بهترین طرح کناف برای راهرو

کناف یک ایده متفاوت و جدید گچ‌بری است که به صورت یک صفحه از پیش آماده شده طراحی شده است. این متریال قابل اجرا در انواع سقف و دیوار کناف است که یک جایگزین عالی برای گچ بری شناخته می‌شود که با مزایایی همچون افزایش سرعت کار، تنوع بیشتر در طراحی، اجرا در سقف، اجرای انواع دکور و … همراه است. یکی از گزینه‌هایی که از کناف علاوه بر سقف کناف استفاده می شود ، به عنوان کناف راهرو است. کناف در ضخامت و مدل‌های مختلف پنل‌ تولید می‌شود که در کنار نورپردازی جذابیت دو برابری در طراحی آن ایجاد می‌شود. اگر دوست دارید با مزایای و کاربرد کناف راهرو بیشتر آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید.

 انواع سقف کاذب کناف راهرو؛ ثابت یا متحرک

کناف راهرو -  انواع سقف کاذب کناف راهرو؛ ثابت یا متحرک

کناف یک صفحه گچی از پیش طراحی شده است که نسبت به اجرا دیگر المان‌های طراحی داخلی هزینه کمتری دارد. کناف‌های اجرایی در سقف راهرو را سقف کاذب کناف راهرو می‌گویند که به دو صورت ثابت و متحرک موجود است و برای بازسازی خانه با کمترین خرابی و دردسرهای ساخت‌وساز بهترین راهکار است.

۱- مدل ثابت:

برای اجرای مدل ثابت معمولاً از پنل‌های گچی از قبل ساخته شده استفاده می‌کنند که روی زیرسازهایی از جنس فولاد قرار می‌گیرد. برای اجرای این مدل می‌توان از طرح های ساده و هندسی استفاده نمود که از نظر ظاهری سطح بسیار صاف و یکدستی دارد.

۲-مدل تحرک:

مدل متحرک سقف کاذب ساخته شده از پروفیل‌های گالوانیزه و صفحه‌های گچی است که به صورت به صورت قالب‌های از هم جدا طراحی شده است. این قالب‌ها اتصال محکمی به یکدیگر ندارند و کاملا مجزا هستند. جالب است بدانید بعد از اجرا نیز می‌توان آنها را تفکیک و جدا نمود.

مزایای سقف کاذب کناف راهرو

کناف راهرو - مزایای سقف کاذب کناف راهرو

  • سقف کاذب کناف نسبت به دیگر متریال‌های اجرایی سقف، با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.
  • پیاده سازی و نصب آن بسیار راحت است و برای اجرا نیاز به صرف انرژی زیادی ندارد.
  • همچنین از نظر ظاهری فوق‌العاده است و زیبایی بی‌نظیری به سقف هدیه می‌دهد.
  • قیمت سقف کاذب بسیار مناسب است و نسبت به دیگر متریال‌های مناسب سقف هزینه‌های کمتری در بر دارد.
  • قابل اجرا برای انواع راهروهاست.
  • اجرا در طرح‌های مختلف به صورت دکوراتیو همراه با دیگر گزینه‌های دکوراسیون مانند کاغذ دیواری.
  • قابل نصب در رنگ‌های متنوع و طر‌های خاص
  • برای انواع دکوراسیون‌های داخلی و سبک‌های متفاوت قابل استفاده است.
  • در برابر زلزله مقاومت خوبی دارد.
  • در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل اجراست.
  • در صورت اجرای تاسیسات در زیر سقف از مدل‌های متحرک و قابل جابجایی استفاده می‌شود.
  • برای روشنی این دسته از سقف‌ها می‌توان از هالوژن‌های به کار رفته در داخل سقف کناف استفاده نمود.
  • نه تنها برای راهرو، بلکه برای قسمت‌های مختلف مانند سقف کاذب حمام و سقف کاذب سرویس بهداشتی و سقف کاذب آشپزخانه قابل استفاده است. 
  • جنس کناف به گونه‎ای ساخته شده است که در برابر رطوبت، صدا و آتش عایق خوبی است.  

 معایب سقف کاذب کناف

کناف راهرو - معایب سقف کاذب کناف

  • برای انتخاب نوع کناف باید به مکان مورد نظرتان توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال، برای اجرای سقف کاذب دستشویی و سقف کاذب حمام باید از نوع کناف ضدآب استفاده کنید تا مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت داشته باشد و در صورت خیس شدن هیچ مشکلی برای سقف ایجاد نشود.
  • اجرای سقف کاذب ممکن است گرد و غبار بسیار زیادی تولید کند. بنابراین قبل از نصب، محل مورد نظر را آماده کنید و از هرگونه وسایل خالی نمایید.
  • اجرای کناف بسیار ساده و راحت است. اما پیشنهاد می‌شود از متخصصین حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا با ظرافت و دقت تمام نصب شود. چراکه رعایت نکات و مراجل اجرایی به صورت دقیق، در ظاهر و زیبایی سقف بسیار تاثیرگذار است.
  • اجرای این مدل سقف برای سقف‌های دارای ارتفاع کم نامناسب است و باعث می‌شود سقف محیط کوتاه‌تر و فضا کوچک‌تر دیده شود.
  • معمولا کناف‌های بدون گچ‌بری آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به کلاف‌های دارای گچ‌بری دارند. پس در صورت انتخاب این مدل کناف در نگهداری آن دقت بیشتری در نظر بگیرید و سقف را در برابر ضربه و مشکلاتی مانند سوراخ شدن، آسیب دیدن گوشه‌ها و از بین رفتن نوار چسب‌ها محافظت کنید.

نورپردازی سقف کاذب کناف

کناف راهرو - نورپردازی سقف کاذب کناف

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و منحصر به فرد بودن فضا دارد .حال با اجرای نورپردازی کناف زیبایی فضای داخلی خانه چندین برابر می‌شود. اجرای سقف‌های کناف همراه با نورپردازی یکی از جدیدترین شیوه‌های طراحی داخلی این روزاست که علاوه بر تامین نور مورد نیاز محیط باعث جلوه بیشتر فضا و لوکس نشان دادن محیط خانه می‌شود.

اجرای نورپردازی کناف بسیار ساده و راحت است و در محیط‌های متفاوت تجاری یا مسکونی قابل اجراست. همچنین برای اجرای این ایده می‌توان از چراغ‌های متفاوت در رنگ‌بندی‌های مختلف استفاده نمود.  

 

کناف سقف برای راهرو باریک

کناف راهرو - کناف سقف برای راهرو باریک

این روزها در هر جایی که فکرش را کنید با اعمال جلوه‌های خاص و خیره‌کننده تغییر و تحولی در دکوراسیون‌های داخلی خلق می‌کنند. یکی از مکان‌هایی که کمتر مورد توجه صاحب خانه‌ها قرار می‌گیرد، راهروهای باریک است که با اجرای کناف راهرو، ظاهر معمولی سقف راهرو به یک فضای خاص و جذاب تبدیل می‌شود.

اجرای کناف سقف برای راهروهای باریک یکی از پرطرفدارترین ایده‌ها در ساختمان‌های امروزی است که با اجرای نورپردازی تاثیر فراوانی در ایجاد ظاهری زیبا و منحصر به فرد به همراه دارد؛ طوری که هر فردی هنگام ورود به راهرو از زیبایی و خاص بودن نما سقف متحیر می‌شود.

از آنجا که سقف‌ کناف پذیرایی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ساخته می‌شود، هر فردی با توجه به سلیقه‌اش می‌تواند از طراحی‌های شیک و متنوع استفاده کند و با اجرای دکوراسیون راهروهای باریک به ایجاد تغییرات متفاوت بپردازد. در حالی که نیازی به عملیات ساختمان سازی سخت نیست و به مصالح ساختمانی نیاز پیدا نمی‌کند.

راهرو اتاق خواب

کناف راهرو - راهرو اتاق خواب

اگر به فکر تغییر و تحول راهروی اتاق خواب‌ها هستید، از شگفتی‌های کناف غافل نشوید. کناف تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت راهرو‌های اتاق خواب به همراه دارد که با ظرافت خاصی به اجرا در می‌آیند. اگر کمی وقت بگذارید و مدل‌های مختلف سقف کناف اتاق خواب را سرچ کنید، با انواع طرح ها رو به رو خواهید شد که مطمئنا انتخاب از میان مدل‌ها برایتان سخت خواهد شد. اما این موضوع جذابیت و پرطرفدار بودن این کناف را نشان می‌دهد که علاوه بر زیبایی متفاوت باعث پنهان نمودن ناصافی‌ها و پوشاندن سیستم‌های اجرای سقف می‌شود.

 راهرو اداری

کناف راهرو -  راهرو اداری

این مدل سقف نه تنها برای خانه‌های مسکونی بلکه برای محیط‌های اداری نیز قابل استفاده است و برای ایجاد راهروهای اداری طرح‌های متفاوت و گوناگونی وجود دارد که اجرای هر کدام از مدل‌های سقف کاذب محیط اداری را بسیار جذاب و کاربرپسند جلوه می‌دهد. پس اگر به دنبال ایده‌ای برای اجرای محیط اداری منحصر به فرد هستید از طرح‌های کناف غافل نشوید.

راهروهای اداری ساخته شده از مدل‌های کناف سقفی باعث می‌شود بهترین محیط را برای کارکنان فراهم شود، طوری که به محض ورود کارمندان و دیدن یک فضای بدون نقص و زیبا، انرژی کافی برای شروع یک روز خوب کسب کنند.  

مدل‌های مدرن کلاف سقف راهروی طرح دار

برای انتخاب مدل کناف سقفی راهرویی باید نکات کلیدی مهمی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، طراحی که برای فضای راهرو انتخاب می‌کنید باید متناسب با راهرو طراحی شده باشد. سقف کاذب آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی برای فضای راهرو مناسب نیستند. همچنین طرح‌های راهرویی نسبت به دیگر قسمت‌های خانه طراحی پیچیده‌ای ندارند و بیشر اوقات از طراحی‌های ساده برای این ناحیه استفاده شود. نکته دیگری که برای انتخاب کناف مناسب راهرو وجود دارد این است که کناف از جنس‌های مختلفی طراحی می‌شوندف طوری که هر کدام از آنها با توجه به مصالح بکار رفته در مکان مورد نظر کاربرد دارند.

به طور کلی کناف‌ها در چند دسته مختلف مانند روکش دار گچی، صفحات مسلح سیمانی، سقف کاذب آکوستیک، تایل‌های گچی و معدنی، فولاد سبک و صفحات گارد ساخته شدند که هر کدام از این مدل‌ها را می‌توان در طرح‌ها و نمونه‌های مختلف انتخاب نمود.

اما نگران نباشید برای راهرو طرح‌های متنوعی وجود دارد که مطمئنا با سلیقه‌ای که دارید می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. امروزه کناف‌ها در رنگ بندی و اشکال مختلف مربعی، مستطیلی، دایره‌ای و طرح‌های متفاوت دیگر ساخته می‌شوند که به راحتی می‌توان با سبک دکوراسیون داخلی بهترین طرح را انتخاب نمود. 

قیمت کناف سقف راهرو

کناف راهرو - قیمت کناف سقف راهرو

کناف به عنوان یکی از جدیدترین مصالح مدرن شناخته می‌شود که در بازار جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع قیمت کناف سقف راهرو به دلیل افزایش طرفداران روز افزون آن دائماً در حال نوسان است و برای خرید باید از قیمت روز مطلع شد. همچنین طرح‌ها و متریال به کار رفته در ساخت آن روی قیمت‌کناف تاثیر مستقیم می‌گذارد.

علاوه‌براین، هرچقدر متراژ محیط مورد نظر بیشتر باشد اجرای کناف هزینه‌بر خواهد بود و در صورت انتخاب دیگر گزینه‌های طراحی مانند نورپردازی هزینه جداگانه‌ای باید پرداخت کنید.

 اجرای جدیدترین مدل سقف کاذب راهرو

کناف راهرو - اجرای جدیدترین مدل سقف کاذب راهرو

کناف یک ایده نوین ساختمانی است که مدل های موجود در بازار آن به عنوان جدیدترین سقف انتخاب می‌شود. از آنجاکه راهروها محل نسبتاً کوچکی برای رفت و آمد هستند، برای اجرای سقف های خارق‌العاده و معماری‌های سخت فضای کافی در اختیار معماران قرار نمی‎دهند. بنابراین اجرای کناف بهترین راهکار برای راهرو است که در سریع‌ترین زمان ممکن به اجرا می‌آید و در عین حال زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد. جالب است بدانید انتخاب این نوع سقف در طرح‌های خلاقانه و ابعاد ای خاص باعث می‌شود ارتفاع سقف راهرو بیشتر نشان داده شود و فضا را زیباتر و شکیل‌تر نشان می‌دهد.

به طور کلی، برای نصب سقف کاذب در راهرو دو سبک وجود دارد؛ متحرک و ثابت. اگر تمایل دارید برای اجرای سقف کاذب راهرو از مدل‌های خاص و متفاوت استفاده کنید نمونه‌های متحرک بهترین انتخاب است. این نمونه از خطوط منحنی موج دار تشکیل می‌شود که برای تغییر آن در آینده دچار هیچ مشکلی نخواهید شد.

کلام آخر

طراحی و اجرای کناف برای سقف کناف راهروها نمای بسیار چشمگیری برای ساختمان‌های جدید ایجاد می‌کند؛ طوری که هر فردی در بدو ورود از زیبایی راهرو و سقف شگفت زده می‌شود. در گذشته اهمیت طراحی راهروها کمتر به چشم می ‌خورد. اما امروزه با اجرای ایده کناف همخوانی بسیار جالبی میان راهرو و دیگر فضاهای خانه ایجاد می‌شود و کمک می‌کند در هر فضای خانه احساس امنیت القا شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 6 =

تماس بگیرید

09126214611