سقف کاذب لوکسالون یکی از پرکاربردترین انواع سقف‌ کاذب است که با کیفیت و امنیت بالا ارائه می‌شود. این مدل سقف از پشم سنگ، خاک و پرلیت طراحی شده و قابل اجرا در ابعاد و رنگ‌های مختلف است. نحوه نصب این نوع سقف به‌گونه‌ای است با کمک آویزهای تنظیم شده به سقف اصلی می‌چسبد که مهم‌ترین ویژگی آن طراحی ایده آل، سبک وزن بودن آن و مقاومت بسیار بالا در برابر حریق است.

سقف کاذب پذیرایی در انواع مختلف در بازار موجود است که با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان سقف مناسب را انتخاب نمود. برای آشنایی با این نوع سقف و کاربردهای آن در این مطلب همراه ما باشید. 

سقف کاذب لوکسالون چیست؟

سقف کاذب لوکسالون - سقف کاذب لوکسالون چیست؟

 

سقف کاذب لوکسالون جزء سقف‌های وزن سبک است که براحتی و در کوتاهترین زمان نصب می‌شود و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای بازسازی خانه است. این مدل سقف معمولاً با عرض ۸۴ میلیمتری و وزن حدود ۲ کیلوگرم طراحی شده است و در زمینه‌های تجاری، اداری، ورزشی، صنعتی، مسکونی و درمانی کاربرد فراوانی دارد.

جذابیت این مدل سقف نسبت به دیگر سقف‌ها، استفاده از مغذی‌های دارای رنگ بندی است که زیبایی خاصی به سقف می‌بخشد. همچنین این مدل هم به‌صورت ساده و هم به شکل سوراخ‌دار تولید می‌شود و در پروژه‌های مختلف صنعتی حضور پررنگی دارد.

کاربردهای رایج سقف لوکسالون

سقف کاذب لوکسالون - کاربردهای رایج سقف لوکسالون

 

سقف کاذب لوکسالون به‌عنوان سقف‌های کاذب خطی شناخته می‌شود که شباهت زیادی با دمپای آلومینیومی دارد. این نوع سقف دارای مدل رایج با عنوان لوکسالون ۸۴R، لوکسالون ۸۴ B و لوکسالون ۸۴C می‌باشد که مدل ۸۴R طرفداران بیشتری دارد.

از جمله کاربردهای رایج این مدل سقف می‌توان به مراکز اداری، پتروشیمی، درمانی، مسکونی، تجاری و ورزشی و غیره اشاره کرد که عایق بسیار مناسبی در برابر صوت و حرارت می‌باشد و امکان دسترسی راحت به تأسیسات پشت سقف را فراهم می‌کند. همچنین سقف کاذب لوکسالون به‌دلیل راحتی نصب، برای بازسازی ساختمان بهترین انتخاب است که همانند کناف یا دیوار کناف روی سقف نصب می‌شود و خرابی‌ها یا تأسیسات اجرایی را می‌پوشاند.

انواع پوشش لوکسالون کاذب

سقف کاذب لوکسالون - انواع پوشش لوکسالون کاذب

 

این مدل سقف در سه دسته ساده، یک پانچ و دو پانچ دسته بندی شده است که از نظر مشخصات و سیستم‌های مختلف ممکن است در انواع مختلفی تعریف شوند. همچنین طرح‌های مختلفی برای اجرای این مدل سقف در نظر گرفته می‌شود که رایج‌ترین آنها پانچ دار، ساده و طرح دار است. بنابراین براحتی می‌توانید مدل مناسب برای سقف کاذب پذیرایی یا سقف کاذب اتاق خواب انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

جالب است بدانید مدل لوکسالون را می‌توانید به‌صورت باز، بسته و شیب دار نصب کرد که مدل باز آن نیاز به مغزی ندارد. اما مدل بسته با استفاده از مغزی یا مغزی معکوس نصب می‌شود و مدل شیبدار آن به‌صورت کرکره‌ای طراحی شده است.

نصب سقف کاذب لوکسالون

سقف کاذب لوکسالون - نصب سقف کاذب لوکسالون

 

نحوه سقف کاذب لوکسالون به‌صورت ساده به‌گونه‌ای است که در فواصل ۱۶ میلی متر از یکدیگر قرار می‌گیرند و در کنار آن باندهای لوکسالون ۸۴ میلیمتری حضور دارد. در آخر نیز، سقف کاذب بسیار لوکس و شیک نمای سقف را تشکیل می‌دهد. برای جذابیت بیشتر این مدل سقف کاذب الیافت معدنی می‌توان از ایده نورپردازی سقف کناف نیز استفاده کرد.

البته راه دیگری برای پر کردن شکاف‌های بین پنل‌ها وجود دارد که آن هم پروفیل مغزی است. پروفیل هم به‌صورت ساده و هم تراز با پنل‌ها قابل اجراست و هم امکان نصب آن به‌طور معکوس و بالاتر از سطح پنل وجود دارد.

نصب این مدل سقف نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد و هنگام انتخاب آن باید از افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرید تا از نتیجه اجرایی نهایت لذت را ببرید.

سیستم سقف کاذب لوکسالون Luxalone 84R Ceiling System

این مدل سقف از ورق‌های کویل آلومینیومی به عرض mm 111 باندی در مقطع منحصر به فرد به عرض mm 84 طراحی شده است. هنگام نصب این سقف باندها با شکاف mm 16 به‌طور موازی از یکدیگر قرار می‌گیرند.

این مدل سقف کاذب لوکسالون به‌دلیل طراحی خاص، سهولت دسترسی به پشت

 ارائه می‌دهد و از اتلاف انرژی بخوبی جلوگیری می‌کند. همچنین با استفاده از نورپردازی خطی می‌توان ظاهر فوق العاده برای مدل سقف کاذب در نظر گرفت. از دیگر ویژگی‌های این مدل سقف می‌توان به قابل شستشو، استحکام طولانی مدت، امکان اجرا به‌صورت مغزی یا بدون مغزی و امکان دسترسی به پشت سر اشاره کرد که گزینه مناسبی برای سقف کاذب حمام شناخته می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی انتخاب لوکسالون

سقف کاذب لوکسالون - ویژگی‌های کلیدی انتخاب لوکسالون

استفاده از مغزی هنگام نصب پنل‌های لوکس باعث شده است سقف کاذب الیاف معدنی نسبت به سقف‌ کناف های دیگر جذابیت خاصی داشته باشد و امکان اجرا به اشکال مختلف، هم به‌صورت ساده و معکوس، گزینه‌های مختلف انتخابی در اختیار مخاطبین قرار گیرد. البته ویژگی‌های مهم این سقف همانند استحکام بالا، عایق مناسب، وزن بیشتر باعث افزایش قیمت آن نسبت به دیگر محصولات مشابه شده است. در موارد زیر با دیگر ویژگی‌های کلیدی انتخاب لوکسالون آشنا می‌شوید:

  • قابل شستشو
  •  اجرا به‌صورت مغزی و بدون مغزی
  • پیشگیری از اتلاف دما
  •  امکان اجرا با نورپردازی خطی
  • سبک وزن
  • قابل نصب آسان و سریع
  •  امکان نصب هر نوع چراغ
  • امکان دسترسی به تأسیسات پشت سقف
  • پوشش رنگ الکترواستاتیک و زیرسازی گالوانیزه
  •  طراحی شده از ورق‌های آلومینیومی در ضخامت‌های ۵ الی ۷ میلیمتر
  • آکوستیک
  • عدم نیاز به درز انقطاع 

 مشخصات فنی کلیدی لوکسالون

رنگ پودری الکترواستاتیک به ضخامت ۶۰ الی ۸۰ میکرون، کاملاً استاندارد، قابل انتخاب در رنگ بندی متنوع
طرح پانچ دار، ساده و طرح دار
مدل باز (بدون مغزی)، بسته (با مغزی و یا مغزی معکوس) و شیب دار (کرکره‌ای)
وزن ۲.۹۰ کیلوگرم به ازای هر متر مربع
عملکرد آکوستیک، مقاوم در برابر حریق، قابل شستشو قابل بازیافت، ضد خش، ضد قارچ
سیستم زیرسازی و نصب      دارای پروفیل مغزی، کریر پروفیل ناودانی دو لبه، کلیپس، تسمه و پیچ و مهره
ابعاد عرض ۸۴ میلی متری و طول حداکثر ۶۰۰۰ میلی متری

مشخصات عملکرد لوکسالون

این مدل سقف کاذب دارای ویژگی آکوستیک است که برای مکان‌های تجاری و اداری بسیار پیشنهاد می‌شود. همچنین به‌دلیل داشتن ویژگی‌های مقاوم در برابر حریق، ضد خوردگی و قارچ می‌توان از آن برای قسمت‌های مختلف محیط‌های مسکونی مانند سقف کاذب آشپزخانه استفاده کرد. از دیگر مشخصات عملکرد لوکسالون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضدخش
  • قابل بازیافت
  • قابل شستشو 
  • عدم جذب گرد و غبار 

سیستم زیرسازی نصب سقف کاذب لوکسالون

برای زیرسازی و نصب سقف کاذب لوکسالون از گزینه‌های مختلفی مانند پروفیل مغزی، کریر، پروفیل ناودانی لبه، پروفیل ناودانی پیچ و مهره کریر و کلیپس استفاده می‌شود که مراحل زیرسازی و نصب با توجه به نوع و مدل انتخابی مشخص می‌شود و نیاز به تجربه و دانش کافی دارد.

رنگ الکترواستاتیک

سقف کاذب لوکسالون - رنگ الکترواستاتیک

 

رنگ الکتر استاتیکی مورد استفاده برای انواع سقف کاذب با ویژگی‌های فوق العاده مانند مقاوم در برابر کنده شدن، خراشیدگی و جدا شدن شهرت دارد. این مدل رنگ آمیزی میزان چسبندگی رنگ به قطعه را بسیار افزایش می‌دهد و جزء رایج‌ترین روش‌های رنگ آمیزی سقف کاذب الیاف معدنی است.

رنگ آمیزی الکترو استاتیک به‌گونه‌ای است که ابتدا ورقه سقف کاذب رنگ آمیزی می‌شود و سپس با قرار گرفتن در گرمای بیش از حد، پایداری رنگ به‌دست می‌آید. البته از دیگر روش‌های رنگ آمیزی برای رنگ پودری نیز استفاده می‌کنند.

مزایای رنگ الکترواستاتیک

رنگ الکترواستاتیک یا همان رنگ پودری با پیشرفت تکنولوژی و صنعت مورد توجه بسیاری صنایع شده است. این روش رنگ آمیزی بسیار تمیز و شفاف می‌شود و امروزه جایگزین بسیار مناسب روش‌های سنتی رنگ آمیزی شده است. از دیگر مزایای رنگ الکترواستاتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر خوردگی و نور آفتاب
  • کاهش هزینه‌های تولید
  • بهبود ایمنی کارکنان
  • کاهش انتشار voc
  • دوستدار محیط زیست
  • عدم استفاده از هیچ گونه حلالی
  • کاهش ضایعات رنگ پودری

شیوه اجرایی رنگ پودری در ایران

سقف کاذب لوکسالون - شیوه اجرایی رنگ پودری در ایران

رنگ پودری الکترواستاتیک به چهار روش پیش گرما و پس از گرما مشعل پاش و مادون قرمز اجرا می‌شود که متفاوت‌ترین روش آن در کشور ما، روش پس گرم است. نحوه رنگ آمیزی به‌گونه‌ای است که ابتدا قطعه مورد نظر بعد از رنگ آمیزی، تحت حرارت مناسب قرار می‌گیرد تا استحکام رنگ افزایش پیدا کند. از مزایای این روش می‌توان براحتی اجرای آن اشاره نمود که هم به‌صورت دستی و هم اتوماتیک قابل اجراست.

نتیجه گیری

سقف کاذب الیاف معدنی به خاطر مقاومت ایده آل در برابر حرارت، رطوبت و صوت و ویژگی آکوستیکی بالا برای پنهان سازی تأسیسات و بازسازی ساختمان گزینه مناسبی است که قابلیت بازیافتی صد در صدی آن باعث محبوبیت دو چندان این سازه شده است. با اجرای این مدل سقف‌های کاذب بخوبی می‌توان از انتقال صدا بیش از حد جلوگیری کرد و فضای کاملاً آرام و لوکس را مشاهده نمود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =