زمانی که در شرکت یا اداره برای باز کردن فضای جدید نمی‌توانید از دیوارهای ثابت استفاده کنید و این کار برای شما علاوه بر صرف زمان زیاد، کثیف شدن شرکت را به همراه دارد،همچنین تمایلی به استفاده از دیوار کناف کاذب نیستید،  می‌توانید از پارتیشن اداری استفاده کنید. این پارتیشن‌ها به راحتی نصب می‌شوند و نصب آن‌ها وقت کمتری نسبت به بنایی می‌گیرد. با استفاده از پارتیشن اداری می‌توانید فضای شرکت خود را به روز کنید و تغییری در طراحی دکوراسیون تجاری و چیدمان شرکت بدهید. اگر قصد استفاده از پارتیشن اداری را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. 

مزیت استفاده از پارتیشن اداری در محیط اداری

پارتیشن اداری چیست - مزیت استفاده از پارتیشن اداری در محیط اداری

همانطور که گفتیم برای تقسیم‌بندی فضای داخلی شرکت‌ها و ادارات می‌توانید از پارتیشن اداری استفاده کنید. این پارتیشن‌ها به صورت آماده هستند و فقط باید نصب شوند، به همین دلیل در زمان بسیار کمتری فضا برای کار آماده می‌شود. این پارتیشن‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی شرکت‌ها، شخصی‌سازی و خصوصی‌سازی فضاها استفاده می‌شوند. 

استفاده از پارتیشن اداری چه مزیت‌هایی دارد؟

پارتیشن اداری چیست - استفاده از پارتیشن اداری چه مزیت‌هایی دارد؟

پارتیشن اداری پانل‌هایی قابل حمل و سیار هستند که برای طراحی دکوراسیون تجاری و داخلی و همچنین بازسازی خانه استفاده می‌شوند. این پارتیشن‌ها بیشتر برای جداسازی فضاهای اداری و شخصی‌سازی فضاها برای کارمندان کاربرد دارند.همچنین می‌توانید با استفاده از این پارتیشن‌ها از فضای موجود در شرکت بیشترین استفاده را به عمل آورید. 

در صورت استفاده از پارتیشن اداری فضایی زیباتر و منظم‌تر خواهید داشت. پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند مانند شیشه‌ای، فلزی، دوجداره، تک جداره و … که می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. 

انواع پارتیشن از نظر قابلیت جابه‌جایی:

پارتیشن اداری چیست - انواع پارتیشن از نظر قابلیت جابه‌جایی

پارتیشن‌ها از نظر قابلیت جابه‌جایی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. این پارتیشن‌ها از نظر قابلیت جابه‌جایی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. 

۱- پارتیشن ثابت:

این پارتیشن‌ها قابلیت جابه‌جایی ندارند، پس اگر قصد جابه‌جا کردن پارتیشن را ندارید پارتیشن‌های ثابت می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. 

۲- پارتیشن متحرک:

این نوع پارتیشن‌ها به دلیل متحرک بودن قابلیت جابه‌جایی در محیط‌های مختلف را دارند و می‌توانید بر اساس نیاز خود هرطور که دوست دارید آن‌ها را جابه‌جا کنید. همچنین این پارتین‌ها به دلیل وزن کمی که دارند برای جابه‌جایی راحت و سبک هستند. این پارتیشن‌ها از نظر عملکرد تفاوت دارند یعنی به صورت کشویی، ریلی، تاشو و … موجود هستند.

انواع پارتیشن‌های اداری از نظر جنس 

پارتیشن اداری چیست - انواع پارتیشن‌های اداری از نظر جنس 

جنس پارتیشن‌های اداری نیز متفاوت است و باید به جنس آن‌ها هنگام خرید توجه کنید. جنس پارتیشن‌ها عبارت است از: 

  • شیشه‌ای
  • MDF
  • فلزی
  • گیاهی
  • پارچه‌ای
  • کلاسیک
  • pvc
  • مدرن

۵ مزیت شاخص استفاده از پارتیشن اداری

پارتیشن اداری چیست - ۵ مزیت شاخص استفاده از پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری مزیت‌های بیشماری دارند که با یکدیگر ۵ مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم. 

۱. کاهش صداها در محیط و ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان

استفاده از پارتیشن می‌تواند در کاهش سر و صدا نقش موثری داشته باشد. اینکه جنس آن چه باشد اهمیت زیادی ندارد اما قرار دادن پارتیشن در محیط‌های اداری تاثیر زیادی در کاهش صدای محیط دارد. این کاهش صدا باعث تمرکز بیشتر کارکنان خواهد شد. 

با استفاده از پارتیشن‌هایی که بی‌رنگ نیستند مانند پارتیشن MDF می‌توانید فضا را برای کارکنان شخصی‌تر کنید تا حریم خصوصی آن‌ها نیز رعایت شود. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات نیز می‌تواند باعث ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان شود.

۲. انعطاف‌پذیر برای جابه‌جایی 

ممکن است شما مجبور به جابه‌جایی شوید و بخواهید شرکت خود را به محیطی دیگر منتقل کنید یا حتی نیروی جدید بگیرید یا تعدیل نیرو انجام دهید، پارتیشن این قابلیت را دارد که جابه‌جا و به مکان جدیدی منتقل شود. 

۳. ظاهر مدرن و به روز

پارتیشن‌های اداری می‌توانند بسیار خاص طراحی  شوند که ما در استودیو طراحی آشینه با بهترین جنس پارتیشن دفاتر و شرکت‌های شما را طراحی می‌کنیم. همچنین پارتیشن‌ها برای ظاهر مدرنی که دارند می‌توانند فضای داخلی شرکت و ادارات را به روز کنند. 

۴. مقرون به‌صرفه

مقرون به‌صرفه بودن پارتیشن‌های اداری یکی از دلایلی است که افراد استفاده از آن را به هر مصالح دیگری ترجیح می‌دهند. همچنین اگر نیاز به جابه‌جایی داشته باشید هزینه اضافی نخواهید کرد و همان پارتیشن‌ها قابل استفاده هستند. نکته دیگری که حائز اهمیت است استفاده کمتر از لامپ، در صورت انتخاب پارتیشن شیشه‌ای می‌باشد. 

۵. جذب کارفرما

تاثیر جذابیت‌های بصری در بیننده را دست کم نگیرید. پارتیشن به دلیل بازتر نشان دادن فضا تاثیر مثبتی در بیننده می‌گذارد و فضا را مدرن‌تر و به روزتر نشان می‌دهد. اینکه دسترسی به فضاهای مختلف با پارتیشن بهتر و آسان‌تر است نیز بی‌تاثیر نیست. در این همین امر باعث جذب مشتری خواهد شد. 

تعریف فضای خصوصی در محیط اداری

پارتیشن اداری چیست - تعریف فضای خصوصی در محیط اداری

اگر شرکت دارید باید بدانید که کارکنان شما برای اینکه کار خود را درست انجام دهند نیاز به فضایی خصوصی و تمرکز زیاد دارند. اگر کارکنان شما حس کنند که تحت نظر هستند یا تمرکز کافی نداشته باشند نمی‌توانند به نحو احسنت کار کنند و وظایف خود را انجام دهند. همچنین عدم وجود فضای مناسب باعث آشفتگی و شلوغی محیط کاری می‌شود. 

فضای خصوصی هر قسمت باید نسبت به نیاز کارفرما طراحی و اجرا شود. برای مثال می‌توانید برای اتاق جلسات از پارتیشن‌های دوجداره و عایق صدا استفاده کنید. در فضاهای اشتراکی به وسیله فلاور باکس و جداکننده‌ها برای کارکنان حریم خصوصی ایجاد می‌کنند. 

نقش پارتیشن اداری و فضای خصوصی

پارتیشن اداری چیست - نقش پارتیشن اداری و فضای خصوصی

فضاهای بزرگ با استفاده از پارتیشن به محیط‌های کوچک‌تر با فضای خصوصی بیشتر تقسیم می‌شوند. اما انواع مختلف پارتیشن فضاهای خصوصی متفاوتی را نیز برای افراد ایجاد می‌کند. پارتیشن شیشه‌ای برای دفاتر کاری مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پارتیشن شیشه‌ای محیط را بازتر و روشن‌تر نشان می‌دهد. 

پارتیشن‌ها فضای خصوصی برای یک فرد یا گروهی از افراد به وجود می‌آورد. همچنین عایق صدا هستند و می‌توانند از پخش شدن صداها در فضا جلوگیری به عمل آورند. اما پارتیشن‌های شیشه‌ای مات فضای خصوصی‌تری را برای کارکنان به ارمغان می‌آورند. 

پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن اداری چیست - پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن دوجداره یکی از انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای است. پارتیشن‌های تجاری برای ایجاد عایق صوتی بیشتر در شرکت‌ها استفاده می‌شوند. برای مثال در اتاق‌های کنفرانس و جلسات قابل استفاده هستند. مورد دیگری که پارتیشن دوجداره را از دیگر پارتیشن‌ها متمایز می‌کند، عایق حرارتی بودن آن است. 

از پرده کرکره نیز می‌توان در پارتیشن‌های دوجداره استفاده نمود، که وجود شیشه در اطراف این پرده سبب جلوگیری از ورود گرد و غبار بر روی پرده کرکره‌ها خواهد شد. از مزیت‌های این پارتیشن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • دارای مسیر برای کابل‌های برق، تاسیسات و شبکه 
  • هیچگونه اتصال و رسانایی بر روی بدنه وجود ندارد
  • قابلیت استفاده از شیشه ساده و طلق پلی کربنات 

نتیجه‌گیری 

پارتیشن ماژولار متحرک ساده‌ترین نوع پارتیشن است که برای درست کردن فضای خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پارتیشن‌ قابلیت جابه‌جایی دارد و به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد. حفظ حریم خصوصی و طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مواردی است که باید هنگام خرید پارتیشن اداری به آن توجه کنید. همچنین استفاده از پارتیشن اداری از شلوغی و بی‌نظمی محیط جلوگیری می‌کند. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =