آشنایی با سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ اسلب پشت تلویزیون از فناوری سنگ‌های اسلب بهره می‌برد تا تزئینات چشمگیری را برای منازل به ارمغان آورد.سنگ اسلب به نوعی کناف پشت تلویزیون است. سنگ اسلب تنوع در انتخاب را بر اساس سلیقه‌های مختلف فراهم می‌سازد، چرا که قابلیت ایجاد شدن از سنگ‌های مختلفی را دارد. سنگ اسلب با نام‌های سنگ برگه یا ورقه نیر شناخته می‌شود که با استفاده از دستگاهی به نام اره پدید خواهد آمد که کاربرد زیادی در زیباسازی نمای پشت تلویزیون دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با سنگ اسلب پشت تلویزیون آشنا شوید.

سنگ‌های اسلب چه نوع سنگ‌هایی هستند؟

سنگ اسلوب پشت تلویزیون - سنگ‌های اسلب چه نوع سنگ‌هایی هستند؟

اخیرا سنگ‌ها با تنوع بسیار زیادی که دارند جای خود را در میان مصالح ساختمانی باز کرده‌اند. سنگ‌های اسلب که به طور متداول در طراحی دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله سنگ‌های مفید است که در طراحی ویلا نیز توجه زیادی از مخاطبان را به خود معطوف کرده است. با توجه به اینکه این سنگ‌ها به صورت ورقه‌ای هستند چنانچه از توری در پشت آن استفاده شود، شاهد استحکام بیشتری خواهید بود. همانطور که پیشتر ذکر شد این سنگ‌ها باعث می‌شوند که ساختمان‌ها دکوراسیون بسیار جذاب و شیکی را به خود بگیرند.

از برجسته ترین مکان‌هایی که محتمل قرارگیری سنگ اسلب هستند می‌توان به سنگ اسلب پشت تلویزیون اشاره کرد که در کنار نورپردازی نمای ساختمان شکوه فوق العاده‌ای را برای ساختمان به همراه دارند. علاوه بر این، چنانچه مایل هستید بندهای سنگ در کف ساختمان کمتر به چشم بخورد توصیه می‌کنیم از سنگ‌های اسلب در سایز بزرگ استفاده کنید تا شاهد یکدستی و زیبایی بیشتر کف ساختمان باشید. جالب است بدانید امروزه برخی از سنگ‌های اسلب از خود نور تشعشع می‌کنند و با نور پردازی همراه هستند. بنابراین، شما را از نورپردازی ساختمان به صورت جداگانه بی نیاز خواهد کرد.

 

ابعاد سنگ‌های اسلب پشت تی وی

سنگ اسلوب پشت تلویزیون - ابعاد سنگ‌های اسلب پشت تی وی

سنگ‌های اسلب از بلوک‌های سنگی که از معدن به کارخانه سنگبری برده می‌شوند به وسیله‌ی اره برش داده می‌شوند که این ابعاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با نوع کاربرد و محل استفاده از آن دارد. قبل از اینکه بخواهیم به ابعاد سنگ اسلب پشت تلویزیون بپردازیم باید دید چه نوع سنگ‌هایی برای پشت تی وی یا تلویزیون مناسب هستند که از این میان می‌توان به سنگ‌های سنگ مرمر به صورت بکلایت یا ساده، سنگهای مرمریت در رنگهای مختلف، سنگ چینی سفید یا طرح دار یا سنگهای گرانیت اشاره کرد. شرکت دکوراسیون داخلی معمولا ابعاد سنگ را بر حسب دیوار پشت تی وی تعیین می‌کنند و از آنجایی که تی وی یکی از وسایل مهم و حائز اهمیت را در منازل به خود اختصاص می‌دهد، امکان اینکه بلندترین دیوار منزل را اشغال کند بسیار محتمل است. بنابراین، به سنگ‌هایی که از ابعاد بالایی بهره می‌برند نیاز خواهد بود تا کمترین شکاف در بین سنگ‌ها در پشت تی وی به چشم بخورد.

 انواع سنگ اسلب

سنگ اسلوب پشت تلویزیون -  انواع سنگ اسلب

آیا از تکراری بودن دیوار نشیمنگاه خود خسته شده‌اید و به دنبال جذابیت بیشتر آن هستید؟ پیشنهاد ما این است حتما سنگ‌ها اسلب را مدنظر داشته باشید. این سنگ‌ها با تنوع گشترده‌ای که دارند می‌‌توانند پاسخگوی نیاز تمام سلایق باشند. می‌دانیم که دیوار پشت تلویزیون می‌تواند نمایی بسیار زیبا برای هر ساختمانی باشد که اگر از سنگ اسلب پشت تلویزیون استفاده کنید دیگر نیازی به بازسازی منزل با هدف تغییر در طراحی دکوراسیون نخواهید داشت. بهتر است بدانید برای به کارگیری سنگ اسلب، به سنگی نیاز است که از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا حین برش آسیب نبیند یا نشکند؛ همچنین، سنگ‌هایی که طرح‌های شلوغی نیز نداشته باشند می‌توانند گزینه مناسبی باشند. در ادامه به معرفی برخی از انواع سنگ‌های اسلب که توسط شرکت طراحی دکوراسیون داخلی پیشنهاد شده‌اند خواهیم پرداخت:

  • سنگ اسلب مرمر:

سنگ مرمر را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون پشت تلویزیون دانست. چرا که با توانایی عبور نوری که دارد باعث ایجاد درخشش چشم نوازی در دکوراسیون منزل می‌شود. رنگ‌های سفید، پرتقالی، سبز و صورتی از جمله پرکاربردترین رنگ‌ها هستند که مکمل خوبی برای درخشش این نوع سنگ به حساب می‌آیند.

  • سنگ اسلب گرانیت:

معماری و دکوراسیون داخلی با سنگ اسلب گرانیت یکی دیگر از موارد پیشنهادی در استفاده از سنگ‌های اسلب پشت تلویزیون محسوب می‌شود. این سنگ با توجه به مقاومت بالایی که دارد می‌تواند سال‌ها ماندگاری داشته باشد اما با توجه به اینکه معمولا دارای طرح‌های یکنواختی است ممکن است جوابگوی تمام سلایق نباشد و برخی افراد در کف آسانسور از آن بهره ببرند. نکته‌ی دیگیری که باد در استفاده از سنگ اسلب گرانیت در نظر داشت این است که سنگ گرانیت وزن بالایی دارد و لازم است در اماکنی نصب شود که قابلیت تحمل کردن این وزن را داشته باشد.

  • سنگ اسلب تراورتن:

اگر خواهان طراحی گرم و طبیعی هستید استفاده از سنگ اسلب تراورتن را پیشنهاد می‌کنیم. برخی از افراد این سنگ را برای طراحی دکوراسیون تجاری خود به کار می‌برند تا با طبع گرمی که دارند احساس خوبی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورند. می‌توان گفت این نوع سنگ در مقایسه با سنگ‌هایی که قبلا اشاره کردیم کاربرد کمتری دارد و از طرح‌های موج دار و بدون موج ساخته می‌شوند. رنگ‌های کرم، شکلاتی، مشکی، قرمز و لیمویی رنگ‌هایی هستند که عموما در سنگ‌های تراورتن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • سنگ اسلب تراونیکس:

این نوع سنگ یکی دیگر از سنگ‌های کاندید در پشت تلویزیون به حساب می‌آید. سنگ تراونیکس از مزایای هر دو سنگ مرمر و تراورتن بهره می‌برد، چرا که ترکیبی از این دو نوع سنگ می‌باشد و شامل ویژگی‌ها و خصایص سنگ‌های مرمر و تراورتن می‌باشد. بنابراین، دامنه‌ی کاربرد سنگ اسلب تراونیکس افزایش پیدا می‌کند و در فضاهایی که به نور پردازی خاص نیاز دارند مناسب است.

 

تی وی روم با سنگ اسلب

سنگ اسلوب پشت تلویزیون - تی وی روم با سنگ اسلب

کمتر کسی دیده می‌شود که به زیبایی تی وی روم به عنوان جزئی جذاب در طراحی دکوراسیون منزل اذعان نداشته باشد. افراد با تغییر دادن دکوراسیون سعی دارند که در دکوراسیون آن تغییر ایجاد کنند اما متاسفانه این هدف محقق نمی‌شود. بدیهی است بیشترین مکانی که توجه‌ها را در تی وی روم به خود جلب می‌کند قسمتی است که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد. به همین دلیل زیبایی و چشمگیر بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. سنگ اسلب می‌تواند هوشمندانه ترین تغییری باشد که به ذهن افراد می‌رسد؛ با اینکار شاهد دیواری خارق العاده خواهید بود که می‌تواند در تنوع‌های رنگی فراوانی و با طراحی‌های کلاسیک تا نوین ظاهر شود. بهتر است بدانید سنگ‌های اسلب در سایزهای مشخص و دقیقی عرضه نمی‌شوند و کاملا متناسب با سایز سنگی است که معادن سنگ استخراج می‌شود اما معمولا سنگ‌های بزرگ مقیاس دارای سایز‌های ۱۰۰*۱۰۰ تا ۲۰۰*۳۰۰ دیده می‌شوند.

 

مدل سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ اسلوب پشت تلویزیون - مدل سنگ اسلب پشت تلویزیون

تنوع رنگی و مدل‌های سنگ‌هایی که دارای جنس‌های مختلفی هستند، دست افراد را در انتخاب سنگ دلخواه باز می‌گذارد. همانطور که پیشتر تنوع سنگ‌ها را بررسی کردیم هر کدام از آن‌های می‌توانند ویژگی‌های خاص خود را دارند که آن‌ها را برای کاربرد در مکانی خاص مهیا می‌کند.  مدل سنگ متناسب با نظر شخصی افراد است اما به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم اگر نورپردازی در طراحی دکوراسیون منزل برای شما مهم است با توجه به اینکه سنگ‌های مرمر قابلیت عبور نور دارند برای سنگ اسلب در پشت تلویزیون استفاده کنید.

 

نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ اسلوب پشت تلویزیون - نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون

در صورتی که یکی از قطعات سنگ اسلب در پشت تلویزیون کنده شده است شاید خود شخص بتواند آن را جایگذاری کند که این امر هم با میزان بزرگی سنگ رابطه دارد. اما چنانچه قصد دارید که به طور کلی در پشت تلویزیون سنگ اسلب نصب کنید بهتر است از متخصصین موجود در این زمینه کمک بخواهید. معمولا کسانی که این سنگ ا را به فروش می‌رسانند دارای نصاب‌های ماهری هستند که بدون نقص کار نصب کردن را انجام می‌دهند. نصب کامل سنگ اسلب به وسایل و دستگاه‌های مختلفی در کنار وجود یک متخصص نیاز دارد، چرا که این امکان وجود دارد سایز سنگ نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد و این امر به ابزار خاص خود نیازمند می‌باشد.

 

قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون

می‌توان حدس زد که قیمت سنگ‌های اسلب پشت تلویزیون کاملا به نوع، جنس سنگی و همچنین طرح و رنگ سنگی که سفارش داده می‌شود رابطه دارد. معمولا قیمت سنگ‌های طبیعی در مقایسه با سنگ‌های مصنوعی همچون کوارتز و کورین مقرون به صرفه و اقتصادی تر است. علاوه براین، به دلیل اینکه نمایی طبیعی و ارگانیک برای منزل به ارمغان می‌آورند توجه‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. سنگ‌های طبیعی کاربرد زیادی در طراحی صفحات کابینت و آشپزخانه دارد و می‌تواند با قیمت مناسبی که دارد احساس طبیع بودن دکوراسیون منزل را ایجاد کند.

 

سرامیک اسلب پشت تلویزیون

سنگ اسلوب پشت تلویزیون -سرامیک اسلب پشت تلویزیون

سرامیک نوعی دیگر از ابزاری است که می‌تواند برای تزئینات دیوار پشت تلویزیون کاربرد داشت باشد و با سنگ‌های پشت تلویزیون نیز رقابت می‌کند. سرامیک‌ها نیز دارای تنوع گسترده‌ای هستند و توانسته‌اند نظرها را به خود جلب کند. سرامیک‌ها علاوه بر اینکه دارای مدل‌ها و انواع مختلفی دارند قابلیت شستشوی خوبی هم دارا هستند و برای فضاهایی که بهداشت اهمیت دارد گزینه خوبی به شمار می‌آیند. همچنین، با پیشرفت‌هایی که در ساخت و نصب سرامیک صورت گرفته هزینه‌های استفاده از آن کاهش پیدا کرده و به دلیلی برای محبوبیت آن تبدیل شده است. با توضیحاتی که در مورد سرامیک مطرح شد و لزوم لوکس و زیبا بودن دیوارهای منزل مخصوصا دیوار پشت تلویزیون که همواره در معرض دید است، سرامیک می‌تواند کاندید خوبی برای اینکار باشد.

از دیگر مزایا سرامیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       وزن پایین و نصب راحت
  •       راحتی در برش به دلیل ضخامت کم
  •       برخورداری از استحکام و مقاومت بالا
  •       کاربرد گسترده
  •       اقتصادی و مقرون به صرفه بودن استفاده از آن
  •       ثبات رنگی و ماندگاری بالا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 5 =

تماس بگیرید

09126214611