قیمت بازسازی ساختمان

با کیان دکور مناسبترین هزینه بازسازی خانه را تجربه کنید! همه ما می دانیم ساخت مجدد ساختمان شامل بخش های زیادی می شود. اگر یک مجموعه با قیمت مناسب را برای اینکار انتخاب نکنید قطعا قبل از اینکه به طراحی دلخواه برسید بودجه تان تمام می رود. قیمت بازسازی ساختمان در کیان دکور با بررسی دقیق کارشناسان و نیاز های شما برآورد می شود تا با کمترین هزینه بهترین تغییرات را در منزلتان ایجاد نمایید. این عمل یک هنر است وگرنه با مبالغ کلان هر شخصی میتواند منزلش را تغییر دهد. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی کامل در خصوص قیمت بازسازی منزل را در اختیارتان بگذاریم.

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

اطلاع از هزینه بازسازی خانه سوال بسیار مهمی است که افراد پیش از شروع پروژه می خواهند بدانند. ابهام درباره هزینه ها این نگرانی را در کارفرما ایجاد می کند که مبادا ناچار به رها کردن پروژه به صورت نیمه کاره شود. از همین رو همه کارفرماها پیش از اجرای پروژه در قراردادی می خواهند به رقم نهایی و قابل قبول پروژه برسند. محاسبه قیمت بازسازی خانه کار سختی نیست. کافی است پیش از شروع کار موارد زیر را تعیین کرده باشید:

  1. چه بخش هایی از ساختمان نیازمند تغییرات است؟
  2. هزینه کلی که می توانید برای باز ساخت در نظر بگیرید چقدر است؟
  3. فضاهای بازسازی برای چه منظور استفاده خواهند شد؟
  4. چه سبکی از دکور مدرن یا کلاسیک را مدنظر دارید؟
  5. طراحی ساختمان جزو نیازهای شما هست یا خیر؟
  6. چه مصالحی و در چه اندازه ای برای این پروژه نیاز است؟
  7. کیفیت مصالح و متریال مورد استفاده در پروژه بازسازی درجه چندم باشد؟
  8. آیا تمایل به تغییر لوازم منزل دارید یا خیر؟
  9. آیا نمای ساختمان و بخش های بیرونی نیز شامل بازسازی است یا خیر؟

پس از اینکه به این سوالات پاسخ دادید اولویت بندی ها برای اجرای پروژه به ترتیب زیر شروع می شود:

  1. آشپزخانه
  2. سرویس بهداشتی
  3.  پذیرایی و نشیمن
  4. اتاق خواب
  5. نمای ساختمان
  6. لابی
  7. پارکینگ و راه پله ها

محاسبه هزینه بازسازی خانه

محاسبه هزینه بازسازی ساختمان

پس از تعیین این موارد باید نقشه هر کدام از این بخش ها طراحی شود. سپس متریال و مصالح مورد استفاده بر اساس کیفیت و درجه بندی آن محاسبه می شود. در نهایت هزینه های هر بخش از بازسازی با قیمت مناسب براساس موارد زیر به صورت جزیی تر محاسبه می شود:

  1. کفپوش بر اساس متراژ ساختمان
  2. قیمت سقف کاذب برای بخش های مختلف بر اساس متراژ ساختمان و متریال به کار رفته
  3. هزینه تعویض درب و پنجره ها
  4. طراحی و نصب کمد، کابینت، قفسه ها
  5. تعویض سینک، روشویی
  6. تعویض شیرآلات و نصب آن
  7. تعویض تاسیسات داخلی   

به طور کلی بسته به نوع متریال کاربردی و نحوه اجرای آن، متراژ زیر بنای ساختمان غالبا نحوه محاسبه هزینه ها تعیین می شود. برخی طرح ها به صورت متری محاسبه و برخی دیگر روزمزد،در نهایت نحوه محاسبه و برآورد هزینه ها توسط کارفرما و پیمانکار کاملا توافقی است و طی یک قرارداد دقیق با بیان جزییات می تواند اجرایی شود. در صورتی که می خواهید هزینه ها را براساس متراژ محاسبه کنید باید مقداری پرتی مصالح در نظر بگیرید. به طور کلی روش های زیر می تواند برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان لحاظ شود:

روز مزد

از این روش غالبا برای پروژه های کوچک استفاده می شود. کارفرما متریال مورد نظر را تهیه می کند و فقط هزینه استادکار و کارگر را به تعداد مورد نظر به شکل روزانه محاسبه و پرداخت می کند.

کنترات

در این روش غالبا برای پروژه های بزرگ در نظر گرفته می شود که پیمانکار صفر تا صد پروژه را عهده دار و متعهد می شود که در زمان مشخصی پروژه را بر اساس توافقات صورت گرفته اجرا کند. این روش یکی از بهترین روش ها به شمار می آید و سرعت اجرای آن نیز زیاد است.

بازسازی ساختمانتوضیحات
میانگین قیمت خدماتمیانگین قیمت از ۳ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان
مدت زمان حدودیمدت زمان بازسازی بسته به نوع آن بین یک هفته تا ۲ ماه زمان میبرد
محدوده جغرافیایی خدمات کیان دکورتهران و کرج
طراحی و تغییر نقشهارائه نقشه پیشنهادی قبل از شروع کار به کارفرما
جدول قیمت بازسازی ساختمان

قیمت بازسازی کامل ساختمان براساس متراژ

اگر بخواهید هزینه مرمت خانه قدیمی یا  معمولی را محاسبه کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد که پیشتر به آن اشاره شد. هر بخش از هزینه ها به طور عمومی تعرفه مشخصی دارد که البته بسته به متریال کاربردی و دستمزد پیمانکار می تواند این رقم افزایش پیدا کند. در  قیمت تخریب خانه یکی از نکات مهم است.

یعنی باید مشخص باشد چه بخش هایی از بنای شما نیازمند تخریب است. به طور مثال در خانه های کلنگی که آشپزخانه در فضای اتاق مانند و بسته طراحی شده، اگر بخواهید به شکل اوپن یا جزیره تغییر دکوراسیون دهید نیازمند تخریب دیوارهای آن هستید. پس از آن نوبت به بخش های دیگر ساختمان می رسد. که هر کدام بر اساس متراژ بنا لحاظ می شود. به طور مثال برای یک ساختمان ۴۰ تا ۵۵ متر ارقام بر اساس متراژ به شکل جدول رو به رو است.

*در نظر داشته باشید که این ارقام بر مبنای متراژ هر قسمت در ساختمان است. نکته مهم دیگر اینکه این هزینه ها منهای هزینه خرید متریال با هر کیفیتی است که کارفرما انتخاب می کند.*

 

بازسازی کامل خانهقیمت
گچ کاریاز متری ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان
سرامیک و کاشیاز متری حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان
دستمزد استاد کار کاشی و سرامیکهر متر ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان
اجرای سقف کاذبرقمی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
هزینه نصب پنجره های دوجدارهقیمت هر پنجره حدود ۱ تا ۵ میلیون تومان
نصب تجهیزات شیرآلاتحدودا از ۱ تا ۲ میلیون تومان
اجرای سنگ کاری۱۲۰ تا ۴۰۰ هزار تومان
کابینتاز قیمت ۱ تا ۵ میلیون تومان
برق کاری۱۸ تا ۳۰ هزار تومان در هر متر

هزینه بازسازی ساختمان بر اساس بخش های مختلف

برآورد هزینه بازسازی خانه بر اساس متراژهزینه مرمت خانه قدیمی یا آپارتمان هر کدام ارقام متفاوتی را می طلبد. در خانه های قدیمی به طور کلی به دلیل میزان بالای تخریب و نیز ظرافت های کار، طبیعتا هزینه ها بیشتر است. علاوه بر اینکه خانه های قدیمی دارای فضاهای اضافه تری مثل حیاط است. با این وجود میزان قدمت ساختمان، میزان تخریب، متریال مورد نیاز، طراحی جدید و… در میزان این هزینه ها تاثیر زیادی دارد. خدماتی که در حین بازسازی ارائه می شود اعم از باز ساخت بخش های مختلف خانه نیز از دیگر عوامل اثرگذار در قیمت نهایی است. 

قیمت بازسازی آشپزخانه

بخشی از هزینه باز ساخت خانه مربوط به بخش آشپزخانه است. به دلیل اهمیت این بخش از ساختمان، که در واقع قلب خانه است اهمیت زیادی دارد. می توان گفت بازسازی این بخش از خانه نیز تقریبا هزینه زیادی نیز می طلبد. تغییر سقف آشپزخانه و استفاده از سقف کاذب، طراحی نورپردازی، تغییر کف و دیوارهای آشپزخانه و کابینت ها تنها بخشی از هزینه های ترمیم آشپزخانه است. در صورتی که ساختمان قدیمی یا کلنگی باشد طبیعتا انتظار داریم هزینه مرمت خانه قدیمی بیش از پیش افزایش یابد.

*شروع قیمت را در جدول رو به رو ملاحظه می کنید. توجه داشته باشید تک تک این موارد به نوع متریال و طرح شما بستگی دارد. برای اطلاع دقیق تر از جزئیات به صفحه قیمت بازسازی آشپزخانه مراجعه نمایید.*

تغییرات آشپزخانهقیمت(تومان)
نقاشی سقف آشپزخانهشروع از ۴۰ هزار
قرار دادن سقف کاذبشروع از ۱۸۰ هزاز
تغییر کف آشپزخانهشروع از ۲۰ هزار
کاشی کاری دیوار هاشروع از ۷۰ هزار
تغییر کابینت ها(بست به جنس آن متفاوت است)شروع از ۲ میلیون
تغییر کف آشپزخانهشروع از ۲۰ هزار
تغییرات در سرویس بهداشتیقیمت(تومان)
تخریباز ۲۰ هزار
لوله کشی آباز ۱ میلیون
عایق بندیاز متری ۲۰ هزار
نصب کاشی و سرامیکاز متری ۵۰ هزار
تغییرات کفاز متری ۵۵ هزار
تغییرات سقفهر تایل از ۱۲۰ هزار
تعویض شیرآلات و سینکاز ۲۰۰ هزر

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی ساختمان

تغییر دادن کاشی و سرامیک و نیز لوازم موجود در سرویس بهداشتی بخشی از هزینه های ساخت مجدد این بخش می باشد. قیمت تخریب، لوله کشی آب، عایق بندی، خرید و نصب کاشی و سرامیک، تعویض شیرآلات و در مجموع تعمیرات لازم برای سقف و… فاکتورهای هستند که در محاسبه ی هزینه ها در نظر گرفته می شوند.  برای اطلاع از میزان مبلغ ها کافی است نقشه مورد نظر این قسمت از ساختمان را از پیش طراحی و هزینه های آن را برآورد کنید.

توجه داشته باشید که در جدول رو به رو شروع قیمت بیان شده است. این مقدار با توجه به جنس اقلام می تواند بالاتر برود. برای اطلاع دقیق از جزئیات می توانید به صفحه قیمت بازسازی سرویس بهداشتی مراجعه نمایید و یا با شماره ۰۹۱۲۶۲۱۴۶۱۱ تماس بگیرید.

هزینه بازسازی پذیرایی و اتاق خواب

بخشی از هزینه  بازسازی ساختمان مربوط به باز ساخت بخش های مختلف ساختمان مثل پذیرایی و اتاق خواب است. قیمت بازسازی ساختمان در این قسمت از ساختمان به دلیل ظرافت های زیادی که باید در آن از جهت طرح دکور، رنگ و نورپردازی صورت بگیرد می تواند رقم قابل توجهی باشد. استفاده از سقف کاذب، کاغذ دیواری یا رنگ، کفپوش و… از جمله مواردی است که هزینه ساخت مجدد اتاق خواب و پذیرایی را تعیین می کند.

*لازم به ذکر است تمامی قیمت های ذکر شده در جدول رو به رو کف قیمت این تغییرات هستند. شما برای اطلاع دقیق تر از جزئیات می توانید به صقحه قیمت بازسازی پذیرایی و اتاق خواب مراجعه نمایید و یا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.*

تغییرات در اتاق خواب و پذیراییقیمت
سقف کاذبهر پانل ۱۲۰ هزار
کاغذ دیواری یا رنگاز ۴۰ هزار
کمد دیواریاز ۹۰۰ هزار
در و پنجرهاز متری ۱۴۰ هزار
کفپوشاز متری ۸ هزار
تغییرات در نمای ساختمانقیمت(تومان)
تغییر پنجره هااز ۱۶۰ هزار
نورپردازیهر یک طبقه از ۸ میلیون
نوع مصالحتماس بگیرید
سنگ کاری نمای ساختماناز متری ۱۶۰ هزار

 قیمت بازسازی نما ساختمان

قیمت بازسازی ساختمان در بخش نمای بیرونی آن نیز یکی دیگر از بخش های مرمت سازی است که می تواند به صورت کلی یا جزیی انجام شود. در صورتی که بخواهید نمای ساختمان را به صورت کلی و از متریال متفاوت استفاده کنید بسته به میزان تخریب، هزینه های متریال جدید و اجرای پروژه قیمت آن مشخص می شود. اگر می خواهید هزینه های نمای ساختمان با قیمت مناسب باشد لازم است از متریالی با هزینه های کمتر استفاده کنید.

*توجه داشته باشید تمامی هزینه ها در کمترین مقدار خود محاسبه شده اند. برای اطلاع از جزئیات دقیق تری می توانید به صفحه هزینه بازسازی پذیرایی و اتاق خواب مراجعه نمایید و یا با شماره تماس ۰۹۱۲۶۲۱۴۶۱۱ مهندس شاهدی تماس بگیرید.*

تخریب خانهقیمت (تومان)
خراب کردن دیوار بتنیاز ۱۳۰ هزار
تخریب دیوار آجریاز ۵۰ هزار
تخریب کامل ساختمان بتنیاز متری ۲۰ هزار
تخریب کامل خانه آجریاز متری ۱۸ هزار

 قیمت تخریب ساختمان

در صورتی که ساختمان کلنگی و قدیمی باشد قیمت بازسازی ساختمان طبیعتا رقمی بیشتر از بازسازی خانه معمولی خواهد بود. در مجموع می توان گفت قیمت تخریب ساختمان به نوع مصالح به کار رفته در آن بستگی دارد. هر چه مقاومت ساختمان بالاتر باشد قطعا تخریب آن به تجهیزات و زمان بیشتری نیاز دارد. به همین منظور ما در جدول رو به رو قیمت را به تفکیک مصالح ساختمان بیان نموده ایم.

نحوه استعلام قیمت بازسازی ساختمان از کیان دکور

برای استعلام دقیق تر و به روز قیمت ها در کیان دکور می توانید با پرکردن فرم موجود در این صفحه منتظر تماس کارشناسان کیان دکور برای مشاوره و استعلام قیمت باشید و یا با شماره ۰۹۱۲۶۲۱۴۶۱۱ (مهندس شاهدی) تماس بگیرید.

هزینه بازسازی ساختمان های کلنگی

قیمت بازسازی ساختمان قدیمی و کلنگی یکی از دغدغه های کسانی است که دارای چنین ساختمان هایی هستند. در صورتی که فرد بخواهد ساختمان را حفظ کند چاره ای جز ساخ مجدد وجود ندارد تا بتوان با آرامش بیشتری در آن ساکن بود. در نظر داشته باشید که خانه های کلنگی دارای بخش های مختلفی مثل حیاط، حیاط خلوت، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و پذیرایی است. به دلیل ساختار قدیمی این ساختمان ها هزینه های نیز قطعا بیشتر خواهد بود. نحوه محاسبه هزینه بازسازی ساختمان های کلنگی در ادامه شرح می دهیم. بسیاری از موارد زیر مشابه با مورد هایی هستند که تا الان بیان نمودیم اما برخی از آنها به خاطر کلنگی بودن خانه هزینه بیشتر یا کمتری دارند.

هزینه دستمزد پیمانکار

یکی از مهمترین اقدامات در مسیر ترمیم خانه های کلنگی عقد قرارداد با یک پیمانکار برای اجرای این پروژه است. بازساخت خانه های کلنگی با فرسودگی و قدمت زیاد نیازمند تخصص و تجربه زیادی است که بتوان در نهایت باکیفیت ترین بازسازی را با مناسبترین قیمت به انجام برسد. در نظر داشته باشید که در زمان ساخت مجدد این خانه ها باید نظارت پیمانکار بر تمام مراحل اجرای پروژه باشد تا از خسارات جبران ناپذیر پیشگیری شود.

قیمت بر اساس سبک

انتخاب اینکه هدف شما از بازسازی به چه سبکی است، مدرن یا کلاسیک؟ در هزینه های نهایی بسیار تاثیر دارد. سبک مدرن در مقایسه با کلاسیک سبکی راحت و البته ساده به شمار می آید، اما سبک کلاسیک پیچیدگی های زیادی دارد. از همین رو به طور تقریبی می توان گفت سبک کلاسیک هزینه های بیشتری در مقایسه با اجرای طرح مدرن دارد.

قیمت باز ساخت آشپزخانه کلنگی

این نقطه از ساختمان به عنوان قلب خانه به شمار می آید. در خانه های کلنگی غالبا به شکل اتاقی جداگانه بود که در بازسازی آن می توان از اشکال مختلف اوپن، جزیره و… استفاده کرد. برای این کار تغییر کلی نمای داخلی از کف، سقف، دیوارها، کابینت ها، تغییر شیرآلات، ایجاد فضای قرار گیری ماشین ظرفشویی و لباسشویی و…. از جمله اقدامات لازم برای بازسازی آشپزخانه است. بخشی از هزینه بازسازی ساختمان  را الزاما باید برای این بخش در نظر گرفت.

هزینه تخریب خانه کلنگی

در بازسازی ساختمان های قدیمی ممکن است بخشی هایی از خانه با تغییر نقشه نیاز به تخریب داشته باشد. علاوه بر این تخریب نمای بیرونی، دیوارها و کف ساختمان و… نیز به این تخریب اضافه می شود که هزینه بر است. این بخش حساسیت زیادی دارد که باید تحت نظارت پیمانکار با تجربه اجرا شود.

قیمت ساخت مجدد سرویس بهداشتی ساختمان کلنگی

سرویس بهداشتی در خانه های قدیمی نیز یکی از قسمت های ضروری برای بهبود است. استفاده از نمای مناسب برای کف، دیوارها و سقف، تعویض شیرآلات و روشویی، استفاده از نورپردازی و… از جمله اقداماتی است که در بازسازی سرویس بهداشتی خانه های کلنگی ضروری است. 

هزینه ترمیم اتاق خواب خانه های کلنگی

خانه های قدیمی دارای اتاق های ساده ای هستند که نیازمند توجه ویژه اند. توجه به متراژ اتاق  ها، ایجاد کمد دیواری، ایجاد کلوزت روم، کف و دیوارها و نیز سقف از مهمترین اقداماتی است که در بازسازی منازل قدیمی باید صورت بگیرد، تا همخوانی مناسبی با همه بخش های ساختمان داشته باشد.

قیمت مرمت پذیرایی خانه کلنگی

پذیرایی نقطه ای از ساختمان است که بیش از همه جلوی چشم قرار دارد. از همین رو باید با سلیقه و دقت زیادی ساخته شود. تعمیر دیوار، کف، سقف، نورپردازی، تعویض مبلمان و پرده ها و… تنها بخشی از بازسازی پذیرایی است. براساس نقشه و طرح مورد نظر باید همه این تغییرات به درستی اجرا شود تا در نهایت پذیرایی به شکل زیبایی برسد.

هزینه های جانبی

علاوه بر موارد گفته شده که خیلی واضح در نظر است، اما هزینه  بازسازی ساختمان محدود به این موارد نمی شود. تعویض و ترمیم تاسیسات آب و برق، بازساخت تراس یا حیاط، تعمیر انباری و پارکینگ و بخش های دیگر ساختمان های قدیمی از جمله مواردی است که باید در این روند مورد توجه قرار گیرد. از مهمترین مواردی که می تواند بر هزینه بازسازی ساختمان قدیمی و کلنگی تاثیرگذار باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از نورپردازی های متنوع برای تامین نور داخل ساختمان و ایجاد زیبایی
  • استفاده از شلف های متنوع برای دیزاین پذیرایی، آشپزخانه و…
  • طراحی باغچه در خانه های کلنگی که احساس خوبی برای ساکنان به همراه دارد

سوالات متداول

محاسبه هزینه بازسازی با پیمانکار به چه صورت است؟

غالبا پیمانکاران به دو شکل روزمزد یا کنترات اقدام به عقد قرارداد برای بازسازی می کنند. در صورتی که پروژه کوتاه باشد هزینه ها به صورت روزمزد دریافت می شود. در این صورت هزینه متریال جداگانه و پس از آن هزینه استادکار و  کارگر به صورت تعداد روزهای پروژه ادامه دار می شود. اما در شرایطی که پروژه بزرگ باشد و در مساحت زیادی اجرایی شود، قرارداد کنترات با پیمانکار بسته می شود. این نوع قرارداد به نفع کارفرما هم می باشد. چرا که پیمانکار برای دریافت حق الزحمه با سرعت بالایی سعی در اتمام پروژه دارد. نکته مهمی که در زمان عقد قرارداد با پیمانکاران باید مورد توجه قرار دهید دقیق بودن متن قرارداد است یعنی باید جزییات کامل درباره شروع و پایان قرارداد و اقدامات لازم در این قرارداد ذکر شود.

 هزینه  بازسازی ساختمان در کیان دکور چقدر است؟

هزینه های بازسازی به طور ملی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از تهیه متریال گرفته تا دستمزد پیمانکار، میزان تخریب، مجوزهای بازسازی و… . هزینه های دقیق را می توانید در همین صفحه با جدول قیمت و با جزئیات مشاهده نمایید. همچنین می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

 چگونه می توان هزینه ساخت مجدد منزل را کاهش داد؟

هر چه میزان خرابی ها و تغییراتی که مدنظر دارید کاهش پیدا کند طبیعتا متریال به کاررفته و زمان و انرژی که صرف بازسازی می شد نیز کاهش پیدا می کند. در نتیجه هزینه های بازسازی نیز به شکل چشمگیری کم می شود. اگر بخواهید فقط رنگ کاری ساده کنید هزینه کمی برای شما به همراه دارد تا اینکه از سقف کاذب و کاغذ دیواری و نیز طراحی های نورپردازی برای زیباسازی محیط بهره ببرید. در هر صورت بازسازی و هزینه های آن کاملا تابع تصمیمات شما است. و پیمانکار تنها اقداماتی را انجام می دهد که شما از او می خواهید. 

دیگر خدمات کیان دکور

جهت دریافت تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان کیان دکور فرم زیر را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =

تماس بگیرید

09126214611