معرفی تایل سقفی؛ انواع تایل سقفی

امروزه زیبایی محیطی که در آن زندگی و کار می‌کنیم بسیار مهم است و باعث ایجاد حس خوبی در ما می‌شود لذا بسیاری از افراد در بازسازی منزل خود به طراحی دکوراسیون داخلی روی می‌آورند . در این پروسه موردی که بسیار جلوه‌ی زیبایی به بنا می دهد، سقف کاذب و استفاده از تایل سقفی و کناف کاری است .تایل‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های یکنواخت، بافت‌دار، چوبی و فلزی موجودند. قیمت و سایر جزئیات ممکن است بر اساس اندازه و رنگ محصول متفاوت باشد. در ادامه‌ی این مقاله، به تعریف تایل سقفی و انواع مختلف آن می‌پردازیم. در این مقاله شما را با تایل سقفی اشاره می کنیم.

تایل سقفی چیست؟

 

تایل سقفی - تایل سقفی چیست

تایل‌های سقفی که به پانل‌های سقفی نیز معروف‌اند، مصالح ساختمانی سبک وزنی هستند که برای پوشش سقف استفاده می‌شوند. آنها در یک شبکه آلومینیومی قرار می‌گیرند، عایق حرارتی را ارائه می‌دهند اما معمولاً برای بهبود زیبایی و آکوستیک اتاق طراحی شده‌اند. آنها معمولاً در پروژه‌های تجاری، مسکونی و صنعتی استفاده می‌شوند و در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، ادارات، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و مکان‌های دیگر، کابردی هستند. تایل‌های سقفی بیشتر از الیاف معدنی ساخته شده‌اند، اما با مواد دیگری مانند فایبرگلاس نیز در دسترس هستند. 

تایتل سقفی در واقع جدیدترین نوع سقف کناف هستند.

انواع تایل‌های سقفی

انواع مختلفی از تایل‌های سقفی وجود دارد که به شرح زیر توضیح داده شده‌اند:

۱-تایل سقفی ساده و تایل PVC

تایل سقفی - تایل سقفی ساده و تایل PVC

پانل‌های سقفی PVC (پلی وینیل کلراید) به طور گسترده‌ای به عنوان روکش برای سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شوند. PVC یک ماده پلاستیکی سبک وزن و قوی است که در کارخانه به صورت پانل‌های سقفی در طرح‌ها، رنگ‌ها، اندازه‌ها و طول‌های مختلفی تولید می‌شود. هر پانل دارای یک هسته توخالی و یک سطح صاف و براق است. از آنجا که این پانل‌ها ضد آب هستند، آنها بهترین جایگزین برای سقف‌های الیاف معدنی متداول مانند سقف کاذب POP و گچ در مناطق پر از رطوبت مانند بالکن، حمام و زیرزمین هستند.

۲-تایل آلومینیومی و آرمسترانگ سقف کاذب

تایل سقفی تایل آلومینیومی و آرمسترانگ سقف کاذب

تایل‌های سقفی فلزی از صفحات آلومینیومی با کیفیت برتر ساخته شده‌اند و تحت فرآیندهای پانچینگ، شکل‌دهی، پاکسازی و شستشو، کاربرد مواد نگهدارنده‌ی سطح، رنگ‌آمیزی اسپری با پودر پلی استر درجه یک و انجماد در دمای بالا قرار گرفته‌اند.

تایل‌های سقفی فلزی در اندازه‌ها و مشخصات، رنگ‌ها و الگوی‌های متنوعی موجودند که می‌توانند نیازهای مختلف مشتریان را رفع کنند. آنها یک نوع ماده تزئینی عالی با ویژگی‌های سبک وزن، نصب آسان، سازگار با محیط زیست و غیره هستند و به طور گسترده‌ای در پروژه‌های تزئینی در فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مدارس، بانک‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، ادارات، مراکز خرید، کتابخانه‌ها، ایستگاه‌ها، ساختمان‌های کارخانه، بیمارستان‌ها، خانوارها و دیگر ساختمان‌های عمومی استفاده می‌شوند.

تایل‌های سقفی آرمسترانگ بسیار محبوب هستند و در هر محیطی، از مدارس و بیمارستان‌ها گرفته تا محل کار و هتل‌ها، کاملاً مشخص و متمایز هستند.

۳-تایل‌ گچی سقفی

تایل سقفی - تایل‌ گچی سقفی

تایل‌های گچی از تخته‌های گچی با کیفیت بالا و غیرقابل احتراق ساخته شده و عاری از هرگونه مواد مضر هستند. ما از فیلم‌های PVC در قسمت جلویی آنها و همچنین از پوشش فویل فلزی در پشت آنها استفاده می‌کنیم. طرح‌های قسمت وینیل به رنگ سفید یا رنگی موجودند، هر طرح دارای طراحی منحصر به فرد خاص خود است و کاربران نهایی می‌توانند طرح مورد علاقه‌ی خود را برای قرار دادن بر روی سیستم‌های سقفی مدولار با سیستم مشبک سقفیِ نمایان انتخاب کنند.

تایل‌های گچی سقفی با روکش وینیل از مزایای نگهداری آسان و پرداخت‌کاریِ رایگان همراه با ویژگی‌های عایق حرارتی اضافی برخوردارند. به طور معمول، این تایل‌های گچی با کیفیت خوب می‌توانند به طور گسترده در تمام ساختمان‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار گیرند، یعنی در مناطقی که نیاز به فضای تمیز و بدون گرد و غبار دارند، مانند ادارات، بیمارستان‌ها، مدارس، رستوران‌ها، مغازه‌ها، اتاق‌های کامپیوتر، قطعات الکترونیکی پردازش مواد غذایی و شرکت‌های دارویی.

۴-تایل‌ آکوستیک و سقف کاذب UPVC

 

تایل‌های سقفی آکوستیک به عنوان عایق صدا در اتاق استفاده می‌شوند. آنها معمولاً از فایبرگلاس ساخته می‌شوند و با استفاده از روش سقف آویخته نصب می‌شوند. این بدان معنا است که تسمه فلزی روی سقف نصب می‌شود و کاشی‌ها از روی تسمه‌ها آویزان می‌شوند، اگرچه برخی از برندها کاشی‌هایی می‌سازند که می‌توانند بدون تسمه‌های قابل مشاهده به هم بچسبند. پانل‌های سقفی آکوستیک معمولاً باید توسط یک متخصص نصب شوند تا از ویژگی‌های صوتی و عایق آنها اطمینان حاصل شود، اما برخی از برندها را می‌توانید خودتان نصب کنید.

تایل‌های سقفی آکوستیک اغلب برای عایق‌بندی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا همان موادی که آنها را عایق صدا می‌کنند، عایق حرارتی اتاق نیز هستند. آنها بر اساس نوع چیدمان، می‌توانند هزینه‌های گرمایش و سرمایش اتاقی که در آن نصب شده‌اند را کاهش دهند.

UPVC مخفف پلی وینیل کلراید بدون پلاستیک است. پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرکاربردترین پلیمرها در جهان است. سقف کاذب UPVC با توجه به نیازهای متنوع مشتریان ارائه می‌شود. این نوع انتخاب توسط متخصصان ماهر توصیه می‌شود که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت برتر، به این مسئله رسیدگی می‌کنند.

UPVC دارای مشخصات زیر است:

·عملکرد مطلوب

· طول عمر بیشتر

· کیفیت تست شده

ابعاد تایتل سقفی

سایز استاندارد تایل سقفی معمولا ۶۰*۶۰ است. البته در طراحی های خاص می توان تایتل هایی با ابعاد بزرگتر و یا کوچکتر نیز می توان سفارش داد. ضخامت تایل های سقفی حدود ۸ میلی متر و بسیار سبک است.

مزایای استفاده از تایل سقفی

  • سبکی
  • ضد اب و ضد خش
  • مقاوم در برابر ضربه و پوسیدگی
  • مدرن تر از سقف کاذب
  • طول عمر زیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

تماس بگیرید

09126214611