سنگ آنتیک پشت تلویزیون

سنگ آنتیک پشت تلویزیون یکی از راهکارهای پرطرفدار برای طراحی نمای پشت تلویزیون است که از مجموعه سنگ‌های تزیینی بسیار متنوع تشکیل می‌شود. معمولا از سنگ‌های تزئینی در انواع و اقسام‌ها از نظر ابعاد، اندازه، طرح و رنگ دسته‌بندی شده و در بازار موجود است. البته هر کدام از مدل‌های سنگ آنتیک دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های مختلفی است که نه تنها برای پشت تلویزیون بلکه برای فضاهای داخلی استفاده می‌شود و فضای ساده و بیرون را به یک فضای خاص و دلنشین تبدیل می‌کند و گزینه مناسبی برای بازسازی خانه به شمار می رود.

سنگ آنتیک پشت تلویزیون جدیدترین راهکار برای طراحی و اجرای دیوار کناف خانه است که بسته به نوع دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توان مناسب‌ترین و زیباترین مدل سنگ آنتیک را انتخاب نمود. برای آشنایی بیشتر با این راهکار متفاوت و دوست داشتنی طراحی دکوراسیون در ادامه همراه ما باشید.

سنگ آنتیک چیست؟

سنگ آنتیک پشت تلویزیون - سنگ آنتیک چیست؟

به مجموعه سنگ‌هایی که از قطعات شکسته و خرد شده تشکیل شده و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند نمای دیوار سنگ آنتیک گفته می‌شود. این خرده سنگ‌ها به راحتی با چسب‌های پایه رزین به یکدیگر متصل می‌شوند و با استحکام عالی روی دیوار قرار می‌گیرند. بعد از به اتمام رسیدن و چسباندن سنگ‌ها به یکدیگر نمای کلی به زیبایی هر چه تمام‌تر خودنمایی می‌کند. معمولاً سنگ‌های آنتیک از سنگ‌های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می‌شود که در برابر عوامل خارجی و تغییرات هیچ تغییر رنگی در ظاهر آنها ایجاد نخواهد شد.

 

دیوار پشت تلویزیون

البته سنگ‌های آنتیک به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است که معمولاً بیشتر سنگ‌های طبیعی از جنس تراورتن است. سنگ‌های مصنوعی نیز دارای جنس و رنگ خاصی هستند و بیشتر از جنس سمنت پلاست ساخته می‌شوند. دلیل تولید این دسته از سنگ‌ها در سایزهای مختلف این است که دیگر نیاز به برشکاری مجدد ندارد و هنگام قالب‌گیری و تولید آنها از تجهیزات خاصی استفاده می‌شود که احتمال ریزش سنگ‌ها بعد از چسباندن کاهش پیدا می‌کند.

ایده استفاده از سنگ آنتیک پشت تلویزیون از کجا آمده است؟

سنگ آنتیک پشت تلویزیون - ایده استفاده از سنگ آنتیک پشت تلویزیون از کجا آمده است؟

برای تزیین و دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون از متریال‌های مختلف مانند پنل‌های سه بعدی، ام دی اف، چوب سنگ و دیوار کناف استفاده می‌شود. حتی ممکن است از چند المان برای طراحی استفاده نمود که از میان المان‌های مختلف، سنگ آنتیک به دلیل ایجاد یک حس طبیعی در فضای خانه طرفداران خاص خود را دارد. این واژه لاتین به معنای یک شی قدیمی کهنه و با ارزش شناخته می‌شود؛ شی که حدود ۱۰۰ سال عمر دارد. اما منظور از سنگ آنتیک یک سنگ قدیمی تراش خورده و با ارزش تاریخی نیست، بلکه مجموعه سنگ‌های زیبا و جذابی که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود و در یک نظم خاص تکراری در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند گفته می‌شود.

دیوار آنتیک پشت تلویزیون

در گذشته از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ایجاد یک نمای خاص و متفاوت استفاده شده است که از آن لحظه به بعد در قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار گرفت. جالب است بدانید سنگ‌های آنتیک نه تنها برای دیوار بلکه برای سقف نیز استفاده می‌شود و همانند کناف سقف جذابیت خاص خودش را دارد. این ایده می‌توان در کنار نورپردازی با کناف استفاده نمود و جذابیت طراحی را دوچندان کرد. همانطور که صنایع ساختمانی روزبه‌روز در حال پیشرفت است، مواد مختلف و مصنوعی نیز وارد بازار می‌شود، طوری که تنوع سنگ‌های آنتیک روبه افزایش است. پس برای استفاده از این ایده اصلا نگران مدل و رنگ اجرایی نباشید.

از مدل سقف‌های پرطرفدار کناف، سقف کاذب است که از جنس پی وی سی طراحی شده و برای زیبایی و پنهان‌سازی سیم‌کشی و تاسیسات بسیار پرکاربرد است. قیمت سقف کاذب بسیار مناسب است. معمولا با این سقف در محیط سرویس بهداشتی، حمام و محیط‌های اداری آشنا شوید .

انواع سنگ آنتیک مناسب برای پشت تلویزیون

سنگ آنتیک پشت تلویزیون - انواع سنگ آنتیک مناسب برای پشت تلویزیون

به طور کلی برای طراحی پشت تلویزیون با استفاده از سنگ‌های آنتیک دو مدل بیشتر وجود ندارد، سنگ‌های طبیعی یا سنگ‌های مصنوعی. سنگ‌های طبیعی از سنگ‌های تراورتن صیقل نخورده که دارای رگه‌های خاص و متفاوتی از رنگ‌های مختلف است تشکیل می‌شود. از دیگر سنگ‌های طبیعی مانند سنگ‌های آهکی با گرایش‌های متفاوت، سنگ‌های مرمر سفید شیری یا کرم با رگه‌های نارنجی، سیاه و قهوه‌ای برای اجرای طراحی پشت تلویزیون نیز استفاده خواهد شد.

اما سنگ‌های آنتیک مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک لایه پی وی سی با طرح سنگ آنتیک رنگ شده در رنگ‌های مختلف تیره و روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکاتی در خصوص انتخاب سنگ آنتیک پشت تلویزیون

نکاتی در خصوص انتخاب سنگ آنتیک پشت تلویزیون

برای خلق بهترین نمای پشت تلویزیون با استفاده از سنگ‌های آنتیک نکات بسیار زیادی وجود دارد تا در کنار این که هزینه‌ای برای طراحی می پردازید از زیبایی و جذابیت کار بهره مند شوید.

  •     برای عدم مشخص بودن سیم‌کشی‌های آنتن برق و اتصالات تلویزیون بهتر است از دیوار کاذب استفاده کنید تا نمای سنگ آنتیک به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا شود.
  •     سعی کنید در هنگام اجرای سنگ آنتیک زیاده روی نکنید. استفاده بیش از حد از سنگ، زیبایی نما را مختل می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود در یک خانه‌های کوچک ۸۰ الی ۱۰۰ متری تنها یک قسمت از خانه، سنگ آنتیک به کار رود.
  •     اجرای این سنگ  تنها برای سبک دکوراسیون داخلی مناسب است. خانه‌هایی که به سبک کلاسیک طراحی شدند این نوع سنگ اصلا پیشنهاد نمی شود.
  •     تلویزیون را حتماً در یک ارتفاع مناسب و استاندارد نصب کنید. نصب تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که چشم‌های بیننده به دو سوم پایین سمت تلویزیون معطوف شود.
  • نکات سنگ انتیک پشت تلویزیون

 

  •     از آنجا که سنگ‌های آنتیک در رنگ‌ها و تنوع بسیار بالایی در بازار موجود است، باید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با فضای داخلی خانه باشد و با اجرای آن فضا را به یک فضای باز و مجلل و با زیبایی خاص تبدیل کند.
  •     در انتخاب اندازه سنگ‌ها دقت کنید. هر چه اندازه سنگ‌ها کوچکتر باشد فضای پشت تلویزیون شلوغ‌تر دیده می‌شود. اگر در فضای داخلی از طرح‌های زیادی برای فرش دیواره‌ها و پرده‌ها استفاده کرده اید، ابعاد سنگ‌ها را بزرگ‌تر انتخاب کنید تا فضا شلوغ به نظر نرسد.
  •     به خاطر ابعاد سنگی که انتخاب می‌کنید ممکن است دیوار بلندتر یا عریض‌تر نشان داده شود. اگر دیوار شما عرض کمتری دارد سنگ‌های دارای طرح آجری که چینش افقی دارند دیوار ر ا بلندتر جلوه می‌دهد.

 

  • سنگ آنتیک پشت تلویزیون

 

  • با استفاده از مدل سنگ‌های پازلی و ایجاد خطوط افقی و عمودی در دیوار کمک می‌کند دیوار بلندتر نشان داده شود. اگر دوست دارید فضایتان بزرگتر و دلبازتر جلوه دهد از سنگ‌های روشن استفاده کنید.
  •     به کار بردن چوب و کناف کمک می‌کند دیوار تلویزیون را قفسه‌بندی و به راحتی سیم و اتصالات آن را پنهان کنید.
  •     لازم نیست تمام دیوار را رنگ کنید، تنها بخش محدود پشت‌تلویزیون را سنگ کاری نمایید. این کار مقرون به صرفه تر است و جذابیت بیشتری در نمای دیوار ایجاد می‌کند.
  • استفاده از برخی سنگ‌ها مانند سنگ اسلب باعث زیبایی بسیار باشکوه و لوسی در دیزاین دیوار می‌شود و جذابیت فضا دو چندان می‌کند.

 

تفاوت طراحی دیوار کناف پشت تلویزیون با طراحی سنگ آنتیک

سنگ آنتیک پشت تلویزیون -تفاوت طراحی دیوار کناف پشت تلویزیون با طراحی سنگ آنتیک

کناف به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا امکان اجرای آن در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت وجود دارد. در واقع یکی از راهکارهای پرطرفدار برای دکوراسیون داخلی کناف است که باعث جذاب به نظر رسیدن طراحی دیوار خواهد شد. در حالی که سنگ‌های آنتیک و سنگ‌های تزئینی با چیدمانی خاص در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که برای اجرای آن می‌توان از خلاقیت بیشتری استفاده کرد. همچنین با کمک رنگ‌های تیره این اجازه داده می‌شود که تلویزیون بخشی از نور فضا را تامین کند. البته کناف برای هر دو نوع دکوراسیون داخلی رنگ و طرح خاص ارائه می دهد. اما سنگ آنتیک تنها برای یک مدل دکوراسیون مناسب است.

خوب است بدانید هزینه اجرای کناف دیواری بسیار کمتر از دیگر اقدامات زیباسازی است و با کمک آن امکان اجرای هر گونه طرح متفاوت و جدید وجود دارد و به راحتی مطابق با دکوراسیون‌های مختلف خانه و محیط‌های اداری اجرا می‌شود. اگر دوست دارید یک طرح خاص و متفاوت را برای پشت تلویزیون اجرا کنید، از کناف و طراحی نورپردازی غافل نشوید. اما فراموش نکنید استفاده بیش از حد از نورپردازی تماشای تلویزیون را با مشکل روبرو می‌کند.

 مزایا و معایب اجرای سنگ آنتیک پشت تلویزیون

سنگ آنتیک پشت تلویزیون -  مزایا و معایب اجرای سنگ آنتیک پشت تلویزیون

 اجرای سنگ آنتیک به راحتی فضای یک یکنواخت داخل خانه را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود هر فردی هنگام ورود به خانه از جذابیت دکوراسیون و اجرای سنگ آنتیک برای پشت تلویزیون زده شود. علاوه‌براین ایده سنگ آنتیک با مزایای بسیاری همراه است که در موارد زیر با آنها آشنا می‌شوید:

  • استحکام بسیار بالا
  •     زیبایی خاص و منحصر به فرد
  •     ایجاد یک حس طبیعی داخل خانه
  •     ماندگاری بالا
  •     امکان برقراری و هماهنگی بیشتر با نور پردازی
  •     راحتی در تمیزکاری دیوار

برای انتخاب بهتر است با معایب این ایده نیز آشنا شوید:

  • انواع سنگ آنتیک پشت تلویزیون

 

  •     عدم تغییر دکوراسیون خانه و ثابت بودن جای تلویزیون
  •     دارای هزینه بالا
  •     تیز بودن لبه سنگ‌های آنتیک
  •     ضرورت نصب تلویزیون به دیوار
  •     عدم نیاز به میز تلویزیون
  •     عدم امکان اجرای کناف برای مخفی شدن سیم کشی در برخی موارد

نتیجه گیری

سنگ آنتیک پشت تلویزیون یک دکور عالی و شیک است که فضای دیوار را کاملا متفاوت و خاص جلوه می‌دهد. طرح‌های و ایده‌های مختلفی برای اجرا سنگ آنتیک وجود دارد که به راحتی می‌توان هارمونی خاصی در رنگ سنگ‌ها ایجاد نمود. اگر دوست دارید این ایده دکوراسیون را امتحان کنید، حتما دیواری را انتخاب نمایید که بعدها مجبور به جابه‌جایی تلویزیون نشوید. اگر نیاز به سقف کناف پذیرایی را دارید، تیم متخصص کیان دکور می تواند برای نصب جدیدترین مدل های کناف و سقف کاذب به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

تماس بگیرید

09126214611