نحوه تمیز کردن سقف کاذب را نمی دانید؟ اگر از این مدل سقف استفاده می کنید برای حفظ زیبای آن، هفته ای یکبار به تمیز کردن آن اقدام کنید. این مدل سقف زیبایی منحصر به فردی به فضای کلی می‌بخشد و موجب می‌شود همه چیز بسیار روشن و جذاب به نظر رسد. یکی دیگر از مزایای این دسته از سقف ها عدم نیاز به نگهداری دائم است، اما باید برای حفظ زیبایی آن حداقل هر چند وقت یکبار تمیزکاری انجام دهید.

همه می دانیم یکی از ویژگی های جذابی که می تواند هر خانه داشته باشد، سقف کاذب است. امروزه شاهد رنگ ها و طرح های مختلفی از آن در بازار هستیم که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند بهترین مدل براساس سبک دکوراسیون داخلی انتخاب کند. خیلی اوقات از سقف کاذب برای برجسته سازی سیستم روشنایی استفاده و به عنوان افزودنی عالی برای بهترین آپارتمان ها شناخته می شود. این موارد تنها برخی از مزایای داشتن سقف کاذب است که برای محقق سازی آن پیشنهاد می کنیم نحوه تمیز کردن سقف کاذب را یاد بگیرید و با توجه به متریال آن بهترین روش نظافت را انتخاب کنید.

تمیز کردن سقف کاذب

سقف کاذب یکی از پیشنهادهای عالی برای بازسازی خانه است که بدون هیچ نقصی طراحی می شود و همه چیز خانه را تغییر اساسی می دهد. معمولا سقف های کاذب نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چند وقت یکبار برای نظافت اقدام کنید. فرایند تمیز کردن این دسته از سقف ها به مواد مورد استفاده در طراحی و ساخت آنها بستگی دارد. همیشه هدف از گردگیری و تمیز کردن سقف کاذب حفظ آن است که در فواصل مشخصی باید برنامه ریزی شود. پس یک روز از هفته را منحصراً برای تمیز کردن این مدل سقف مشخص کنید و قبل از شروع به گردگیری مبلمان، تخت و هر چیزی که روی زمین است را با پارچه بپوشانید تا گرد و غبار مستقیماً روی آنها ننشیند. در غیر این صورت باید مبلمان و دیگر وسایل خود را نیز تمیز کنید.

بهترین راهکار برای تمیز کردن سقف کاذب، استفاده از گردگیرهای پر است. جاروبرقی نیز به انجام این کار و گردگیری گرد و غبار های انباشته شده روی سقف بسیار کمک می کند.

اهمیت نظافت سقف کاذب

اهمیت نظافت سقف کاذب

سقف یکی از مهمترین قسمت های هر خانه ای است که شاید از نگاه شما دور بماند، اما نظافت و تمیزکاری آن بسیار اهمیت دارد و موجب می شود خانه شما درخشش بهتری داشته باشد. همچنین باعث می شود طراحی سقف جلوه خود را حفظ کند. شاید فکر کنید اهمیتی ندارد که برای تمیز کردن سقف با دردسرهای مختلفی رو به رو شوید یا دسترسی به سقف با ارتفاع زیاد برایتان ناممکن به نظر رسد، اما تجمع گرد و غبار ها روی آن باعث افزایش آلودگی خانه می شود و در صورت عدم رفع آن تمیزکاری این قسمت از خانه برایتان سخت تر خواهد شد.  تنها با رعایت نکات لازم به راحتی می توان سقف کاذب را تمیز نمود و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

حال اگر از سقف کاذب برای خانه تان استفاده کرده‌اید باید برای نظافت مداوم آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. زیرا تمیز کردن پانل سقف کاذب در آینده از پرداخت هزینه های احتمالی برای تعمیر و نگهداری آن پیشگیری می‌کند.

نحوه تمیز کردن سقف کاذب تیغه ای

این مدل سقف به دلیل داشتن مقاومت بیشتر نسبت به سقف فیبری نحوه تمیز کردن آن نیز راحت تر است و با آسان ترین ابزار ها می توان به سقف دسترسی داشت.

برای شروع فرآیند تمیز کاری باید یک تکه پارچه نخی که قدرت جذب بالایی دارد و می‌تواند آلودگی‌های وسیعی را پاک کند انتخاب کنید و آن را با کمک آب کمی مرطوب نمایید. با کمک این پارچه تمام سقف را گردگیری کنید و مطمئن شوید تمام آلودگی ها روی پارچه جمع شده است. در آخر نیز با کمک دستمال دیگری سقف مرطوب شده را خشک کنید.

دقت داشته باشید تمیز کردن بیش از حد سقف روی کاهش عمر آن بسیار تاثیر گذار است. بهتر است هر زمانی که احساس کردید سقف به تمیز کردن نیاز دارد این کار را انجام دهید .

نحوه تمیز کردن سقف کاذب چوبی

نحوه تمیز کردن سقف کاذب چوبی 

سقف کاذب چوبی یکی از زیباترین سقف های امروزی است که نمای چشمگیری به خانه هدیه می دهد و استحکام بسیار بالایی دارد. این مدل سقف می تواند حداقل ۲۰ سال دوام آورد و از جذابیت آن لذت ببرید. نحوه تمیز کردن این متریال نیز بسیار راحت است و تنها با کمک پارچه ای خشک می توانید روی سقف را تمیز کنید. اما بهتر است دستمال خیس روی آن نکشید، زیرا رطوبت موجب خرابی سقف چوبی می شود. سقف کاذب سمنت برد نیز برای بسیاری از محیط های مسکونی و تجاری انتخاب می‌شود که بافت متفاوتی دارد و از ترکیب الیاف سلولزی، افزودنی های آزبست و شیشه ساخته می شود. تمیز کردن این مدل سقف نیز بسیار راحت است و نگهداری درست آن موجب می شود سالیان درازی دوام و استحکام خود را حفظ کند.

از دیگر راهکارهای مناسب برای تمیز کردن سقف کاذب چوبی می توان به جارو برقی اشاره کرد. با کمک این ابزار می توانید سقف خود را در سریع ترین زمان از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک کنید و نیازی نیست برای دستمال کشیدن وقت زیادی صرف نمایید، اما فراموش نکنید حتما از سری های نرم جارو برقی استفاده کنید، زیرا احتمال ایجاد خط روی سطوح چوبی بدلیل سری های جارو برقی وجود دارد.

نحوه تمیز کردن سقف کاذب فیبری

سقف کاذب فیبری سقفی است که از مواد طبیعی و معدنی ساخته می شود که برای تمیز کردن آن تنها کافیست یک تکه اسفنج تهیه کنید. این مدل سقف به راحتی تمیز می شود و امکان استفاده از مواد سفید کننده برای تمیزی بیشتر روی آن وجود دارد. برای این کار کافی است یک دستمال را به مواد سفید کننده آغشته کنید و روی سقف بکشید، اما دقت داشته باشید استفاده بیش از حد از مواد سفید کننده و تمیز کننده توصیه نمی شود. زیرا ممکن است سقف کاذب از برخی ناخالصی ها نیز طراحی شده باشد و احتمال آسیب دیدگی آن افزایش یابد.  برای اطمینان از بروز این مشکل بهتر است ابتدا قسمت کمی از سقف را با مواد شوینده تمیز کنید در صورت عدم بروز مشکل می توانید به تمیز کردن کل سقف ادامه دهید.

یکی دیگر از سقف های چشمگیر برای طراحی داخلی، سقف کاذب کشسان ترنسپرنت است که با نصب نورهای LED نمای فوق العاده ای در محیط ایجاد می کند و نورپردازی آن درخششی خواهد داشت. تمیز کردن این مدل نیز نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد و باید با آرامش کامل برای انجام این کار اقدام کنید.

نحوه تمیز کردن سقف کاذب فلزی

نحوه تمیز کردن سقف کاذب فلزی 

تمیز کردن این مدل سقف نیز بسیار ساده تمیز می شود و تنها لازم است پارچه ای خشک روی آن بکشید تا از گرد و غبار و کثیفی ها پاک شود. سپس با کمک محلول آب و صابون به براقیت و حفظ زیبایی آن اقدام کنید.

پیشنهاد می شود برای نظافت سقف کاذب فلزی از دستمالی نرم و لطیف استفاده کنید، زیرا استفاده از دیگر ابزار ها ممکن است روی سطوح خط و خش ایجاد کند.

از دیگر سقف های رایج، سقف کاذب PVC آشپزخانه است که در اشکال و طراحی های مختلف اجرا می شود. برای تمیز کردن این سقف نیز می توانید از دستمال نرم و مرطوب استفاده کنید. اما اگر احساس کردید کثیفی های زیادی روی آن انباشته شده است با مشورت متخصصین کاربلد از مواد شوینده پیشنهادی آن ها استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن سقف کاذب فایبرگلاس

این مدل به دلیل طراحی شده از متریال بسیار مستحکم و با قدرت امکان تمیز کردن آن با کمک مواد های شوینده و ابزارهای مختلف تمیز کاری وجود دارد، اما برای اینکه تمیز کردن سقف فایبرگلاس برای شما راحت تر باشد می توانید از دستگاه های بخارشوی یا جارو برقی استفاده کنید. همچنین با کمک دستمالی آغشته به مواد شوینده در راحت ترین شکل ممکن براقیت منحصربه‌فردی روی سطح های ایجاد می‌کنید. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که این مدل سقف امکان رشد میکروب های مختلف را درون خود وجود دارد. بنابراین جدی گرفتن نظافت آن برای پیشگیری از تخریب و فرسایش سقف بسیار ضروری است و باید هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

تمیز کردن سقف کاذب فلزی دکوراتیو

تمیز کردن سقف کاذب فلزی دکوراتیو 

 از آنجا که ظرافت خاصی روی طراحی سقف کاذب فلزی دکوراتیو مشاهده می شود باید هنگام استفاده از ابزارهای تمیزکاری مانند جاروبرقی دقت کافی داشته باشید و فشار زیادی روی سقف وارد نکنید. می توانید با کمک یک اسفنج نرم آغشته به آب تمیز کردن را انجام دهید و گرد و غبار انباشته شده روی آن را پاک کنید. اما استفاده از پارچه های زبر برای تمیز کردن این سقف اصلا توصیه نمی شود، زیرا به راحتی روی آن خط ایجاد می کند و از زیبایی سقف می کاهد.

یکی دیگر از مدل سقف هایی که با سقف فلزی اشتباه گرفته می شود سقف کاذب ساخته شده از جنس pvc است. دقت داشته باشید برای تمیز کردن این مدل سقف از مواد شیمیایی استفاده نکنید، زیرا به جنس آن فشار وارد می کند.

نظافت و نگهداری از سقف پلکسی

سقف کاذب پلکسی یا همان طلقی یکی دیگر از پرکاربرد ترین سقف های کاذب موجود در بازار است که به دلیل طراحی های متنوع و طرح های منحصر به فرد مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است. این مدل سقف بسیار شبیه شیشه طراحی می شود که شفافیت خاصی دارد و استحکام و منعطف پذیری آن از شیشه بهتر است. برای تمیز و نگهداری آن باید فشار زیادی به سقف وارد نکنید، زیرا احتمال آسیب دیدگی آن وجود دارد.

بهترین راهکار برای تمیز نگه داشتن سقف پلکسی استفاده از اسفنجی نرم و مرطوب شده است که به راحتی گرد و غبار های آن را از بین می برد. در حالی که هیچ آسیبی به زخم وارد نمی‌کند. همچنین استفاده از پارچه های لطیف برای تمیز کردن آن نیز توصیه می شود.

پاک کردن آلودگی سقف با پارچه نازک

پاک کردن آلودگی سقف با پارچه نازک 

سقف یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که همیشه آن را می بینید، اما به ندرت است به تمیز کردن آن اهمیت می دهید. ماهیت سقف ها تمیز کردن آن را تا حدودی دشوار می کند. متاسفانه زمانی که با گرد و غبار یا سایه لکه‌ها پوشانده میشود کثیف به نظر می‌رسد. خوشبختانه با از بین بردن لکه ها و پاک کردن سقف دوباره زیبایی خود را به دست می آورد و می توانید از طراحی منحصر به فرد آن لذت ببرید. یکی از راهکارهای پیشنهادی برای تمیز کردن سقف، استفاده از پارچه نازک است.

برای پاک کردن سقف با پارچه نازک خوب است مراحل زیر را طی کنید:

اولین مرحله: در اولین مرحله باید سقف از هرگونه گرد و غبار و ذرات تجمع شده پاک شود. برای این کار می توانید از جارو برقی استفاده کنید. دقت داشته باشید جاروبرقی را در تمام سطوح سقف بکشید؛ مخصوصاً قسمت های گوشه و غیر قابل دسترس.

دومین مرحله: در این مرحله نوبت به گردگیری می رسد. یک پارچه نازک و نرم مرطوب شده را روی سطوح مختلف بکشید. این کار باعث می شود گرد و غبارهای بسیار ریز از بین بروند و هرچه بافت پارچه نازک تر و لطیف تر باشد کیفیت تمیز کردن سقف افزایش پیدا میکند. دقت داشته باشید در صورتی که پارچه بیش از حد کثیف شد آن را تعویض کنید. همچنین اعمال فشار زیاد پارچه موجب افزایش سطح آلودگی میشود و دیگر پارچه توانایی تمیز کردن سقف را ندارد.

استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن سقف کاذب

یکی دیگر از راهکارهای بسیار پرطرفدار برای نظافت سقف کاذب استفاده از مواد شوینده و تمیز کننده است. خیلی ها برای تمیز کردن راحت قسمت های مختلف خانه تصمیم می گیرند از مواد شوینده استفاده کنند تا نیازی نباشد وقت زیادی را صرف از بین بردن آلودگی ها کنند. برای انجام این کار تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا مواد شوینده مناسب را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. برای افزایش سطح تمیزکاری می توانید از دو قاشق غذاخوری سرکه سفید نیز استفاده کنید.
  • بعد از تهیه این محلول شوینده می توانید آن را داخل یک بطری اسپری دار بریزید و به راحتی آن را روی سطح اسپری کنید. قبل از اسپری کردن حتماً محلول را به خوبی تکان دهید.
  • در آخر نیز با کمک یک دستمال آلودگی ها را پاک کنید.

استفاده از غلطک رولی برای تمیز کردن سقف کاذب

استفاده از غلطک رولی برای تمیز کردن سقف کاذب 

غلطک های رولی ابزاری پرکاربردی هستند که کار تمیز کردن سقف را بسیار راحت کردند. با کمک غلطک ها می توانید سطوح بزرگ سقف را به راحتی تمیز کنید، در حالی که استفاده از آنها نسبت به پارچه بسیار راحت تر است. همچنین قدرت جذب فوق العاده ای دارند و به‌راحتی می‌توانند سطح کثیف سقف را تمیز کنند. تنها کافی است پارچه را به محلول شوینده آغشته کنید و روی سقف بکشید.

دقت داشته باشید، هنگام استفاده از مواد شوینده، حتما تمام قسمت های سقف را با غلطک تمیز کنید تا هیچ لکه ای باقی نماند.

سوالات رایج

چطور سقف گچی را تمیز کنیم؟

از یک پارچه مرطوب برای پوشاندن دسته چوبی بلند استفاده کنید و روی سقف بکشید. می توانید برای افزایش سطح نظافت پارچه را به سرکه مرطوب کنید.

چرا باید سقف کاذب را تمیز کنیم؟

عدم توجه به این نکته موجب کاهش عمر مفید سقف می شود و روی زیبایی آن تاثیر منفی می گذارد.

چند وقت یکبار سقف کاذب را تمیز کنیم؟

هر گاه احساس کردید سقف کثیف است و نیاز به تمیزکاری دارد می توانید برای این کار اقدام کنید. اما تمیز کردن مداوم سقف نیز به ضرر سلامتی آن است و موجب خراب شدن زودهنگام آن می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =