تایل پتینه رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه طراحی‌های جذابی برای سقف‌ها وجود دارد که می‌تواند علاوه بر سبک سازی، آنها را از سادگی همیشگی‌شان در می آورد. اگر شما از سقف‌های ساده خانه‌تان خسته شده‌اید و می‌خواهید سقفی متفاوت داشته باشید که در بهبود طراحی دکوراسیون منزل شما تاثیر داشته باشد، استفاده از تایل‌ رنگی پتینه – تایل پتینه رنگی را توصیه می‌کنیم. سقف کاذب پتینه یکی از محصولاتی است که به عنوان سقف کاذب از آن استفاده می‌شود که از جذابیت بالایی در تنوع و طرح‌های مختلف برخوردار است. سقف کاذب پتینه با عبور نور از خود، می‌تواند نمای رنگی و خاصی را در طراحی‌های دکوراسیون به ارمغان آورد. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد این نوع سقف صحبت کنیم، اگر شما هم خواهان سقفی متفاوت برای سقف کاذب پذیرایی، سقف کاذب اتاق خواب و یا سایر مکان‌ها هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تایل پتینه رنگی چیست؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم که تایل پتینه رنگی که نوعی سقف کاذب به شمار می‌آید دارای طرح و تنوع زیادی می‌باشد و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که نور را از خود عبور می دهد. بهره مندی از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب در کنار برخورداری از ویژگی عبور نور باعث شده که جذابیت این محصول برای مشتریان بیشتر شود. این تایل‌ها کاملا صاف و شفاف هستند و می توان از آن‌ها به‌صورت تک نیز استفاده کرد. همچنین جنس تایل‌های پتینه از پی وی سی است که از مقاومت بالایی بهره می‌برد. رنگ‌های پتیه می‌توانند بر حسب نظر و سلیقه افراد سفارشی سازی شوند و متناسب با خواسته آن‌ها طراحی گردند.

کاربرد تایل پتینه

کاربرد تایل سقفی پتینه

می‌توان مناسب ترین کاربرد تایل پتینه رنگی را به کارگیری آن برای سقف کاذب دانست. تایل‌های سقفی پتینه کاربردهای گوناگونی دارند و امکان استفاده از آن‌ها را در مکان‌های مختلف مثل سقف کاذب راهرو وجود دارد. امروزه اکثر افراد به جهت جذابیت‌های بسیار بالایی که این تایل‌ها دارند به این نوع سقف کاذب روی آورده‌اند و بیشتر مشتریان از تایل سقفی پتینه استفاده می‌کنند. شاید بتوان گفت که کاربرد تایل‌های سقفی به عنوان سقف کاذب حمام بیشتر برای زیبایی بخشیدن به محیط است. همچنین به دلیل جنسی که دارد می‌تواند مقاومت بالایی را در محیط‌های مرطوب از خود نشان دهد و کمتر دچار آسیب گردد. بدین ترتیب به استفاده از آن در محیط‌های مرطوب مانند استخر، سونا و… هوشمندانه به نظر می‌رسد. اما نمی‌توان گفت که تایل‌های رنگی برای سایر قسمت‌های محیط کاربرد ندارد بلکه می‌توان از آن‌ها در قسمت‌های دیگر مثل دیوار دکوراتیو نیز استفاده کرد. برخی مکان‌های دیگر که می‌توانند میزبان این تایل‌های رنگی باشند عبارتند از:

  • فضاهایی مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام، سونا و استخر
  • قابلیت استفاده در کابین آسانسور
  • به کارگیری ترکیبی با تایل معرق پی وی سی و یا سقف کاذب کناف

پیشنهاد می‌کنیم در هنگام انتخاب تم رنگی تایل پتینه به ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید و تم را متناسب با دکوراسیون انتخاب کنید.

مزایا تایل پتینه رنگی

مزایای تایل سقفی پتینه

در این بخش به برجسته ترین مزیت‌های استفاده از سقف کاذب پتینه – تایل پتینه رنگی می‌پردازیم. اگر در لحظه خرید به این فکر می‌کنید که خرید این نوع سقف ممکن است چه مزیتی داشته باشد با ما همراه باشید. از مهم ترین مزایای تایل سقفی پتینه عبارتند از:

  • وزن بسیار پایین و سبکی
  • اجرای بدون دغدغه و نصب سریع و آسان
  • قابلیت نظافت و تمیز کردن آسان؛ این تایل‌ها ضد آب بوده و بدون نگرانی از تغییر رنگ می‌توان نسبت به شستشوی آن‌ها اقدام کرد.
  • طراحی در ابعاد مختلف که به شما اجازه می‌دهد سایز دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید این طلق‌ها را به صورت یک تکه داشته باشید.
  • تنوع در رنگ بندی و بهره مندی از رنگ‌های با تنوع بالا
  • برخورداری از قابلیت نورپردازی که امکان عبور نور رنگی بسیار زیبا را ایجاد می‌کند؛ نوری از سقف کاذب پتینه تابیده می‌شود بسیار ملایم و زیبا می‌باشد.
  • اگر قصد تغییر دکوراسیون داشته باشید می‌توانید این کار را خیلی راحت انجام دهید، زیرا امکان جابجایی تایل‌های این سقف در هر زمان وجود خواهد داشت.
  • اگر از این سقف‌های کاذب برای پوشاندن تجهیزات موجود در سقف استفاده کنید نباید هیچ نگرانی بایت دسترسی به تجهیزات داشته باشید، چرا که امکان دسترسی به این تجهیزات به راحتی وجود خواهد داشت.
  • در صورتی که به نوسازی و یا بازسازی خانه اقدام کرده‌اید می‌توانید از این سقف بهره ببرید زیرا مناسبترین و سریعترین گزینه برای نوسازی و بازسازی به حساب می‌آید.

از دیگر ویژگی‌های بی نظیر تایل های پلکسی رنگی یا تایل پتینه که از پلی کربنات تشکیل شده‌اند، این است که مانند شیشه صاف و براق هستند. امروزه تایل پلکسی توانسته است که نظرات زیادی را به خود جلب کند و می‌توان یکی از دلایل این استقبال گسترده را در انعطاف پذیر بودن آن دانست، برخی از افراد به جای شیشه از تایل پلکسی استفاده می‌کنند.

چرا از تایل پتینه برای تغییر دکوراسیون استفاده می‌کنند؟

تایل‌های سقفی پتینه از طرح‌های زیاد و رنگ‌های متنوعی برخوردار می‌باشند، که می‌توانید بهترین طرح آن را با توجه به دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید و زیبایی چشمگیری را در طراحی دکوراسیون به وجود آورید. اگر دوست دارید که منزل یا محیط کارتان روشن باشد به فکر استفاده از سقف‌ها‌ی کاذب پتینه‌ای باشید زیرا علاوه بر اینکه از طرح‌های جذابی بهره می‌برند، استفاده از آن‌ها این امکان را فراهم می‌سازد که با انجام نورپردازی زیبایی خانه خود را چندین برابر کنید.

اما این طراح‌های زیبا در سقف کاذب چگونه به وجود می‌آید؟ به طور معمول تایل پتینه رنگی از ترکیب انواع جوهرهای رنگی بر روی ورق پلکسی یا پی وی سی تولید می‌شود. البته باید این نکته را در هم در نظر داشته باشید که هیچ محدودیتی در طرح و رنگ وجود ندارد و ترکیب رنگ آن می‌تواند کاملا مطابق با نظر مشتری باشد، هر چند نمونه‌های زیادی در بازار وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها مناسب ترین طرح را انتخاب کنید. افراد زیادی به دلیل تنوع رنگی بسیار بالا و قابلیت عبور نور از آن، به سمت استفاده از این سقف روی می‌آورند. این دو عامل سبب جذابیت این محصول زیبا برای استفاده در سقف کاذب اتاق خواب شده است.

نصب تایل پتینه

نحوه اجرا سقف کاذب رنگی

اگر می‌خواهید زیبایی محیط به حداکثر میزان خود برسد باید علاوه بر انتخاب طرحی که متناسب با دکوراسیون باشد، در نصب و اجرای آن نیز دقت کافی داشته باشید تا تکه‌های تایل به خوبی و با نظم در کنار یکدیگر قرار گرفته و در بین آن‌ها شکافی دیده نشود. استفاده همزمان از دیوار کناف و تایل‌های رنگی پتینه می‌تواند جلوه بسیار جذابی را پدید آورد اما همانطور که اشاره کردیم، نحوه اجرای سقف کاذب رنگی بسیار اهمیت دارد.

اگر می‌خواهید برای پوشاندن قسمت‌هایی از سقف که دچار آسیب شده یا تاسیسات از تایل پتینه استفاده کنید، دقت کنید که آن خرابی‌ها کاملا پوشش داده شوند و اثری از آن‌ها در لابه لای تکه‌های تایل دیده نشود. همچنین این را هم در نظر داشته باشید که اگر خواهان سقفی مسطح و زیبا هستید باید برای نصب زیرسازی را به درستی انجام دهید و حتما به فاصله تایل‌ها با زیرسازی‌ها توجه داشته باشید. آخرین نکته‌ای که باید برای داشتن سقفی پوشیده شده از تایل‌های رنگی پتینه در نظر داشته باشید این است که باید نصب سقف کاذب توسط نیرو ماهر انجام شود تا این کار را به درستی انجام دهند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید تکه‌های پتینه با کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت کنید و قبل از خرید آن حتما به ابعادی که در اختیار دارید توجه داشته باشید تا تکه‌های سقف کاذب به خوبی و با نظم زیادی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

تمیز کردن تایل پتینه رنگی

نحوه نگهداری تایل پتینه رنگی

با اینکه تایل‌ها می‌توانند نمایی بی نظیر به ارمغان آورند اما باید به این نکته توجه کنید که مراقبت و نگهداری از تایل‌ها یک امر مهم محسوب می‌شود و می‌بایست در نحوه نگهداری از سقف کاذب احتیاط داشته باشید تا آسیب نبینند، چرا که جنس آن‌ها طلق‌های ظریف هستند که در عین داشتن مقاومت بالا ممکن است بر حسب بی توجهی صدمه ببینند. به طور معمول سقف کناف یا پتینه به تمیز کاری نیاز چندانی ندارند اما در حین تمیز کردن باید مراقب باشید که آن‌ها را با ابزار مناسب تمیز کنید. دو روش کلی برای نگهداری کردن از سقف‌های کاذب رنگی وجود دارد و باید از جنبه‌های نگهداری از خود تایل‌ها و نورپردازی مواظب آن‌ها بود. اگر قصد دارید تایل پتینه را تمیز کنید می‌توانید از یک دستمال تمیز و مقدار کمی از شیشه پاک کن استفاده کنید و همین ابزار برای نظافت آن‌ها کافی است. همچنین بهتر است از مواد شوینده برای تمیز کردن آن‌ها استفاده نکنید.

کلام آخر

با تغییراتی که امروزه در دنیای مد و دکوراسیون به وجود آمده است، گرایش مردم به سمت استفاده از سقف‌های کاذب نوین همچون سقف کاذب پتینه رفته است و از ویژگی‌های نورپردازی و طرح‌های گوناگون آن استفاده می‌کنند. انواع تایل سقفی پتینه از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که می تواند برای افراد اهمیت زیادی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =

تماس بگیرید

09126214611