی سایزر و ۵% افزودنی های مجاز دیگر تشکیل می‌شود.

استفاده از پارچه زیر سقف ها در گذشته دور نیز مورد استفاده در بسیاری از سرزمین ها بوده است. برای مثال روم باستان با بهره گیری از ابریشم، مصری ها با بهره گیری از کتان و همچنین ارمنی ها با استفاده از پنبه این روش را پیاده سازی می‌کردند. در واقع سقف های کشسان نمونه مدرن شده و الهام گرفته از روش های قدیمی تر هستند.

این پارچه های تعبیه شده در سقف به گرما حساس بوده، و با افزایش دما، کشسانی بیشتری از خود بروز می‌دهند.  ضخامت این سقف‌ها در میزان اندک و کمتر از ۰.۳ میلیمتر هستند. این پارچه‌های کشسان در فرم های دیگری مانند دیوار پوش قابل استفاده هستند و در این شرایط دیوار کشسان نامیده می‌شوند. برای هرچه زیباتر کردن این نوع سقف و دیوار می‌توان با استفاده از سیستم های نورپردازی جلوه بیشتری به آن‌ها اضافه کرد.

چرا باید در محیط‌ های مرطوب از سقف کشسان استفاده کنیم؟

 

سقف‌ های کشسان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای محیط‌ های مرطوب محسوب می‌شود چرا که قابلیت ضد آب بودن و تحمل نشت آب از جمله مزایای است که این نوع سقف‌ها همراه دارند جایگزین کردن آن‌ها با سقف‌های معمولی می‌تواند در هنگام بروز نشتی آب منحصربه‌ فرد عمل کرده و هزینه های ناشی از بازسازی خانه را تا حد زیادی کاهش دهند.

در داخل ساختار این سقف‌ها از زینک اکساید استفاده می‌شود که به طور مستقیم در از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌ها موثر عمل می‌کند  در واقع این نوع سقف‌ها به نوعی آنتی باکتریال هستند. به علاوه به دلیل وجود کلر در فرمولاسیون سقف‌های کشسان، ضد اشتعال نیزهستند؛ این موضوع سبب می‌شود تا در مکان‌هایی مورد استفاده قرار بگیرند که احتمال نشت آب و رطوبت در آنجا بیشتر است.

 استخر نمونه ی مناسبی برای به کارگیری این نوع سقف است. استفاده از آن علاوه بر جلوه بخشیدن به فضا، از بروز مشکلات ناشی از نشتی آب هم جلوگیری شود. به علاوه این نوع سقف‌ها را می‌توان برای سقف کاذب سرویس بهداشتی، که مورد رطوبت زیادی است نیز مورد استفاده قرار داد.

دلایل استفاده از سقف کشسان در محیط های مرطوب

آشنایی با دلایل استفاده از سقف کشسان در محیط های مرطوب

کلام آخر

همانطور که تا به حال متوجه  شدید سقف کشسان نوعی از سقف کاذب به حساب می‌آید که بیشتر در محیط های مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی اوقات این اتفاق ناگوار ممکن است رخ دهد و پشت سقف کشسان دچار آب گرفتگی شده و ایجاد دردسر کند.

سقف کاذب کشسان بسیار سریع نصب می‌شود که نقطه قوت اصلی این سقف به حساب می‌آید. مزایای دیگر سقف کشسان دوام بالای آن‌ها می باشد. سقف‌های کششی کاملاً در برابر آسیب های مکانیکی مقاوم هستند. به همین دلیل یکی از بادوام ترین سقف‌ها است. آن‌ها حتی ممکن است تا حدود ده سال دوام بیاورند.

سوالات متداول آب گرفتگی پشت سقف کشسان

  1. روش های رفع آب گرفتگی پشت سقف کشسان به چه صورت است؟
    قطعا بهتر است آب جمع شده زیر سقف کشسان را به دست یک فرد آموزش دیده خارج کنیم؛ اما متاسفانه همیشه شرایط برای حضور افراد متخصص محیا نیست. همچنین رها کردن این شرایط برای چند روز انتخاب خوبی نیست؛ بنابراین شما باید بدانید که در این شرایط چگونه رفتار کنید. با دیدن حباب تشکیل شده زیر سقف تمایل به سوراخ کردن آن دارد. اما هرگز  نباید چنین کاری را انجام داد، چرا که حتی یک سوراخ کوچک می‌تواند به پارگی بیش از حد منجر شود و امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت. شما برای تخلیه آب به نردبان، شلنگ و ظروف بزرگ برای انتقال آب احتیاج دارید. می‌توانید از سوراخ های موجود که برای نصب منبع نور و روشنایی استفاده می‌شود، استفاده کنید تا شلنگ را از آن مکان عبور دهید. سپس آب جمع شده را با دقت به سمت سوراخ هدایت کنید تا از طریق شلنگ خارج شوند علاوه بر سوراخ‌های مربوط به روشنایی، آب را می‌توان با کمی باز کردن لبه سقف کشسان خارج کرد. پس از تخلیه آب مطمئن شوید که سقف کاملا خشک شده است. شما می‌توانید از سشوار برای این کار کمک بگیرید اما توجه داشته باشید که در صورت امکان حتماً با متخصصین تماس بگیرید.

  2. سقف کشسان چیست؟
    سقف کشسان یکی از به روزترین انواع سقف‌های کاذب محسوب می ‌شود. متریال بکار رفته برای ساخت این سقف از پارچه با جنس pvc است که قابلیت کشسانی دارد، به صورت دقیق تر، این پارچه از ۹۰% پی وی سی ۵% پلاستی سایزر و ۵% افزودنی های مجاز دیگر تشکیل می‌شود.

  3. چرا باید در محیط‌ های مرطوب از سقف کشسان استفاده کنیم؟
    در داخل ساختار این سقف‌ها از زینک اکساید استفاده می‌شود که به طور مستقیم در از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌ها موثر عمل می‌کند  در واقع این نوع سقف‌ها به نوعی آنتی باکتریال هستند. به علاوه به دلیل وجود کلر در فرمولاسیون سقف‌های کشسان، ضد اشتعال نیزهستند؛ این موضوع سبب می‌شود تا در مکان‌هایی مورد استفاده قرار بگیرند که احتمال نشت آب و رطوبت در آنجا بیشتر است.  استخر نمونه ی مناسبی برای به کارگیری این نوع سقف است. استفاده از آن علاوه بر جلوه بخشیدن به فضا، از بروز مشکلات ناشی از نشتی آب هم جلوگیری شود. به علاوه این نوع سقف‌ها را می‌توان برای سقف کاذب سرویس بهداشتی، که مورد رطوبت زیادی است نیز مورد استفاده قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =

تماس بگیرید

09126214611