اگر می خواهید سقف خود را در حد مطلوب و ایده آلتان تنظیم نمایید و موجب نظم بخشیدن به آپارتمان، فضای اداری و یا هر مکان دیگری شوید، پیشنهاد ما استفاده از انواع سقف کشسان می باشد. در این مطلب به معرفی انواع سقف کشسان برای شما عزیزان خواهیم پرداخت.

این نوع سقف حالتی معلق دارد که از یک غشای پارچه ای از جنس پی وی سی که وزن کمی دارد تشکیل شده است و می توانید آن را در حدی که مود نیازتان است تنظیم کنید. برای انجام این کار، سقف کشسان را در طی زمانی مشخص حرارت می دهند تا بتوانند آن را  بر روی پروفیل های تعیین شده ای قرار دهند.به این پروفیل ها ریلینگ آلومینیومی هم می گویند.

انواع سقف های کشسان

از سقف های کشسانی علاوه بر سقف برای پوشش دادن دیوار ها، دیافراگم های نوری، پنل های شناور و غیره هم استفاده می کنند. نوع پوشش این سقف ها به گونه ای است که که بتوان به کمک یک زمینه مخصوص و زیبا و لامپ های ال ای دی و روشنایی های مخصوص از آن ها استفاده کرد.

از سقف های کشسان برای موارد مختلفی همچون منزل، محل کار، استخر ها، رستوران ها، نمایشگاه ها و غیره استفاده می شود و با توجه به نوع نیاز افراد دارای انواع مختلفی هستند. در اینجا به معرفی انواع سقف های کشسان می پردازیم که عبارتند از:

 سقف های کشسان
معرفی انواع سقف های کشسان

سقف کشسان ترنسپرنت

این نوع سقف کشسان شفاف است و نسبت به سایر سقف های کشسانی نور بیشتری از آن عبور می کند. از پارچه ای با کشش مخصوص و رنگ شفاف تشکیل شده است که دوغی رنگ و مناسب برای رستوران ها و کافه ها است. برای تامین نور موجود در این محیط ها باید از نور پردازی استفاده کرد که دارای طول عمر خوبی باشد و در گذشت زمان نیازی به تعمیر این سقف ها وجود نداشته باشد. دارای عبور نور بالا و میزان بازتاب نور کمی هستند و برای نورپردازی آن از لامپ های ال ای دی استفاده می شود.

سقف کشسان چاپی

شما هر طرحی که دوست داشته باشید را می توانید بر روی این نوع سقف کشسانی چاپ نمایید. انتخاب طرح کاملا سلیقه ای است و معمول از طرح هایی مانند طبیعت، آسمان، کهکشان و غیره بر روی آنها استفاده می شود. در پشت این نوع سقف ها از نورپردازی مناسبی استفاده می شود تا تصاویر به وضوح دیده شوند. معمولا سیستم نورپردازی rgb با رنگ های متنوع است.

این سقف ها به انسان حالت آرامش بخشی می دهند به همین دلیل از آن ها برای بیمارستان ها و مطب ها هم استفاده می شود. به راحتی امکان تمیز کردن را دارند و خواص آنتی باکتریالی دارند.

معرفی سقف کشسان چاپی
بررسی سقف کشسان چاپی

سقف کشسان لاکر یا آینه ای

این نوع سقف کشسان دارای بازتاب نور بالا و گذردهی نور کمی است و به دلیل این ویژگی که دارد موجب می شود که سقف بلند تر دیده شود و فضا به خوبی روشن می شود. دارای رنگ های متنوعی است و انتخاب رنگ متناسب با نوع طراحی فضا است. نیازی به نورپردازی در پشت آن وجود ندارد و نصب راحت و سریعی دارد.

سقف کشسان سه بعدی

دارای طرح های سه بعدی است و در پارچه های مخصوصی قابل اجرا می باشد. موجب نظم دادن به فضا می شود و از دلایل انتخاب آن این است که به راحتی قابل جدا شدن و جابجایی است، ضد آب بوده و رطوبتی را از خود عبور نمی دهد. دارای دوام خوبی است و قابل اشتعال نمی باشد، به راحتی می توان آن را تمیز کرد و وزن کمی دارد.

معرفی سقف کشسان سه بعدی
آشنایی با سقف کشسان سه بعدی

کاربرد های انواع سقف کشسان:

در معرفی انواع سقف کشسان باید گفت که هرکدام دارای کاربرد های مختلفی هستند که با توجه به محلی که به کار می روند شرایط استفاده از آن ها متفاوت است. از سقف های کشسان لاکر برای محیط های استخری استفاده می کنند چون دارای مواد استیل مانندی هستند که ضد آب می باشند، بخار را از خود عبور نمی دهند و دارای رنگ های متنوعی هستند. از دیگر ویژگی های این نوع سقف کشسان می توان به خاصیت بازتاب نور، وزن کم، شکل پذیری متنوع، بالابودن آکوستیک، مراقبت رایگان و بازیافت صد در صدی منابع اشاره کرد.

هم چنین سقف های کشسانی لاکری موجب بالا بردن ارتفاع سقف می شوند و این گزینه ای مناسب برای سقف های کوتاه است.

در معرفی انواع سقف کشسان باید گفت که استفاده از آن ها برای پنهان نمودن عیب و نقص محل های صدمه دیده بسیار مناسب است و بخش های زشت سقف، دیوارها و لوله های بیرونی را نشان نمی دهد.

مزیت های سقف کشسان

سقف های کشسان سریعا نصب می شوند و این بزگترین مزیت استفاده از سقف های کشسانی می باشد اما در معرفی انواع سقف های کشسانی باید گفت که دارای مزایای دیگری نیز می باشند:

  • دوام بالا: این سقف ها در برابر هر گونه آسیب مکانیکی دارای مقاومت نسبتا بالایی هستند و حتی می توانند تا ۱۰ سال هم دوام داشته باشند و دارای ضمانت ۱۰ ساله هستند.
  • نصب راحتی دارند: همانطور که بیان کردیم نصب آن ها راحت است دارای سقفی یکنواخت هستند و طرح های متنوعی دارند که می توانید آن ها را متناسب با نیاز خود سفارش دهید. شما می توانید سطح سه بعدی و یا یک روکش صاف را انتخاب کنید و سقف پارچه ای می تواند هر شکلی داشته باشد.
  • عایق صوتی: این سقف های کشسانی از یک غشای سوراخ شده تشکیل شده اند که این قابلیت را دارند که هیچ سر و صدایی را از خود عبور ندهند.
  • راحت تمیز کردن سقف های کشسانی: شما می توانید بعد از نصب آن را به راحتی باز کنید و خارج نمایید و به راحتی تمیز نمایید.
بررسی مزیت های سقف کشسان
آشنایی با مزیت های سقف کشسان
نتیجه گیری

سقف های کشسانی دارای طراحی ساده و در عین حال شیک و مدرنی هستند که در هر فضا و سقفی قابل اجرا می باشند. حتی برای محیط های تجاری و اداری هم می توان از آن ها استفاده نمود. نوع طراحی این سقف ها به گونه ای است که دارای دوام بالایی هستند و نیاز به تعمیر زیادی ندارند. نصب آن ها راحت بوده و به راحتی امکان جابه جایی دارند.

سوالات متداول

  1. انوع سقف های کشسان را نام ببرید؟
    سقف کشسان ترنسپرنت، چاپی، لاکر یا آینه ای و سه بعدی
  2. مدت زمان نصب سقف های کشسان به چه عواملی بستگی دارد؟
    به عواملی هم چون زاویه ها، لوله ها و برجستگی ها، تعداد لامپ ها و پیچیدگی خود سقف بستگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =